Hei ihmiset!
Kertoisitteko ystävällisesti missä olette kuntoutuneet onnettomuuden jälkeen (ja tietysti olen myös kiinnostunut itse paranemisprosessistakin). Itse jäin bussin alle jalankulkijana jokunen aika sitten. Onneksi vaurioita kärsivät vain jalat. Pikkuhiljaa alan päästä tolpilleni ja edessä olisi laitoskuntoutusjakso. Saan itse vaikuttaa siihen, minne olisin menossa, mutta en tiedä millaisia kuntoutuskeskuksia Suomessa on. Pitäisi löytyä hyvää ja asiantuntevaa kuntoutusta, jossa ymmärretään tälläisiä onnettomuuden aikaansaamia epäkohtia.
Kuntoutuskeskuksista?
4
1234
Vastaukset
- eli Synapsia
Jos vain pääset valitsemaan, kannattaa hakeutua Käpylään. Tekevät hyvää, kokonaisvaltaista työtä.
- -Fix-
Kyllä ne varmaan kaikki on ihan hyviä. Itse olin aikoinaan Kunnonpaikka nimisessä kuntoutuskeskuksessa kuukauden verran. Se on lähellä Kuopiota. Aika kokonaisvaltaista oli kuntoutus ainakin minun kohdalla. Paljon oli fysioterapiaa, toimintaterapiaa, neuropsykologista kuntoutusta ja lääkintäjumpparin rääkkiä. Vastapainoksi oli onneksi hierontaa, normaalia ja lymfahierontaa. Kovaa hommaa se oli, ohjelmaa parhaimmillaan aamu 8.30 - 16.00. Ruoka oli siinä paikassa hyvää ja sitä sai seisovasta pöydästä kaksi kertaa päivässä ja aamiainen tietysti. Itselläni oli pitkän tajuttomuuden ja vuodepotilaana olemisen jälkeen vammoja vähä joka paikassa.
- Hyviä kokemuksia
Invalidiliiton Käpylän kuntoutuskeskus:
http://inport2.invalidiliitto.fi/kapyla/index.html - ketjun aloittaja
Kiitoksia jo tulleista vastauksista. Käpylään eivät minua ota, sillä olen kuumenna liian terve.(Kun minulla ei ole mitään selkäydin vaurioita yms.) No mukavaahan se tavallaan on kuulla... Haeskelen edelleen paikkaa johon pääsisin yksilökuntoutukseen ja jossa panostettaisiin nivelten liikkuuvuuden lisäämiseen, yleiskunnon kohotukseen ja menetetyn lihaskunnon takaisin saamiseen. Siispä vinkkejä hyvistä paikoista edelleen tarvitaan... Onko kellään kokemusta esimerkiksi Invaliidisäätiö Ortonin kuntoutuksesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031625
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251424En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821260- 621153
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101028Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213799Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 122733
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698