Porvoon K-rauta

asikas

K-rautan rakennustarvikeosasto myyjä ei kyennyt
selvittämään minkä hintainen on liikkeessä myyn-
nissä oleva varaston ovi.
Että sellaista on Porvoon K-raudan toiminta.

37

12607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palvelua.

      Naulat ja ruuvit osastolla "nuori miesmyyjä" alkoi elvistellä tiedoillaan jostain ihme tulppakuusioruuveistaan. Olin vain ostamassa naulaa, että saan ripustettua taulun seinään. Alkoi vielä vittuilemaan, kun kysyin mistä saan naulalle hinnan.

      • vastustan

        ajatus Helsinkiin ostoksille menemisestä. Ei hinnat siellä juurikaan poikkea Porvoosta. Mutta rautakauppojen osalta teen poikkeukse: olen jo pitkää asioinut Bauhausissa. Laajat valikoimat ja hinnat valmiiksi kohdallaan, ei tarvitse ostaa hattu kourassa.


      • krauta
        vastustan kirjoitti:

        ajatus Helsinkiin ostoksille menemisestä. Ei hinnat siellä juurikaan poikkea Porvoosta. Mutta rautakauppojen osalta teen poikkeukse: olen jo pitkää asioinut Bauhausissa. Laajat valikoimat ja hinnat valmiiksi kohdallaan, ei tarvitse ostaa hattu kourassa.

        K-raudassahan ei saa edes myyjää kiinni vaan ne lähtevät karkuun kun tulee asiakas.Tai alkavat puhua puhelimeen.Ja hinnat kannattaa aina tarkistaa jos ostaa jotain tarjoustuotetta.Jos hinta on isompi kuin tarjouksessa luvataan niin syyksi sanotaan että kassassa on vahingossa väärä hinta.Ja näitä vahinkoja sattuu aika useasti ja aina kaupan eduksi.


      • sano yks
        krauta kirjoitti:

        K-raudassahan ei saa edes myyjää kiinni vaan ne lähtevät karkuun kun tulee asiakas.Tai alkavat puhua puhelimeen.Ja hinnat kannattaa aina tarkistaa jos ostaa jotain tarjoustuotetta.Jos hinta on isompi kuin tarjouksessa luvataan niin syyksi sanotaan että kassassa on vahingossa väärä hinta.Ja näitä vahinkoja sattuu aika useasti ja aina kaupan eduksi.

        Kysyin tuotteen hintaa. Yks myyjä sano,et sen saa tiskiltä ja lähti käveleen. Ihmettelin miltä helvetin tiskiltä, kun kaupassa on niitä ainakin kymmenen.


      • kundi
        sano yks kirjoitti:

        Kysyin tuotteen hintaa. Yks myyjä sano,et sen saa tiskiltä ja lähti käveleen. Ihmettelin miltä helvetin tiskiltä, kun kaupassa on niitä ainakin kymmenen.

        Omalla kohdallani porvoon k-raudan palvelut ovat aina toimineet moitteettomasti.Olen tässä vuosien saatossa tehnyt jos jonkin moista projektia ja varsinkin rakennustarvikepuolen myyjille isot kiitokset todella hyvästä palvelusta ja mitä hintoihin tulee niistähän voi aina kysyä onko tinki varaa ja yleensä on ollu.On kohdalleni sattunut takuu asioitakin mutta ne on hienosti heti hoidettu.Multa ainakin plussat k-rautaan.


      • df,dfy.,
        kundi kirjoitti:

        Omalla kohdallani porvoon k-raudan palvelut ovat aina toimineet moitteettomasti.Olen tässä vuosien saatossa tehnyt jos jonkin moista projektia ja varsinkin rakennustarvikepuolen myyjille isot kiitokset todella hyvästä palvelusta ja mitä hintoihin tulee niistähän voi aina kysyä onko tinki varaa ja yleensä on ollu.On kohdalleni sattunut takuu asioitakin mutta ne on hienosti heti hoidettu.Multa ainakin plussat k-rautaan.

        olet töissä siellä!
        Ei muuten alennusta saa tai palvelua!


    • dilel

      menkää Simoliniin älkääkä valittako.. :)

      • Anonyymi

        Siellä velat muuttu saataviksi saneerauksen myötä


    • OK-rakentaja

      Kun rakensimme OK-taloa pyysin tarvitsemistani
      tavaraeristä tarjoukset Simolinilta,Rakentarista
      ja Porvoon K-raudasta. Yhdeksässä tapauksessa
      kymmenestä K-rauta oli 10-15% kalliimpi kuin
      Simolin tai Rakentari.

      • ei se tyhmä ole joka pyytää

        Ainahan sitä voi yrittää tinkiä jos k-raudan hinnat tuntuvat liian korkeilta. Ehkä olisit saanut jopa halvemmalla.


      • vasara ja nauloja
        ei se tyhmä ole joka pyytää kirjoitti:

        Ainahan sitä voi yrittää tinkiä jos k-raudan hinnat tuntuvat liian korkeilta. Ehkä olisit saanut jopa halvemmalla.

        se on vaan tyhmää maksaa liikaa, onhan se kansanperinne että rautakaupassa tingitään, gigantissa ei tingitä, mutta kaikkialla muualla kyllä, se kuuluu pelin henkeen, ja alennukset voivat olla huomattavia.


      • ollutta
        vasara ja nauloja kirjoitti:

        se on vaan tyhmää maksaa liikaa, onhan se kansanperinne että rautakaupassa tingitään, gigantissa ei tingitä, mutta kaikkialla muualla kyllä, se kuuluu pelin henkeen, ja alennukset voivat olla huomattavia.

        ja mennyttä toi. Menepä esim. Bauhausiin tai Teesiin. Saat samat kamat halvemmalla ja ilman tinkimisen vaivaa.


      • ippees113
        ollutta kirjoitti:

        ja mennyttä toi. Menepä esim. Bauhausiin tai Teesiin. Saat samat kamat halvemmalla ja ilman tinkimisen vaivaa.

        Kysymään neuvoa johonkin asiaan Teesistä tai Bauhausista.

        Sieltä kun löydät yhden asiaa ymmärtävän ihmisen niin saatat huomata miksi perus rautakaupoissa voi olla hintaa vähän enemmän.


      • finaalissa
        ippees113 kirjoitti:

        Kysymään neuvoa johonkin asiaan Teesistä tai Bauhausista.

        Sieltä kun löydät yhden asiaa ymmärtävän ihmisen niin saatat huomata miksi perus rautakaupoissa voi olla hintaa vähän enemmän.

        ei ikinä enään porvoon k-rautaan..puupuolella yleensä joku toyota viiksinen junnu..joka ei tiedä..


      • Duppe
        finaalissa kirjoitti:

        ei ikinä enään porvoon k-rautaan..puupuolella yleensä joku toyota viiksinen junnu..joka ei tiedä..

        Yritän välttää Porvoon K-Rautaa sen jälkeen, kun ostin sieltä Biolan puutarhakompostorin, joka luvattiin kuljettaa kotiin.
        Alkoivat sitten soitella perään kotiin, että koska tulen maksamaan tilatun tavaran. Sanoin, että eivätkö he voi antaa laskua mukaan, kun tavara toimitetaan. Eivät voineet, pitäis olla laskutusasiakas.
        Olen tottunut siihen, että maksan vasta tavaran saatuani.
        No, ajoin autolla sinne erikseen maksamassa kaikessa kiireessä. Laskua ei ensin tahtonut vaan löytyä kassalta.
        Sitten kuluikin aikaa, kunnes kuljetusfirmasta soitettiin ja oltiin tuomassa kompostoria pihalle. Kuski sanoi heti tullessa, että kansi sitten puuttuu!
        Hän oli sitä kysellyt, mutta varastossa sanottiin että mitään ei puutu.
        Soitin K-rautaan jossa ensin sanottiin, että oli se kansi vielä eilen siinä.
        Sanoin, että olen sen maksanut ja kansi on löydyttävä. Lupasivat selvittää asian ja soittaa sitten uudestaan. Kyselivät puhelinnumeroani.
        Siinä vaiheessa hikeennyin. Puhelinnumero kyllä löytyi, kun halusivat rahaa.
        Kansi sitten löytyi ja soittivat uudestaan. Lupasivat lähettää saman kuskin tuomaan kannen. Kuski oli jo ehtinyt lähteä Kouvolaan.
        Otin taas oman auton ja hain sen hiivatin kannen.

        Kyllä tuli kotiinkuljetukselle hintaa.
        Parempaa palvelua saa Simolinilta, hinnoissakin enemmän tinkimisen varaa.


      • vasku

        Minäkin olen pyytänyt useammasta paikasta tarjouksia kun olen rakentanut taloani ja useimmiten K-Rauta on ollut halvin. Simolinilta en ole onnistunut ostamaan mitään, koska muualta olen saanut halvemmalla. Ihmeellisintä on, että myös puutavara on monesti ollut K-Raudassa edullisempaa kuin Mestarin Puussa tai Hattulan Puussa.

        Olen ollut myös pääosin tyytyväinen K-Raudan palveluun, tosin olen oppinut välttelemään tiettyjä myyjiä.


    • Hinnat !

      Kaverin kanssa ostimme tavaraa ja kaveri ihmetteli mikset saanut alennusta kun omassa kaupungissaan saa k-raudasta saman 20-30% halvemmalla vaikka ohjehinta olisikin sama...Niinkuin siellä lukeekin halvin k-rauta ,mut jos muista saa 20-30% alennusta suoraan myyjältä.

      Neuvoakin on vaikea saada joltain jotain saa ,mut tietäähän sen jos myyjän tärkein ominaisuus on osata toista ihanaa kieltämme.

      Tähän samaan on pakko ihmetellä esim. porvoon hong kong ja bussiliikenne ,eikös nyt tälläisenä aikana oikeasti löydy suomalaisia töihin virosta pitää kuskitkin tuoda !?
      Jotka eivät osaa edes suomea !?

      • ++++

        No plussaa laitetaan tämän kauniin ja ystävällisen tytön vuoksi maalipuolella.
        Eirääin hyvää asiakaspalvelua ja kaunista hymyä tuli kaupanpäälle!


      • päpätti
        ++++ kirjoitti:

        No plussaa laitetaan tämän kauniin ja ystävällisen tytön vuoksi maalipuolella.
        Eirääin hyvää asiakaspalvelua ja kaunista hymyä tuli kaupanpäälle!

        saman tytön tiistaina maalipuolella,oli kausiapulainen,loistavaa palvelua.


      • sdfasdf
        päpätti kirjoitti:

        saman tytön tiistaina maalipuolella,oli kausiapulainen,loistavaa palvelua.

        K-raudasta ei löydy yhtään ketään mitään asiantuntevaa ihmistä.

        Kaikki jotka tekee, käyvät Simolinillä. Naiset ostavat vessansa raudasta, mutta miehet perse ruvella


      • syvältä jostain...
        sdfasdf kirjoitti:

        K-raudasta ei löydy yhtään ketään mitään asiantuntevaa ihmistä.

        Kaikki jotka tekee, käyvät Simolinillä. Naiset ostavat vessansa raudasta, mutta miehet perse ruvella

        2 kertaa käynyt ja en kertaakaan enää mene vaikka ilmaiseksi saisi. Myyjät eivät tunne tuotteita mitä myyvät ja kassat toooooosi hitaita. Mitä monella kassalla tekee jos vain yhdessä saa maksaa.
        Olin jotain silikonimassaa ostamassa ja tulin kysyneeksi jotain sen sisällöstä niin myyjä meni nettiin etsimään vastausta. Sanoin että netti löytyy kotoakin ja lähdin menemään.


      • palvelua
        syvältä jostain... kirjoitti:

        2 kertaa käynyt ja en kertaakaan enää mene vaikka ilmaiseksi saisi. Myyjät eivät tunne tuotteita mitä myyvät ja kassat toooooosi hitaita. Mitä monella kassalla tekee jos vain yhdessä saa maksaa.
        Olin jotain silikonimassaa ostamassa ja tulin kysyneeksi jotain sen sisällöstä niin myyjä meni nettiin etsimään vastausta. Sanoin että netti löytyy kotoakin ja lähdin menemään.

        Ei tarvitse matkustaa kuin 80 km Porvoosta itäänpäin eli mökkikuntaamme Kouvolaan, jonka K-Raudasta saa loistavaa palvelua. Koskaan ei joudu myyjää odottelemaan, lisäksi palvelu on asiantuntevaa ja ystävällistä toisin kuin Porvoossa.


    • Annica vihamieli

      Tarvitsin homeenpoistoainetta leikkimökkimme seinään ja olin menossa Porvoon RTV:stä ostamaan mutta harmikseni se oli jo mennyt kiinni. Ajoin sitten K-Rautaan koska halusin pestä mökin jo tänään, eli kun sen vihdoin saimme pihaan.
      K-Rauta on lähempänä kotiani kuin RTV mutta K-Raudasta EI SAA PALVELUA! Ja kävikös niin taas? No kyllä! Ja jos sitä palvelua sattuu saamaan, siellä ei yleensä kukaan tiedä mitään. Ei ihme kun sinne otetaan asiakaspalveluun kuka tahansa joka sattuu osamaan myös ruotsia. Eikä tiedä mistään maaleista sun muista yhtään mitään.
      Odottelin siinä vartin verran sisustus ja maalipuolen myyjää kun hän palveli toista asiakasta, kävelin vähän väliä kassan luokse ja takaisin eikä kukaan viitsinyt kysyä tarvitsenko apua. Menin viimein kassalta pyytämään josko joku toinen voisi auttaa kun siellä kestää niin kauan.
      Myyjä vastasi että 'no noi on tuolla kahvilla' eli asiakkaiden nähden istui kolme miespuolista myyjää ja yksi niistä kysyi vaan siltä myyjältä että 'eiks siellä oo muita' ja siihen se sitten jäi. Lähdin pois. Helkkari vie mitä touhua!!

    • Paska-Rauta

      Minä kysäsin keittiöön pöytälevyn hintaa, ei kukaan pystyny sanomaan. Keittiöosaston myyjä oli kesälomilla, eikä kukaan muu osannut esitteestä lukea. Hain pöytälevyn toisesta palvelevasta firmasta.

      • Julli Juksu

        Minusta kaikkien rautakauppojen tavara on niin kallista, että vältän kaikin keinoin niihin menemistä. Onneksi asun vuokrakasarmissa eikä vaivoina ole minkäänlaista rakennusprojektia tai remppaa. Kun K-raudan myymäläkolossia katselee, niin ymmärtää että tavaran on pakko olla kallista jos kauppias aikoo viivan alle saada jotain positiivista.


      • wamba
        Julli Juksu kirjoitti:

        Minusta kaikkien rautakauppojen tavara on niin kallista, että vältän kaikin keinoin niihin menemistä. Onneksi asun vuokrakasarmissa eikä vaivoina ole minkäänlaista rakennusprojektia tai remppaa. Kun K-raudan myymäläkolossia katselee, niin ymmärtää että tavaran on pakko olla kallista jos kauppias aikoo viivan alle saada jotain positiivista.

        K-Rauta ei pysty kilpailemaan yhtään millään muiden kanssa ja hinnoilla kaikkein vähiten. Joensuussa esimerkiksi sai saman vasaran tien toisella puolella olevasta halpaliikkeestä 20e halvemmalla, siis pelkkä vasara ja suhde tuntuu olevan kaikessa muussakin sama. Bahco hylsysarja oli tarjouksessa reilu 30e kalliimpi kuin muilla vakiohinnalla. Satsatkaa edes palveluun, kiitos ja hyvää joulua sekä ennen kaikkia parempaa vuotta 2010!


    • ex asiakas

      Johtamisessa vika kun ei homma toimi! Johtaja vaihtoon!

    • SiiriSaivare

      Mie sain tänään kyllä niin hyvää palvelua K-raudassa, ettei tosikaan. Tosi ammattitaitoinen ja lämmin ja mukava ihminen sattui kohdalle.

    • Näin kävi

      Rakensin v.2002, avasin tilin Porvoon K-Rautaan. Itse kauppias halusi jutella kanssani. Hän sanoi nähneensä minut usein kyseisessä kaupassa, sekä erilaisissa rakennustapahtumissa(?) Olin liikkeessä ensikertaa, enkä todellakaan ollut käynyt missään tapahtumissa. Jotenkin liikkeessä muutenkin suhtauduttiin minuun epäilevästi. En saanut maksuaikaa, vaikka oli tili yms... Ja tavaraa ei saanut ulos, kun rahalla. Tuli väärää tavaraa, mutta se oli aina asiakkaan vika.... En ole keksinyt K-Raudan penseään suhtautumiseen muuta syytä, kuin se, että kaksoisolentoni oli tehnyt jotain, josta minua sitten rangaistiin. Jossain vaihessa kesken rakennusprojektia oli pakko vaihtaa kauppaa, K-Raudan kanssa asioiminen kävi liian epämielyttäväksi, kun huomasi selvästi, että he eivät halunneet tehdä kanssani kauppaa. Ja jokainen joka on joskus rakentanut, tietää, että tavaran pitäisi tulla sovitulla aikataululla. Tähän haluan vielä lisätätä, että luottotietoni ovat kunnossa ja maksoin aina kaikki sovitut maksut. Käyttäydyin aina asiallisesti, enkä ollut ansainnut sellaista kohtelua vieläpä maksavana asiakkaana...Kai kaksoisolentoni oli sitten riehunut ja käyttäytynyt asiattomasti, en tiedä!

    • kkkop

      Paska rauta. konttorista ei saa mitään selvyyttä vaikka väärin laskutettua tavaraa sanotaa ettei meidän vika!

    • Palvelu arvostava

      Etsimme saunaan uutta ovea viime syksynä ja ajattelimme K-raudasta löytyvän parhaan valikoiman. Aikamme pyörittyämme liikkeessä, emme olleet niitä havainneet. Menimme sitten palvelutiskille kyselemään myyjältä (vanhempi mieshenkilö), missä päin teillä on saunan ovet ja hän sitten tokaisi, ettei niitä ole ollenkaan. Onneksi katsoimme taaksemme, sillä n. muutaman metrin säteellä löytyi erilaisia saunanovia, ja myyjälle oli niihin suora näköyhteys, mutta ei kai sitten ollut ottanut selville, mitä ovia ne olivat, ehkä luuli niitä leikkimökin oviksi:)

    • stadilainen landella

      Tässä juttuketjussa näyttää olevan kilpailua siitä, kuka kertoo pahanilkisimmän stoorin.
      Joku ihmetteli, ettei myyty ovia. Kas uudet ovet valmistetaan ja myydään karmeineen nykyään. Yksittäistä ovea joutuu etsimään realisointipörsseistä tai minkä nimisiä ovatkaan.. Simolinin alennuksia kehuvat muistelevat aikaa kun liike oli vielä Jokikadun ja Rihkamakadun risteyksessä. Satunnainen asiakaskin sai esim. rakennustavarapuolella vähintään 30 % alennuksen. Ilmankos liike oli mennä konkkaan.
      Joku vähämielinen kehui Bauhausia. On niinkuin vertaisi laatokkaa bemariin tai taiwanilaisia vehkeitä mersuun. Kyllä Porvoon K-Raudastakin löytyy varmasti halpistavaraa mutta Bauhausissa kaikki tavara on sitä.
      Joku toinen vähämielinen oli mennyt kysymään kilotavarana myytäville nauloille yhden naulan hintaa. Oli pahastunut kun myyjä ei ollut tiennyt hintaa.

      Jokainen minkä ketjun tahansa kauppias siunatkoon itseänsä joka ilta, jos oli välttynyt moisilta pahanilkisiltä "asiakkailta".
      Landemökkiin tekemäni hankinnat Porvoon K-Raudasta viime vuosien aikana ovat menneet nappiin niin hintojen kun toimitusaikojenkin suhteen. Asentajat ovat tulleet päivälleen silloin kun oli sovittu hankintaan ryhdyttäessä.

      Nämä kirjoitukset eivät ole kovin mairittelevia Simoliniakaan ym. kohtaan. Antavat mielikuvan, että lokakampanja K-Rautaa kohtaan olisi tarpeen jonkun toisen liikkeen myynninedistämiseksi ja työpaikkojen säilymiseksi.

    • Ex työntekijä

      Porvoon K-rauta on orjatyöpaikka. Kauppias kohtelee henkilökuntansa toooosi huonosti. Ei kyllä ihme että asiakkat eivät saa palvelua kuin henkilökunta voi huonosti ja työilmapiiri on perseestä. Eli KAUPPIAS vaihtoon.

    • TapsaM

      Kauppias on nyt vaihdettu, olikos vuosi sitten tai silleen. Pari kertaa olen asioinut eikä kukaan ole juossut karkuun. Tyhmiinkin kysymyksiin saa vastauksen. Tai neuvon kuka osaa vastata. Simolinillakin kohdeltu oikein ystävällisesti ja avuliaasti.
      Nämä kommentoijat, tulee mieleen: niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
      Tuotteiden esittely- ja hintasivustoa tässä hain ,kummaltakin turhaan. Huonompi juttu.

    • Anonyymi

      Porvoon K-raudassa palvelu on huonoa. En tiedä, millainen pomo sitä pyörittää, mutta aina se vaan ihmetyttää, tietääkö alaistensa palvelutavoista.
      Joku ketjussa kehui Simolinia. Eipä ole tullut käytyä, pitäisköhän pistäytyä... K-rautaa Porvoossa en suosittele. Huonokäytöksistä asiakaspalvelua en kaipaa.

    • Anonyymi

      Aika paljon tulee käytyä ja hyvää palvelua nykyisin aina.

      • Anonyymi

        Minunkin mielestäni palvelu siellä on sangen hyvää, etenkin sisustusosaston (maalit, tapetit) ja miksei myös keittiöisaston naiset. Puutavaraosastolle on hiukan hämmentävää mennä, kun ne ukot siellä sen kaarevan pöydän takana istuvat jokseenkin luotaantyöntävän tympeän näköisinä. Mutta jos heiltä jotain kysyy, kyllä asiallisesti palvelevat.
        Vaan varsinainen pahis siellä on se yksi mies, joka vuosikausia on siellä heilunut työkoneitten/-laitteiden näkyvimpänä myyjänä. Siinä on oikein ilkeä ihminen, vaikka usein teeskenteleekin mukavaa. Hänen takiaan ei ilkeä enää koko liikkeeseen astua, ellei ihan pakko ole - valikoima kun K-Raudassa on kumminkin paras.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe