Tätä on varmasti kysytty jo tuhanteen kertaan, mutta en jaksa alkaa etsimään, joten kysytään taas: Miten abiristeilyn turvatarkastukset hoidetaan? Jos jää kiinni viinan salakuljettamisesta, suljetaanko pois risteilyltä vai takavarikoidaanko vain viinat?
Abiristeily
16
5037
Vastaukset
- hihjo
juot kuule just ennen ku menet sin laivaan koko pullon ni ei kilahda ainakaa 15 minuuti aikan ni sit olet jo turvallisesti laivalla... Tai juot siellä puhvetis niit ruokajuomii aivan sikana
- moos
Juu, eli viinat viedään vaa. tai ainaki meijän risteilyl aikanaa. ite vedin omia viinoja jo terminaalin kuppilas ku osti vaa limuu ja kaato viinaa sekaan. Mentii silloin ihan viimeisina laivaan parin kaverin kaa, eikä meitä edes tutkittu tai mitää. pari ostoskärryllistä oli juomaa mm. pelkkiä avattuja limupulloja.
- abi06
Risteilyn säännöissähän sanotaan, että humalaisia ei päästetä laivalle (käsittääkseni). Kuinka tarkkoja tästä käytännössä ollaan, eli jos vetää esim. pari kaljaa terminaalissa ja joku tulee puhalluttamaan, niin suljetaanko risteilyltä? Vai pääseekö mukaan kunhan omin jaloin kävelee sisään? Kellään kokemuksia / muuta tietoa?
- abi...-
abi06 kirjoitti:
Risteilyn säännöissähän sanotaan, että humalaisia ei päästetä laivalle (käsittääkseni). Kuinka tarkkoja tästä käytännössä ollaan, eli jos vetää esim. pari kaljaa terminaalissa ja joku tulee puhalluttamaan, niin suljetaanko risteilyltä? Vai pääseekö mukaan kunhan omin jaloin kävelee sisään? Kellään kokemuksia / muuta tietoa?
niinhän penkkaripäivänäkin sanotaan, että kyseisenä päivänä puhallutetaan kaikki abit, mutta pelkkää paskapuhetta. Saahan nyt täysi-ikäinen olla humalassa. Trust me.
- abina
niinpä ärsyttävää tälläne epätietosuus.. mut siis laukut tarkastetaan aika varmasti eli sinne ei kannata pulloja tunkee? mut mitenkähän olis sellane et mahtaakohan kengän varteen tungettu taskumatti selviytyy laivaan asti vai jääkö matkan varrelle? kuin tarkasti ne mahtaa tutkia..
tai sit pitää vaa vetää koko sisältä terminaalis ennenko menee.. ei vaan huvittais heittää viimisii pennosii baarin kalliisiin juomiin.. :/- ylioppilas
Laukut ja reput tarkastettiin ehkä 4/5 matkustajilta kun itse menin abiristeilylle kaksi vuotta sitten. Taisi olla joku Siljan laiva. Siinä oli aikamoinen ruuhka ja jotkut pääsivät rauhallisesti menemällä ihmisten välistä niin ettei kukaan kerennyt tarkistaa mitään. Ruumiintarkastusta ei tehty, enkä ole koskaan kuullut että sellaista tehtäisiin. Povitaskuun tai sukanvarteen pieni pullo, tai sitten pistää viinat esim. shampoo-pulloon. Keinoja on monia. Ei kannata liikaa panikoida tästä.
- Abii
ylioppilas kirjoitti:
Laukut ja reput tarkastettiin ehkä 4/5 matkustajilta kun itse menin abiristeilylle kaksi vuotta sitten. Taisi olla joku Siljan laiva. Siinä oli aikamoinen ruuhka ja jotkut pääsivät rauhallisesti menemällä ihmisten välistä niin ettei kukaan kerennyt tarkistaa mitään. Ruumiintarkastusta ei tehty, enkä ole koskaan kuullut että sellaista tehtäisiin. Povitaskuun tai sukanvarteen pieni pullo, tai sitten pistää viinat esim. shampoo-pulloon. Keinoja on monia. Ei kannata liikaa panikoida tästä.
Jep, olisi mukava tietää tehdäänkö terminaalissa ruumiintarkastusta. Koska jos ei, ainahan pullon voi kuljettaa vaikka povarissa. TÄMÄ EPÄTIETOISUUS ON PERSEESTÄ! :D
- Mukaan vaan
Itse kun risteilin niin teippasin muutaman pullon kossua kylkiin. Eipä tarkastettu ja nautin ne ilolla hytissä aloitellessani.
- toinen abi
Juttelin asiasta erään viime vuonna risteilyllä (viking) olleen kanssa ja hän kertoi, että tarkastuksissa heidän reppunsa oli vain avattu ja katsottu ettei pulloja näy päällimmäisenä ja päästetty laivaan. Samaten eräs risteilylle lähteneistä oli ollut lähes sammumispisteessä ja silti päässyt laivaan sisään. Eli eivät ne tarkastukset niin tarkkoja ole kuin annetaan ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161