Meikä joutuu "töihin" työharjotteluun ja paskahommiin tietty.. Nyt aluksi tehdään 2 kuukauden työsopimus ja sitte voidaan jatkaa. Miten pitäs käyttäytyä ettei sitä jatkettais. ei mitään kuse seinille ja paskanna kattoon juttuja, mut jotai vihjeitä tarttisin.
Miten käyttäytyä
19
2019
Vastaukset
- ...
kun mä olin työharjoittelussa niin siinä oli kans yks tyyppi harjoittelussa joka oli varmaan joka viikko "sairaana", aina myöhässä jne.. Sitten teki aina välissä kaiken väärin ja muut työntekijät joutui tekemään ne asiat uudestaan (kyseessä oli toimistotyö). Sit alettiin puhua sen harjoittelun lopettamisesta. Mut sit lopulta se lähti itse kun ei jaksanut enää. En tiiä seuraako karenssi jos sut erotetaan harjoittelusta..
- Karenssi
Jos tulet erotetuksi tai eroat, saat kahden kuukauden karenssin.
Jos käyttäydyt jotenkin hidasälyisesti (vain vähän), pakkoliikkeisesti tai kerrot vähän harhaisia ajatuksia, niin ehkä onnestaa, eikä sinulle tarjota jatkoa. Toinen juttu on sitten se, mitä työnantaja kertoo palautteessaan työkkärille. Voipi työnhakijatietoihisi tulla mehevää tarinaa.
Kannattaisi muutenkin tarkistaa työkkärissä olevat tiedot, voivat yllättää. Työkkärillä on henkilörekisterilain nojalla velvollisuus antaa tutustua työkkärissä oleviin omiin tietoihin. - Henkilörekisterilaki
Karenssi kirjoitti:
Jos tulet erotetuksi tai eroat, saat kahden kuukauden karenssin.
Jos käyttäydyt jotenkin hidasälyisesti (vain vähän), pakkoliikkeisesti tai kerrot vähän harhaisia ajatuksia, niin ehkä onnestaa, eikä sinulle tarjota jatkoa. Toinen juttu on sitten se, mitä työnantaja kertoo palautteessaan työkkärille. Voipi työnhakijatietoihisi tulla mehevää tarinaa.
Kannattaisi muutenkin tarkistaa työkkärissä olevat tiedot, voivat yllättää. Työkkärillä on henkilörekisterilain nojalla velvollisuus antaa tutustua työkkärissä oleviin omiin tietoihin.:)) :))
Ei ne tosiaankaan kaikki tietoja joita työttömistä on kerätty näytä edes pyydettäessä.
Eli määritelmä meneen jotenkin näin...
"Tiedot jotka voivat olla vahingollisia henkilölle...".... eli jos joku virkailaja päättää (on se sitten työkkäri/terveydenhuolto...) että tietot tiedot vahingoittavat henkilöä niin niitä ei näytetä edes pyydettäessä... :(( - paikkansa
Henkilörekisterilaki kirjoitti:
:)) :))
Ei ne tosiaankaan kaikki tietoja joita työttömistä on kerätty näytä edes pyydettäessä.
Eli määritelmä meneen jotenkin näin...
"Tiedot jotka voivat olla vahingollisia henkilölle...".... eli jos joku virkailaja päättää (on se sitten työkkäri/terveydenhuolto...) että tietot tiedot vahingoittavat henkilöä niin niitä ei näytetä edes pyydettäessä... :((pyydin työvoima viranomaisilta katsella tietoja "alisivuilta" ,mitä löytyy niistä lisätiedoista. Hän kertoi että sellaisia ei ole. ei pidä paikkaansa. esim: ammatinvalita psygologilla käynti tuottaa näitä henkilökuvauksia rekisteritietoihin ja sattumalta näin vahingossa että siitä annetaan yleinen lausunto-pyydettäessä ja sen alla oli työvoimatoimistolle sisäiseen käyttöön SYVÄLUOTAAVAMPI-versio!
eivätkä niitä tulostaneet minulle ja koittivat vielä kieltää ne. toinen virkailija taas sanoi että ei ole siihen kansioon pääsyä kuin ammatinvalita-yms henkilöillä!
selityksen selityksiä, mutta tietoa sielä on ja se voi olla aivan toisenlasta kuin sinä arvelisit!
- nakitus
myöhästelet,valitat mmmm? päänsärkyä, laiskottelet ja vaikka vietät alushousupäivää maanantaisin ja keskiviikkoisin ja perjantaina lähdet ennenaikaselle viikkovapaalle ja tietysti vedät ruokatunnit täysin tappiin ja sanot vaikka muulle ryhmälle että pitää saada viinaa,kamaa ja masentaakin niin kovasti. lusmuat ja velttoilet eikä mikään huvita.
en minä ainakaan tekisi 1.eur/tuntipalkalla mitään kovin tuotannolista työtä. asia on eri jos firmassa suostuvat maksamaan pimeänä tehdystä työstä,kuten minulle luvattiin. kyllä pomot ymmärtää kun sanot että tekisitkö sinä ilmaiseksi nämä työsi ja voisitko kuvitella maksavasi euron tuntipalkalla tuon pihassa olevan audin lyhennykset rahoitusyhtiöön???? ja kop.kop, puolet suullisesta pimeästä palkasta sain ja loput unohdettiin konttorin puolelle,sanoivat vain että mikä palkka,ei sellaista keskustelua ole käyty. kyllä tämä tapaus omakohtaisesti jäi mieleeni,sille rahalle olisi ollut kovasti tuolloin tarvetta. nyt menee varsin kivasti =) - onko paska homma
niin mistä tiedät onko paska homma kun et ole vielä siellä ollut (luullakseni).?
kantsis ensin katsoa ja sitten vasta tehdä päättelyt työstä. ei kannata olla epäluuloinen ja ennakkoluuloinen.
Kyllähän sieltä helposti pois pääsee. et vaan tee mitään mitä käsketään. kiroilet ja lintsaat.
mutta se ei ehkä näytä hyvältä siinä harjoittelutodistuksessa.
mutta näköjään olet niitä jotka et välitäkään tulevaisuudessakaan työpaikoista, että siitä vaan räkimään työnantajalle päin naamaa. niin ei varmaan tule suositteluja. eikä varmaan sitä uutta työpaikkakaan: tulevat työnantajat (mikäli joskus sellaisen tulet saamaan) usein ottavat yhteyttä edellisiin työnantajiisi, ja se vaikuttaa saatko koskaan mieleistäsi paikkaa vai et.
Sanot siellä vaikka suoraan että se on niin paskamainen lafka että et mielelläs edes kusis sinnepäin.
Miten niin "jouduit" sinne harjoittelupaikkaan?
työkkäristäkö ihan pakoittivat ?
olisi ehkä kannattanut lähteä jollekin kursseille ennemmin. niitäkin on ihan kivoja.
Minä juuri olen hakenut kymmeneen työpaikkaan ja kahteen työvoimakursseille. lisäksi 25 rekrytointifirmaan (tänään viimeksi hain kahteen työpaikkaan ja yhteen koulutukseen).
ajattelin että minua ei tarvitse pakottaa mihinkään, mihinkä en itse tahdo.
Jos on halua ja tahtoa, niin kyllä se työpaikka ennenpitkää löytyy, olen siittä varma.
Olen ollut jo yli vuoden minäkin työttömänä. mutta tässä välissä olen jo käynyt taas kurssin. jo sen yhdennentoista (11.) ja keväällä tulee tasan tusina.
viimeiseksi haluan vielä sanoa että vaikka on kuinka "paska" työhomma tahansa, niin aina kannattaa käyttäytyä niin että ei ikinä muuta haluais tehdäkään.- "töissä "
Tiedän sen paikan. olin siellä vuoden. raskasta, kiire aina, juoksutetaan, komenellaan. Siis toiset työntekijät komentelee, käskee, vaatii, kyttää, pitävät ihan luuserina.
Minä jouduin sinne, koska työvoimatoimiston kiltit virkailijat uhkasivat karenssilla. - jfdskljfsalkjf
"töissä " kirjoitti:
Tiedän sen paikan. olin siellä vuoden. raskasta, kiire aina, juoksutetaan, komenellaan. Siis toiset työntekijät komentelee, käskee, vaatii, kyttää, pitävät ihan luuserina.
Minä jouduin sinne, koska työvoimatoimiston kiltit virkailijat uhkasivat karenssilla.kantsii sitten mennä ja katsoa samalla kiireesti joku vaikka muutaman kuukauden kurssi tai pätkätyöpaikka, niin sillähän verukkeella pääset siittä paskasta hommasta. jos ei muuta, niin ota siivouskeikka. vaikka nykyään useissa siivousalan firmoissakin odottavat alaan perehtyneisyyttä tai koulutusta, niin aina voi silti yrittää. siivoustyöt on kuitenkin monasti itsenäistä. ja vaikka ei jokaillalle niitä työkeikkoja olisikaan, niin välttyisit tältä paskalta työkeikalta ja karenssilta. Jos toiset työntekijät sua kohtelee kaltoin, voit ilmoittaa siittä työnantajalle tai työnjohdolle. joka työpaikassa on myös luottamusmies kelle voi mennä juttelemaan luottamuksellisesti. tuotahan voi pitää työpaikkakiusaamisena, ja sitä ei harjoittelijoidenkaan tarvitse sietää.
- pulaa rahasta
Ilmoita, työvoimatoimistoon tai harjoittelupaikallasi, ettet halua olla työharjoittelun paskahommissa. Sillä siitä selviää.
Samalla pääset eroon siitä, että joudut ottamaan vastaan työtätekevien raatamalla ansaittuja rahoja.
Älä tee mitään. Hanki elantosi ihan miten haluat. En ymmärrä miksi minun pitäisi elättää tuollaista, jolle ei työ maita?- elätät
Miten sinä elätät sitä jolle ei työ maistu? Elättää sanana on jotenkin aika outo. Tosi negatiivinen.
- rahat loppuu
elätät kirjoitti:
Miten sinä elätät sitä jolle ei työ maistu? Elättää sanana on jotenkin aika outo. Tosi negatiivinen.
Mistä luulet tulevan ne rahat, joita maksetaan työttömille? Ne maksetaan työssäkäyvien työstä. On oikein maksaa sellaisille, jotka hakevat aktiivisesti työtä, mutteivat sitä saa. Sellaiselle maksaminen, jota vain ei työnteko kiinnosta,on minusta väärin.
Elättää-sana tarkoittaa juuri sitä, mitä se on - elättämistä. Jos ei elä omalla työllään, joutuvat muut elättämään tämän ihmisen. Ei tämä ole meidän monimutkaisessa yhteiskunnassamme yhtään sen kummempi kuin vaikka heimoyhteiskunnassa. Minun on vaikea ymmärtää ketä palvelee yhteiskunnan rakenteiden hämärryttäminen. Eikä sanassa "elättää" ole mitään negatiivista. Meidän, jotka olemme työelämässä on velvollisuus elättää heitä, joilla ei siihen ole mahdollisuutta. Voimme olla itse samassa tilanteessa jonain päivänä.
Järjestelmän väärinkäyttäjiä ovat he, jotka pyrkivät olemaan muiden elätettävinä, eivätkä halua päästä itse rakentamaan yhteiskuntaa. Jokaisella on oikeus olla tekemättä mitään, mutta en ymmärrä miten heille siitä syntyisi oikeus päästä osalliseksi työssäkäyvien keräämistä varoista. - velvollisuudesta
rahat loppuu kirjoitti:
Mistä luulet tulevan ne rahat, joita maksetaan työttömille? Ne maksetaan työssäkäyvien työstä. On oikein maksaa sellaisille, jotka hakevat aktiivisesti työtä, mutteivat sitä saa. Sellaiselle maksaminen, jota vain ei työnteko kiinnosta,on minusta väärin.
Elättää-sana tarkoittaa juuri sitä, mitä se on - elättämistä. Jos ei elä omalla työllään, joutuvat muut elättämään tämän ihmisen. Ei tämä ole meidän monimutkaisessa yhteiskunnassamme yhtään sen kummempi kuin vaikka heimoyhteiskunnassa. Minun on vaikea ymmärtää ketä palvelee yhteiskunnan rakenteiden hämärryttäminen. Eikä sanassa "elättää" ole mitään negatiivista. Meidän, jotka olemme työelämässä on velvollisuus elättää heitä, joilla ei siihen ole mahdollisuutta. Voimme olla itse samassa tilanteessa jonain päivänä.
Järjestelmän väärinkäyttäjiä ovat he, jotka pyrkivät olemaan muiden elätettävinä, eivätkä halua päästä itse rakentamaan yhteiskuntaa. Jokaisella on oikeus olla tekemättä mitään, mutta en ymmärrä miten heille siitä syntyisi oikeus päästä osalliseksi työssäkäyvien keräämistä varoista.elättää työttömiä. Ei muuta kuin heittäydyt itse työttömäksi - kyllä sinunkin työpaikkaan löytyy työntekijä.
Ongelmaasi löytyy yksinkertainen ratkaisu, kun sinäkin vaihdat palkkatyösi ilmaistyöhön, niin sinunkaan ei tarvitse elättää ketään vaan sinutkin elätetään. - rahat loppuu
velvollisuudesta kirjoitti:
elättää työttömiä. Ei muuta kuin heittäydyt itse työttömäksi - kyllä sinunkin työpaikkaan löytyy työntekijä.
Ongelmaasi löytyy yksinkertainen ratkaisu, kun sinäkin vaihdat palkkatyösi ilmaistyöhön, niin sinunkaan ei tarvitse elättää ketään vaan sinutkin elätetään.Ymmärsit väärin viestini. Minusta on oikein, että maksan niille työttömyysturvaa ja muuta sosiaaliturvaa, joilla ei itsellä ole mahdollisuutta hankkia omaa elantoaan. Se on kaikkien työtätekevien velvollisuus. Kyse on hyvästä yhteiskunnasta. Minä voin jonain päivänä joutua itse tarvitsemaan apua. On aivan oikein, että ne auttavat, joilla on siihen mahdollisuus.
Toinen asia on, että meidän antamaamme apua ei saa käyttää väärin. Sitä ei ole tarkoitettu sellaiselle, joka ei yritäkään hankkia itse elantoaan tai ei sitä halua tehdä.
Apua on annettava sitä tarvitseville, ei niille, joita ei haluta tehdä työtä. Mikä tässä periaatteessa niin paljon mättää?
Vielä kerran: Minun velvollisuuteni työssäkäyvänä on elättää ne, joilla ei ole mahdollisuutta elättää itseään. Tämä ei ole minulle ongelma, vaan tae hyvästä yhteiskunnasta. - elättäjä
rahat loppuu kirjoitti:
Ymmärsit väärin viestini. Minusta on oikein, että maksan niille työttömyysturvaa ja muuta sosiaaliturvaa, joilla ei itsellä ole mahdollisuutta hankkia omaa elantoaan. Se on kaikkien työtätekevien velvollisuus. Kyse on hyvästä yhteiskunnasta. Minä voin jonain päivänä joutua itse tarvitsemaan apua. On aivan oikein, että ne auttavat, joilla on siihen mahdollisuus.
Toinen asia on, että meidän antamaamme apua ei saa käyttää väärin. Sitä ei ole tarkoitettu sellaiselle, joka ei yritäkään hankkia itse elantoaan tai ei sitä halua tehdä.
Apua on annettava sitä tarvitseville, ei niille, joita ei haluta tehdä työtä. Mikä tässä periaatteessa niin paljon mättää?
Vielä kerran: Minun velvollisuuteni työssäkäyvänä on elättää ne, joilla ei ole mahdollisuutta elättää itseään. Tämä ei ole minulle ongelma, vaan tae hyvästä yhteiskunnasta.Kuka se maksaa sen kaheksan euroa sitte mulle lissää jos meen niihin töihin. V E R O N M A K S A J A. Elikkä maksat vielä enemmän veroja, siitä syystä että otan vastaan tälläsen nyyssi homman. Minähän ajattelen juuri veronmaksajia, kun en haluis tätä "uudistus" työtä tehdä.
- rahat loppuu
elättäjä kirjoitti:
Kuka se maksaa sen kaheksan euroa sitte mulle lissää jos meen niihin töihin. V E R O N M A K S A J A. Elikkä maksat vielä enemmän veroja, siitä syystä että otan vastaan tälläsen nyyssi homman. Minähän ajattelen juuri veronmaksajia, kun en haluis tätä "uudistus" työtä tehdä.
Veronmaksajana minusta tuntuu, että olisi parasta lopettaa rahan syytäminen sinuun. Mene töihin tai tee mitä haluat. Ei se meille muille kuulu. Tuntuu, että verorahoille löytyy todella paljon kohteita, jotka ovat sen tarpeessa sinua paremmin. Sori vaan, mutta rahaa ei riitä aivan kaikille.
- työntekijä
Melko raskaalla ennakko asenteella olet menossa töihin joten varmaan pääset hommasta eroonkin alta aika yksikön.
Yks varma tapa miten ei ainakaan joudu jatkoon on sellainen yli-intomielinen ote. Joka kerta kun on mahdollista niin kerrot kuinka ihanaa työ on ja kuinka mielelläsi haluaisit olla siinä hommassa vaikka lopun ikäsi ilmatteeks. Roiku pomon lahkeessa ja pakota se lupaamaan että jatkaa sun työsopimustas. Yleensä ne haluu irti tälläisistä intoilijoista. Jos vielä kaiken lisäksi kehittelet kaikenlaisia 'uudistuksia' ja 'muutoksia' ja 'parannuksia' työoloihin, järjestelmiin niin aina parempi. Olet pellolla alta aikayksikön eikä paljon perään kysellä.- eikä toista
Ei siis saa olla aktiivinen ja oma-aloitteinen, mutta ei myöskään flegmaattinen. Mitä ihmettä sitten pitäisi olla?
Ymmärsin että aloittajalla oli ongelmana se että hän joutuu tekemään ilmaiseksi työtä joka ei kiinnosta, on kenties muuta mihin on kouluttautunut. Nimim. rahat loppuu ei varmaan myöskään haluaisi tehdä koulutustaan vastaamatonta työtä ilmaiseksi, jos joskus joutuu työttömäksi. Turha on kehuskella että minä elätän teitä luusereita kun itsekin saattaa milloin tahansa joutua samaan tilanteeseen. - rahat loppuu
eikä toista kirjoitti:
Ei siis saa olla aktiivinen ja oma-aloitteinen, mutta ei myöskään flegmaattinen. Mitä ihmettä sitten pitäisi olla?
Ymmärsin että aloittajalla oli ongelmana se että hän joutuu tekemään ilmaiseksi työtä joka ei kiinnosta, on kenties muuta mihin on kouluttautunut. Nimim. rahat loppuu ei varmaan myöskään haluaisi tehdä koulutustaan vastaamatonta työtä ilmaiseksi, jos joskus joutuu työttömäksi. Turha on kehuskella että minä elätän teitä luusereita kun itsekin saattaa milloin tahansa joutua samaan tilanteeseen.Tietysti pitää olla aktiivinen ja oma-aloitteinen. Tuossa edellisessä viestissä joku vain teki parodiaa yli-innokkaasta ja rasittavasta työtoverista.
Työmarkkinatuen tekeminen vastikkeelliseksi ei tarkoita ilmaista työtä, vaan sitä, että pitkään työttömänä olleelta tai sellaiselta, joka ei ole työelämässä koskaan ollutkaan, edellytetään jotain omien mahdollisuuksiensa parantamiseen vastikkeena työmarkkinatuesta. Kyse voi olla kouluttautumisesta tai työharjoittelusta. Työharjoittelussa pitkäaikaistyötön pääsee näyttämään työnantajalle, että hänet kannattaa palkata.
On ammatteja, joissa ei löydy työtä. Tällöin on etsiydyttävä uusien ammattien pariin.
En haluaisi olla vailla palkkatyötä. Minulla ei ole sellaisia varoja jotta voisin viettää elämäni harrastellen. Jos joutuisin työttömäksi olisi se ikävää, olisin sitten työharjoittelussa tai en. Kaikki sellainen toiminta, joka parantaisi mahdollisuuksiani päästä takaisin työelämään, tulisi olla tervetullutta.
Ymmärrän, että ihminen passivoituu, jos ei useiden vuosien yrittämisenkään jälkeen saa työtä. Tällöin on työvoimaviranomaisten viimeistään autettava ja tuettava hänen mahdollisuuksiaan päästä työelämään kiinni.
Kyse ei ole kehuskelusta, kun kerron, että työssäkäyvät maksavat työssäkäymättömienkin elannon. Se on vain yksinkertainen totuus. Järjestelmä on oikein ja hyvä, mutta sitä ei tule käyttää väärin. Tarkoitus ei ole maksaa elantoa sellaisille, joilla ei ole mitään pyrkimystä työntekoon, vaan pelkästään siivellä elämiseen. En usko, että näitä tällaisia on paljoakaan, vaikka tällä keskustelualueella joskus saattaa saadakin sellaisen käsityksen.
Kenenkään ei tule olla kenellekään kiitollisuuden velassa. Ihmisellä on oikeus yhteiskunnassamme kohdatessaan työttömyyden ja aktiivisesti pyrkiessään työhön, saada työttömyysturvaa. Järjestelmä takaa kaikille turvan erilaisissa elämäntilanteissa. Minä saatan aivan hyvin joutua työttömäksi ja silloin saan työttömyysturvaa. Tarkoitukseni on korostaa, ettei raha, jota maksetaan yhteiskunnan nimissä tule mistään yhteiskunnan pussista vaan nimenomaan työssäkäyvien pussista.
Tilanne on tietenkin järjetön. Työssäkäyvät tekevät kahta kauheammin työtä, jotta voisivat elättää myös työttömät. Järkevintähän olisi jakaa työ tasan. Silloin luulisi kaikkien olevan tyytyväisempiä. - Muttailija
rahat loppuu kirjoitti:
Tietysti pitää olla aktiivinen ja oma-aloitteinen. Tuossa edellisessä viestissä joku vain teki parodiaa yli-innokkaasta ja rasittavasta työtoverista.
Työmarkkinatuen tekeminen vastikkeelliseksi ei tarkoita ilmaista työtä, vaan sitä, että pitkään työttömänä olleelta tai sellaiselta, joka ei ole työelämässä koskaan ollutkaan, edellytetään jotain omien mahdollisuuksiensa parantamiseen vastikkeena työmarkkinatuesta. Kyse voi olla kouluttautumisesta tai työharjoittelusta. Työharjoittelussa pitkäaikaistyötön pääsee näyttämään työnantajalle, että hänet kannattaa palkata.
On ammatteja, joissa ei löydy työtä. Tällöin on etsiydyttävä uusien ammattien pariin.
En haluaisi olla vailla palkkatyötä. Minulla ei ole sellaisia varoja jotta voisin viettää elämäni harrastellen. Jos joutuisin työttömäksi olisi se ikävää, olisin sitten työharjoittelussa tai en. Kaikki sellainen toiminta, joka parantaisi mahdollisuuksiani päästä takaisin työelämään, tulisi olla tervetullutta.
Ymmärrän, että ihminen passivoituu, jos ei useiden vuosien yrittämisenkään jälkeen saa työtä. Tällöin on työvoimaviranomaisten viimeistään autettava ja tuettava hänen mahdollisuuksiaan päästä työelämään kiinni.
Kyse ei ole kehuskelusta, kun kerron, että työssäkäyvät maksavat työssäkäymättömienkin elannon. Se on vain yksinkertainen totuus. Järjestelmä on oikein ja hyvä, mutta sitä ei tule käyttää väärin. Tarkoitus ei ole maksaa elantoa sellaisille, joilla ei ole mitään pyrkimystä työntekoon, vaan pelkästään siivellä elämiseen. En usko, että näitä tällaisia on paljoakaan, vaikka tällä keskustelualueella joskus saattaa saadakin sellaisen käsityksen.
Kenenkään ei tule olla kenellekään kiitollisuuden velassa. Ihmisellä on oikeus yhteiskunnassamme kohdatessaan työttömyyden ja aktiivisesti pyrkiessään työhön, saada työttömyysturvaa. Järjestelmä takaa kaikille turvan erilaisissa elämäntilanteissa. Minä saatan aivan hyvin joutua työttömäksi ja silloin saan työttömyysturvaa. Tarkoitukseni on korostaa, ettei raha, jota maksetaan yhteiskunnan nimissä tule mistään yhteiskunnan pussista vaan nimenomaan työssäkäyvien pussista.
Tilanne on tietenkin järjetön. Työssäkäyvät tekevät kahta kauheammin työtä, jotta voisivat elättää myös työttömät. Järkevintähän olisi jakaa työ tasan. Silloin luulisi kaikkien olevan tyytyväisempiä."Tällöin on työvoimaviranomaisten viimeistään autettava ja tuettava hänen mahdollisuuksiaan päästä työelämään kiinni" nimenomaan, mutta tätähän ei ole tapahtunut? painotan sanaa auttaa ja tuettava!.
Tunnustaa että reaalissa se menee näin:
"Tällöin on työvoimaviranomaisten viimeistään pakotettava ja uhkailtava parantaakseen hänen mahdollisuuksiaan päästä työelämään kiinni"
eli se että joutuu väkipakolla jonnekkin, varmaan syö sen motivaation ja halun olemattomiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564