Mieheni ei ole kuulemma vielä valmis lapseen. Minä olen. Mieheni tykkää lapsista todella paljon ja hän tulee toimeen heidän kanssaan. En ymmärrä mitä hän haluaa odottaa. Olemme olleet yhdessä jo vuosia, naimisissakin vuoden päivät. Olen vakavissani jo pohtinut, josko jättäisin pillerit salaa pois ja yrittäisin lasta... Tiedän, että miehestänikin vauva olisi ihana asia, jos niin hyvin kävisi että tärppäisi... Eihän aborttiakaan haluaisi.
Mielipiteitä?
Salaa raskaaksi...
19
2889
Vastaukset
- eppulainen
..en kerta kaikkiaan hyväksy että lapsi laitetaan alulle vastoin miehen tahtoa.
siinä minun mielipiteeni,kaikessa lyhykäisyydessään. - kaikkea
Älä tee sitä. Tajuat kai, ettei miehesi välttämättä koskaan voi antaa sinulle tuollaista petosta anteeksi. Ainakaan hän ei sitä koskaan unohda.
Vaikket hänelle suoraan kertoisikaan kuinka tulit raskaaksi, miehesi varmasti pohtii asiaa ja kuulee muilta epäilyjä sinun toimistasi.
Ja pakkohan sinun on myöhemmin lapsellesi totuus kertoa. Hänhän voi nuorena tai aikuisena kysyä kuinka nopeasti tärppäsi tai muuta sellaista. Ainakin sitten, kun itse suunnittelee lapsia. Asia on pyörinyt mielessäni nyt, kun ystäväni jätti pillerit aikoinaan mieheltään salaa pois ja nyt tytär on tulossa teini-ikään. Tällaiset asiat alkavat kiinnostaa häntä.
Mitä, jos sanoisit miehellesi, ettet halua enää syödä pillereitä, koska ne eivät ole hyväksi elimistöllesi. Ja ne voivat hankaloittaa myöhemmin lapsensaantia. Sitten vähitellen puhut hänelle lapsijuttuja. Ehkäpä hänenkin kuumeensa vähitellen herää.- Faktaa?!
"Mitä, jos sanoisit miehellesi, ettet halua enää syödä pillereitä, koska ne eivät ole hyväksi elimistöllesi. Ja ne voivat hankaloittaa myöhemmin lapsensaantia"
Onko tuo totta? Hankaloittavatko pillerit myöhempää lapsensaantia? Jos näin on niin tämä tyttö ei syö enää aloiettua liuskaa enempää. - mieltä
Faktaa?! kirjoitti:
"Mitä, jos sanoisit miehellesi, ettet halua enää syödä pillereitä, koska ne eivät ole hyväksi elimistöllesi. Ja ne voivat hankaloittaa myöhemmin lapsensaantia"
Onko tuo totta? Hankaloittavatko pillerit myöhempää lapsensaantia? Jos näin on niin tämä tyttö ei syö enää aloiettua liuskaa enempää.Toiset lääkärit kertovat, ettei pillereiden syömisestä ole mitään haittaa, toiset kehoittavat pitämään taukoja ja käyttämään vain tarvittaessa. Onhan niitä epäilyjä paljon esitetty, että voisi vaikeuttaa lapsen saantia.
Osalla, jotka lopettavat pillereiden syönnin ja haluavat raskautua saattaa mennä useita kuukausia, ennenkuin edes ensimmäiset menkat tulee. Tiedä sitten kuinka yleistä, mutta vauvakuume palstoilla heitä on.
Näyttää siltä, että joillakin pillerit sekoittavat todella pahasti hormonitoiminnan ja toisilla vähemmän. Itselläni pillerit kiellettiin jo vuosia sitten näköhäiriöiden takia. Tulin vastikään raskaaksi ensimmäisellä yrityskierrolla. Ei siitä ainakaan haittaa ollut, etten pillereitä ole vuosiin syönyt ;-)
Suoraan sanottuna minua ärsyttää joidenkin lääkäreiden asenne pillereitä kohtaan. Niitä määrätään tuosta vain kertomatta riskeistä. Siinä vaiheessa kun itselleni tuli näköhäiriöitä, jämäkkä mieslääkäri sanoi, että pillerit heti pois lopullisesti. Sanoi, että näköhäiriöt ovat erittäin paha merkki. En vain enää muista mistä... Mutta pillereiden jäätyä ei tullut enää näköhäiriöitäkään. - sanoi
Faktaa?! kirjoitti:
Onko tuo totta? Hankaloittavatko pillerit myöhempää lapsensaantia? Jos näin on niin tämä tyttö ei syö enää aloiettua liuskaa enempää.aikoinaan ihan päinvastaista, pillereitä käytetään jopa hedelmällisyyden herättämiseen ts lopettamisen jälkeen pari kuukautta nainen saattaa olla jopa tavallista hedelmällisempi.
Itselläni kävi juuri näin, eli lopetin pillerit maaliskuussa, odotin ekat menkat ja vappuna positiivinen testi! Tyttö on tosin jo 8v... eikä toisenkaan kanssa ole ollut tärppäysongelmia (joka sekin siis jo "iso" ihminen) - erikoista :-)
sanoi kirjoitti:
aikoinaan ihan päinvastaista, pillereitä käytetään jopa hedelmällisyyden herättämiseen ts lopettamisen jälkeen pari kuukautta nainen saattaa olla jopa tavallista hedelmällisempi.
Itselläni kävi juuri näin, eli lopetin pillerit maaliskuussa, odotin ekat menkat ja vappuna positiivinen testi! Tyttö on tosin jo 8v... eikä toisenkaan kanssa ole ollut tärppäysongelmia (joka sekin siis jo "iso" ihminen)no enpä ole moista lääkärin suusta koskaan kuullut. Pikemminkin päinvastaista. No johan on lääkäreillä vastakkaisia mielipiteitä asiasta.
- baby blues
Faktaa?! kirjoitti:
Onko tuo totta? Hankaloittavatko pillerit myöhempää lapsensaantia? Jos näin on niin tämä tyttö ei syö enää aloiettua liuskaa enempää.itse söin pillereitä n.10 vuotta ja pelotti miten niin pitkään jatkunut pillereiden popsiminen vaikuttaa vauvan tuloon. ei itsellä ainakaan pahasti,9kk pillereiden poisjätöstä testi näytti plussaa!
- vaan
baby blues kirjoitti:
itse söin pillereitä n.10 vuotta ja pelotti miten niin pitkään jatkunut pillereiden popsiminen vaikuttaa vauvan tuloon. ei itsellä ainakaan pahasti,9kk pillereiden poisjätöstä testi näytti plussaa!
Menihän sinulla näemmä kohtalaisen kauan ennenkuin tärppäsi.
Mieti hetki niitä pariskuntia, joissa nainen on syönyt 10 vuotta tai vähemmän aikaa pillereitä eikä parin vuoden yrittämisen jälkeen ole vielä raskaaksi tullut. Onko siis turhaa vouhottamista epäillä pillereiden osuutta raskaaksi tulemisen vaikeuteen? Eivät ne pillerit kaikkiin samalla tavalla vaikuta ja pillerimerkkejäkin on useita. - se on
sanoi kirjoitti:
aikoinaan ihan päinvastaista, pillereitä käytetään jopa hedelmällisyyden herättämiseen ts lopettamisen jälkeen pari kuukautta nainen saattaa olla jopa tavallista hedelmällisempi.
Itselläni kävi juuri näin, eli lopetin pillerit maaliskuussa, odotin ekat menkat ja vappuna positiivinen testi! Tyttö on tosin jo 8v... eikä toisenkaan kanssa ole ollut tärppäysongelmia (joka sekin siis jo "iso" ihminen)"pillereitä käytetään jopa hedelmällisyyden herättämiseen ts lopettamisen jälkeen pari kuukautta nainen saattaa olla jopa tavallista hedelmällisempi."
Totta, luin tämän sata päivää lehdestä reilu pari vuotta sitten että tutkimusten mukaan pillereitä syöneet tulevat helpommin ja nopeammin raskaaksi. - tutkimuksia aiheesta
se on kirjoitti:
"pillereitä käytetään jopa hedelmällisyyden herättämiseen ts lopettamisen jälkeen pari kuukautta nainen saattaa olla jopa tavallista hedelmällisempi."
Totta, luin tämän sata päivää lehdestä reilu pari vuotta sitten että tutkimusten mukaan pillereitä syöneet tulevat helpommin ja nopeammin raskaaksi.Ei kovinkaan luotettava tietolähde sinulla :-))
- ole ainoa juttu
tutkimuksia aiheesta kirjoitti:
Ei kovinkaan luotettava tietolähde sinulla :-))
On tuosta ollut muuallakin juttua, mutta tuo satasen jutun muistan siksi että ystäväni tuli heti tokasta kiekasta pilsujen jälkeen raskaaksi ja ihmetteli tätä kovin. Sanoin että olen joskus lukenut lehdestä että pillereiden jälkeen raskaus alkaisi helpommin ja viikon päästä tästä satasessa oli tuosta tutkimuksesta ja luimme sitä tämän ystäväni kanssa. Kaikki pillereitä syöneet ystäväni ovat tulleet raskaiksi 3kk sisällä niiden lopettamisesta ;), myös minä!
- toisin
ole ainoa juttu kirjoitti:
On tuosta ollut muuallakin juttua, mutta tuo satasen jutun muistan siksi että ystäväni tuli heti tokasta kiekasta pilsujen jälkeen raskaaksi ja ihmetteli tätä kovin. Sanoin että olen joskus lukenut lehdestä että pillereiden jälkeen raskaus alkaisi helpommin ja viikon päästä tästä satasessa oli tuosta tutkimuksesta ja luimme sitä tämän ystäväni kanssa. Kaikki pillereitä syöneet ystäväni ovat tulleet raskaiksi 3kk sisällä niiden lopettamisesta ;), myös minä!
Minun pillereitä syöneet ystäväni taas ovat odottaneet raskautta puolesta vuodesta neljään vuoteen. Ne, jotka ovat aiemmin jo lopettaneet pillerit ja syöneet muutenkin vain muutaman vuoden ovat tulleet raskaaksi kolmen kk sisään. Joillakin kun ei edes menkat meinaa alkaa pillereiden jälkeen ilman lääkitystä.
Ystäväpiirissäni näyttää siltä, että ne jotka ovat vuosia syöneet pillereitä kokevat enemmän lapsettomuutta kuin ne, jotka ovat syöneet vain muutaman vuoden pillereitä. Ikä ei vaikuta asiaan. Tiedä sitten onko vain sattumaa, kyse on kuitenkin useista ihmisistä.
- Kokemusta on
Älä missään tapauksessa hankkiudu salaa raskaaksi. Tämä on mielipiteeni ja sanon sen kokemuksesta.
Minulla ja miehelläni oli vastaavanlainen tilanne kolmisen vuotta sitten. Mies halusi aina vain lykätä lapsentekoa. Minä kyllästyin odottamaan ja jätin salaa pillerit pois. Kun tulin raskaaksi, kerroin miehelleni unohtaneeni joskus ottaa pillerin ja ottaneeni niitä joskus myöhässä. Mies uskoi selitykset. Hän iloitsi raskaudesta kanssani. Olin onnellinen.
Kun lapsi oli syntynyt, onnea kesti vajaat puoli vuotta. Kerran ystäväni oli meillä kylässä ja hän sanoi puolihuolimattomasti mieheni hoivatessa vauvaamme, että "Hyvinhän tuo Mikoltakin vauvan hoito sujuu, vaikka olikin ensin vauvaa vastaan. Sanna taisi olla oikeassa; kyllä se mies siihen sopeutuu kun vaan panee sopeutumaan". Tästä ystäväni vitsiksi tarkoittamasta kommentista seurasi meillä kauheat keskustelut ja riidat. Mies tajusi, että olin hankkiutunut salaa raskaaksi ja myönsinkin tekoseni.
Niinhän siinä sitten kävi, että ero tuli loppujen lopuksi. Vaikka miehenikin suhtautui myönteisesti vauvaan kun kuuli raskaudestani ja vaikka hän rakastaakin lastamme, ei hän voinut antaa minulle anteeksi petostani.
Syytän nyt luonnollisesti itseäni siitä, että lapsellamme on vain viikonloppuisä. Ja että lapsen äiti on onneton menetettyään rakastamansa miehen.
Olkoon tämä pieneksi varoitukseksi tai ainakin ajattelemisen aiheeksi sinulle ennen kuin teet hätiköityjä ratkaisuja.- väittää "lapsirakasisä...
Joo en ymmärrä tollaista olenkaan. Jos pitää lapsista ja ne tulee elämään LIIAN AIKAISIN tai SOPIMATTOMANA HETKENÄ niin missä mättää.
Täytyykö kaiken olla suunniteltua. Ei elämää voi aina suunnitella. Sellaiset isät jotka ovat päässeet ISÄKSI saisivat olla onnellisia jälkeläisestään.
Ei ne vauvat niin vaan synny varta vasten ja sunnitelmallisesti.
Jos mies rakastaa vaimoaan ja lastaan niin miksi jättää. Kun tälläinen onnellinen perhetapahtuma on tapahtunut niin sitten on.
Voipi vaan olla hyvä tekosyy miehellä jättää perheensä. Katkera, vaikea ja itsekäs luonne täytyy olla, jos asiasta ei päästä sopuun ja myös ei osata antaa toiselle anteeksi.
Entäs jos lasta olisi yritetty myöhemmin. Ei ehkä onnistuisi enää. Ei kannata kauheasti lykätä sitä lasten teko. Miesten on niin helppo lykätä sitä asiaa ja kun ei vielä haluta vastuuta. Toisaalta miehet eivät edes halua keskustella vauvakuumeesta. On se ikävää naisille jotka kuumeisesti haluavat lasta ja jos ikäkin jo tulee vastaan
Kun on jo yli 35 niin ei enää niin tärppää ja toisaalta ikä ja väsymys yms. ilmaantuvat.
Ei muuta kuin pillerit pois ja jos miehelle ei se kelpaa niin olkoon sitten ilman ;)
- valmis...
Silloin olisit epärehellinen miestäsi kohtaan!Eikö suhde perustu luottamukseen??!!
- petokseen
Kerro ja jätä pillerit pois ja sano että jos mies ei halua lasta niin sitten käyttää kondomia. Voi olla että mielipide lapsiasiaan muuttuu nopeastikin... Ehkäisynhän kuuluu olla molempien vastuulla, niin nyt se sitten miehen vastuulle, kun ei kerran vielä lasta halua!
Mutta älä lähde valehtelemaan, saat tehdä sitä sitten lopun ikääsi ja elää sen kanssa.
Kärsivällisyyttä odotukseen. - yksivaan
Itelläni oli hetki sitte samantapaisia ajatuksia pillereiden poisjättämisestä kertomatta miehelleni.. onneksi luin tämän keskustelun ja tulin siihen tulokseen että jos mieheni ei ole vielä valmis lapseen niin jaksan odottaa ja mistä sitä tietäis jos hän haluaisikin kohta itsekkin lapsen. Kiitoksia neuvoista :)
- takku82
muaki on ruvennu ihmetyttään se ku kihlattuni puhuu lapsista ym ja tulee hyvin lasten kans juttuun ym ja välillä sanoo et pitäiskö meijänki tehä tollanen mut sit haihtuu..se saa noita päähän pinttymiä aina ku on lasten lähellä mut sit ku mä otan asian puheex niin sanoo et katotaan myöhemmin..ja ne joilla on vauvakuume varmasti tietää et ei oo mukava ku toinen innostuu ja sit ku puhutaan asiata niin toinen ottaa takapakkia..mitä ootte mieltä?ollaan kumminki oltu jo 5v yhessä ja oma talo
- ...
mielestäni voisit aiva hyvin tehdä tuollaiset "temput",,onhan se vähän itsekästä mutta silti!!!tiedän kyllä miltä tuntuu olla vauvakuumeinen..uskon kyllä että jos se lapsi sieltä sitten syntyy niin mies ei enää muistele sitä pahalla että teit pilleritemput,,luulisi että kiittäisi jonain päivänä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268