kunnianloukkaus

auu

Naapurit teki ilmoituksen poliisille että olin pahoinpidellyt heidät potkimalla.Vaimolle oli tullut keskenmeno ja miehelle kipua selkään potkuistani.Alaikäisiltä pojilta kirjallinen lausunto todisteeksi tapahtumasta.Lisäksi olin vaimoni kanssa yrittänyt myrkyttää heidät.Tästä todisteena yksityiskohtainen piirros "tapahtumapaikasta ja tapahtumien kulusta".Lisäksi olen syyllistynyt pirtun trokaukseen josta todisteena molemmilta yksityiskohtainen selvitys mieheltä jopa oma "silminnäkijä havainto".Poliisi teki päätöksen olla aloittamatta esitutkintaa.Tein tämän täysin järjenvastaisen ilmoituksen saatuani rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.MOnen prosessin jälkeen tänään päätös valtakunnansyyttäjältä että rikos vähäinen ja hänen mukaansa syytettä ei kuulunutkaan nostaa.Mikä on kunnianloukkaus jos ei tällaiset täysin perättömät ilmoitukset näin vakavista rikoksista?JOs hameen lähettäminen postipaketissa on kunnianloukkaus josta annettiin huomattava rangaistus ja vahingonkorvaukset niin ollaankohan nyt ihan kaikki tasavertaisia lain edessä?Kaiken huipuksi naapurini tekivät tällä samalla ilmoituksella ilmoituksen eräästä toisesta naapurista koskien vain tätä "pirtun trokausta" ja se meni kyllä syyttäjän kautta KO:een ja siitä tuli tuomio kunnianloukkauksesta.Tätähän se on se yhdenvertaisuus lain edessä?

6

1533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 968

Kyseessä on perätön ilmianto koska ilmoitus on tehty poliisille. Riittää että aiheutuu vaara siitä että henkilö joutuisi pakkokeinojen kohteeksi. Lue ensin Finlexistä pykälät ja mene tekemään rikosilmoitus poliisille, heidän on pakko ottaa se vastaan ja aloittaa esitutkinta sen seikan selvittämiseksi onko rikos tapahtunut. Tiedän kyllä että poliisi ei ole kovin halukas ottamaan tällaisia juttuja vastaan koska kovempiakin juttuja on pöydällä vino pino mutta jos kansalainen vaatii ilmoitusta niin heidän on se otettava. Mielestäni tällainen oikeusjärjestelmän hyväksikäyttö(perätön ilmianto) on hyvin paheksuttavaa, mutta toisaalta rikosilmoituksen tekokynnys ei saa nousta liian korkeaksi. Varaudu siihen että jos naapurisi voi esittää edes sellaisia seikkoja joista jotakuinkin yleisen elämänkokemuksen mukaan olisi ollut pääteltävissä rikoksen tapahtuneen, vaikka sellaista ei olisi tapahtunutkaan, niin juttusi kaatuu.

• auu

Olen sen rikosilmoituksen tehnyt!Tämä oli jo valtakunnansyyttäjällä sen jälkeen kun kihlakunnansyyttäjä oli tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen.Siis valtakunnansyyttäjän kanta oli että niin vähäinen ettei syytettä nosteta.Minkäänlaista näyttöä ei ole että minä olisin näihin tekoihin syyllistynyt ja sitä ei valtakunnansyyttäjäkään väitä vaan hänen mielestään teko on niin vähäinen ettei syytekynnys ylity.Käsittämättömintähän tässä onkin se että tässä samassa paperissa tosiaan erästä toista naapuriani syytettiin vain tästä pirtun trokaamisesta ja siitä syyttäjä nosti syytteen ja KO antoi myös tuomion mutta minun kohdallani päätös oli täysin päinvastainen.Eihän tällainen voi mitenkään olla mahdollista tai ei ainakaan pitäisi olla.

• ne taas
        auu kirjoitti:

Olen sen rikosilmoituksen tehnyt!Tämä oli jo valtakunnansyyttäjällä sen jälkeen kun kihlakunnansyyttäjä oli tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen.Siis valtakunnansyyttäjän kanta oli että niin vähäinen ettei syytettä nosteta.Minkäänlaista näyttöä ei ole että minä olisin näihin tekoihin syyllistynyt ja sitä ei valtakunnansyyttäjäkään väitä vaan hänen mielestään teko on niin vähäinen ettei syytekynnys ylity.Käsittämättömintähän tässä onkin se että tässä samassa paperissa tosiaan erästä toista naapuriani syytettiin vain tästä pirtun trokaamisesta ja siitä syyttäjä nosti syytteen ja KO antoi myös tuomion mutta minun kohdallani päätös oli täysin päinvastainen.Eihän tällainen voi mitenkään olla mahdollista tai ei ainakaan pitäisi olla.

ottamatta ne aamulääkkeet. Kipin kapin nyt ottamaan lääkkeet niin ne äänet päässäsi vähenee..

• auu
        ne taas kirjoitti:

ottamatta ne aamulääkkeet. Kipin kapin nyt ottamaan lääkkeet niin ne äänet päässäsi vähenee..

Näistä on kuule kaikki viralliset asiakirjat olemassa.Tämä on uskomatonta mutta näin mielivaltaista on viranomaisten toiminta Suomessa.Tarvittaessa tuon nämä asakirjat vaikka omalla nimelläni julkisuuteen siksi pöyristyttäviä tällaiset päätökset ovat.

• syyttäjä
        auu kirjoitti:

Näistä on kuule kaikki viralliset asiakirjat olemassa.Tämä on uskomatonta mutta näin mielivaltaista on viranomaisten toiminta Suomessa.Tarvittaessa tuon nämä asakirjat vaikka omalla nimelläni julkisuuteen siksi pöyristyttäviä tällaiset päätökset ovat.

on tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen, sinulla on nyt asianomistajana myös syyteoikeus. Eipä muuta kuin haastehakemusta värkkäämään käräjäoikeuteen!

• Beagl Boy
        syyttäjä kirjoitti:

on tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen, sinulla on nyt asianomistajana myös syyteoikeus. Eipä muuta kuin haastehakemusta värkkäämään käräjäoikeuteen!

Käräjäoikeuteen tietenkin, kun kaiken saa laittaa veronmaksajan piikkiin. Mutta jos itse pitäisi maksaa, niin ?
        Tällaisia aamupillerin unohtaneitten juttujahan syyttäjien ja oikeuskanslerin/eduskunnan oikeusasiamiehen pöydillä on kymmeniä tuhansia.
        Aikoinaan tällaiset olivat lukkonen takana, mutta katsottiin sen maksavan liikaa. Kuitenkin kun saavat kaiken ilmaiseksi, niin viranomaiskoneiston turhaan pyörittäminen se vasta kalliiksi tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe