Ambulanssikuskit

Lanssi-86

Hei! Olisin kysellyt ambulanssissa työskenteleviltä vähän kysymyksiä.
Olen pistänyt hakupaperit jo menemään, eli jos pääsen jonnekin kouluun (kaikki oli sosiaali- ja terveysaloja), niin olen päättänyt viimeisenä vuonna perehtyä ensihoitoon. Luin aikoinaan puoli vuotta lähihoitajaksi, mutta lopetin kesken äitini sairastuttua (hoidin häntä kotona 11 kuukautta, olin kunnan palkkalistoilla.)
Nyt olisi tarkoitus lähteä sitten jatkamaan.. BC-kortin kera!

Olisin kysellyt tästä vikasta vuodesta..
a.) Kuinka paljon vikana vuonna on työssäoppimista?
b.) Missä päin Suomea itse kävit kyseisen koulutusohjelman? (itse olen hakenut Hämeenlinnaan, Jyväskylään ja Jämsään..)
c.) Saako ensihoitajat helposti hommia?
d.) Minkälaisia työvuoroja kyseisessä ammatissa on?
e.) Onko palkka hyvä, kiitettävä, huono..?
f.) Mikä on raainta mitä olet nähnyt..?
Toi vika kysymys ihan mielenkiinnosta vaan..

Aina kun kylälläkin kulkee lanssi, toivoisin niin istuvani siellä.. olen miettinyt kyseistä ammattia jo vuosia, joten mikään pelkkä pikainen päähän pisto tämä ei ole. En kai mä muuten olisi C-korttia koskaan hankkinutkaan :)

5

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

Oli turhan monta kysymystä heh! Olet ilmeisesti "aika" nuori? Noh joka tapauksessa tsemppiä uravalintaasi sillä palkkaus/työajat ei kovin häävejä ole. Olen työskennellyt sakussa perus-, hoito-, -lääkärijohtoisessa firmassa ja kyllä se mieli muualle jo vetää. Mielenkiintoinen ammatti sinänsä mutta jossain vaiheessa sitä hieman "leipääntyy". Raainta mitä nähnyt.....no se on aika suhteellista sillä junan kans kun törmää niin etsitään sitä päätä sitten hetki yhdessä juu......welcome to your dream profession tai jotain!! :)

• Rosa

Kysy tämä sama juttu osastolla työ ja siitä sitten terveydenhuolto ja sosiaalityö -palstalla. Vai mikä olikaan.. Mulla on sellanen käsitys että kun on lähihoitajana ensihoitoon suuntautunut se on sitä että kuskaat mummoja vanhainkodista sairaalaan. Jos lukuintoa on, kannattaa amiksen jälkeen suunnata AMK:hon..

• lähihoitaja itsekkin

a.) meillä oli 8vko keväällä ja 8vko syksyllä
      b.) Turku
      c.) Varsinais-Suomen suunnalla OLI pulaa, ei tunnu enää olevan, luokkamme priimuksetkin työttöminä/jossain muussa esim. vanhainkodit. Sijaisuuksiakin tuntuu löytyvän äärettömän vähän,vaikka joka paikkaan soittelee (sama kaikilla)
      d.) työvuoroja on monenlaisia. yksityisillä esim 2vrk töitä ja 2vrk vapaa/3vrk töitä,kolme vapaa, palolaitoksille "päiväsakuja" 8-16 tai 15-23 esimerkiks...sitte jollain yksityisillä voi olla 8-16,15-23,10-20,23-8.00 tai ihan mitä vaan...palolla voi tietty päästä vuoroonki eli vrk töitä 3 vp...periaatteessa ihan mitä vaan vuoroja voi olla, riippuu paikasta
      e.) palkka kohtuullinen, eihän se lähihoitajilla missään hyvä/kiitettävä taida olla, tosin ampparissa taitaa ensihoitaja amk:t saada samaa palkkaa suunnilleen kai
      f.) eipä oo mitään kovinkaan raakaa tullu eteen...onhan se tietty aika hurjan näköstä ku päässä iso kalloon asti syvä haava ym...tosin näitä aika vähän näkee...sairaankuljetus kun on myös sitä eri laitosten välistä siirtoa

Itse haen syksyllä alkavaan ensihoitaja amk koulutukseen tai sairaanhoitajaksi niin lisääntyy ensiapupolien kautta työllisyys tilanne. Kun mielellään ottavat poleille sh kun niillä paremmat lääkekoulutukset. Mutta lue ihmeessä ensihoidon koulutusohjelma, siitä saa todella paljon hyvää tietoa ja oppia. Meillä ainakin oli rankkaa mutta käytännönläheistä. Itse olen tällä hetkellä töissä sis.os ja siellä pakkaa välillä hymyilyttämään kun sh opiskelija yrittää laittaa ekaa kertaa kanyylia ja valmistuu vuoden päästä...itse kun opettelimme sen heti alussa...mutta taitaa olla liikaa tiedettä amk:ssa joten käytäntö jää..ehkä en kaikkia tipan haittapuolia tiiä niinku sh mut osaanpahan laittaa ja tiiän millon laittaa=)
      Jaksamista opiskeluun!Ja onnea valitsemallesi työlle!

• Lanssi-86

No itseasiassa olen "nuori ja nuori".. tänä vuonna täytän pyöreät 20.

Tarkoitukseni olisi päästä kouluun Hämeenlinnaan tai Jyväskylään.. pidetään peukut pystyssä että edes jompaan kumpaan :)

Ensihoitoa olen miettinyt jo muutamia vuosia, joten mistään pikaisesta päähän pistosta ei ole kysymys. Olen tässä pitänyt jo muutaman välivuoden ja lopulta ajattelin että puolentoista vuoden kassalla istuminen saa nyt kyllä riittää (kun taloon tuli vielä uusi myymäläpäällikkö joka on täys ******!)

Olen pienestä asti tykännyt auttaa ihmisiä ja hoivata heitä. Kun hoidin pyörätuolissa istuvaa äitiäni sen 11 kuukautta, sen aikana jouduin jo kokemaan piikit, avohaavat ja kaikkea muuta kivaa.
      Kiitos vastanneille..

• minäki

Minäki opiskelen lähihoitajaksi toista vuotta ja just viime viikolla valitiin koulutusohjelmat ja valinta oli helppo eli ensihoito. Mullakin on tuo, että kun nään ambulanssin niin ite haluais olla siellä hoitamassa:) tänään sain c-kortin:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3219
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe