EN USKO ROMAHDUKSEEN

hyvin menee

Romahdusta ei voi tulla niin kauan kun lamaa ei ole näköpiirissä. Kyttääjät saavat ihan rauhassa menettää vuokrarahojen muodossa tuhansia vuodessa.
Voi niitä raukkoja!!!

12

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 170 teur velkaa

Eihän romahdukseen tarvita kuin lintuinfluenssan leviäminen ja tarpeeks monen ihmisen kuolema ja suurin osa maista on kontillaan.

Tuli birdinfluenssa tai ei, niin joka tapauksessa se romahdus joskus tulee. Mutta mitäpä sitä odottamaan. Rohkea rokan syö. Tiedä vaikka kuolis pois just ennen romahdusta. Päivä kerrallaan...

• Huolehtija

Alenevaan elintasoon on niin vaikea sopeutua.

• mimosa

Pakon edessä sopeutuu mihin vaan.

• Tapani

En kertakaikkiaan ymmärrä. Asun vuokralla. Säästöt (ne jotka olisivat asunnossa kiinni) tuottavat vuodessa noin 25000 € puhtaana nykyisillä markkinoilla. Tällä summalla maksaa vuokrat mennen tullen. Kattaa myös sen potentiaalisen asunnon arvon nousun JOTA EI VOINUT TIETÄÄ ESIM 2 VUOTTA SITTEN!

Repikää siitä. :)

• pörssihai

Totta turiset. Itsekseni olen miettinyt samaa asiaa. Olen muuttamassa töiden taikia toiseen kaupunkiin ja en vielä tiedä kunka pitkäksi aikaa.
        Vanhan asunnon myynti ja rahat osakkeisiin vai maksatanko lainan loppuun vuokralisella. Lainaa jäljellä n. 40 % asunnon ostohinnasta.
        Pörssi houkkuttelee mutta asunto on varmempi. Paha dilemma, vai mitä?

• xxx
        pörssihai kirjoitti:

Totta turiset. Itsekseni olen miettinyt samaa asiaa. Olen muuttamassa töiden taikia toiseen kaupunkiin ja en vielä tiedä kunka pitkäksi aikaa.
        Vanhan asunnon myynti ja rahat osakkeisiin vai maksatanko lainan loppuun vuokralisella. Lainaa jäljellä n. 40 % asunnon ostohinnasta.

Ja kaikilla niilla vuokralla asuvilla ei ole rahaa mitä sijoittaa. Vaan olisko silloin parempi maksaa saman suuruista velkaa kuin vuoraa?

• paikka siinä
        xxx kirjoitti:

Ja kaikilla niilla vuokralla asuvilla ei ole rahaa mitä sijoittaa. Vaan olisko silloin parempi maksaa saman suuruista velkaa kuin vuoraa?

Velka vai vuokra.
        Jos on hyvä asunto ja hyvä työ niin miksi ihmeessä ei osta asuntoa?

• Snep
        pörssihai kirjoitti:

Helsinginpörssi nousi viime vuonna 30%. Indeksiin sijoittaminen onnistui hölmömmältäkin. Huomattavasti parempi tuotto kuin mistään muualta. Palstalla usein unohdetaan (tahallisesti) että myös myydystä asunnosta saadut rahat on voinut laittaa tuottamaan. Jopa erittäin hyvin. Toki tulevaisuudesta ei tiedä ja olen viime aikoina itse ainakin vähentänyt turhan tuulisia osakkeita salkustani. Osakeissa voi helpommin hajauttaa riskiä ja niistä pääsee napin painalluksella eroon, toisin kun asunnosta ainakaan tiukan paikan tullen.

Jos taas tarvitsee OIKEASTI asuntoa niin sellaisen voi ostaa kunhan varoo tuloihin nähden liian suuria lainoja. IMF ja RATA tuntuvat olevan jo kovin huolissaan suomalaisten lainanotto innostuksesta. Lainamäärät kasvaa, asumisväljyys ei. Outoa? Kestävää kehitystä?

• pörssihai
        Snep kirjoitti:

Helsinginpörssi nousi viime vuonna 30%. Indeksiin sijoittaminen onnistui hölmömmältäkin. Huomattavasti parempi tuotto kuin mistään muualta. Palstalla usein unohdetaan (tahallisesti) että myös myydystä asunnosta saadut rahat on voinut laittaa tuottamaan. Jopa erittäin hyvin. Toki tulevaisuudesta ei tiedä ja olen viime aikoina itse ainakin vähentänyt turhan tuulisia osakkeita salkustani. Osakeissa voi helpommin hajauttaa riskiä ja niistä pääsee napin painalluksella eroon, toisin kun asunnosta ainakaan tiukan paikan tullen.

Jos taas tarvitsee OIKEASTI asuntoa niin sellaisen voi ostaa kunhan varoo tuloihin nähden liian suuria lainoja. IMF ja RATA tuntuvat olevan jo kovin huolissaan suomalaisten lainanotto innostuksesta. Lainamäärät kasvaa, asumisväljyys ei. Outoa? Kestävää kehitystä?

Kaikki merkit viittaa siihen että vuosi 2006 on yhtä helppo pörssipelissä kun 2005, ellei vieläkin parempi.
        Saas nähdä mitä tulee tehtyä.
        Epäilen kyllä vahvasti, että en tule myymään asuto-osakettani. Syy on paljon helpompi kun kurssimuutokset. Sitten kun joskus asunto on maksettu niin n. (arvaus) 600 euroa kuussa vuokratuloja hyvin pienellä vaivalla. Houkuttelee.

SIjoitusvinkkiarvaus: Rautaruukin vaihto Outokumpuun n. kesällä. paha arvata millo.

• Ajoitus on tärkeää

niistä ei saa enää mitään tuottoa? Sen takia että kukaan ei osta niitä enää. Myyjien juna on jo mennyt, kaikki ei sitä vaan vielä tajua. Sijoittajat oli jo ajoissa laiturilla.

• arkkitehti

Joo mutta Suomi jakautuu niihin joilla massia on aina ja niihin joilla sitä ei ole. Arvokämppä on aina arvokämppä, ja löytää ostajan olipa hinta mikä tahansa. Sijainti ratkaisee kaiken.

Valitettavasti 70 % asuntokannasta on pelkkää lähiöskeidaa, eikä vakavaraisia kiinnosta. Ne rommaa heti kun talous notkahtaa.

• täällä sitten

pyörit jos nämä ei kerran arvon herraa kiinnosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3791
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      37
      3387
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2998
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2850
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1848
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      84
      1837
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1679
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1607
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      31
      1602
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1584
    Aihe