ollut aikaisemminkin scart liittimen kanssa kanssa patkimistä, ilm. olen saanut "vääntöä" liittimeen, koska se heiluu.
nyt poistu kuva( ääni kyllä kuuluu).Olen "vetkutellut" liittimiä, muutei auta.
Huomen koitan avata liitinalueen ja tutkia.
Kokonaisuus käsittää 2 kpl videonauhuria, scart jakajan( sisältää valintanupin, josta valitaan kumpi nauhuri halutaan kytkeä TV:hen)ja siitä johdot laitteisiin, yht. 3 kpl scart johtoja.
Kun koski scart jakajaan, nappas pienen säkärin kynsille, mutta nyt kun kuva hävis säkärikin hävis.
Arvailua viasta:Nauhureissahan on pieni kytkentäjännite scartissa, joka esim nauhurin play toiminnassa tulee päälle ja kytkee TV:n AV asennolle.Mulle kävi nii ,että jostainsyystä jakaja ei erottele(tai se vuoti, koska sain kynsilleni), vaan summas jännitten ja se poltti jotain TV :n scart piirissä.(olen kokeillut 3:ttakin antavaa laitetta TV:n scarttiin, silläkin kuvapuoli on mykkä)
Scart teki stopin
4
337
Vastaukset
- samalla
kaapelilla? helpoin vika olisi johdossa, mutta jos sen vaihtaminen ei auta, niin toimiiko jos jakajan jättää pois välistä?
nuo kannattaa kokeilla ensiksi ja sitten vasta ruveta aukomaan mitään.
nuo laitteiden mukana tulevat scart johdot ovat yleensä aika surkeita esityksiä, varsinkin heikkotekoisten liitinten osalta.- beko
on koitettu kaikki vaihtoedot( myös useammalla laitteella ja johdolla), eivät toimi.
Huomasin jälleen että lyö kynsille jälleen ja unohdinko mainita ,että äänihän on kuulunut koko ajan ja TV on vaihtanut Av kanavalle koko ajan. kohta avaan TV:n ja alan tutkia johdatuksia.Toivottavasti scartista löytyy tinaus irti, ekä piirejä ole palanut? - varmasti
beko kirjoitti:
on koitettu kaikki vaihtoedot( myös useammalla laitteella ja johdolla), eivät toimi.
Huomasin jälleen että lyö kynsille jälleen ja unohdinko mainita ,että äänihän on kuulunut koko ajan ja TV on vaihtanut Av kanavalle koko ajan. kohta avaan TV:n ja alan tutkia johdatuksia.Toivottavasti scartista löytyy tinaus irti, ekä piirejä ole palanut?mikä on vika, mutta voihan se olla, että sieltä on kuvaa vievä johdin irti, koska muutoin tuntuu toimivan.
- beko
varmasti kirjoitti:
mikä on vika, mutta voihan se olla, että sieltä on kuvaa vievä johdin irti, koska muutoin tuntuu toimivan.
mutta....mttta.....korjaamokeikka tuli,juotokset käyty läpi, scartin runkokappaleen huojunta loppui siihen kertaheitolla, mutta ,,mutta.
Olen vakuuttunut että nää vuotojännitteet teki viimesen tiltin ja poltti elektroniikkaa.Mahdoinko mainita, että ko.liitin ajoittain laitteston liikkuessa on vaatinut Scart johtimen liikuttelua,jotta sai kuvan joten olin varma tässä tapauksessa, että liitos irti.
Scart runkoliitin on suoraan piirissä kiinni ja scart johdot raskaita, niin väännössää löytyy...
Oletko muuten kuullut kun scarthan on syntynyt Ranskassa, mitä TV korjaajien toivematka voisi suuntautua:tietenkin Pariisiin Pastinjin aukiolle, jossa Scartin suunnittelija laitettaisiin giljotiiniin...........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558