Viikon päästä pitäisi lähteä Hurghadaan. Mitähän ne ajattelee suomalaisista tämän kohun jälkeen...? Lähteeköhän henki vai kannataako jäädä kotiin odottamaan kuolemaa.
En kuullut kunnolla, mutta eikös uutisissa sanottu että ulkoministeriö tms on antanut jonkun varoituksen suomalaisille egyptiin menijöille..??
Tilanne Egyptissä
27
5879
Vastaukset
- uppoat
vain niiden huonoissa laivoissa.
- janita76
Me oltiin kans menossa Hurghadaan, mut tän matkustuskiellon takia vaihdoimme kohteen Kanarialle. Ei kannata nyt lähteä, kun on sattunut niin monta bussiturmaaakin viime viikoilla...
- vaihdoime
kohteen kanarialle.
- Mielummin perun koko matkan...
jos vaihtoehtona on kanaria, niinkun aurinkomatkoilla näyttää olevan. No vielä en ole perunut, enkä näillä näkymin perukkaan.
- höpö
Ei sinne mitään matkustuskieltoa ole annettu!!!
Tässä suora lainaus ulkoasiainministeriön sivuilta:
"Tanskalaisen lehden julkaisemat pilapiirrokset profeetta Muhammedista ovat herättäneet suuttumusta muslimien keskuudessa myös Egyptissä, joten tilanteen kehitystä kannattaa seurata."
Menikö jakeluun?
Kyllä kai ne ilmoittaa selkeästi jos matkustusKIELTO tulee.- ***
vähättelet varoituksia. Ei niitä huvikseen anneta. Olen ollut Egyptissä usemman kerran ja voin sanoa, että ihmiset siellä voivat olla tosi arvaamattomia. Minä en ainakaan tässä tilanteessa sinne matkustaisi, onhan niitä turvallisempiakin paikkoja.
- egyptiin...?
*** kirjoitti:
vähättelet varoituksia. Ei niitä huvikseen anneta. Olen ollut Egyptissä usemman kerran ja voin sanoa, että ihmiset siellä voivat olla tosi arvaamattomia. Minä en ainakaan tässä tilanteessa sinne matkustaisi, onhan niitä turvallisempiakin paikkoja.
en sanonutkaan että niitä huvikseen annetaan. tympäisi vaan tuo paniikin lietsominen asiaa suurentelemalla. ja kyllä, uskovaiset ovat arvaamattomia, etenkin kiivasluontoiset muslimit. aika näyttää mihin mittasuhteisiin tuo asia paisuu.
itseasiassa pommi-isku voidaan tehdä ihan mihin vaan, eikö? - ettan4
egyptiin...? kirjoitti:
en sanonutkaan että niitä huvikseen annetaan. tympäisi vaan tuo paniikin lietsominen asiaa suurentelemalla. ja kyllä, uskovaiset ovat arvaamattomia, etenkin kiivasluontoiset muslimit. aika näyttää mihin mittasuhteisiin tuo asia paisuu.
itseasiassa pommi-isku voidaan tehdä ihan mihin vaan, eikö?Muslimit ovat arvaamattomia, ei USKOVAISET yleensä. Egyptissä sisällissotia ja harmi kyllä, turistit ovat niissä käytettyjä leikkikapuloita. Kyllä uhka on suuri tällä Egyptissa. Itse valitsisin mieluummin jonkun rauhallisemman välimeren paikan.
ettan4 kirjoitti:
Muslimit ovat arvaamattomia, ei USKOVAISET yleensä. Egyptissä sisällissotia ja harmi kyllä, turistit ovat niissä käytettyjä leikkikapuloita. Kyllä uhka on suuri tällä Egyptissa. Itse valitsisin mieluummin jonkun rauhallisemman välimeren paikan.
Sun viestistä sai sellaisen käsityksen että ei uskovaisissa ole mitään arvaamatonta vaan pelkästään muslimeissa. Kyllä toi uskonto on sellainen että sen varjolla tehdään aika paljon pahaa..olet sitten kristitty tai muslimi..tai hindu tai ihan vaan palvot mammonaa. Ei saa yleistää. Jos sille linjalle lähdetään niin voidaan myös todeta että KAIKKI suomalaiset ovat juoppoja..eivät vaan ne jotka matkustelevat ja antavat huonon kuvan meistä. Oletkos samaa mieltä?
EN halua kritisoida sinua, mutta itse ainakin sain viestistäsi sellaisen käsityksen että kaikki muslimit ovat ns. hulluja...terroristi tekoineen. Uskon kuitenkin lujasti että suurin osa muslimeista eivät ole terroristeja. Vaan ne jotka puolustavat kantaansa...kappas vaan...uskonnolla!!!
- kovin
hyvältä vaikuta. ensin kuolee ihmisiä linja-auto turmissa, kun ovat ajaneet liian kovaa. sitten rakas pohjoismainen naapuri ystävämme näyttää jotain älykkäitä kuvia ja kohta on piru irti. sitten laiva uppoaa ja 1300 henkilön elämä on vaakalaudalla.
ja sinne pitäis mennä rentoutumaan parin kuukauden päästä...- kaisakakkonen
Parin kk:n päästä tilanne on jo tästä rauhoittunut. Kunnes taas uusi uhka-aalto iskee... (Egyptissä vähän väliä)...
- hessuhopo2
huono valinta Hurghada. Siellä ei oo mitään näkemistä. Busseihin ei uskalla mennä terrorismipelon takia. Ei pääse minnekään. Tiet ilman päällysteitä, paikka täynnä huijareita. Vatsataudin saat kaupan päälle. ei kiitos, mieluummin suora lento Luxoriin tai Kairoon.
- matkaaja 45
Turha lietsoa pelkoa. Egyptille turismi on niin tärkeä asia että en usko turisteihin iskettävän. Höpö höpö tuollaisesta pelottelusta. Aseistetut turistipoliisit on suojellut turisteja jo monta vuotta. Arabimaissa on aina pieni ryhmittymä joka haluaa äänensä kuuluville ja turistien avulla se onnistuu. Turistipoliisit ja sotilaat huolehtivat ettei tälläisia iskuja tapahdu. Pommi ym iskuja voi nykymaailmassa tapahtua missävain. Liikenne ym onnettomuuksia voi sattua missä vain kuten Kongingankaalla kävi ja ruotsissa pariviikkoa sitten.
- merdu
matkaaja 45 kirjoitti:
Turha lietsoa pelkoa. Egyptille turismi on niin tärkeä asia että en usko turisteihin iskettävän. Höpö höpö tuollaisesta pelottelusta. Aseistetut turistipoliisit on suojellut turisteja jo monta vuotta. Arabimaissa on aina pieni ryhmittymä joka haluaa äänensä kuuluville ja turistien avulla se onnistuu. Turistipoliisit ja sotilaat huolehtivat ettei tälläisia iskuja tapahdu. Pommi ym iskuja voi nykymaailmassa tapahtua missävain. Liikenne ym onnettomuuksia voi sattua missä vain kuten Kongingankaalla kävi ja ruotsissa pariviikkoa sitten.
Egyptiläiset pelaa nimenomaan raakaa peliä, ikävä kyllä pelinappuloina ja hyväksikäytettyinä on turistit.
- viime vuonna
matkaaja 45 kirjoitti:
ollut aika mittava terrori-isku turistihotelliin? Mikä estää ettei isku toistuisi? Ääri-islamistien suosio kasvaa kaiken aikaa ja samoin länsimaalaisten vastustus.
- jallajallaa
viime vuonna kirjoitti:
ollut aika mittava terrori-isku turistihotelliin? Mikä estää ettei isku toistuisi? Ääri-islamistien suosio kasvaa kaiken aikaa ja samoin länsimaalaisten vastustus.
Tuollaset pommi-iskut on niin suuri rahan menetys paikallisille ihmisille, jotka elävät turismilla, että he tekevät kaikkensa että sellaista ei satu. Myös poliisit rynnäkkökivääreineen olivat hyvin edustettuina joka puolella, missä oli turisteja. Ei todellakaan pelottanut. Paikallisten ihmisten kanssa keskustellessa he kyselivät kovasti, että aiommeko tulla uudestaan ja olemmeko pitäneet lomastamme. Heille turistien viihtyvyys on kaiken a ja o. Sen huomasi joka puolella, palvelu pelasi erinomaisesti.
- tiistaina
egyptistä, hurghadasta. itse tunsin ainakin itseni turvalliseksi, ei kertaakaan ollut mitään pelkoa että mitä jos täällä räjähtää. tuommoiset tapaturmat sattuu useemmiten omalle kansalle, mutta tietysti turisteillekkin niinkuin viime maanantaina. kannattaa vain olla varovainen, itsekin olin epävarma siitä kohteesta mutta muut "kannustivat" / sanoivat että sitä voi kuolla ihan missä tahansa. ja hengissä meikäläinen tuli sieltä kotiin! =) mutta hyvään aikaan kylläkin kun heti sen jälkeen sattui kaiken näköistä. en osaa neuvoa mutta kerroin oman näkemykseni, hyvää matkaa minne ikinä menetkin! :)
- Kaanarialle
olin joulukuussa Hurghadassa ja olin menossa ensi viikolla Sharmiin. Tykkäsin, mutten mene nyt. Vaihdoin lomani Kanarialle, valitettavasti, mutta Sharm on niin hyvä attentaattikohde,ettei sinne kannata mennä nyt. Ei koko Egyptiin enkä kyllä mene nyt muihinkaan muslimimaihin !
Ei ne mieti oletko suomalainen vai tanskalainen vai mikä - eriuskoisuus piisaa. Eikä ne kyllä tiedä missä Suomi on, tai tansakakaan ...ei sen puoleen.- vaihtaa...
Kohteen pois Egyptistä ja menee kanarialle palelemaan. Uijjui ku pelottaa. Suosittelen pysymään kotona.
- el gounaan
vaihtaa... kirjoitti:
Kohteen pois Egyptistä ja menee kanarialle palelemaan. Uijjui ku pelottaa. Suosittelen pysymään kotona.
ja sillä siisti,en vaihda kohdetta ellei ulkoministeriö sitä kiellä!
hyvää lomaa kaikille! - Lähdössä...
el gounaan kirjoitti:
hyvää lomaa kaikille!...Hurghadaan ystävänpäivänä eikä pelota. Jos matkustuskielto tulee, vasta sitten muutan suunnitelmia. Jos olen reissussa kuollakseni, niin sitten niin käy. Voihan se kännikala ajaa vaikka mun päälleni, kun astun kotipihastani pois. Turhaa hössötystä. Olen ennenkin ollut maissa, joissa on ollut sotatila tai vastaava uhka päällä. Eikä se ole lomaani häirinnyt. Toivottavasti näin käy nytkin ja saan viettää lomani turvassa. Jos en niin voi voi...lähdenhän tyylillä.
- Salaan Aleikum
Lähdössä... kirjoitti:
...Hurghadaan ystävänpäivänä eikä pelota. Jos matkustuskielto tulee, vasta sitten muutan suunnitelmia. Jos olen reissussa kuollakseni, niin sitten niin käy. Voihan se kännikala ajaa vaikka mun päälleni, kun astun kotipihastani pois. Turhaa hössötystä. Olen ennenkin ollut maissa, joissa on ollut sotatila tai vastaava uhka päällä. Eikä se ole lomaani häirinnyt. Toivottavasti näin käy nytkin ja saan viettää lomani turvassa. Jos en niin voi voi...lähdenhän tyylillä.
.. tervemenoa vaan !
Kirjoituksestas päätellen sillä hetkellä kun lähdet sinne Egyptiin elvisteleen niin suhteellinen älykkyysosamäärä nousee molemmissa paikoissa. - 9.2
el gounaan kirjoitti:
hyvää lomaa kaikille!Sama täällä..menemme torstaina Sharmiin ellei UM sitä kiellä. Soitin Finnmatkoille ja sanoivat että kyllä he sitten ilmoittaa jos joudutaan matka perumaan. Parempi jäädä kotiin jos ei uskalla lähteä. Menkää sinne kanarialle palelemaan.
- jallajallaa
Tämä hullunmylly on aivan käsittämätön. Varmasti Egyptin turistikohteet ovat Suomalaisille turvallisia tässäkin tilanteessa, kun käyttää omaa maalaisjärkee. Ne joista tuntuu, et loma menee pilalle, kun miettii koko ajan mahdollisia tai mahdottomia pommi-iskuja, menköön Kanarialle. Harmihan se olisi jos ei voisi nauttia lomastaan sen vuoksi. Ne muut, joita ei häiritse kohu lähteköön Egyptiin. Varmasti kokemisen arvoinen reissu. Itse pidän enemmän ei_niin_tyypillisistä matkakohteista ja siksi valitsisin Egyptin ja siellä Luxorin. Tähän aikaan vuodesta Luxorissa ei tuule toisin kuin Hurghadassa.
- Yrsa_31
Luulet siis olevasi ainut turisti Luxorissa, kun valitsit ei niin tyypillisen kohteen?
- ????
ei-tyypillinen kohde ???? Ding-ding-ding... camoon !
- sama se
Yrsa_31 kirjoitti:
Luulet siis olevasi ainut turisti Luxorissa, kun valitsit ei niin tyypillisen kohteen?
Itse pidän egyptiä hieman eksoottisempana matkahohteena kuin esim. Kanaria, kreikka, italia, espanja jne. Jokaisellahan on oma näkemyksensä asiasta. Näin meillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal323257- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478