Mulla on ollut tinnitusta jo 4-5 vuotta. Tinnitus alkoi korvahuuhtelun jälkeen kun aamulla heräsin. Kävin lääkärissä ja siellä sanottiin että korvat ovat ärtyneet vedestä ja tinnitus on lähtee pois parissa kuukaudessa. Tinnitus parani pikkuhiljaa mutta ei kokonan. kävin lääkärissä ja vikaa ei löytynyt, minun piti vain odottaa. Noin pari vuotta sitten tinnitus alkoi pahenemaan niin pahaksi että heräsin siihen yöllä ja luulin tulevani hulluksi.
Menin taas uudelleen lääkäriin ja kävin joissakin tutkimuksissa, mistään ei löytynyt mitään vikaa joten lääkäri sanoi että ylensä tämmöinen tinnitus lähtee pois.
Parin viikon päästä huomasin että niskani ovat kipeät ja sain ajan fysioterapeutille, rupesin käymään hieronassa tämä ei silti auttanut joten lopulta tajusin että minun täytää lähteä salille . olen käynnyt salilla nyt vuoden verran ja nyt soiminen on pysynyt aika siedettävänä. Mutta lääkäri sanoo vieläkin että tämä varmasti lähtee pois aikanaan, ja jos ei lähde siihen tottuu..
Minä olen tottunut aika hyvin tähän.
Odottelen vain tinnituksen pois lähtöä
onmko kellään muulla ollut tinitusta johon ei löydy syytä mistään? onko lähtenyt pois ajan myötä?
Tinnitus...
15
6961
Vastaukset
- Eve 37
No eihän se tinnitus mihinkään pois lähde. Se kun tulee, niin pysyy kuin tauti.
Myös stressi aiheuttaa tinnitusta.- hoidettu
Kyllä tinnituksenkin voi parantaa. Kokonaankin, jos tehdään ajoissa.
- se..
vaan voi lähtä jos lääkäri niin on todennut
- Lumimies
Minulle kävi kai viitisentoista vuotta sitten siten, että tinnitus valtasi päivästäni yhä laajemman siivun. Lopulta soiminen oli yhtäjaksoista yötä päivää. Nyt olen hoitanut niskaani monin eri tavoin ja ostanut tyynynkin, joka näyttää auttavan. On sanottava, että vietettyäni kaksikin hiljaista päivää peräkkäin petyn sitä ankarammin kun tinnitus taas puhkeaa. Ennen oli helpompi alistua tilanteeseen.
- kuitenkin
näköjään 100% varma tinnitus lopun ikää ei ole itsestään selvyys jos esim pelkkä niskajuttu voi tauottaa sitä noin!!! :)
- hoidettu!
kuitenkin kirjoitti:
näköjään 100% varma tinnitus lopun ikää ei ole itsestään selvyys jos esim pelkkä niskajuttu voi tauottaa sitä noin!!! :)
Sieltä niskasta se tuleekin. Niskajumppa auttaa. Ja jos niskat laitettais kunnolla kuntoon, niin sais kunnon avun...
- kunnolla.
hoidettu! kirjoitti:
Sieltä niskasta se tuleekin. Niskajumppa auttaa. Ja jos niskat laitettais kunnolla kuntoon, niin sais kunnon avun...
sanoppa se,ei ainakaan hieronnasta ole ollu mitään apua.Korvat huutaa niin hemmetisti huutaa.
Eihän meitä tinnitäjiä olis niin paljon jos niskahieronnalla se korjaantuis.Otan mielihyvin niksiä vastaan.Mikä siis on kunnolla? - ----
kunnolla. kirjoitti:
sanoppa se,ei ainakaan hieronnasta ole ollu mitään apua.Korvat huutaa niin hemmetisti huutaa.
Eihän meitä tinnitäjiä olis niin paljon jos niskahieronnalla se korjaantuis.Otan mielihyvin niksiä vastaan.Mikä siis on kunnolla?ukki, taas hei vaan ,samaa on kysynyt itsekkin kun vaimoni hieroo ja ei nyt kokonaansa auta ,tai joskus vaimenee seuraavana päivänä ottaa tuplaten takasi,että meen tai ensin soiten tk,n lekurille ja kysyn et voiskos ne nikamat kuvata ,tiedä vaikka luupiikit ois kasvanut tai muute kuluneet,saman ohjeen rohkenen antaa muillekkin, se hasis homma itää ,vaan kun on laitonta niin ei siitä oikein ,,, ostaa ei tohi neo sitten aina tyrkyllä ja se johtaa konfliktiin kuin lähi-idässä,he!,kovia on pakkaset panin puita uuniin ja tulen perään,aamuksi lupas -30
- hoidettu
kunnolla. kirjoitti:
Eihän meitä tinnitäjiä olis niin paljon jos niskahieronnalla se korjaantuis.Otan mielihyvin niksiä vastaan.Mikä siis on kunnolla?Kunnolla tarkoittaa siis sitä, että nikamat laitetaan ojennukseen. Hierojahan käsittelee vain kireitä lihaksia... Ei ne lihakset itsekseen kireäksi mene. Sille on syy. Sama kuin tinnitukselle, päänsärylle, migreenille ja monelle muullekin vaivalle...
Niskanikamien kuntoonlaittajia ei Suomesta montaa löydy. Ei niitä ulkomaillakaan montaa ole...
http://www.upcspine.com/tech1.htm
http://www.upcspine.com/news_vol1_1203.htm - tiedän
kunnolla. kirjoitti:
Eihän meitä tinnitäjiä olis niin paljon jos niskahieronnalla se korjaantuis.Otan mielihyvin niksiä vastaan.Mikä siis on kunnolla?Mulle autto slailla käynti ja fysioterapeutti...
ensin kannattais käydä fysioterapeutilla sllä on niksejä esim makaat sivuuttain lattialla ja jumppaat niskaa...
mulle toi sali ja jumppa auttoin valtavasti - make
kunnolla. kirjoitti:
Eihän meitä tinnitäjiä olis niin paljon jos niskahieronnalla se korjaantuis.Otan mielihyvin niksiä vastaan.Mikä siis on kunnolla?kun laitan nyrkin niskan taakse ja menen pitkälleen ja haukottelen syvään, joku kohta korvassa aukee ja se heikkenee jostain syystä. Ensin voimistuu, tulee sekalaisia ääniä ja ininöitä mut sitten heti helpottaa kun lopettaa haukottelun
- kans
Tinnitusta ollut enemmän tai vähemmän useita vuosia.
Se voi lähteä pois kokonaan tai silloin tällöin helpottaa. Jos sitä kuuntelee, niin se ei lähde koskaan pois.
Sen kanssa on pakko oppia elämään, se on ainoa vaihtoehto. Jos sitä oppii sietämään, niin se katoaa.
Näin mulla ainakin on. Välillä korvat soi kovaakin raskaan päivän jälkeen nukkumaan käydessä. En ala mokomaa kuunnella, suuntaan ajatukseni muualle ja nukahdan. Sillä selvä, vaan varmasti ei kovin helppo juttu. Olen itsekin aikoinaan hyppinyt seinille tinnituksen takia. Tsemppiä... - jari_81
Minulla on ajoittain esiintynyt tinnitystä tai oikeastaan "rutinaa" eteenkin toisessa korvassa. Olen huomannut että se on lihasperäinen ongelma eli niska- ja hartia-alueen lihakset tumittaa jotenkin. Pieni venyttely auttaa usein.
- saija
mulla kans alkoi yllätäen muutama vuosi sitten korvien tinnitus ilman mitään syytä, mutta setäni, joka on akupunkturisti hoiti minua ja se lähti pois. ehkä sunkin tapauksessa se voisi lähteä neuloilla
- minävain:))
Itekkin kävin kaikenmaailman tutkimuksissa, kuulo oli aivan erinomainen, tärykalvot aivan ehjät, eikä mitään ongelmia ole tähän löytynyt. Iselläni se alkoi ihan vaan yhtäkkiä, kun kattosin kotona tv.tä, ja ihmettelin, et mist helvetist toi vinkuna tulee :F Nyt odotellaan tässä vaan tinnin katoamista.. Kyllä tä on ihan siedettävää, mut keskel yötä nää ekat kerrat oon heränny.. Tärkeint olis saada ees unta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593