Vilustunut kissa?

ventti

Hirveä huoli kissasta, kun hengitys näyttää vaikealta. Hengittää nopein vetäisyin, ja välillä aivastelee. Aivastelu on jatkunut pitempään tosin, luulisin sen olevan yhteydessä marsun puruihin ja heinään, ja yleensä pölyyn. Muuten tuntuisi olevan ok, syö ja juo, ja ulostaa normaalisti, madotus kunnossa. Olisiko mahdollisesti voinut vain vilustua? Viihtyy kuitenkin tuossa parvekkeen oven edessä vetoisessa paikassa, ja tulee parvekkeelle seuraksi, jäisikin sinne mielellään tipusia kyttäämään. Vai voisiko kyseessä olla jokin tarttuva tauti, vaikkei ole muitten kissojen kanssa ollut tekemisissä? Itsekään en ole muita kissoja tapaillut. Astmankin mahdollisuus huolestuttaa. Maanantaina kiidetään kyllä eläinlääkäriin. :( Millä tavalla voisi mahdollisesti helpottaa kissan hengitystä? Kauhea hätä. :(

5

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiskis

jos mahdollista niin soita päivystävälle ell. hän antaa varmasti ohjeita ensiapua varten.

• ventti

Kissa pääsikin jo tänään lääkäriin. Itsekin olen kipeänä, niin avoke lähti viemään. Nyt jännitän tässä, kynnet tulee leikattua hampailla. Voi kumpa ei mitään isompaa ja pahempaa olisi vikana...

• kiskis
        ventti kirjoitti:

Kissa pääsikin jo tänään lääkäriin. Itsekin olen kipeänä, niin avoke lähti viemään. Nyt jännitän tässä, kynnet tulee leikattua hampailla. Voi kumpa ei mitään isompaa ja pahempaa olisi vikana...

pidänpä minäkin täällä peukkuja että kaikki olisi hyvin ja kisu saisi avun, kerrohan sitten mikä kisulla oli.

• ventti
        kiskis kirjoitti:

pidänpä minäkin täällä peukkuja että kaikki olisi hyvin ja kisu saisi avun, kerrohan sitten mikä kisulla oli.

Keuhkotulehdus paralla ainakin on varmasti. Eläinlääkäri varoitteli, että se saattaa olla pelkkä tulehdus tai oire jostain vakavammasta... kehoitti varautumaan myös pahimpaan. Nyt pitää luottaa antibioottien parantavaan voimaan. Ja toivoa että kyse on tosiaan pelkästä tulehduksesta... Pelottaa edelleen. :(
        Tänään aloitettiin kuuri. Varauduin suureen tahtojen taistoon, mutta tuo vaan innolla söi sen pillerin. :) Ja pyysi lisää. :P Kyllä se vähän syö ja juo, ja välillä vaihtaa makuupaikkaa. Eiliseen verrattuna tämä päivä on näyttänyt kyllä paremmalta. Lääkärireissu stressasi pientä paljon. Toivotaan, toivotaan... että kaikki menisi hyvin.

• kiskis
        ventti kirjoitti:

Keuhkotulehdus paralla ainakin on varmasti. Eläinlääkäri varoitteli, että se saattaa olla pelkkä tulehdus tai oire jostain vakavammasta... kehoitti varautumaan myös pahimpaan. Nyt pitää luottaa antibioottien parantavaan voimaan. Ja toivoa että kyse on tosiaan pelkästä tulehduksesta... Pelottaa edelleen. :(
        Tänään aloitettiin kuuri. Varauduin suureen tahtojen taistoon, mutta tuo vaan innolla söi sen pillerin. :) Ja pyysi lisää. :P Kyllä se vähän syö ja juo, ja välillä vaihtaa makuupaikkaa. Eiliseen verrattuna tämä päivä on näyttänyt kyllä paremmalta. Lääkärireissu stressasi pientä paljon. Toivotaan, toivotaan... että kaikki menisi hyvin.

minäkin kovasti että antibiootti alkaisi pian puremaan ja että ei olisi mitään vakavampaa. Hyvä että kisu otti pillerin noin helposti, itse olen joskus joutunut yhdelle omalle kisulle antamaan pistoksina ja tuntui tosi pahalle. Nyt vaan kisu on pidettävä lämpimässä ja juominen on myös hyväksi.
        Tsemppiä teille ja peukkuja pidän edelleenkin että kaikki menee hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe