aloitan nyt uudella keskustelulla...
siis tilannehan on tämä että minulla todettiin oikeassa silmässä silmänpohjan märkärappeuma muutama viikko sitten. ikää minulla 25vuotta. sain fotodynaamista hoitoa kerran ja näkökentästä hävisi musta alue ja tilalle tuli keltainen alue mistä näkee läpi mutta näkö heikentynyt. mustasta alueesta ei ähnyt enään läpi. siksi kyyisin että onko diagnoosi varmasti oikea. luku näkö oli mennyt täysin mutta nyt parani takaisin....voiko kyseessä olla kuitenkin retinopathia centralis serosassa? näkeekö kuvista onko kyseessä uudisverisuonitus vai jokin muu vuotava suoni? suvussani ei tätä sairautta ole...ei mitään silmäsairautta. sairaassa silmässä on miinusta 4.5
niina25
1
642
Vastaukset
- silmälääkäri
Sentralis serosassa ei tule näkökenttäpuutosta (musta alue), joten epäilen, että sinun tapauksessasi ei ole kyseessä retinopatia centralis serosa - etenkin kun centralis serosan hoitona ei yleensä käytetä PDT:tä (fotodynaaminen hoito).
Diagnoosin oikeutta en voi tietenkään netin kautta kuvia näkemättä 100% varmuudella varmistaa, mutta ottaen huomioon nuoren ikäsi ja sen, että kostea makuladegeneraatio on hyvin harvinainen ikäisilläsi, ovat sinua tutkineet lääkärit todennäköisesti hyvin varmoja diagnoosistaan eikä minulla siten ainakaan näiden tietojen nojalla ole syytä epäillä diagnoosin oikeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573