Kiinnostais tietää jos joku on ollut selkäleikkauksessa ?..Jossa yhdistetään kaksi selkä nikamaa yhteen "steloperation"ruotsiksi.Ja kauanko kestää "suunnilleen" toipuminen?.Kuinka kauan sairaalassa,kävely leikkauksen jälkeen,kipuja?..jne..Pelkään koko operaatiota aivan pirusti !
SELKÄLEIKKAUKSEEN
8
1610
Vastaukset
- anneeeeee
det går bra för dig!tyvärr vet jag ingenting om såna operationer men lycka till i alla fall!
- lilla jag
...VI FÅR JU HOPPAS DET... :-)
lilla jag kirjoitti:
...VI FÅR JU HOPPAS DET... :-)
...hyviin....Älä jännittääääääää....
- Rautaselkä
Minulle tehtiin 10 vuoden kipuhistorian jälkeen ensin kaksi välilevyleikkausta joista ei ollut apua kuin hetkeksi.Viimein eräs kirurgi totesi että apu saattaisi löytyä luudutusleikkauksesta.Aika varattiin ja leikkaus suoritettiin yksityisellä puolella.Mennessä oli pirulliset kivut selässä ja vasemmassa jalassa.
Kun aamulla heräsin huoneessa oli paikat täysin jumissa ja leikkauskipu tietysti melkoinen.Lääkettä pumpattiin suoneen ja suuhun riittävästi.Mutta päivän jälkeen kampesin itseni pystyyn ja loin rampata osaston käytävää edes takaisin.Ja mikä ihmeellisintä,kivut kokonaan pois.Selästä varsinkin.Jalkaan jäi kipu koska se oli jo ehtinyt kroonistua ja hermoissa on vaurioita pitkän puristuksen vuoksi.
Mutta kaikenkaikkiaan se leikkaus pelasti elämäni!!!Suosittelen todella sitä jos muut keinot on käytetty.Itsellä ruuvattiin titaanilla L4 ja L5 nikamat ja väliin laitettiin hiilikuituinen välilevy.Mitään haittaa jäykistyksestä ei ole ollut.Lihaskunto kannattaa hoitaa hyvään kuntoon heti kun mahdollista leikkauksen jälkeen.Ja pitää elintavat terveellisinä;liikuntaa ja tupakka pois!Se huonontaa selän verenkiertoa ja aineenvaihduntaa.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja paranemista!:)Kaikki menee hyvin.Lääkärit osaavat asiansa ja tekniikka on kehittynyt lääketieteessä ihmeellisiin mittoihin.
Lycka till.- Rautaselkä
Kävelemään ne patistaa jo päivän parin sisään operaatiosta.Ja kotiin pääsin 5 päivän jälkeen.Yli kilon painoisia tavaroita ei saanut nostaa pariin kuukauteen ja istumista piti välttää.Liikkua voi niin paljon kuin pystyy.Puolen vuoden välein oli kontrollikuvaus ja tutkimukset.Yhteensä neljä kertaa.Puolessa vuodessa olin jo suht normaali.Mitään raskasta ei kai saa kantaa ja nostaa enää ikinä mutta mikä pakko on?Joissain tapauksissa tulee vastaan ammatin vaihto.
- lilla jag
Rautaselkä kirjoitti:
Kävelemään ne patistaa jo päivän parin sisään operaatiosta.Ja kotiin pääsin 5 päivän jälkeen.Yli kilon painoisia tavaroita ei saanut nostaa pariin kuukauteen ja istumista piti välttää.Liikkua voi niin paljon kuin pystyy.Puolen vuoden välein oli kontrollikuvaus ja tutkimukset.Yhteensä neljä kertaa.Puolessa vuodessa olin jo suht normaali.Mitään raskasta ei kai saa kantaa ja nostaa enää ikinä mutta mikä pakko on?Joissain tapauksissa tulee vastaan ammatin vaihto.
...tiedoista! Minulla on nikaman pullistuma yli 50%"ei välilevy"Minä sain lääkäriltä tietoa että leukkaus tehdään niin,että otetaan pois välilevy ja nikaman väliin laitetaan "luumurskaa"jonka jälkeen ne pitäisi luutua yhteen.Enempää en osaa tästä sanoa,muutakuin että leikkauksen jälkeen olen puolivuotta sairaslomalla...ainakin...! Lisää muiden kokemuksita otetaaan ilolla vastaan..God natt med er allihopa!!!
- elämään
Minulle tehtiin alimman nikaman luudutusleikkaus n, 3 kk sitten.Puutumisoireet jaloissa ja kivut alaselässä olivat heti leikkauksen jälkeen poissa(jos ei oteta lukuun haavakipuja ja rautojen"kiristämistä").Istumista ja nostelua sekä selän ääritaivutuksia on vältettävä(minun kohdalla seuraavaan kontrolliin asti).Kävelemään pääsin heti leikkausta seuraavana päivänä,tosin oman tuntemuksen mukaan.Pari päivää kävelin tuen kanssa,mutta olon parannuttua ilman tukea.Kotiin pääsin 5 päivän sairaalassa olon jälkeen.Sairaalasta saa mukaan erillaisia apu-välineitä esim.sängyn korokejalat,wc-pöntön koroke,tartunta pihdit(ei tarvitse kumarrella otettaessa lattialta tavaroita).Pelätä ei tarvitse,tosin varmaan kaikki jännittää sairaalaan menoa,mutta leikkaus on ainakin omallakohdalla tuonut helpotuksen elämään(kävely ja seisominen oli tuskaa jo 15 min. jälkeen).Sairaalassa saa kipulääkkeen tiputuksen kautta pari päivää ja kotiin lähtiessä reseptin kipulääkkeille,joten suurempia kipuja ei ole ollut.Toipuminen on edennyt hyvin,pientä kipuilua on välillä mutta kipulääkkeillä nekin opysyvät kurissa.Reippaasti vaan sairaalaan ja elämä hymyilee jälleen...
- Max Pain
Kohta menossa yksityiselle lääkärille ekaa kertaa selästä.Aina ovat sanoneet ettei leikkausta, mutta oon kuullu että pienemmilläkin ivuilla on leikkaukseen "päässy", ja jos itsetuntoni nousisi ja kivut asettuisivat olisi se loistavaa!6 v kärsineenä toivon ettei tarvitse odottaa 10 vuotta että on sitten aivan hajalla ennenkuin leikkaavat..katotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268