Ja katit kanssa!

Tuolla otsikolla en tarkoita turkulaisia kissoja vaan palstalaisten väitteitä.

On nimttäin väitetty, että suomi24-portaali tarjoaa meille ilmaisen kirjoituspalstan ikäänkuin hyväntahtoisuuttaan.

Seuratkaapa palstojen ylä-ja alareunoissa olevia mainoksia. Me emme saa mainostaa mutta yritykset saavat ja rahaa tulee.

Ellei meitä, monilukuisia kirjottajia, olisi palstoilla ei kannattaisi pitää niitä

Olemme siis Ylläpidolle arvokkaita.

Yhteistoimintaa meillä ei ole, ei minkäänlaista palstademokratiaa, jolla saisimme äänemme kuuluville. Miten olisi pieni kirjoituslakko tyyliin ay-liike. Pari päivää purisi kummasti mutta tämä viesti on sitä ennen poistettu.

40

3263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannatetaan!

Hyvä ajatus! Milloin aletaan?

• Kesto 2-päivää.

• Höpönasu
        Ruuneperi kirjoitti:

Kesto 2-päivää.

MINKÄ VOIT TÄNÄÄN TEHDÄ, ÄLÄ JÄTÄ SITÄ HUOMISEKSI.

VOI ELÄMÄN KEVÄT RUUNUPERI!!!!

• Raakel
        Ruuneperi kirjoitti:

Kesto 2-päivää.

Kyllä nyt vesitty sinun hyvä ideasi. Näyttäisi jo siltä, että ylläpidon henkilökunta olisi lähtenyt kirjoittelemaan tälle palstalle.

• fiilia1
        Raakel kirjoitti:

Kyllä nyt vesitty sinun hyvä ideasi. Näyttäisi jo siltä, että ylläpidon henkilökunta olisi lähtenyt kirjoittelemaan tälle palstalle.

väärää siinä on, ajankuluksi saa jokainen kirjoittaa jos haluja on!

• Ajomies
        fiilia1 kirjoitti:

väärää siinä on, ajankuluksi saa jokainen kirjoittaa jos haluja on!

Tämän operaattorin palstoilla ei muut valvojat osallistu eivätkä aloita keskusteluja elleivät aiheet kuulu heidän toimenkuvaansa.
        Olen tietoinen asiasta, mutta en lähde kinaamaan.

• saara.dma

Mitä hiivatin palstademokratiaa tässä nyt tarvitaan! Kirjoituslakko?? Sorry, mutta en ymmärrä. Kirjoitan minkä kirjoitan tai sitten en.

• aupA

Asiaa kuvaava otsikko keskustelunaiheeksi olisi paikallaan. Voisimme sitä ennakolta funtsia tuhahdusten sijaan. Näinkin intohimoja herättävää aihetta on vaikea löytää jonkun kanankoipi-otsikon alta !

• Myös lakkoon.

Pelataan vaikka poksia;))

Kyllä sen pari päivää jaksaa olla palstoilla käymättä..Eikö vaan.

• Katleija

Markkinataloudessa eletään. Mainokset kuuluvat siihen. Mitä me täällä sille voidaan. Minua nuo eivät ole häirinneet, en edes lue niitä.
      Minulle ainakin tämä palsta on ollut ilmainen. Olenko siis hyväksikäytetty, kun tänne kirjoitan vapaaehtoisesti? Palstalla säännöt, jotka olen hyväksynyt.
      Yksilöidympää syytä lakkoon haluaisin. Palstademokratiaa-kirjoittajien ja ylläpidon välillekö? Onko kyse poistoista ja siihen liittyen sheriffin toiminnasta, joka ei KAIKKIA tyydytä? Emmekö me kirjoittajat ole täällä tasa-arvoisessa asemassa erilaisuuksinemme?

• miksi lakko,mitä sillä voitamme.
        Olen hankkinut tietokoneen omaksi ilokseni ja olen myös ymmärtänyt ylläpitäjän säännöt,joihin minun on alistuttava.
        Liiketalouttahan tämä on, jos en saa mielestäni vastinetta,lopetan palstoilla kirjoittelun,sillä selvä.

Monessa yhteydessä olen kertonut kirjoittelun tuovan minulle iloa, jos sen saan 24,50 hinnalla, hyväksyn ja kaupan päälle otan pahankin mielen väliin;))

• mirjamarja

Ei ole mitään ilmaista. Kaikesta maksetaan, tavalla tai toisella.
        Eipä meillä olisi niin monia teeveekanaviakaan, jolleivat mainostajat maksaisi suurinta osaa kuluista.

• fiilia1
        mirjamarja kirjoitti:

Eipä meillä olisi niin monia teeveekanaviakaan, jolleivat mainostajat maksaisi suurinta osaa kuluista.

on tulossa lakkokenraali, korpilakko olisi tämä, yli 30,000 kirjoittajaa yhteensä päivittäin, lakolle täytyy olla vankat perusteet, en yhdy lakkoon koska minulla ei ole mitään syytä mielenosoitukseen taikka kaunaa sheriffiä kohtaan.

• mieltä olevien,kuten on huomattu,on varmasti vaikeaa tuoda tuntojaan esille,vaikka valittaisiin yksi niitä eteenpäin viemään.

Koemme eri tavalla tuon tasa-arvonkin, miten sinä koet olevasi jotenkin eri arvoinen kuin esimerkiksi minä, kumpikin voimme kirjoitella,kummankin viestejä poistetaan.
        Pitänee jo etukäteen pyytää anteeksi tyhmä kysymykseni,ajatukseni ei vain pysy mukana.

Se että niinsanottua järkevää keskustelua ei suuremmin synny,ei ole ylläpidon vika, vaan meidän kirjoittajien.

• mirjamarja kirjoitti:

En kanna kaunaa sheriffille mutta olen eri mieltä monista sheriffin toimista ja olen myös kertonut erimielisyyteni syyt.

• Ruuneperi kirjoitti:

En kanna kaunaa sheriffille mutta olen eri mieltä monista sheriffin toimista ja olen myös kertonut erimielisyyteni syyt.

puhuit tasa-arvosta,minusta meitä kohdellaan tasa-arvoisesti.
        Minun viestit poistuu,samoin sinun ja monen muun,kun niissä poistettavaa kirjoittelua havaitaan,rimsun perässä nekin, mistä ei edes löydy poistettavaa.

Keskustelua ei saada aikaan,siis kaipaamaasi,se ei liene ylläpidon vika, vaan meidän kirjoittajien.
        Olethan huomannut, että vain kinastelua sisältävät ketjut saavat kirjoittajat kirjoittamaan.

• fiilia1
        Ruuneperi kirjoitti:

kaiken pitäisi olla kunnossa, sanomasi on mennyt perille, jatkat kuitenkin päivästä toiseen kiukutteluasi, odotatko eri kohtelua kuin muut saavat vain jopa anteeksi pyyntöä, osaat kirjoittaa, unohda menneet.

• fiiuliN

Ensin on aina soviteltava ennenkuin lakko aloitetaan.
        Lakko on se viimeinen keino, enkä minäkään kannata koko ajatusta.

Kai se on sheriiffin vaikea sovitella mitä poistaa mitä ei, koska hän ei ole aina paikanpäällä.
        Meidän itsemme ei pitäisi tosiaankaan vastata sellaiseen viestiin, joka tuo ajatuksia että se on mahdollisesti poistamisen arvoinen.

Puolustaa itseäsä pitäisi saada, kuten minä tein eilen kertoessani etten ole fiilia vaan fiiulin.
        Mutta sheriffi poisti viestin mitä pikimmin.

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

puhuit tasa-arvosta,minusta meitä kohdellaan tasa-arvoisesti.
        Minun viestit poistuu,samoin sinun ja monen muun,kun niissä poistettavaa kirjoittelua havaitaan,rimsun perässä nekin, mistä ei edes löydy poistettavaa.

Keskustelua ei saada aikaan,siis kaipaamaasi,se ei liene ylläpidon vika, vaan meidän kirjoittajien.
        Olethan huomannut, että vain kinastelua sisältävät ketjut saavat kirjoittajat kirjoittamaan.

Ei hyvä ystävä kaikki ole kinastelua jos sanoo asiasta mielipiteensä eri tavalla kuin toinen.

Sinä kirjoitat asiallisia viestejä, mutta joku toinen ehkä näkee saman asian toisella tavalla ja vastaa omalla laillaan.

Se ei ole kinastelua vaan mielipiteiden vaihtoa.

Kahvitupa on aivan hyvä aihe ja siellä kirjoitetaankin sovussa ja "Herran nuhteessa", mutta auta armias jos jokainen meistä haluaisi olla yhtä mieltä siksi ettei vaan loukkaisi toista osapuolta.

Ei tämäkään ole tarkoitettu millään tavalla kinasteluksi, kirjoittelin vain omia mielipiteitäni, joita- ikävä kyllä- sheriffikään ei tunnu mieltävän.

• Sellaista
        fiiuliN kirjoitti:

Ei hyvä ystävä kaikki ole kinastelua jos sanoo asiasta mielipiteensä eri tavalla kuin toinen.

Sinä kirjoitat asiallisia viestejä, mutta joku toinen ehkä näkee saman asian toisella tavalla ja vastaa omalla laillaan.

Kahvitupa on aivan hyvä aihe ja siellä kirjoitetaankin sovussa ja "Herran nuhteessa", mutta auta armias jos jokainen meistä haluaisi olla yhtä mieltä siksi ettei vaan loukkaisi toista osapuolta.

Ei tämäkään ole tarkoitettu millään tavalla kinasteluksi, kirjoittelin vain omia mielipiteitäni, joita- ikävä kyllä- sheriffikään ei tunnu mieltävän.

tämä on!

• fiiuliN kirjoitti:

on mitä sanot,mielipiteitä kyllä, mutta usein se kiihtyy ilkeydeksi ja siitä poistot syntyy.
        Puskasta monasti ilmestyy ne herjan heittäjät ja ne ei sitten olekkaan enää mielipiteitä.

En tiedä oikein miksi painotit pirtin keskustelua,ei sinne ole alun alkaen evätty mielipiteiden tuontia,ilkeyksien puhujien suut on mäntysuovalla uhattu pestä;))D

En koe kirjoitustasi kinasteluksi, sanoit tuntemuksesi,niin pitääkin.

• no jopas
        fiiuliN kirjoitti:

Kai se on sheriiffin vaikea sovitella mitä poistaa mitä ei, koska hän ei ole aina paikanpäällä.
        Meidän itsemme ei pitäisi tosiaankaan vastata sellaiseen viestiin, joka tuo ajatuksia että se on mahdollisesti poistamisen arvoinen.

Puolustaa itseäsä pitäisi saada, kuten minä tein eilen kertoessani etten ole fiilia vaan fiiulin.

Voi sinua etkö jo ymmärä joutuneesi epä suosioon.Lähes kaikki viestisihän poitetaan järestään.Kyllä nyt on todella viimeinen aika toimia,ettei koko palsta täydellisesti kuivu.

• fiiuliN
        no jopas kirjoitti:

Voi sinua etkö jo ymmärä joutuneesi epä suosioon.Lähes kaikki viestisihän poitetaan järestään.Kyllä nyt on todella viimeinen aika toimia,ettei koko palsta täydellisesti kuivu.

Katsoppa kun minä vastaan myös usein sinunlaisesi herjoihin, niin siksi ne poistetaan.

Ja sinun takiasi ei kannata lakkoilla.

• voi hyvä ystävä
        fiiuliN kirjoitti:

Katsoppa kun minä vastaan myös usein sinunlaisesi herjoihin, niin siksi ne poistetaan.

Ja sinun takiasi ei kannata lakkoilla.

Missä sinä nyt herjaa näit. Aktivoinnista tuossa oli kysymys. Sinäkin kaipaat pientä herätystä,silloi tällöin. Ettet torkkuisi ylen aikaa.
        Enpäs tänne mitään viisauksia ole kirjoitellut. Eli haitaannookko tämänkään poisto mittään.

• fiiuliN
        voi hyvä ystävä kirjoitti:

Missä sinä nyt herjaa näit. Aktivoinnista tuossa oli kysymys. Sinäkin kaipaat pientä herätystä,silloi tällöin. Ettet torkkuisi ylen aikaa.
        Enpäs tänne mitään viisauksia ole kirjoitellut. Eli haitaannookko tämänkään poisto mittään.

Kuitenkin sheriffi sanoi syyksi kun lähetin hänelle SP:ia, että vastaan liian usein myös herjaaviin viesteihin, siksi niitä poistetaan myös usein.

• ullapulla (toisinpäin)
        SkillaN kirjoitti:

miksi lakko,mitä sillä voitamme.
        Olen hankkinut tietokoneen omaksi ilokseni ja olen myös ymmärtänyt ylläpitäjän säännöt,joihin minun on alistuttava.
        Liiketalouttahan tämä on, jos en saa mielestäni vastinetta,lopetan palstoilla kirjoittelun,sillä selvä.

Monessa yhteydessä olen kertonut kirjoittelun tuovan minulle iloa, jos sen saan 24,50 hinnalla, hyväksyn ja kaupan päälle otan pahankin mielen väliin;))

varmaankaan laittaa tietokonetta kiinni --oli kai tarkoitus protestoida niistä poistoista --kun ei saa mainostaakkaan niin jotain on meidänkin tehtävä . Tavataan vaikka CHATISSA vaihteeksi .. Ollaan jollain tietyllä kanavaalla .

• Ällikällä lyöty
        fiiuliN kirjoitti:

Sanoit siinä vain muistaakseni, että olet kertonut joskus asuvasi mökissä ja nyt joku "Mökin Muija" - nikkiä käyttävä tahtoisi kaikenlaisten epäilyjen kohdistuvan sinuun. Arvelit, että mökin muija ja - oliko se ny fiilia
        ovat sama henkilö ja tarkoituksella sinua sattamassa epäilyksen alaiseksi..
        Sinähän vain huomasit selvän yhteläisyyden, siis havaitsit "juonen."
        Katsotaanpa kuinka kauan tämäkään viesti saa olla. Sheriffi on kyllä viikonloppuvapaalla, mutta poistaa varmasti heti maanantaiaamuna viimeistään.

• Joidenkin
        Ruuneperi kirjoitti:

takinkääntö ihmetyttää. Muistan eräänkin nikin, K......a, joka kritisoi seriffiä aikaisemmin. Miksi nyt toisin päin? Skype?

• Ohikulkija vain

...."joku muu tarvitsisi lääkkeekseen ainakin hieman harkintaa - valitettavasti !"
        Miksi valitettavasti harkintaa?
        Hyvä asiahan se on.

Kauhean äkäisiä olette kaikki. Jos joku vaan kirjoittaa niin, että toinen saa siitä syyn ottaa nokkiinsa, niin ei hän jätä sitä mahdollisuutta käyttämättä.Sitten kirjoitetaan kiivaasti ja motkotetaan.
        Minusta tuntuu, että teini-ikäiset täällä mekastavat.

• ollakkin

Ainoa konsti. Varsinaiset kirjoittajathan ovat vuoden aikana jo poistuneetkin. Muutama seriffin suosiossa oleva moninikki yrittää vielä pitää palstaa tomivana.
      Aloitettakoon lakko vaikka huomenna.

Luulisi kuitenkin sinulla entisenä sefuna olevan muitakin konsteja.

• Hintriika

Tämän Suomi24:n laajuudessa muutaman ihmisen kirjoituslakko olisi kuin kärpäsen paska valtameressä. Luuletko, Ruuneperi, että sen lakon joku edes huomaisi? Tai että siitä joku systeemi muuttuisi toisenlaiseksi? Pahan mielen saisivat vain ne, joiden täytyisi "pidätellä" sen aikaa kirjoitusviettiään...

• olisitko ystävällinen
        Hintriika kirjoitti:

Tämän Suomi24:n laajuudessa muutaman ihmisen kirjoituslakko olisi kuin kärpäsen paska valtameressä. Luuletko, Ruuneperi, että sen lakon joku edes huomaisi? Tai että siitä joku systeemi muuttuisi toisenlaiseksi? Pahan mielen saisivat vain ne, joiden täytyisi "pidätellä" sen aikaa kirjoitusviettiään...

ja käyttäisit sivistynempää kieltä. Tai mene sitten ikästesi seuraan siellä joka toinen sana alkaakin v :llä.
        Mitä viettiä pitää pidätellä ?selvästikin käyt nyt ylikierroksilla.Otappa rauhallisemmin ja muista lääkkeesi.
        Lakko on paikallaan.

• eläkeukko
        olisitko ystävällinen kirjoitti:

ja käyttäisit sivistynempää kieltä. Tai mene sitten ikästesi seuraan siellä joka toinen sana alkaakin v :llä.
        Mitä viettiä pitää pidätellä ?selvästikin käyt nyt ylikierroksilla.Otappa rauhallisemmin ja muista lääkkeesi.
        Lakko on paikallaan.

Ois mukavoo josko muistuteltas noist paine lääkkeistäin. Meinoon jotta tahtoo leski mieheltä aina unohtua.

• Toinen ukko
        eläkeukko kirjoitti:

Ois mukavoo josko muistuteltas noist paine lääkkeistäin. Meinoon jotta tahtoo leski mieheltä aina unohtua.

aina omat lääkkeensä ottaessan muistuttaa meitä muitakin, että nyt on lääkkeen oton ja vaipan vaihdon aika.

• Raakel
        Hintriika kirjoitti:

Jos tähänkin on himo.

• Kun täällä

käy lukijoita, saavat mainokset yleisön.
      Tavallaan olemme kuin lehden toimittajakunta.
      Ilman palkkaa.

• ????

Näistä sisällöntuotoksista?

• oikeudenmukaisuutta, se
        ???? kirjoitti:

Näistä sisällöntuotoksista?

olisi minimi.palkka täällä suoritetusta sisällöntuotto-työstä. Eniro korjaa mittavat palkkiot itselleen noista mainoksista.

Pitäisin lakkoa välttämättömänä, jotta saisimme minimipalkkaamme edes vähän parannusta.

• oikeudenmukaisuutta, se kirjoitti:

olisi minimi.palkka täällä suoritetusta sisällöntuotto-työstä. Eniro korjaa mittavat palkkiot itselleen noista mainoksista.

Pitäisin lakkoa välttämättömänä, jotta saisimme minimipalkkaamme edes vähän parannusta.

Minunhan piti pysyä pois palstoilta..
        mutta,mutta,kun olen tällainen"räpätäti"
        enhän muistanut.
        En ole eläissäni ollut kuin yhden päivän lakossa
        v.56,silloi oli se yleislakko,sitten piti puotipuksujen mennä töihin.

• BilMan

Täällä voi yleensä kyllä viestittää asiaa, ja saada myös asiallisen vastauksenkin.

Häiriköinti ei täälläkään ole vähäistä, mutta minä valvojana yritän pitää nämä palstat sellaisina, että tänne voi ja uskaltaa kirjoitella ilman häirintää.

Viestejä voi poistaa rekisteröityneet kirjoittajat, ylläpito ja palstan valvoja.

Rekisteröityneet voivat oman viestinsä poistaa, jolloin kaikki vastauksetkin samassa ketjussa poistuvat.

Ylläpito poistaa tarvittaessa, kun sinne ilmoitetaan. "Ilmoita asiattomasta viestistä".

Palstan valvoja poistaa tarvittaessa, kun ilmoitetaan."Ilmoita asiattomasta viestistä".

Valvojan toimesta poistetuksi joutuvat herjaavat viestit, asiattomat, muutoin palstoille sopimattomaksi katsotut. Siirrettäväksi joutuvat viestit menevät niille kuuluville palstoilleen.

Palstan valvoja, tällä palstalla BilMan, tekee poistot ja siirrot itsenäisesti, joskin ylläpidon ohjeita soveltaen.

Nämä ovat vastaukseni myös tuolla toisaalla aiemmin Ruuneperin otsikoimaan "Palsta paremmaksi" kirjoitukseen.

Kirjoittelemisiin

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe