Puulämmitteinen- vai sähkökiuas?

Skipwankman

Olen harkinnu uuteen kotiin sähkökiuasta. Tähän asti kuitenki aina ollu puulämmitteisessä ja mieltä askarruttaa että saako näistä tän päivän sähköpömpeleistä ees vähänkään samantasoisia "kosteita" löylyjä ku puulämmitteisestä?

10

2425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luke lake

vastaa puukiukaita jos vain saunan ilmanvaihto on oikein tehty. Sitä kanttikanavaa panelien alla ei tarvita.

• Right

...peltilaatikot joissa 20-30kg kiviä. Kyllä ne on aika grillejä tänäpäivänäkin.

• ostamaan
        Right kirjoitti:

...peltilaatikot joissa 20-30kg kiviä. Kyllä ne on aika grillejä tänäpäivänäkin.

onhan niitä hyviäkin.

• Hetivalmis

kiuas. Siitä saa paremmat löylyt kuin tavallisesta sähkökiukaasta.

• Skipwankman

vielä kysyä, että minkä merkkisiä (malli) kiukaita kannattaisi harkita?

• aiemmasta juttelusta ...

aiempi keskustelu PILARI-IKI 6kW, Ikikiuas

Tuli asennettua pienehköön sähkösaunaan tuollainen kiuas. En juuri ole hankintojani mainostanut, mutta nyt teen poikkeuksen. Tämä kiuas on hyvä. N. 140 kg meni kiviä, lämmitys kestää n. 45 min. Ja kiuas toimii sekä siten, että pidetään koko ajan kiuas päällä ja saunotaan, tai vähän pienemmällä porukalla siten, että kiuas lämmityksen jälkeen napsautetaan pois päältä ja aloitetaan saunominen.
        Saunomisen aikana löylyt ovat kosteita ja happi riittää mukavasti. Löyly tulee 'hiipimällä' eikä iskuna vasten kasvoja, kuten vanhassa grillissä tuli.
        Tämä oli iloinen yllätys, eteenkin kun ostin kiukaan ennakkoarvailujen perusteella käymättä ennen tällaisella kiukaalla vaustetussa saunassa.

Tämän viestin tänne laitoin, kun tämä palsta oli yhtenä tiedonhankintalähteenä tästä(kin) kiukaasta sekä muustakin saunarempan yhteydessä tarvittavista tiedoista. Eli kiitokset kaikille asiallisille kirjoittajille. Kyllä nämäkin kirjoitukset tuovat lisäinfoa hankintoihin.

• vili

meillä misa puu ja sähkö samassa,kivet vuolukivee.hyväää

• Takuuvarmasti puusaunan veroiset löylyt....
      Eli mondeksin vuolukivikiuas ja et ekan käytön jälkeen muuta haluakkaan.Löylyt ovat todella hyvät ja saunomisen jälkeen jälkilämpö säilyy kivissä pitkään...:)

• Sauna Tarzan

niin mondex o.k. Mutta puhti loppuu jos haluaa kunnon löylyt.
        Vaihdoin viime syksynä 8kw mondexini 6kw ikikiukaaseen ja nyt voin sanoa että omistan kiukaan. Tosin itse olen ehkäpä normaalia kovempi saunamies. 4-5krt viikko ja useampi tunti kerralla.

• Sarita
        Sauna Tarzan kirjoitti:

niin mondex o.k. Mutta puhti loppuu jos haluaa kunnon löylyt.
        Vaihdoin viime syksynä 8kw mondexini 6kw ikikiukaaseen ja nyt voin sanoa että omistan kiukaan. Tosin itse olen ehkäpä normaalia kovempi saunamies. 4-5krt viikko ja useampi tunti kerralla.

Meillä oli rivitalossa pitkään mondex. Viime syksynä ostimme Habitaresta messuhintaan pilari-ikin. Mondex palveli hyvin eikä valittamisen aihetta juurikaan ollut(paitsi jos tuli paljon vieraita). Mutta kyllä meillä saunapäivät alkoivat lisääntymään kummasti kun saimme pilarin asennettua paikoilleen. Mieheni saunoo nykyään käytännössä joka ilta. Se on ilmeisesti se kivimassa joka määrää???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe