ajatelkaapa

markat kunniaan

Jotkut nuoret saavat luokkaa 50€ viikkorahaa. Ymmärrättekö vanhemmat kuinka helvetisti siinä on rahaa? Olisitteko markka-aikana antaneet lapsellenne 300mk viikossa, niin että parin kuukauden kuluttua heillä olisi auton hinta plakkarissa? Sekin minua tosin vituttaa, että mikä ennen maksoi 1mk maksaa nyt 1€. Tältä kansalta vietiin maksukyky melko äkkiä. Mutta tämä viikkoraha tuntuu joltain aivan käsittämättömältä. Ja jos tuon ikäisten pitää välttämättä saada rahaa, pitäisi tehdä vähän työtä sen eteen. On tietysti niitä onnekkaita, joille isi maksaa koko elämän ja kun vanhemmat döpää, on vielä helekutinmoinen perintö plakkarissa. ELÄMÄ ON.

6

458

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siina

nuoret saavat nykyään kyllä ihan vitusti rahaa.

itse saan korkeintaan 13 euroa kuukaudessa, (ikä) jos teen JOKA VIIKKO nämä työt:
      - järjestän huoneeni
      - imuroin huoneeni
      - pesen lattian huoneestani
      - tyhjennän ja täytän pesukoneen
      - vien roskat, haen postit yms.

yli 20-30 euroa kuukaudessa on liikaa.
      tai riippuu siitä, jotuuko lapsi maksamaan puhelinlaskunsa, ostamaan vaattensa yms.

mun ei tarvitse maksaa puhelinlaskuja, mutta joudun ostaman melkein kaikki vaatteni itse.
      ja meikkini, huvitukseni yms.
      miettikääpä te hemmotellut, jotka luette viestini, että miten niukka kuukausipalkka mulla on, ja miten paljon mun pitää ostaa sillä kamaa itselleni.

ketjun aloittaja on aivan oikeassa.
      tai siinä ei ole mitään vikaa, jos lapsi saa lapsilisänsä tilillensä ja saa käyttää sen vasta aikuisena, se on ok.
      mutta joku 50 euroa viikossa ja se on käytetty heti mässyyn, limuun yms. on aivan kamalaa!

• lain mukaan

lapsilisä on tarkoitettu vanhemmille ja sitä ei saa antaa lapselle. paitsi jos tekee lahjakirjan niin sillon saa antaa 3400e/3vuottta. 3n vuoden lapsilisä on 3600e niin siitä menee veroa. jos papereita ei ole tehty vanhemmat ovat rikollisia. näin sanoo suomen laki.

• Kake

Toi 50 euroa viikossa on jo vähän liioteltua. 50e/kk on hyvä. Toi on tekopyhää kun jotkut rupee valittaa kuinka ne saa 2e/kk ja niiden täytyy tehä kaikki kotityöt. Sit on kyl vähän hullut vanhemmat...

• Voehan pakote

Minkä takia nuoret rutisevat siitä, että on pakko tehdä kotitöitä?
        Eikös se kuulu oleellisesti jokaisen perheenjäsenen tehtäviin (vähän iän mukaan tietysti), että siivotaan ja pidetään koti puhtaana, YHDESSÄ!?

Kyllä meillä automaattisesti jokainen tiskasi vuorollaan, vei roskat, me muksut pidimme itse omat huoneemme siistinä, mattoja tampattiin ja pestiin kesällä yhdessä.
        Tietysti koko perhe oli mukana, eikä kaikki ollut vain yhden vastuulla.

Mitäs sitten kun muutatte omillenne? Soitatte äitin siivoamaan kun te pikku kullanmurut ette osaa edes pölyjä pyyhkiä?

Ei siivoamisesta kuulu palkkaa saada. Palkkaa saadaan OIKEISTA töistä.

• täytyy osallistua..
        Voehan pakote kirjoitti:

Minkä takia nuoret rutisevat siitä, että on pakko tehdä kotitöitä?
        Eikös se kuulu oleellisesti jokaisen perheenjäsenen tehtäviin (vähän iän mukaan tietysti), että siivotaan ja pidetään koti puhtaana, YHDESSÄ!?

Kyllä meillä automaattisesti jokainen tiskasi vuorollaan, vei roskat, me muksut pidimme itse omat huoneemme siistinä, mattoja tampattiin ja pestiin kesällä yhdessä.
        Tietysti koko perhe oli mukana, eikä kaikki ollut vain yhden vastuulla.

Mitäs sitten kun muutatte omillenne? Soitatte äitin siivoamaan kun te pikku kullanmurut ette osaa edes pölyjä pyyhkiä?

Ei siivoamisesta kuulu palkkaa saada. Palkkaa saadaan OIKEISTA töistä.

kotitöihin eikä siitä rahaa saa eihän vanhemmatkaan saa rahaa siitä.ja niin oppii tekemään asioita joita tarttee sitten tulevaisuudessa omassa kodissa.ja ikävä kyllä mun lapsi ei saa viikko tai kuukausi rahaa koska rahatilanne heikko. mutta kaikki liikenevät rahat menee mun nuorelle ruokaan meikkiin vaatteisiin...koska kaikki maksaa.ja ne jotka saa vanhemmilta rahaa opetelkaa arvostamaan sitä

• play-boy90
        täytyy osallistua.. kirjoitti:

kotitöihin eikä siitä rahaa saa eihän vanhemmatkaan saa rahaa siitä.ja niin oppii tekemään asioita joita tarttee sitten tulevaisuudessa omassa kodissa.ja ikävä kyllä mun lapsi ei saa viikko tai kuukausi rahaa koska rahatilanne heikko. mutta kaikki liikenevät rahat menee mun nuorelle ruokaan meikkiin vaatteisiin...koska kaikki maksaa.ja ne jotka saa vanhemmilta rahaa opetelkaa arvostamaan sitä

Se mikä maksoi ennen markan on nyt euron? Ei ole mun mielestä. Näin:

Ennen 1 mk nyt 20senttiä
        Ennen 5mk nyt 1€
        Ennen 10 mk nyt 2€
        Ennen 20 mk nyt 5€
        Ennen 100 mk nyt 20€
        Ennen 10000 mk nyt 2000€

Eikö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3655
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      80
      2645
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1728
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1670
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1497
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1454
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1425
    Aihe