Uusin Alibi tietää kertoa, että Kantsun tappajan isä (luultavasti isä!) oli SDP puolueen jäsen. Mahtoikohan olla kansanedustaja, kunnanvaltuutettu vai pelkästään ns. kannattajajäsen....
Kantsun tappajan isä demari
47
11570
Vastaukset
- zake
Kantsun tappajia on nykyään jo enemmän kuin yksi...
- Joko paljastuu
Tarkoitin tätä salaperäistä Samin tappajaa.
- vaiko muutettu?
Joko paljastuu kirjoitti:
Tarkoitin tätä salaperäistä Samin tappajaa.
(ev)
- körkka
Tuossa jutussa myös annettiin ymmärtää, että tämä "SDP-huhu" olisi ollut aikanaan perätön.
- tappajan
Faija oli demari ja ajoi bemarii.
- Aikuinen33
Mitä väliä oliko Mikon isä demari vai mikä? Mikko sairastui mieleltään ja ei tapahtuneelle voinut mitään. Tuli kouluun seuraavana päivänä kuin mitään ei olisi tapahtunut ja suri Samia kuin kaikki muutkin. Jotkut ovat täällä väittäneet että lapsi ei voi sairastua skitsofreniaan tai muihin vastaaviin, mutta niin ainakin minulla silloin kerrottiin ja kuuluin kummankin lähipiiriin. Mikko on tätä nykyä vaihtanut nimeään ja on ajautunut rikollisille teille ja istunut linnassa usemapaan otteeseen ja vanhemmat muuttivat johonkin itäsuomeen aika pian tapahtuneen jälkeen
- heh heh
Aikuinen33 kirjoitti:
Mitä väliä oliko Mikon isä demari vai mikä? Mikko sairastui mieleltään ja ei tapahtuneelle voinut mitään. Tuli kouluun seuraavana päivänä kuin mitään ei olisi tapahtunut ja suri Samia kuin kaikki muutkin. Jotkut ovat täällä väittäneet että lapsi ei voi sairastua skitsofreniaan tai muihin vastaaviin, mutta niin ainakin minulla silloin kerrottiin ja kuuluin kummankin lähipiiriin. Mikko on tätä nykyä vaihtanut nimeään ja on ajautunut rikollisille teille ja istunut linnassa usemapaan otteeseen ja vanhemmat muuttivat johonkin itäsuomeen aika pian tapahtuneen jälkeen
No kerro nyt, oliko se nimi Mikko Hirvelä?
- Tuumailija
heh heh kirjoitti:
No kerro nyt, oliko se nimi Mikko Hirvelä?
Muistelisin että sukunimessä saattoi olla "kivi" sana.
- viiks
Aikuinen33 kirjoitti:
Kyllä lapsi voi sairastua skitsofreniaankin, mutta on eri asia tapahtuuko se a) aivan yhtäkkiä perheenkään huomaamatta ilman mitään muita huolestuttavia oireita kuin yllättävä tappo (jonka tekijä vielä yrittää rationaalisesti salata, ei siis ole täysin psykoottinen ja harhainen kuten skitsofreniassa yleensä) b) ilman minkäänlaista ympäristön vaikutusta tai stressiä (esim. perheolot). Ei skitsofrenia ole mikään kaatumatauti, jossa tulee yhtäkkisiä tappokohtauksia, mutta joka ei muutoin oireile. Jotenkin on vaikea uskoa, että selitys kaikkineen olisi ihan noin yksinkertainen. On tietysti eri asia kuuluuko perheen asiat meille muille, mutta noin yleisen edun kannalta tällaisten tragedioiden taustoja kannattaa kyllä miettiä.
NImimerkistäsi päätellen olet jotakuinkin asianosasasiten ikäinen. Lapsille tai nuorillekin kerrotaan aina yksinkertaistettu versio tapahtumista kun jotain ikävää tapahtuu. Ja varsinkin jos olet esim. koulun opettajilta saanut tietosi niin sieltä et varmasti saa oikeaa tietoa, ymmärtävätkö itsekään mistä oli kyse. Kyllä itsekin muistan lapsuudesta, että aina kun jotain traagista sattui niin koulussa asioista tiedotettiin todella neuvostoliittotyyliin. Muistan esim. Raumalla sattuneet raa'asti koulukiusatun pojan suorittamat surmat (tappoi kiusaajansa), niissäkin opettajat suuna päänä selittämässä, ettei mitään kiusausta ollut muka tapahtunut, poika vain yhtäkkiä sekosi. En siis suinkaan väitä, että Sami olisi ollut kiusaaja, vaan että kovin totuudenmukaista tietoa et saa siltä taholta ikinä. Kaippa vanhemmillekin on helpompi sanoa, että lapsi tuli yhtäkkiä hulluksi... Se voi kuitenkin olla vähemmän häpeällistä kuin totuus. Ja varmasti jollakin tapaa sairas tuo poika oli. - Aikuinen33
viiks kirjoitti:
Kyllä lapsi voi sairastua skitsofreniaankin, mutta on eri asia tapahtuuko se a) aivan yhtäkkiä perheenkään huomaamatta ilman mitään muita huolestuttavia oireita kuin yllättävä tappo (jonka tekijä vielä yrittää rationaalisesti salata, ei siis ole täysin psykoottinen ja harhainen kuten skitsofreniassa yleensä) b) ilman minkäänlaista ympäristön vaikutusta tai stressiä (esim. perheolot). Ei skitsofrenia ole mikään kaatumatauti, jossa tulee yhtäkkisiä tappokohtauksia, mutta joka ei muutoin oireile. Jotenkin on vaikea uskoa, että selitys kaikkineen olisi ihan noin yksinkertainen. On tietysti eri asia kuuluuko perheen asiat meille muille, mutta noin yleisen edun kannalta tällaisten tragedioiden taustoja kannattaa kyllä miettiä.
NImimerkistäsi päätellen olet jotakuinkin asianosasasiten ikäinen. Lapsille tai nuorillekin kerrotaan aina yksinkertaistettu versio tapahtumista kun jotain ikävää tapahtuu. Ja varsinkin jos olet esim. koulun opettajilta saanut tietosi niin sieltä et varmasti saa oikeaa tietoa, ymmärtävätkö itsekään mistä oli kyse. Kyllä itsekin muistan lapsuudesta, että aina kun jotain traagista sattui niin koulussa asioista tiedotettiin todella neuvostoliittotyyliin. Muistan esim. Raumalla sattuneet raa'asti koulukiusatun pojan suorittamat surmat (tappoi kiusaajansa), niissäkin opettajat suuna päänä selittämässä, ettei mitään kiusausta ollut muka tapahtunut, poika vain yhtäkkiä sekosi. En siis suinkaan väitä, että Sami olisi ollut kiusaaja, vaan että kovin totuudenmukaista tietoa et saa siltä taholta ikinä. Kaippa vanhemmillekin on helpompi sanoa, että lapsi tuli yhtäkkiä hulluksi... Se voi kuitenkin olla vähemmän häpeällistä kuin totuus. Ja varmasti jollakin tapaa sairas tuo poika oli.No jopa nimi meni väärin tuo Mikko kun aikaa on kulunut. Muistin heti kirjotukseni jälkeen että eihän se Mikko ollutkaan vaan Raine. Minä tiedän totuuden että Raine joutui hoitoon vuosiksi tapahtuneen jälkeen. Vanhemmat olivat hyvissä ammateissa ja koulutettuja ihmisiä. Isä oli tuomari ja äidin ammttia en enää muista. Tunsin hänen vanhempansa hyvin kuten minun isänikin ja se oli kova paikka silloin koko lähipiirille. Raine oli aivan normaalin oloinen ja leikki kuin kuka tahansa sen päivänkin ja sitten vei samin sinne bunkkeriin ja tappoi. Puukkoa kantoi mukanaan että jollain muotoa oli suunnitellut tapahtuneen. joka tapuksessa skitsofreniasta puhui hänen äiti, isä, minun isä, minun naapuri joka tunsi ne erittäin hyvin ja kaikki siitä lähipiiristä. Koulussa ei siihen aikaan paljoa koko aiheesta puhuttu.
- Devilfish
Aikuinen33 kirjoitti:
No jopa nimi meni väärin tuo Mikko kun aikaa on kulunut. Muistin heti kirjotukseni jälkeen että eihän se Mikko ollutkaan vaan Raine. Minä tiedän totuuden että Raine joutui hoitoon vuosiksi tapahtuneen jälkeen. Vanhemmat olivat hyvissä ammateissa ja koulutettuja ihmisiä. Isä oli tuomari ja äidin ammttia en enää muista. Tunsin hänen vanhempansa hyvin kuten minun isänikin ja se oli kova paikka silloin koko lähipiirille. Raine oli aivan normaalin oloinen ja leikki kuin kuka tahansa sen päivänkin ja sitten vei samin sinne bunkkeriin ja tappoi. Puukkoa kantoi mukanaan että jollain muotoa oli suunnitellut tapahtuneen. joka tapuksessa skitsofreniasta puhui hänen äiti, isä, minun isä, minun naapuri joka tunsi ne erittäin hyvin ja kaikki siitä lähipiiristä. Koulussa ei siihen aikaan paljoa koko aiheesta puhuttu.
Tuohon aikaan monikin lapsi, minäkin, kantoi mukanaan (ei nyt koulussa sentään) puukkoa, yleensä pientä sellaista, jolla veisteltiin tai jota heiteltiin puuhun. Maalta tulleille vanhemmille oli luonnollista ostaa puukko pojalle heti kun hän osasi olla telomatta sillä itseään kovin pahasti.
Tiesitkö, että tuo bunkkerisurman tekijä karkasi kesällä Keravan vankilasta (juu, siellä on muitakin kuin nuorisovankeja, mitä moni ei tiedä)? En tiedä ovatko saaneet jo kiinni.
Tiedätkö jotain muuta hänen historiastaan teon jälkeen? Koulukotiin joksikin aikaa, sitten palautus vanhempien luokse, ongelmia koulussa, päihteitä, rikoksia...? Arvailen vain.
Synkkä tapaus. Ehkä kyseessä oli vain äkillinen mielenhäiriö, jota lapsi ei kyennyt kontrolloimaan. Näitä sattuu. Maailma on julma paikka. - Aiemmin tapahtunutta
Aikuinen33 kirjoitti:
No jopa nimi meni väärin tuo Mikko kun aikaa on kulunut. Muistin heti kirjotukseni jälkeen että eihän se Mikko ollutkaan vaan Raine. Minä tiedän totuuden että Raine joutui hoitoon vuosiksi tapahtuneen jälkeen. Vanhemmat olivat hyvissä ammateissa ja koulutettuja ihmisiä. Isä oli tuomari ja äidin ammttia en enää muista. Tunsin hänen vanhempansa hyvin kuten minun isänikin ja se oli kova paikka silloin koko lähipiirille. Raine oli aivan normaalin oloinen ja leikki kuin kuka tahansa sen päivänkin ja sitten vei samin sinne bunkkeriin ja tappoi. Puukkoa kantoi mukanaan että jollain muotoa oli suunnitellut tapahtuneen. joka tapuksessa skitsofreniasta puhui hänen äiti, isä, minun isä, minun naapuri joka tunsi ne erittäin hyvin ja kaikki siitä lähipiiristä. Koulussa ei siihen aikaan paljoa koko aiheesta puhuttu.
Tuossa noin vuotta aikaisemmin eräs surullisenkuuluisa oikeusmän alias tosinero kirjoitteli tänne palstalle ja syytti tapahtuneesta varmana tietona erästä missin lasta ja välillä erään ministerin lasta.
Viimeinen palapelin pala häneltä jäi ikuisesti puuttuumaan. (Ja ehkä omasta päästäänkin)
Tuolloin jo joku antoi kuvauksen "Rainesta"
Raine, sukunimessä sana hirvi jossain muodossa, ruskeatukkainen ja pyöreänaamainen. Jollaintapaa mennyt sekaisin ja tullut kouluun seuraavana päivänä kuin mitään ei olisi sattunut. Äiti oli löytänyt veriset vaatteet ja yrittänyt piilotella niitä, mutta poliisi oli löytänyt ne ja tappo ratkesi siihen.
Miten ankarassa psykoosissa olleessa "Rainessa" ei huomattu mitään erikoista? Poliisiakin hän oli hämännyt kuulusteluissa, kun hän oli kertonut miten he Samin kanssa erosivat klo 21 . Skitsofrenia ei tule muutamaksi tunniksi ja sitten taas parane itsestään. - viiks
Aikuinen33 kirjoitti:
Kyse on voinut olla pitkälti samanlaisesta asiasta kuin siinä Myyrmäen jutussa. Luin isän kirjoittaman kirjan, ja näin jälkikäteen hän oman sairaalahoitojaksonsa ja terapian jälkeen myöntää, että kodin ilmapiiri oli varmasti ollut kovin raskas ja kylmä Petrin tapaiselle ihmiselle, ja että oirehdintaa siitä, että jotain oli pielessä oli järjellä ajatellen näkynyt, mutta vanhemmat eivät halunneet sitä nähdä, vaan tuudittautuivat uskoon, että kaikki on hyvin, koska perhehän oli "kunnollinen" materiaalisilla ja sosiaalisilla mittareilla katsottuna. Tuossa Kannelmäen tapauksessa kyseessä oli vielä täysin lapsi, joten entistä oudompaa, että vanhemmat eivät olleet huomanneet (muka) mitään outoa pidemmän ajan kuluessa. Petri Gerdthän oli kuitenkin jo sen ikäinen, että oleskeli luontevasti suurimman osan ajasta omissa puuhissaan, mutta 10 - 12-vuotiasta varmasti tarkkaillaan kotona enemmän. Tai ainakin pitäisi tarkkailla. No, ehkä Rainen vanhemmatkin ovat tähän mennessä itsetutkiskelunsa tehneet.
Ja edelleenkin: en ole mielenterveyden asiantuntija, mutta jotenkin tuo kuvaus "kohtauksesta" sellaisenaan ei oikein sovi käsitykseen siitä, miten skitsofrenia ilmenee... Jokainenhan on yksilö tietysti, mutta... Jotenkin tuntuu, että totuus on kuitenkin hiukan moniulotteisempi (vaikka kyseessä olisikin jonkun sortin skitsofrenia). - Aikuinen33
viiks kirjoitti:
Kyse on voinut olla pitkälti samanlaisesta asiasta kuin siinä Myyrmäen jutussa. Luin isän kirjoittaman kirjan, ja näin jälkikäteen hän oman sairaalahoitojaksonsa ja terapian jälkeen myöntää, että kodin ilmapiiri oli varmasti ollut kovin raskas ja kylmä Petrin tapaiselle ihmiselle, ja että oirehdintaa siitä, että jotain oli pielessä oli järjellä ajatellen näkynyt, mutta vanhemmat eivät halunneet sitä nähdä, vaan tuudittautuivat uskoon, että kaikki on hyvin, koska perhehän oli "kunnollinen" materiaalisilla ja sosiaalisilla mittareilla katsottuna. Tuossa Kannelmäen tapauksessa kyseessä oli vielä täysin lapsi, joten entistä oudompaa, että vanhemmat eivät olleet huomanneet (muka) mitään outoa pidemmän ajan kuluessa. Petri Gerdthän oli kuitenkin jo sen ikäinen, että oleskeli luontevasti suurimman osan ajasta omissa puuhissaan, mutta 10 - 12-vuotiasta varmasti tarkkaillaan kotona enemmän. Tai ainakin pitäisi tarkkailla. No, ehkä Rainen vanhemmatkin ovat tähän mennessä itsetutkiskelunsa tehneet.
Ja edelleenkin: en ole mielenterveyden asiantuntija, mutta jotenkin tuo kuvaus "kohtauksesta" sellaisenaan ei oikein sovi käsitykseen siitä, miten skitsofrenia ilmenee... Jokainenhan on yksilö tietysti, mutta... Jotenkin tuntuu, että totuus on kuitenkin hiukan moniulotteisempi (vaikka kyseessä olisikin jonkun sortin skitsofrenia).Raine ei ollut lapsena´ruskeatukkainen ja pyöreäkasvoinen niin kuin joku oli lukenut Rainesta kuvauksen. Minulla on luokkakuva tässä vieressä joka on juuri tekovuodelta ja Raine oli vaalea jollaa korkeat poskipäät mutta ei ole yhtään pyöreät kasvot.
- Kumman valitset
Aikuinen33 kirjoitti:
Raine ei ollut lapsena´ruskeatukkainen ja pyöreäkasvoinen niin kuin joku oli lukenut Rainesta kuvauksen. Minulla on luokkakuva tässä vieressä joka on juuri tekovuodelta ja Raine oli vaalea jollaa korkeat poskipäät mutta ei ole yhtään pyöreät kasvot.
Etkös sä äsken puhunut Mikosta ja nyt sitten Rainesta. Kuka tappaja on sitten ensikerralla, Simoko? Samanlainen paskanpuhuja "tunne tappajan" sä olet kuin muutkin. Ei mene läpi!
- Aikuinen33
Kumman valitset kirjoitti:
Etkös sä äsken puhunut Mikosta ja nyt sitten Rainesta. Kuka tappaja on sitten ensikerralla, Simoko? Samanlainen paskanpuhuja "tunne tappajan" sä olet kuin muutkin. Ei mene läpi!
Lue kaikki viestini niin näät että korjasin Mikko nimen Raineksi heti seuraavassa viestissä. Muistin väärin koska aikaa on kulunut niin kauan jo, pönttö!
- Kumman valitset
Aikuinen33 kirjoitti:
Lue kaikki viestini niin näät että korjasin Mikko nimen Raineksi heti seuraavassa viestissä. Muistin väärin koska aikaa on kulunut niin kauan jo, pönttö!
Niin luinkin kaikki viestisi ja sopivasti vaihdoitkin nimen Mikosta Raineksi kun huomasit, että tällä palstalla jotkut ihan tietävät tappajan nimen. Käry kävi, eli mene vain muualle kirjoittelemaan paskavalheitasi kusipää!
- Kumman valitset
Aikuinen33 kirjoitti:
Mikko ja Raine muistuttavatkin niminä niin paljon toisiaan, että ihan luonnollista että ne sotkee helposti toisiinsa. D HEH. Ihan totta. Katoa tältä palstalta, sillä teistä paskanpuhujista on saatu jo tarpeeksi Samin casen taholta!!!!
- Kumman valitset
Käyhän lapsi vaikka Pietarissa niin näet viimeistään silloin , että pieni tuppukylä on se Helsinkikin. Tottakai mä tiedän, että Samin tapauksen tietää naapurit, koulukaverit ym. Mutta sä et kuule tiedä Samin tapauksesta yhtään mitään. Pelkästään tuo säälittävä nimenvaihto Mikosta Raineen ja sitten vedotaan, että mä en muista kun aikaa on niin paljon kulunut kertoo sen että olet kusettaja. Se oli kuule virhe ruveta leikkimään asiantuntijaa ja kertoa Mikko nimellä tappajasta. Et tainnut tietää, että me tiesimme jo ennen kun tulit tänne palstalle pätemään, että tappajan nimi on Raine. Siksi sun pitikin ruveta äkkiä muuttamaan nimeä asiaankuuluvammaksi ja leikkimään huonomuistista. Kuulu suksi vittuun sillä sä et todellakaan tiedä tästä tapauksesta mitään. Jos todella tietä Rainesta, niin kerrotko missä yhteydessä Raine pääsi Iltalehteen viime vuonna?
- Kumman valitset
Aikuinen33 kirjoitti:
Raine ei ollut lapsena´ruskeatukkainen ja pyöreäkasvoinen niin kuin joku oli lukenut Rainesta kuvauksen. Minulla on luokkakuva tässä vieressä joka on juuri tekovuodelta ja Raine oli vaalea jollaa korkeat poskipäät mutta ei ole yhtään pyöreät kasvot.
Kerrotko vielä sen, miten Raine voi olla luokkakuvassa vaalea, sillä Raine on romaani?!! Suksi jo hevonkuuseen kun et tiedä tosiaankaan aiheesa. Ja Rainen vanhemmat eivät myöskään muuttaneet Itä-Suomeen...tiedän kyllä minne ja niin sunkin pitäisi tietää, jos tietäisit aiheesta...mutta kusettaja kun olet niin et tiedä!
- Aikuinen33
Aikuinen33 kirjoitti:
En mä mitään tiedä Kantsusta. Mä olen vain niin lapsellinen ja tyhmä et halusin tulla tänne vähän leikkimään ja kohottamaan olematonta itsetuntooni. Nimimerkkini loppuunkin valitsin numeron 33, et kertos et olisi saman ikäinen kuin tappaja. Lisäksi otin riskin et kukaan ei tiedä tapauksesta ja kerroin et tappaja on Mikko. Kun huomasin et muut tietää tapauksesta enemmän päätin vähän juksata et en muistanut sen oikeaa nimee. Sitten aattelin ottaa taas muutaman riskin, ja kertoo et tappaja otettiin huostaan ja perhe vanhemmat muutti Itä-Suomeen ja et tappaja on vaalea. Nekin meni pieleen. Eniten harmittaa se, että en tiennyt tappajan olevan romaani ja näin ollen mahdoton ollakseen vaalea. Mä oon muutenkin vähän yksinkertainen.
- Oikeusman
Aiemmin tapahtunutta kirjoitti:
Tuossa noin vuotta aikaisemmin eräs surullisenkuuluisa oikeusmän alias tosinero kirjoitteli tänne palstalle ja syytti tapahtuneesta varmana tietona erästä missin lasta ja välillä erään ministerin lasta.
Viimeinen palapelin pala häneltä jäi ikuisesti puuttuumaan. (Ja ehkä omasta päästäänkin)
Tuolloin jo joku antoi kuvauksen "Rainesta"
Raine, sukunimessä sana hirvi jossain muodossa, ruskeatukkainen ja pyöreänaamainen. Jollaintapaa mennyt sekaisin ja tullut kouluun seuraavana päivänä kuin mitään ei olisi sattunut. Äiti oli löytänyt veriset vaatteet ja yrittänyt piilotella niitä, mutta poliisi oli löytänyt ne ja tappo ratkesi siihen.
Miten ankarassa psykoosissa olleessa "Rainessa" ei huomattu mitään erikoista? Poliisiakin hän oli hämännyt kuulusteluissa, kun hän oli kertonut miten he Samin kanssa erosivat klo 21 . Skitsofrenia ei tule muutamaksi tunniksi ja sitten taas parane itsestään.Ei ministerin - sellaista en ole missään vaiheessa väittänyt.
Mitenkäs lovi leuassa (hieman leuan oikealla puolella, ja alaspäin oikealle viistosti hivenen taittuva, mikä oli jo pikkupoikana kuvissa selvästi havaittavissa). Tiesitkös siitä?
Heh muuten, en ole varmasti puoleen vuoteen täällä käynyt (bodomvieroitustako...?), ja kas, nyt kun puolivahingossa sitten pistäydyin, niin Kantsun jauhaminenhan se täällä vain jatkuu jatkumistaan. Aika hauskaa... ;DD
Jatkoja taas...
Kirjoituksesi kaksi viimeistä kappaletta on täyttä asiaa (paitsi Hirvi).
PS. Kiva, kiva kun vielä muistetaan - Oikeia Aikuinen33
Aikuinen33 kirjoitti:
En mä mitään tiedä Kantsusta. Mä olen vain niin lapsellinen ja tyhmä et halusin tulla tänne vähän leikkimään ja kohottamaan olematonta itsetuntooni. Nimimerkkini loppuunkin valitsin numeron 33, et kertos et olisi saman ikäinen kuin tappaja. Lisäksi otin riskin et kukaan ei tiedä tapauksesta ja kerroin et tappaja on Mikko. Kun huomasin et muut tietää tapauksesta enemmän päätin vähän juksata et en muistanut sen oikeaa nimee. Sitten aattelin ottaa taas muutaman riskin, ja kertoo et tappaja otettiin huostaan ja perhe vanhemmat muutti Itä-Suomeen ja et tappaja on vaalea. Nekin meni pieleen. Eniten harmittaa se, että en tiennyt tappajan olevan romaani ja näin ollen mahdoton ollakseen vaalea. Mä oon muutenkin vähän yksinkertainen.
Hei sulla on päässä vikaa oikeesti. Ensin kirjoitat monta kertaa putkeen kun voit samaankin viestiin kirjoittaa koko asiasi ja toisekseen vielä esität minua lopuksi :D! Raine ei todellakaan ole romaani voin lyödä tonnista vetoa! Jos tiedät itse tapauksesta niin kerroppa mikä on Rainen nykyinen nimi? ja kerroppa vielä kumman syntymäpäivä oli surmapäivänä ja millä tavoin tämä syntymäpäivä todennäköisesti liittyy osittain ainakin surman tekoon? Ja kerroppa oliko Raine seuraavana päivänä koulussa ja missä vaiheessa Rainea alettiin epäilemään? Ja mihin hoitolaitokseen Raine laitetiin? Raine oli todellakin vaalea jolla puolpitkä heittotukka ja kapea naama, mutta korkeat poskipäät.
- aiheesta
Kumman valitset kirjoitti:
Käyhän lapsi vaikka Pietarissa niin näet viimeistään silloin , että pieni tuppukylä on se Helsinkikin. Tottakai mä tiedän, että Samin tapauksen tietää naapurit, koulukaverit ym. Mutta sä et kuule tiedä Samin tapauksesta yhtään mitään. Pelkästään tuo säälittävä nimenvaihto Mikosta Raineen ja sitten vedotaan, että mä en muista kun aikaa on niin paljon kulunut kertoo sen että olet kusettaja. Se oli kuule virhe ruveta leikkimään asiantuntijaa ja kertoa Mikko nimellä tappajasta. Et tainnut tietää, että me tiesimme jo ennen kun tulit tänne palstalle pätemään, että tappajan nimi on Raine. Siksi sun pitikin ruveta äkkiä muuttamaan nimeä asiaankuuluvammaksi ja leikkimään huonomuistista. Kuulu suksi vittuun sillä sä et todellakaan tiedä tästä tapauksesta mitään. Jos todella tietä Rainesta, niin kerrotko missä yhteydessä Raine pääsi Iltalehteen viime vuonna?
"pääsi" Iltalehteen? Kerro eräälle tietämättömälle...
- Sande--Hki
Oikeia Aikuinen33 kirjoitti:
Hei sulla on päässä vikaa oikeesti. Ensin kirjoitat monta kertaa putkeen kun voit samaankin viestiin kirjoittaa koko asiasi ja toisekseen vielä esität minua lopuksi :D! Raine ei todellakaan ole romaani voin lyödä tonnista vetoa! Jos tiedät itse tapauksesta niin kerroppa mikä on Rainen nykyinen nimi? ja kerroppa vielä kumman syntymäpäivä oli surmapäivänä ja millä tavoin tämä syntymäpäivä todennäköisesti liittyy osittain ainakin surman tekoon? Ja kerroppa oliko Raine seuraavana päivänä koulussa ja missä vaiheessa Rainea alettiin epäilemään? Ja mihin hoitolaitokseen Raine laitetiin? Raine oli todellakin vaalea jolla puolpitkä heittotukka ja kapea naama, mutta korkeat poskipäät.
Minä olin myös Samin ja Rainen luokkakaveri. Tunnemmeko me aikuinen33 :)? Luulen tietäväni kuka olet... alkaako etunimesi T.llä?
- viiks
Kerropas nyt jotain sitten tuosta, synttäreistä ja muista? En minä ainakaan niistä nimistä perusta, enkä Rainen (tai kuka lie) ulkonäöstä, mutta tarinat, varsinkin traagiset sellaiset, ovat aina kiinnostavia yleisellä tasolla. Miten tosiaan voi olla että Raine käyttäytyi kuin muutkin? Kaippa häntä olivat sentään poliisit käyneet jo yöllä tai aamulla jututtamassa, kun kerran tiedettiin Samin olleen hänen seurassaan?
- Raipe
viiks kirjoitti:
Kerropas nyt jotain sitten tuosta, synttäreistä ja muista? En minä ainakaan niistä nimistä perusta, enkä Rainen (tai kuka lie) ulkonäöstä, mutta tarinat, varsinkin traagiset sellaiset, ovat aina kiinnostavia yleisellä tasolla. Miten tosiaan voi olla että Raine käyttäytyi kuin muutkin? Kaippa häntä olivat sentään poliisit käyneet jo yöllä tai aamulla jututtamassa, kun kerran tiedettiin Samin olleen hänen seurassaan?
Niin ja skannaa se kuva ja laita vertaisverkkoon. Päästään katsomaan minkälainen lovi leuassa on.
- Väkäleuka
Oikeusman kirjoitti:
Ei ministerin - sellaista en ole missään vaiheessa väittänyt.
Mitenkäs lovi leuassa (hieman leuan oikealla puolella, ja alaspäin oikealle viistosti hivenen taittuva, mikä oli jo pikkupoikana kuvissa selvästi havaittavissa). Tiesitkös siitä?
Heh muuten, en ole varmasti puoleen vuoteen täällä käynyt (bodomvieroitustako...?), ja kas, nyt kun puolivahingossa sitten pistäydyin, niin Kantsun jauhaminenhan se täällä vain jatkuu jatkumistaan. Aika hauskaa... ;DD
Jatkoja taas...
Kirjoituksesi kaksi viimeistä kappaletta on täyttä asiaa (paitsi Hirvi).
PS. Kiva, kiva kun vielä muistetaanLuulin että sanoit tappajan äidin olevan tässä porukassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sorsan_III_hallitus - Aikuinen33
viiks kirjoitti:
Tottakai kävi jututtamassa Rainea ja paria muutakin kaverusta ja koululla kävivät silloin. Raine oli kuitenkin koulussa seuraavana päivänä ja ihmetteli tapausta kuten muutkin. Oli Samin syntymäpäivä se kyseinen päivä ja Sami lähti saattamaan Rainea kotiin ja Rainella oli puukko mukana siellä syntympäivillä ja silloin matkalla kun Sami häntä saattoi kotiin synttäreiltään niin Raine houkutteli Samin sinne bunkkeriin ja tappoi! Kun selvisi että surmaaja oli Raine niin Raine joutui pakkohoitoon skitsofresnian takia ja kävi välillä lomilla ja näin hänet silloin. Nyt vuosien kuluttua elokuussa 2005 luin lehdestä että Raine oli karannut vankilasta eli on ajautunut rikolliselle tielle, eikä ihmekään ja istuu jostain muista rikoksista tänäpäivänä..
- ne prkleen
Aikuinen33 kirjoitti:
Tottakai kävi jututtamassa Rainea ja paria muutakin kaverusta ja koululla kävivät silloin. Raine oli kuitenkin koulussa seuraavana päivänä ja ihmetteli tapausta kuten muutkin. Oli Samin syntymäpäivä se kyseinen päivä ja Sami lähti saattamaan Rainea kotiin ja Rainella oli puukko mukana siellä syntympäivillä ja silloin matkalla kun Sami häntä saattoi kotiin synttäreiltään niin Raine houkutteli Samin sinne bunkkeriin ja tappoi! Kun selvisi että surmaaja oli Raine niin Raine joutui pakkohoitoon skitsofresnian takia ja kävi välillä lomilla ja näin hänet silloin. Nyt vuosien kuluttua elokuussa 2005 luin lehdestä että Raine oli karannut vankilasta eli on ajautunut rikolliselle tielle, eikä ihmekään ja istuu jostain muista rikoksista tänäpäivänä..
mustilaiset on...
- Raipe
ne prkleen kirjoitti:
mustilaiset on...
Murhaajan isä oli Hannes Mannisen mukaan julkisuuden henkilö. Vuonna 84 ei ollut edes kuuluisaa tangokunigasta. Ei oikein täsmää toi mustalaisväite.
Niistä keravan karkureista oli 3 mustalaisia ja yksi tavallinen jauhonaama. Tosin niistä nyt ei tiedä oliko se tappaja loppujen lopuksi joukossa vai ei? Iltasanomat kiisti tiedon. - viiks
Aikuinen33 kirjoitti:
Jaa, kiinnostavaa. Mitä se riita sitten koski, oliko se syynä tai "syynä" tappoon? Ilmeisesti jollakin tapaa harkittu teko. Mahdoitte olla koulussa melkoisen järkyttyneitä tuona päivänä. Mahtoikohan poliisille heti tulla mieleen, että Raine oli se tekijä vai epäiltiinkö alussa oikeasti jotain muutakin tahoa? Mistä nuo sitten honasivat kuka on kyseessä (Markkulan kirjassa mainittiin veriset vaatteet piilotettuna jossain)?
Sitä minä olen joskus miettinyt, että menikö tappaja verisissä vaatteissaan kotiin (missä muissakaan vai oliko suunnitellut niin tarkkaan että oli piilottanut varavaatteet johonkin, epäilen) eikä sielläkään kukaan huomannut mitään...? - laulajia
Raipe kirjoitti:
Murhaajan isä oli Hannes Mannisen mukaan julkisuuden henkilö. Vuonna 84 ei ollut edes kuuluisaa tangokunigasta. Ei oikein täsmää toi mustalaisväite.
Niistä keravan karkureista oli 3 mustalaisia ja yksi tavallinen jauhonaama. Tosin niistä nyt ei tiedä oliko se tappaja loppujen lopuksi joukossa vai ei? Iltasanomat kiisti tiedon.ollut montakin, esim. RAINER Friman...
- kumman valitset
Jos täällä on jollain päässä vikaa niin se on sinulla, sen verran pakkomielteisesti yrität teeskennellä tietäväsi aiheesta jotain. Aika jännä juttu, että minun esittämiin väitteisiin sinä et pystynyt vastaamaan , mutta kuitenkin lähestyt minua kysymyksillä, jotka eivät edes liity aiheeseen asiavirheidensä vuoksi. Vetoa en ala lyödä Rainen romaanitaustasta sinun kanssasi, sillä tiedän että sinusta ei olisi kuitenkaan maksajaksi.
Rainen nykyistä nimeä en tule sinulle paljastamaan, sillä tiedän että todellisuudessa et tiedä sitä. Kummankaan pojan syntymäpäiviä ei vietetty. Sami oli tosin syntynyt keväällä, mutta 5.3 ei ollut hänen syntymäpäivänsä. Raine oli seuraavana päivänä normaalisti koulussa ja hänestä ei näkynyt mitään merkkejä teon tekemisestä. Siitä milloin Rainea alettiin epäillä , tietää lähinnä poliisi. Rainea ei koskaan sijoitettu hoitolaitokseen, tämä sinun olisi PITÄNYT tietää, jos todella tiedät aiheesta. Raine sijoitettiin sijaiskotiin, josta käsin hän sai psykiatrista hoitoa. Mutta vastaappa sinä yhtä tietävästi näihin kysymyksiin.
1. Mikä oli Rainen sukunimi
2. Minne maahan Raine vanhempineen matkusti pian surmatöiden jälkeen.
3. Minne Samin isä vei heti aluksi poikansa ruumiin?
4. Minkä nimisellä tiellä Raine asui (kyllähän sinun vähintää Samin katuosoite pitäisi tietää, jos olet kerran käynyt siellä :D)?
Huoh, miksiköhän minäkin tuhlaan aikaani sinuun kun varmuudella et kuitenkaan tiedä asiasta mitään?? - kumman valitset
Aikuinen33 kirjoitti:
Tämä kusettaja on samaa luokkaa kuin Tosinero ja Jazz, jotka myös vetivät harhaan lukijoita. Ei ne poliisit kuule sinne kouluun tulleet koskaan. Sen tiedät perkele sinäkin jos kerran samaa koulua kävit. Poliisi lähetti kotiin joillekin kavereille kutsun tulla vanhempien kanssa keskustelemaan, mutta ei ne nyt sentään kouluun asti tullut!!!!
- Aikuinen33
kumman valitset kirjoitti:
Jos täällä on jollain päässä vikaa niin se on sinulla, sen verran pakkomielteisesti yrität teeskennellä tietäväsi aiheesta jotain. Aika jännä juttu, että minun esittämiin väitteisiin sinä et pystynyt vastaamaan , mutta kuitenkin lähestyt minua kysymyksillä, jotka eivät edes liity aiheeseen asiavirheidensä vuoksi. Vetoa en ala lyödä Rainen romaanitaustasta sinun kanssasi, sillä tiedän että sinusta ei olisi kuitenkaan maksajaksi.
Rainen nykyistä nimeä en tule sinulle paljastamaan, sillä tiedän että todellisuudessa et tiedä sitä. Kummankaan pojan syntymäpäiviä ei vietetty. Sami oli tosin syntynyt keväällä, mutta 5.3 ei ollut hänen syntymäpäivänsä. Raine oli seuraavana päivänä normaalisti koulussa ja hänestä ei näkynyt mitään merkkejä teon tekemisestä. Siitä milloin Rainea alettiin epäillä , tietää lähinnä poliisi. Rainea ei koskaan sijoitettu hoitolaitokseen, tämä sinun olisi PITÄNYT tietää, jos todella tiedät aiheesta. Raine sijoitettiin sijaiskotiin, josta käsin hän sai psykiatrista hoitoa. Mutta vastaappa sinä yhtä tietävästi näihin kysymyksiin.
4. Minkä nimisellä tiellä Raine asui (kyllähän sinun vähintää Samin katuosoite pitäisi tietää, jos olet kerran käynyt siellä :D)?
Huoh, miksiköhän minäkin tuhlaan aikaani sinuun kun varmuudella et kuitenkaan tiedä asiasta mitään??Sinun tiedoissai on hieman aukkoja, ei minun. Silti en väitä että et olisi tuntenut Rainea ja Samia! Nimenomaan nämä syntymäpäivät oli olennainen osa tätä surmaa jos et sitä satu tietämään. Vihjeenä voin sanoa että oliko edes alunperin Rainella tarkoitus tappaa Sami vai joku muu! heillä oli kitkaa asioista ennen tätä ja siihen liityy muitakin henkilöitä jotka eivät osallistuneet syntymäpäivlle vaikka olivat kutsuttu. Minulla on luokkauva tässä ja voin vanoa että ei ole romaani tämä ex Raine. Voin ketoa vaikka vaatteet jotka Rainella ovat päällä kuvassa eli minkä väriset jne.. jos haluat jos se jotain sulle todistaa. Tai kysy jotain kuvasta joka sinulla varmasti on jos tunsit Rainen tai olit hänen luokallaan niin vastaan mieluusti. Minulla on myös molemmat iltapäivälehdet kyseiseltä ajalta jossa asia on kannessa jne..! No ihan turhaan sulle todistelen koska sillä ei ole mitään merkitystä uskotko sinä vai et että tunnen tai tunsin pojat...
- Aikuinen33
Tämä kusettaja on samaa luokkaa kuin Tosinero ja Jazz, jotka myös vetivät harhaan lukijoita. Ei ne poliisit kuule sinne kouluun tulleet koskaan. Sen tiedät perkele sinäkin jos kerran samaa koulua kävit. Poliisi lähetti kotiin joillekin kavereille kutsun tulla vanhempien kanssa keskustelemaan, mutta ei ne nyt sentään kouluun asti tullut!!!!
He kävivät myös meillä siis poliisit. Kuka olet kun tiedät noin hyvin? Me tunnemme toisemme jos oikeesti kuulut lähipiiriin? Koska olet noin vihamielinen niin herää kysymyksiä että miksi olet noin vihainen? Kerro kuka olet.. nimikirjaimet niin katson tunnenko???
- Rainer
Huoh, miksiköhän minäkin tuhlaan aikaani sinuun kun varmuudella et kuitenkaan tiedä asiasta mitään??1. ? Joku julkisuudesta tuttu isä sillä oli
2. Sveitsiin tai mikkeliin. :)
3. Naapuritalon kellariin, josta Mononen sitten Samin nouti.
4. Sami asui tiellä (polulla) joka kääntyy pelimannintieltä pohjoiseen, heti ulkoilualueen vieressä. Tien nimeä en tiedä.
Kannelmäessä en ole koskaan asunut, enkä tunne sieltä ketään.
Koittakaa nyt kertoa tuo ykköskohta. - Rainer
Aikuinen33 kirjoitti:
Sinun tiedoissai on hieman aukkoja, ei minun. Silti en väitä että et olisi tuntenut Rainea ja Samia! Nimenomaan nämä syntymäpäivät oli olennainen osa tätä surmaa jos et sitä satu tietämään. Vihjeenä voin sanoa että oliko edes alunperin Rainella tarkoitus tappaa Sami vai joku muu! heillä oli kitkaa asioista ennen tätä ja siihen liityy muitakin henkilöitä jotka eivät osallistuneet syntymäpäivlle vaikka olivat kutsuttu. Minulla on luokkauva tässä ja voin vanoa että ei ole romaani tämä ex Raine. Voin ketoa vaikka vaatteet jotka Rainella ovat päällä kuvassa eli minkä väriset jne.. jos haluat jos se jotain sulle todistaa. Tai kysy jotain kuvasta joka sinulla varmasti on jos tunsit Rainen tai olit hänen luokallaan niin vastaan mieluusti. Minulla on myös molemmat iltapäivälehdet kyseiseltä ajalta jossa asia on kannessa jne..! No ihan turhaan sulle todistelen koska sillä ei ole mitään merkitystä uskotko sinä vai et että tunnen tai tunsin pojat...
Iltalehdesä sanottiin että tämä tappaja oli 10-vuotias tappaessaan 12 vuotiaan Samin. Juttu liittyi niihin Keravan vankikarkureihin.
Ensimmäinen joka puhui nimellä tappajasta nimellä raine, sanoi hänen olevan tummatukkainen ja pyöreänaamainen?
Mistä niistä oli sitten riitaa, mikä se sukunimi silloin oli?
laaja haku "Raine":lla löytää vanhojakin juttuja.
"pyöreäkasvoinen, ruskea fledanen"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000476&posting=22000000004631486
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000476&posting=22000000004626426#22000000004626426
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000476&posting=22000000005444980
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000476&posting=22000000004535689
jne.. - Aikuinen33
Rainer kirjoitti:
1. ? Joku julkisuudesta tuttu isä sillä oli
2. Sveitsiin tai mikkeliin. :)
3. Naapuritalon kellariin, josta Mononen sitten Samin nouti.
4. Sami asui tiellä (polulla) joka kääntyy pelimannintieltä pohjoiseen, heti ulkoilualueen vieressä. Tien nimeä en tiedä.
Kannelmäessä en ole koskaan asunut, enkä tunne sieltä ketään.
Koittakaa nyt kertoa tuo ykköskohta.Niin lehdessä luki elokuussa että toinen oli 10v ja toinen 12v mutta samalla luokalla he olivat eli ihan saman ikäisiä. Ja edelleen minulla on kuva tässä vieressä ja ei ole pyöreitä poskia Rainella ja ei ole tumma vaan enemmän vaalea. Isä oli varatuomari sen muistan, mutta en nyt tiedä oliko miten tunnettu! Kadun nimeä en muista mutta sen saan kyllä selville yhdellä puhelinsoitolla isälleni jos jaksan vaivautua :)
- viiks
Aikuinen33 kirjoitti:
Niin lehdessä luki elokuussa että toinen oli 10v ja toinen 12v mutta samalla luokalla he olivat eli ihan saman ikäisiä. Ja edelleen minulla on kuva tässä vieressä ja ei ole pyöreitä poskia Rainella ja ei ole tumma vaan enemmän vaalea. Isä oli varatuomari sen muistan, mutta en nyt tiedä oliko miten tunnettu! Kadun nimeä en muista mutta sen saan kyllä selville yhdellä puhelinsoitolla isälleni jos jaksan vaivautua :)
Niin, mitä se riita sitten koski? Vaikka eipä kai se tee murhaa sen helpommaksi ymmärtää, koska harvoinpa sentään ihmiset varsinkaan tuon ikäiset jonkun pikkuriidan takia toisiaan hengiltä pistävät harkitusti...
Sitä vähän ihmettelen, kun kaikki sanovat, että Raine oli koulussa "normaali". Mitä tuo nyt sitten tarkoittaa, luulen, että olisin itse ollut aika omituisessa tilassa, jos paras kaverini olisi juuri tapettu (vaikken sitä itse olisi tehnytkään)... - yritätte
Aikuinen33 kirjoitti:
He kävivät myös meillä siis poliisit. Kuka olet kun tiedät noin hyvin? Me tunnemme toisemme jos oikeesti kuulut lähipiiriin? Koska olet noin vihamielinen niin herää kysymyksiä että miksi olet noin vihainen? Kerro kuka olet.. nimikirjaimet niin katson tunnenko???
saada toisianne kertomaan tietoja, kun kumpikaan ei tiedä mitään.
Ei sen julkkiksen nimen kertominen niin vaikeaa olisi ja kun ette pysty mitään kertomaan, niin turhaan vakuuttelette mitään tietävänne. - mies34---
yritätte kirjoitti:
Ei sen julkkiksen nimen kertominen niin vaikeaa olisi ja kun ette pysty mitään kertomaan, niin turhaan vakuuttelette mitään tietävänne.Ei ole julkkis se isä, vitun urpo. Tuomari oli minunkin muistaakseni ja ihan tavallinen äijä.
- kumman valitset
yritätte kirjoitti:
Ei sen julkkiksen nimen kertominen niin vaikeaa olisi ja kun ette pysty mitään kertomaan, niin turhaan vakuuttelette mitään tietävänne.No kyllä me ainakin enemmän tiedetään kuin sinä, jolla ei ole yhtään mitään kerrottavanaan. Me emme tosiaan ole kertoneet Aikuisen33 kanssa tekijän nimeä, mutta eiköhän meidän faktat kuitenkin osoita että jotain tiedämme enemmän kuin sinä...että revi sinä siitä!
- väittänytkään
No kyllä me ainakin enemmän tiedetään kuin sinä, jolla ei ole yhtään mitään kerrottavanaan. Me emme tosiaan ole kertoneet Aikuisen33 kanssa tekijän nimeä, mutta eiköhän meidän faktat kuitenkin osoita että jotain tiedämme enemmän kuin sinä...että revi sinä siitä!
tietäväni muuta kuin lehdistä lukenut.
Ketä kiinnostaa todistelunne, että muka tiedätte jotain, kun ette kuitenkaan sattuneesta syystä "voi" kertoa mitään.
- Jazz
Tekijä on aika laajassa tiedossa. Täällä on aikaisemmin kerrottu nimikin. Kaveri on varmasti saanut paljon puheluja, kun ainakin vuosi sitten numero oli Fonecta Finderissa. En tiedä, onko enää.
- Emme jätä rauhaan!
Syyllinen on kaikkien tiedossa !
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769