APUA!

onna-ranma?

Kaikki jotka tietää mangan RANMA½ nii voisko auttaa mua..?

Mul on yks ongelma... oon lukenu joskus mangaa ja mun suosikki oli RANMA½. Lopetin kyllä sen lukemisen kun tuntui ettei juoni oikein edennyt ollenkaan...Oon muuten 13 ja mul on pikkusysteri joka on 10. Noh, mun mutsi oli ostanu mulle uusimman Ranma½:n vaikka tiesi etten enää lue sitä. Mun systeri sitten kysy mutsilta että "saanko lukea sitä Ranmaa?" ja mutsi suostu.
Ongelmana on se, että mun mielestä Ranma½ ei oo oikeen 10-vuotiaille, kun siinä on niitä irstaita ja perverssejä hahmoja ja kohtauksia. (Sehän oli muutenkin tarkoitettu yli 15-vuotiaille alunperin..??) En tiedä miten sanoisin mutsilleni, ettei systerin kannata lukea sitä... (mutsi ei siis tiedä että siin on niit naku-kohtauksii ja muita ja jos sais tietää nii huhhuh...!!)...mitä oikein voin tehdä ettei sisko rupee lukee ku ei se ees tajuis niit juttuja..??

Toivottavasti joku saisi edes selvää tästä jutustani ja ymmärtäisi...

kiitos..

5

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vampira-87

sinä sitten niitä luet jos ne kerta ovat tarkoitettu yli 15 vuotialle? Aijai

• minä vaan

Jos vaikka puhuisit ensin siskosi kanssa, jos et halua hänen lukevan? Tosin en ymmärrä mitä haittaa siitä on jos hän niitä lukee. Itsellänikin on 8-vuotias pikku sisko, joka on usein lainannut kirjastosta Ranmaa ja omasta kokoelmastani hän on lukenut kaikki Salapoliisi Conan ja Dragon Ball -mangat.

Kun kerran minun siskoni ei välitä alaston kohtauksista tai Conanin ratakisemista murhista niin tuskinpa sinunkaan siskosi niistä välittää. Eikä 10-vuotias mikään tyhmä ole, joten uskoisin että siskosi ymmärtää Ranman huumoria.

• googleta

en kuulepas ymmärtänyt yhtikäs mitään siitä, mitä yritit ehkäpä kertoa. pyydäpäs anteeksi heti paikalla, ja yritä uudestaan etsiä oikeita näppäimiä näppäimistöltäsi pientä 'ongelmaasi' varten.

• En ole sitten minä

Joku kysyy apua ja sinä syöt heinää? Hanki elämä! Ei sinulla näköjään muuta ole.

Kysyjälle: Ei se tapa siskoasi. Hän alkaa jo ymmärtää näitä asioita, vähitellen. Häntä voi jopa auttaa, jos saa Ranmasta selville jonkin uuden käsitteen, jota ei viitsi mennä kysymään keneltäkään. Vai olisiko kiva mennä kysymään äidiltä, mitä perverssi tarkoittaa? Tiedän että ymmärrät =)

• En ole sitten minä kirjoitti:

Joku kysyy apua ja sinä syöt heinää? Hanki elämä! Ei sinulla näköjään muuta ole.

Kysyjälle: Ei se tapa siskoasi. Hän alkaa jo ymmärtää näitä asioita, vähitellen. Häntä voi jopa auttaa, jos saa Ranmasta selville jonkin uuden käsitteen, jota ei viitsi mennä kysymään keneltäkään. Vai olisiko kiva mennä kysymään äidiltä, mitä perverssi tarkoittaa? Tiedän että ymmärrät =)

Ja arvaapa kenen 9-vuotias veli lukee niitä kans? Se ymmärtää nuo jutut, ei liioin niistä välitä. Riippuu millainen henkilö on kyseessä. Herkkä? No.... Ei meidänkään äiti tiiä niistä kohtauksista, eikä ne tapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe