Koirien Top 10!!

haniiii

En tiiä kuuluisko tää nyt tänne mut kertokaa teijän 10 lempi koira rotuu!!!

Mun on:
1.Bison frice
2.maltankoira
3.cotton de tulear
4.kultainennoutaja
5.Bordencollie
6.Valkoinen länsiylamaanterrieri
7.Novascotiannoutaja
8.jackrusselinterrieri
9.samojedi
10.belgianpaimenkoira

en oo sit varma kirjotinko noi oikein!

13

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grrrrrr

      kuuluu mikä vaan, koirat ja pulinat

      Top kymppi, järjestys vaihtelee päivittän..

      Isovillakoira
      leonbergi
      Bichon havanais
      saksanpaimenkoira
      kultsu
      muut villikset

    • ...

      Mulla ei oo mitään järjestystä vaan nää on aika sulosia...
      Novascotiannoutaja
      jackrusselinterrieri
      englanninspringerspanieli
      sarplaninac
      Estrelanvuoristokoira
      Berninpaimenkoira
      Gordoninsetteri
      Leoberginkoira
      Phalene
      venäjäntoyterrieri.... Ja vielä kaks
      Saluki ja afgaaninvinttikoira..

      Mutta kaikki koirat on kyllä omalla tavallaan sulosia ja ihania... =)

    • Koiruus

      Juu,menee isojen koirien puolelle eikä ole oikeastaan mitään järjestystä.Tässä kivoimmat rodut:
      Alaskanmalamuutti
      Siperianhusky
      Gordoninsetteri
      Irlanninsetteri
      Afgaaninvinttikoira
      Berninpaimenkoira
      Bokseri
      Japaninpystykorva

      Siinä ainakin pari...

    • piipatus

      omani on :) :)

      sheltti
      tanskandoggi
      hoffi,hovawart
      dobberi,dobermanni
      rotikka=P,rotweiler
      pyreneitten koira
      saluki
      tolleri,novascotiannoutaja

      myös whippet kiinnostaa kovasti jajaja.. leonberginkoira, dalmis ja siperianhusky (myös koirasudet on jotenki lähellä sydäntä...)

      nyt tais tulla jo enemmänki noita rotuja *laskee*

    • Ei järjestystä. Mun suosikkeja ovat ainakin:

      4 x BELGIANPAIMENKOIRA (Se eka rotu, johon olen tutustunut. Vaativa. Erinomaiset harrastus- ja käyttöominaisuudet, uskollinen, erittäin kauniita. Miinuksena joidenkin koirien arkuus ja tuhoamisinto.)
      jackrusseli (tutulla on niitä ja ne on tosi pirteitä)
      collie ja shetlanninlammaskoira (ihana ulkonäkö ja mukavia harrastuskavereita)
      kroaatti tai mudi (hauskan näköisiä, luonnne varmaankin melko vaativa, kun on käyttökoira alkujaan)
      Lapinkoira ja porokoira (suomalaisia paimenkoiria, hyväluontoisia)

      Muista onkin sitten huippuvaikee päättää. Mä tykkään keskikokoisista, kevyehkörakenteisista paimensukuisista roduista. Pystyt korvat ja tuuhea häntäkin ovat ulkonäössä plussaa. Luonteesta sen verran, että koiran pitäisi kiintyä omistajaansa, olla oppivainen ja omistajan läheisyydessä viihtyvä, eikä mielellään semmoinen jokaisen vastaantulijan sylissä pörrääjä.
      Mitä enemmän koiralla voi harrastaa ja menestyä, sen parempi, pitää vain muistaa, että kaikki esim. belgit, ei oo huippuluokan palveluskoiria, mutta tästä rodusta löytää todennäköisemmin hienon koiran pk-lajeihin tai agilityyn kuin vaikka suomenpystykorvista. Je menestys on myös ohjaajan taidoista ja viitsimyksestä kiinni.

      Tärkeintä on kuitenkin se, että rakastaa koiraa varauksetta, vaikka sillä olisi hylätty näyttelystä ja koulutuskentällä se olisi ihan hyytelönä.

      • koirafani2

        En tiiä mitään tiettyy järjestystä mut täs on 10 ihquu koiraa: kultainen noutaja,jackrusseli,parsonterrieri,labradorinnoutaja,englanninspingerspanieli,harmaa norjanhirvikoira,australianterrieri,saksanpaimenkoira,bichoni,cairnterrieri...ja vaikka mitä! koirat on aina ollu osa mun elämää ja tulee olemaan..forever!


    • krb

      oli niitä sen verran kiva ruveta miettiin:

      1. Shetlanninlammaskoira
      2. Australianpaimenkoira
      3. Bordercollie

      Kuka tykkää paimenkoirista... :D

      4. Belgianpaimenkoira
      5. Pk Collie
      6. Saksanpaimenkoira

      Kai sitä joitain muitakin pitää olla...

      7. mopsi (eläkepäiville)
      8. länsigöötanmaanpystykorva
      9. Lk Collie
      10. äh...en keksi enempää "lemppareita".

    • Kokemusta on

      1. Dalmatiankoira
      2. Dalmis
      3. Dallu
      4. Pilkkukoira
      5. Dalmatian
      6. Dalmanteri
      7. Dalmatialainen
      8. Dalmaattialainen
      9. Kaunotar
      10. 101

      Ei taida meillä rotu vaihtua vähään aikaan.
      Sen verran ihana luonne tuolla dalmanderilla on!

    • Lumituuli

      1)Seropi,pienikokonen,aikuinen,kotia vailla oleva.
      2)Coton de tulear,sellanen on nyt(ostettu kotia vailla aikuisena.
      3)Muut vastaavanlaiset pikkukoirat

    • gatogato

      Järjestys vaihtelee mutta Sekarotuiset pysyy aina ykkösenä =)

      Sekarotuiset

      Saluki
      Nöffi
      Pit Bullterrieri
      Lagotto Romagnolo
      Amstaff
      Thai Ridgeback
      Bull terrieri
      Saku
      Dobberi

    • nyt sitten....

      Kaikistamaailmanenitenparasehdotontäyskymppiykkönen on sattuneesta syystä amstaffi...;) Kiinostuksen kohteita on myös staffi, bulli, pittbulli, dogo argentino, bordeauxin doggi, tanskan doggi jah jah jah... joku pikkumoppi vielä....hmmm.... pkmäykky!!=D Tosa ja amerikan akita lisätään vielä=)

    • Frida

      En nyt tiedä voiko rotuja ja näin laittaa et tämä on ehdoton ykkönen tms. mutta tässä muutama suosikkiroduistani...

      whippet
      saluki
      shetlanninlammaskoira
      phalene

      Monia muitakin toki löytyy mutta tällä hetkellä omistan vain yhden ainokaisen whipukkapojan :)

      • ansku

        sekarotuinen
        kultainennoutaja
        labradorinnoutaja
        novascotiannoutaja
        cockerspanieli
        valkoinen länsiylämaanterrieri
        pk mäyräkoira
        berninpaimenkoira
        beagle
        dalmatialainen
        walesinspringerspanieli
        irlanninsetteri
        partacollie
        suomenpystykorva
        suomenajokoira

        tuli muutama ylimääräinen ja lisääkin keksis vaikka kuinka monta :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe