karvapalloista??

kati

moi. mulla on 5kk poika kissa, joka on oksennellut jo kolme päivää. ekana päivänä oksenti tosi monta kertaa ja raksut joita se oli syönyt tuli ulos iihan sulamattomina. illalla oksenti pelkkää nestettä.
toisena päivänä annoin raksuja mitkä oli liotettu veteen, oksenti silti pari kertaa aamulla.
kolmantena päivänä oksenti karva pallon ja myöhemmin vielä nestettä, annoin pari lusikallista ruokaöljyä.
tänään ei ole oksentanut ja on ollu hirmu nälkäinen. olen antanut ruokaa vähän kerrallaan ettei syö itteään ähkyyn, kun ei ole syönyt oksentelun aikana kunnolla...

Olikohan oksentamisen syynä karvapallo? olen kuullut että kissalle on kissan ruohoa millä se puhdistaa suoliston?? saako tavallisesta eläin kaupasta?

8

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skatter

      Kissa oksenteli luultavasti karvapalloja. Kissanruohoa löytyy kaikista eläinkaupoista. Myös tavallisissa marketeissa on. Ainakin minun kotikaupungissa on Euro- ja Citymarketissa. Minun kissa tykkää eniten kuitenkin kesällä luonnonruohosta. Käytän valjaissa ulkona syömässä. Kissan ruokaa ei mielestäni tarvitse säännöstellä. Kissa osaa itse säännöstellä. Kissat eivät yleensä syö itseään ähkyksi. Ole varovainen ruokaöljyn kanssa. Se löysyttää mahaa, voi tulla paha ripuli helposti. Karvapallojen oksentaminen on luonnollista kissoille. Hanki ruohoa ja harjaa kissaasi säännöllisesti. Harjaus vähentää karvapalloja, koska harjaan tarttuu karvaa.

      • kati

        mietityttää vaan kun kissa oksenti vain kerran karvapallon..


      • Kissan kouluttaja
        kati kirjoitti:

        mietityttää vaan kun kissa oksenti vain kerran karvapallon..

        Mutta kun se tuli vasta viimeisellä kerralla, minusta se oli karvapallo.


      • Kissan kouluttaja
        Kissan kouluttaja kirjoitti:

        Mutta kun se tuli vasta viimeisellä kerralla, minusta se oli karvapallo.

        Viimeinen kerta kun tuli nestettä varmaan johtui vatsan huonovointisuudesta (karvapallo).


      • karvapallo
        Kissan kouluttaja kirjoitti:

        Viimeinen kerta kun tuli nestettä varmaan johtui vatsan huonovointisuudesta (karvapallo).

        oksensi, ei oksenti,suom huom...


      • pimu
        karvapallo kirjoitti:

        oksensi, ei oksenti,suom huom...

        pöljä! etkö ymmärrä murresanoja?!?


    • Outza

      Neljän kissan omistajana voin kertoa ainakin yhden vinkin.. Kissoille ei tarvitse ostaa mitään arityisiä kissanruohoja. Kissat syövät mielellään muunmuassa rönsyliljaa. Se ei ole myrkyllinen ja se on myös helppohoitoinen. Ja kissat saavat mahanselvitysainetta myös tavallisesta rairuohosta, ei tarvitse ostaa kalliita kissanruohoja. Meidän kissat tosin pääsevät kulkemaan sisällä ja ulkona vapaasti kesät ja talvet, joten vaikea minun on neuvoa pelkkien sisäkissojen omistajia...

      • Anonyymi

        Rönsylinja ja rairuoho eivät sovi kissalle. Liljat ovat ylipäätään myrkyllisiä. Rönsylilja ei myrkyllisin, mutta ei myöskään vaaraton. Kissalle tarkoitettu kissanruoho ei ole kallista ja kaupasta voi ostaa myös vehnäorasta, jos ei saa kauran jyviä kasvatettavaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1308
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe