Hei, te, jotka luette ja kirjoittelette tänne säännöllisesti tai melko usein.
Mitä harrastatte koiran kanssa? Millä asenteella? (esimerkiksi: kilpaillaksemme/ Pitääkseni koiran ja/tai isännän kunnossa/Harrastus on kivaa/koira tarvitsee jalostusta varten tuloksen)
Onko itsellänne muita harrastuksia koirien ja työn ulkopuolella?
Mitä harrastatte?
16
1038
Vastaukset
- .:DoGi:.
onhan niitä moniakin. tässä muutamia..:
koulusta vaativat: agility, toko
rankat, ei koulutusta: metsäjouksu
muut ihmeellisyydet: koiratanssi
metsäreissut tekevät hyvää koiralle sekä emännälle: rankka maasto, kauniit maisemat, vähän ihmisiä, hiljaista, ei autoja jne..- hihihittää
lelukoirienko kans sää noit juttui touhuat.
- minkärotuinen
koira sulla on jolla harrastat noin monipuolisesti?
Ehditkö töiden jälkeen muuta harrastaakkaan?
on harrastuksen puolella vain näyttely koirien kanssa.
Muu menee ns. kulttuurin puolelle. Teatteri, konsertit ja lukeminen. Konsertitkin enemmän klassista, ooppera myös, mutta oopperaan vain kovin harvoin tulee päästyä.- toscan
tuo massapostitusten jarrutelu.
Kirjoitin tähän viestin ja lähetin ketjussa väärään paikkaan. Poistin viestin ja kirjoitin uudelleen, vähän eri sanoin tietysti, mutta asia oli sama. En saanut uutta vietiä läpi vaan tuli ilmoitus, että massapostitus on kielletty. - toscan
että harrastat noin laajasti.
Meillä harrastetaan näyttelyitä,
aktivointileikkejä, hiihtolenkkejä ja tottelevaisuutta - omaksi ja koirien iloksi.
Itse harrastan penkkiurheilua, lukemista, liikuntaa ja matkustelua.Enhän mä ees sanonu, harrastanko mitään. Vai oliko tarkotuksesi vastata jonkun mun viestiin?
No, koiran suhteen mä en käy missään harjotuksissa. Lenkkeilen tuon nuoremman nelijalkaisen kanssa mielelläni ja opetan sille temppuja. Halua kyllä olisi enempäänkin, mutta ei rohkeutta ja mahiksia. Lisäksi luen koira-aiheisia kirjoja ja lehtiä.
Ulkopuolella käyn laulutunneilla, olen kiinnostunut kuvataiteesta, lueskelen, seikkailen netissä (lähinnä keskustelupalstoilla ja sätissä) ja joskus ratkon ristikoita ja sudokuja.- toscan
Neeta kirjoitti:
Enhän mä ees sanonu, harrastanko mitään. Vai oliko tarkotuksesi vastata jonkun mun viestiin?
No, koiran suhteen mä en käy missään harjotuksissa. Lenkkeilen tuon nuoremman nelijalkaisen kanssa mielelläni ja opetan sille temppuja. Halua kyllä olisi enempäänkin, mutta ei rohkeutta ja mahiksia. Lisäksi luen koira-aiheisia kirjoja ja lehtiä.
Ulkopuolella käyn laulutunneilla, olen kiinnostunut kuvataiteesta, lueskelen, seikkailen netissä (lähinnä keskustelupalstoilla ja sätissä) ja joskus ratkon ristikoita ja sudokuja.meni mulla tuon viestin kanssa sählingiksi ja taisin sekoittaa juttuja. Mutta harrastathan sä näköjään kuiten mukavasti =)
- FAU
harrastetaan jälkeä ja koitetaan niitä tuloksiakin tehdä. Ihan huvin vuoksi en viitsi hommaa tehdä, vaan kyllä siinä se kilpaileminen on osa viehätystä.
Suojelua harrastetaan sen verran, että saadaan rohkeuskokeet läpi, muuten se ei ole mun lajini.
Hupipuolella meillä harrastetaan TOKOa, tosin siinäkin kilpaillaan, kun myönnän olevani aika kilpailuviettinen ihminen ;)
Sitten juostaan ahkerasti näyttelyissä ja loppuaika rakennetaan koirille kuntoa harrastuksia varten.
Muita harrastuksia ei ole, paitsi pari hevosta, mutta niihinkin liittyy koirat läheisesti, kun ovat lenkeillä mukana, koiriin menee kaikki aika varsinkin kesäisin, näin talvella on enemmän lorvimisaikaa, kun koirat ovat lomalla, eikä oikeen muuta tehdä, kuin lenkkeillään.
Ja kivaa on koiran kanssa harrastaminen, jos ei olisi niin tuskinpa harrastaisin ;) Ei vaan oikeesti. Isomman koiran kanssa ajetaan "valjakkoa" pyörällä ja potkukelkalla,joskus vedetään lapsia pulkassa. Toinen koira on metsästys käytössä ja "kaikkien kaverina", sen kans on tullu kokeiltua agilityä ja sirkustemppuja ihan tuttujen viihdyttämiseksi.
Ite harrastan mitä milloinkin, shoppailusta maastopyöräilyyn ja nettisurffailusta löhöilyyn. Pääpaino on tällä hetkellä opinnäytetyön kirjoittamista.ovat ehdottomasti tärkeimpiä lajeja... Koirat, isäntä ja muut elukat, siinä pusuttelujärjestys.
Sitten tulevat arkitottelevaisuus; harjoittelemme päivittäin sisätiloissa ja välillä vähän takapihallakin (grrrrgggrrrr) varsinkin jos sisätiloissa on harjoitettu ilkivaltaa äiskän töissäollessa, eli syöty sohvaa esimerkiksi.
Vetäminen (suksien tai polokupyörän, vuodenajasta riippuen; joskus tietysti harjoittelemme myös täydellistä vetämättä olemista, eli kulkemista hihnassa kaupunkikävelyllä. Vähän Tylsää, minunkin kuten myös koirien mielestä, vaan välttämätöntä. Pieninä annoksina kuitenkin, että emme saa kaupunkiallerkiakohtausta kukaan.)
Asenteemme on aina positiivinen. Emme yritä voittaa muita kuin itsemme... Kunnon ylläpito on eräs tärkeimpiä pointteja. Sekä siis fyysisen että syykkisen. Koirien että emännän, kuten myös isännän.
Lajeista mainittakoon jälki, esineruutu, valokuvaajalle poseeraaminen, mielipiteiden vaihto, pihan vahtiminen mahdollisilta oudoilta ohikulkijoilta, ärmätys, löhöily...
Kilpailemme vain itsemme voittaaksemme. Paitsi juoksukilpailussa haluamme voittaa kaikki muutkin, samoin rotunsa paras ja kaunein -kilpailuissa. Eli näyttelyissä tietenkin! Aina tavoitteena ROP. Tai no, sekin on useimmiten liian vähän...
Koirien äiskällä on taatusti myös muita aktiviteetteja. Työ vie ISON osan ajasta, vaan siitähän saa kyllä sitten palkkaakin, jolla ostaa koirille nöpyjä ja uusia leluja. Ja voi kustantaa näyttelyreissuja ja kylämatkoja...
Aerobic, uinti, netissä risteily, eräretkeily, rakentaminen, kaikkinainen peruskorjaus, kirjoittaminen, soitanta ja laulu, laihduttaminen elikkäs dieetit, ruuanvalmistus elikkäs herkkujen teko, polttopuiden pilkkominen, ovat muutamia muita harrastamiani harrastuksia.
Kaikkea ei voi millään muistaa yhdeltä istumalta: yleensä pystyn luettelemaan vain ne toiminnot, mitä olen tänään harrastanut. Huomenna on taas uusi ja erilainen päivä!- Pleura
Harrastetaan koiruuden kanssa tietty lenkkeilyä taru sormusten herrasta metsässä, hassuttelua, temppuja, syöpöttelyä, hölmöilyä naapurin koirien kanssa..
Keväämmällä menemme todennäköisesti koira kouluun hiomaan noita perustottevaisuuksia..ihan kotikäyttöön..ei kilpailu meiningissä...sitten ajattelin jos tuo agillity on meidän laji joskus..Emmassa tuo piiruinen irlannin setteri vois olla eduksi..hyppii mielellään kantojen,puiden,kivien yli ja loikkii hangessa kuin gaselli:)
Emäntä harrastaa lindy hoppia,jivea, lavatansseja..työ vie todella suuren lohkon elämästä. Maalaan, remontoin ja sisustan tällä hetkellä myös ahkerasti.
- Mapuccino
harrastellaan päivittäin lenkkeilyä useita kertoja päivässä.
Varsinaisia harrastuksia on näyttelyt, agility ja Mejä(metsästyskoirienjäljestäminen).
Näyttelyissä käytiin ens alkuun todella tiuhaan, mutta nyt kun koiralla on jo joitain titteleitäkin on jäänyt näyttelyt vähemmälle.
Agilityssä käymme vain huviksemme eli en ainakaan vielä ole innostunut lähtemään kisoihin(tosin aloitimmekin vasta viime syksynä eli treeniä tarvitaan ennen kun kehdataan mihkään mennä...). Mejässä ollaan oltu tosimielellä mukana jonkun kerran kokeisiin ollaan taas menossa kunhan niitä järjestetään. Myös metsästyskokeissa on tullut käytyä.
Nyt lumien tultua ollaan pari kertaa kiskottu naapurin tenavaa pulkassa.
Sisällä harrastetaan makupalojen piilotusta/etsintää.
Koiran lisäksi harrastelen ratsastusta ja kesäisin puutarhan(siis paritalon takapihan) hoitoa. Mikäli aikaa jää muista hommeleista tykkään näperrellä käsitöiden/askartelujen parissa ja joskus saan luettua kokonaisia kirjojakin... - Riva
ei yhtikäs mitään muuta kun lenkkeilyä ja yhdessä olemista.Kunhan toi peto vähän rauhottuu niin tokoa olisi ajatus alkaa tosissaan.Mut koira on kylläkin suojelukoira,että saa nähdä miten käy.
Suunnitelmat oli suuret mut toteutus olematon.Koiralla on tärkeä tehtävä,olla lapsen seurana koulun jälkeen ja siinä se on onnistunut 100 %.
Perhe on mun harrastus,nyt kun muutettiin niin koti vie paljon aikaa. - jephessu
samaa mieltä
- Anonyymi
Itselläni ja kavereilla LA-harrastus (lälläri) ei siis mikään itkuhälytin vaan kunnon lyhyt aalto lähetin/vastaanotin, mukana myös muutama nainen, toivoisimme lisää naisia koska ne antaa keskusteluun ihan oman juttunsa.
Yleensä pe-la iltaisin juttelemme kanavilla niitä näitä ja kuittaamme (tervehdimme) kauempaa kuuluvia asemia.
Halpa harrastus kun saa hankittua laitteet.
Välillä menee viikko pari ettei tule harrastettua, autoissakin piiska katolla ja tulee käytyä jossain korkealla mäellä ja mäeltä saakin kauemmaksi yhteyden.
Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812