Eli,haluaisin puuttua tällaiseen asiaan kuin lasten käyttäytymiseen koirien läsnäollessa.Ja erityisesti siihen,miten vanhemmat pitävät huolen siitä,että lapset ovat rauhallisesti,kun vieras koira on lähellä.
Olen muutaman kerran joutunut hankalaan tilanteeseen 5-vuotiaan koiran kanssa,kun pikkulapsi on yhtäkkiä juossut ja pomppinut koiran luo.Eivätkä vanhemmat ole edes kieltäneet riehumasta!
Koiramme on todella kiltti eikä tee pahaa kenellekään,mutta alkaa helposti hyppiä,jos joku riehuu.Tästähän tietysti lapset riehaantuvat entistä enemmän ja koira säikähtää.ja koska koiramme on melko suuri,on minun sitä vaikea pidellä paikoillaan.
Haluaisin siis muistuttaa äitejä,isiä,hoitotätejä ym:opettakaa lapsia olemaan rauhallisesti vieraan koiran lähellä.Ei äkkinäisiä liikkeitä,ei kiljumista eikä hyppimistä.Antakaa vaikkapa koiran haistella rauhassa tai jos lapsi pelkää,pyytäkää sivummalle.Näin vältytään monilta ikäviltä tapauksilta.
Lapset ja koirat
4
454
Vastaukset
- toscan
joskus tehnyt vastaavassa tapauksessa niin, että valhettelin kylmästi koiran olevan arvaamaton.
Sanoin ettei tykkää lapsista. Todellisuudessa halusin että koira saisi olla rauhassa.
Eikä varmempaa koiraa olisi voinut olla kuin se joka mulla oli narun päässä.
Tuli sellainen olo, että ihmiset eivät ajattele ollenkaan että koira ei tykkää kun hypitään ja nypitään. Iteläni on koira, joka voi säikäyttää haukullaan ja liikkeillään lapsen tosi pahasti, vaikka ei todennäköisesti pure.
Onneksi olen törmännyt vain sellaisiin lapsiin, jotka kysyvät, saako koiraa silittää. Ja vastaan: Ei, kun se voi pelästyä. Toisaalta. Olen useammin kuin kerran nähnyt iltakymmeneltä nuorehkon naisen ulkona kahden pienen tytön kanssa. Tytöt tahtovat tulla tervehtimään koiraani ja äidillä on täysi työ pitää lapset hallinnassa. Mitä kummaa ne tekee ulkona siihen aikaan päivästä?
Toinen ongelma on, että kuinka pienelle lapselle koiran voi antaa esimerkiksi ulkoilutettavaksi. Täällä on ollut siitäkin paljon juttua. Meilläpäin liikkuu noin kymmenvuotias poika, joka ulkoiluttaa flexissä sekarotuista vaaleaa tanakkaa pystykorvatyyppistä koiraa. Koira menee minne lystää, poika perässä, onpa nykäissyt hihnankin pojan kädestä.
Koira on kiltti, mutta entä jos toiset ei? Tämä koira tuli surutta tervehtimään omaani, joka alkoi murista. Eikun koira nuuskimaan omani takamukselle vaan. Nappasin koiraa kaulapannasta ja yritin pitää omani käskyn alla. Sanoin pojalle ystävällisesti, että olisi vähän huolellisempi.
Toisen kerran parivaljakko oli meidän pihoilla, en tiedä asuuko poika tai hänen kaverinsa siellä. Ja taas koira oli mun lahkeita nuuskimassa.- Ranali00
ei ole onneksi ollut tuollaisia tilanteita. Aina on lapsi kysynyt että saako silittää ja jos joskus olen sanonut ei, niin silloin eivät ole silittäneet. Tosin en ole kovinkaan monta kertaa sanonut ei, koska koirani pitävät lapsista, kaikki lapset pitää mennä haistelemaan =) Joskus lapsen vanhemmat ovat olleet todella huolissaan, kun näkevät lapsensa silittämässä koira.
Eilen kyllä otti hieman päähän: menin ystäväni kanssa kauppaan, ystäväni ei pahemmin pidä koirista. Naapurin tyttö sitten vei omaa pientä koiraansa ulos ja koira pinkaisi suoraan meidän luoksemme, hyppi ja yritti repiä kädestäni hanskaa pois, ei saanut ja meni sitten ystäväni luokse ja onnistui repimään ystävältäni hanskan ja juoksi sitten siitä onnellisena pois (koira oli pitkässä fleksissä), ystäväni sanoi tytölle haluavansa hanskansa takaisin, olihan ulkona mukavan hyytävä ilma. Tyttö vain katseli meitä ihmetellen eikä tehnyt elettäkään käskeäkseen koiraansa. Menin sitten itse koiran luokse, otin sitä niskasta kiinni ja käskin päästämään irti hanskasta. Koira totteli ja päästi irti. Sitten kun tulin kaupasta takaisin kotiin, niin tytön äiti oli meillä ja alkoi nalkuttamaan minulle, että minulla ei ole oikeutta mennä käskemään heidän koiraansa... Ettäs sillä tavalla.. - mari2
aivan samaa mieltä. Hyvä, että joku otaa asian esille. lapset ei saa juosta koiran luo muutenkaan. koira tulee tekemään tuttavuutta, jos haluaa. ite opettanut lapsiani näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 193667
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit232841En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322215- 882025
- 191956
- 261622
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui381507- 321492
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91414Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111374