Luin vähän tuosta vaipattomuudesta... Mietin et, miten pienen vauvan voi laittaa potalle? Vai pissatetaanko vauvaa käsissä pidellen? Kun eihän vauva voi istua... Olisi kiva kuulla, jos joku tietää asiasta jotain...
Miten pienen vauvan
3
1032
Vastaukset
- -odottava-
Vauva, joka ei vielä osaa istua, pissatetaan sylissä pitäen. En tiedä (vielä) millainen ote siihen on hyvä, mutta uskoisin, että se riippuu vähän sekä vauvasta että pissattajasta. Ja myös se, tykkääkö pissattaa pottaan, WC-pönttöön, lavuaariin vai peräti lattiakaivoon.
Lisätietoa aiheesta löytyy ainakin täältä:
http://www.latteria.biz/vvv/ - tiituz
Ihan vastasyntynyttä voi pissattaa lavuaariin.
Ote on siis seuraava: Ota vauvan selkä vatsaasi/rintaasi vasten ja käsillä pidä kiinni vauvan reisien alta. Vauva on siis kuin kyykyssä mutta nojaa selällään sinuun. Näin ei pää pääse retkahtamaan ja selkä on kaarella niin kuin pienillä kuuluukin olla.
Itse laitoin potalle vasta viiden kuukauden iässä (tietysti pidin kainaloista kiinni) kun vauva alkoi olla sen verran jämäkkä että pystyi itsekin vähän pitelemään itseään. Nyt kymmenkuinen tekee sujuvasti pottaan sekä pissat että kakat. - kokeillut
Meillä ei harrasteta vaipattomuutta eikä vessahätäviestintää, mutta senverran olen asiasta kuullut että pissatusta piti kokeilla. Vastasyntynyt kun kakkasi kaiken aikaa niin peppupesulla piti olla usein. Ja siinä samalla sitten pissatinkin lavuaarin kun pesulla kerran oltiin. Pissat ja kakat tulivat sinne senverran usein ja nopeasti että jatkoin hommaa.
Olen tavallisesta pyllynpesuotteesta (käsi rintakehän alla ja kainalosta kiinni) kääntänyt vauvan selän itseäni vasten ja ottanut toisella kädellä jaloista kiinni niin että olen nostanut ne juuri tuollaiseen "kyykkyasentoon" siis koukkuun ja rintaa vasten. Tuo on meillä ainakin toiminut ihan hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi433856Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393446- 693058
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912900- 351898
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851894- 241729
- 291671
- 321663
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231624