Miten pienen vauvan

voi laittaa potalle?

Luin vähän tuosta vaipattomuudesta... Mietin et, miten pienen vauvan voi laittaa potalle? Vai pissatetaanko vauvaa käsissä pidellen? Kun eihän vauva voi istua... Olisi kiva kuulla, jos joku tietää asiasta jotain...

3

1032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -odottava-

Vauva, joka ei vielä osaa istua, pissatetaan sylissä pitäen. En tiedä (vielä) millainen ote siihen on hyvä, mutta uskoisin, että se riippuu vähän sekä vauvasta että pissattajasta. Ja myös se, tykkääkö pissattaa pottaan, WC-pönttöön, lavuaariin vai peräti lattiakaivoon.

Lisätietoa aiheesta löytyy ainakin täältä:
      http://www.latteria.biz/vvv/

• tiituz

Ihan vastasyntynyttä voi pissattaa lavuaariin.
      Ote on siis seuraava: Ota vauvan selkä vatsaasi/rintaasi vasten ja käsillä pidä kiinni vauvan reisien alta. Vauva on siis kuin kyykyssä mutta nojaa selällään sinuun. Näin ei pää pääse retkahtamaan ja selkä on kaarella niin kuin pienillä kuuluukin olla.

Itse laitoin potalle vasta viiden kuukauden iässä (tietysti pidin kainaloista kiinni) kun vauva alkoi olla sen verran jämäkkä että pystyi itsekin vähän pitelemään itseään. Nyt kymmenkuinen tekee sujuvasti pottaan sekä pissat että kakat.

• kokeillut

Meillä ei harrasteta vaipattomuutta eikä vessahätäviestintää, mutta senverran olen asiasta kuullut että pissatusta piti kokeilla. Vastasyntynyt kun kakkasi kaiken aikaa niin peppupesulla piti olla usein. Ja siinä samalla sitten pissatinkin lavuaarin kun pesulla kerran oltiin. Pissat ja kakat tulivat sinne senverran usein ja nopeasti että jatkoin hommaa.

Olen tavallisesta pyllynpesuotteesta (käsi rintakehän alla ja kainalosta kiinni) kääntänyt vauvan selän itseäni vasten ja ottanut toisella kädellä jaloista kiinni niin että olen nostanut ne juuri tuollaiseen "kyykkyasentoon" siis koukkuun ja rintaa vasten. Tuo on meillä ainakin toiminut ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      3856
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3446
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      3058
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2900
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1898
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1894
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1729
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1671
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1663
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1624
    Aihe