..tulossa keväällä 2006!
VOLVO FH 660 HV
47
9134
Vastaukset
- se tulee
Minulla on jo. On ollut vähän vain remonttia, kampiakseli, öljynkulutus hirmuinen, vaihdeaski ja hyvä puoli on, kuskia ei nukuta kun sitä joutuu niin paimentamaan.
- taitaa
olla Transpointín vanha loppuun ajettu FL10..
vaikka kyllä sekin on toimintavarma,,kun muistaa
pajottaa! - volvo-mies
sullaki!? mulla samat ongelmat... auto pajalla vähän väliä! kyllä kannatti vaihtaa uus... :(
- ihan oma
taitaa kirjoitti:
olla Transpointín vanha loppuun ajettu FL10..
vaikka kyllä sekin on toimintavarma,,kun muistaa
pajottaa!toisten autoista en kanna huolta...
- kehiin
ja sulla on 760hv :)
Tuntuu jo hurjilta luvuilta. Uskoisin että motti ja voimansiirto kestää, mutta i-siftistä en tiiä....- viriviriviri
710hv volvollakin on jo kiskottu lavettia 530tkm ilman voimansiirto remppaa. Yli odotusten!! Veikattiin et kestää 400tkm.
Et ei kannata mollata 16-litraasta,ettei kestääsi! - välillä topakasti
viriviriviri kirjoitti:
710hv volvollakin on jo kiskottu lavettia 530tkm ilman voimansiirto remppaa. Yli odotusten!! Veikattiin et kestää 400tkm.
Et ei kannata mollata 16-litraasta,ettei kestääsi!korjataan.
- japo
en ymmärrä tätä ainaista voima keskustelua koska voimahan tehdään polttoaineella ja se on nykyään pirun kallista. mutta googlettakaa tanskalainen moottorifirma sieltä löytyy esim: scanian isoimpaan koneeseen merimoottorisarja jolla irtoaa 1000hv mannin veturiin myös sarja jolla irtoaa 1100hv eiköhän niillä saa paikat rikki ja lämmöt tappiin
- vakiotehoista
japo kirjoitti:
en ymmärrä tätä ainaista voima keskustelua koska voimahan tehdään polttoaineella ja se on nykyään pirun kallista. mutta googlettakaa tanskalainen moottorifirma sieltä löytyy esim: scanian isoimpaan koneeseen merimoottorisarja jolla irtoaa 1000hv mannin veturiin myös sarja jolla irtoaa 1100hv eiköhän niillä saa paikat rikki ja lämmöt tappiin
k-autoissa.Merimoottoritehot..on vähän niinkö merihevosia!Mutta tiellä tuo 660hv herättää kunnioitusta!
- eipä ne taksat
vakiotehoista kirjoitti:
k-autoissa.Merimoottoritehot..on vähän niinkö merihevosia!Mutta tiellä tuo 660hv herättää kunnioitusta!
siitä nouse jos ostaa isosyömäsen auton tai tässä tapauksessa Nolovon.
- ekl
viriviriviri kirjoitti:
710hv volvollakin on jo kiskottu lavettia 530tkm ilman voimansiirto remppaa. Yli odotusten!! Veikattiin et kestää 400tkm.
Et ei kannata mollata 16-litraasta,ettei kestääsi!Kyllähän sitä tyhjää vetää... Minkäsmoisilla painoilla olette ajelleet?
Yhdenkin firman FH16-610 levitti koneensa 30 tkm:n jälkeen. Tosin yhtään alle 100 tonnin möykkyä sillä ei sitten oltu siihen mennessä siirrettykään. - Kuljetusneliö
ekl kirjoitti:
Kyllähän sitä tyhjää vetää... Minkäsmoisilla painoilla olette ajelleet?
Yhdenkin firman FH16-610 levitti koneensa 30 tkm:n jälkeen. Tosin yhtään alle 100 tonnin möykkyä sillä ei sitten oltu siihen mennessä siirrettykään.Kyllähän se nyt on turhaa puhua painoista ja kuormittamisista mitään jos painitaan jossain 48-60tn luokissa. Mutta heitetään aluksi 150tn kyytiin ja lähetään katteleen sitten...
Pojat on poikia :-))
- teholukemia
Tuo 660 hevosvoimaa on ihan linjassaan nykylitratehoihin.
Olisiko linkkiä aiheeseen?
Ainahan nuo tehot ovat kasvaneet (ja ainahan polttoaineen hinta on noussut). Hulluna olisi pidetty vielä 70-luvulla 400 hevosvoimaisesta haaveilevaa... - pena
laittaa täydet tehot pienille vaihteille.. 610 vääntää pikkuvaihteilla vain 2500nm
- sisu-kuski
aika fiksua! puumies tarvis sen väännön juuri pienillä vaihteilla... sisussa ei onneksi on mitään vääntörajoituksia! pillari vääntää aina täydet!
- tietävän edes
sisu-kuski kirjoitti:
aika fiksua! puumies tarvis sen väännön juuri pienillä vaihteilla... sisussa ei onneksi on mitään vääntörajoituksia! pillari vääntää aina täydet!
mistä puhut. Niin no sinähän oletkin vain autokuski...
- on se
sisu-kuski kirjoitti:
aika fiksua! puumies tarvis sen väännön juuri pienillä vaihteilla... sisussa ei onneksi on mitään vääntörajoituksia! pillari vääntää aina täydet!
2500nm,mutta saa ohjelmoitua lisää,jos tarvis...
- Tuliase
on se kirjoitti:
2500nm,mutta saa ohjelmoitua lisää,jos tarvis...
Joo lisää vääntöä käyttön vaihteella nro. 3 oikein volvon kampanjoimana.
- on tainnut koulut
on se kirjoitti:
2500nm,mutta saa ohjelmoitua lisää,jos tarvis...
jäädä vähille...
- tuliase
on tainnut koulut kirjoitti:
jäädä vähille...
Ja nyt on kampanjan aiheena sylinterinkannen vaihto kaikkiin viirusilmä kuustoistasiin.Ja olen käynyt muutakin koulua , kun kuunnellut pöhköjen isäntien ja vielä hönömpien renkien juttuja.
- tehokas!
Eipä tuon väännön rajoittamista ainakaan mainita. Olisihan tuosta 3100 Nm:stä vähän varaa karsiakin :)
- ja i-shift....
Toinen vaihtoehto on 580 hv.
Ennakoikohan se tuolla aikoinaan kaipaamani 560 hevosvoimaisen 13-litraisen vaihtoehdon tuloa mallistoon (tällä hetkellähän 520 hevosvoimaisena se on 13-litraisten huippumoottorien tehotomin...)- poikkeuksellinen
9- ja 13-litraisten yhteydessä on mallimerkintänä teholukema, mutta 16-litraisena on mallimerkintänä sylinteritilavuus!
esim FM380, FH520 ja FH16
- seuraavaksi
Eipä taida hetkeen löytyä vastusta:
Scanialta on vasta 620 hv tulossa. Mersu esitteli juuri 600 hevosvoimaisen lippulaivansa. Muilla ei kuusitoistalitraisia löydykään.
Sisulla saattaisi helpostikin olla takataskussaan 700 hevosvoimainen, mutta tuskimpa 3000 nyyttoninen...- varma tieto
Dxi 16 litranen 680hv kolmen vuoden sisällä!
- reilu
kuustoista litranen,muilla vajaa!ja kuus mäntää
moukaroivat suoraan alaspäin!Niinkuin lekalla
lyödään!Ei mitään vinkkeli-hipsuttajia!kunnon
isku! - konneista, tuo on aika
reilu kirjoitti:
kuustoista litranen,muilla vajaa!ja kuus mäntää
moukaroivat suoraan alaspäin!Niinkuin lekalla
lyödään!Ei mitään vinkkeli-hipsuttajia!kunnon
isku!vähän. Kaljapäissäs munasit ihtes.
- tunnilla. Tosin eipä
autokuskin tarviikaan mittää tietee. Sama kun mustilaisilla, jollain ihmeen keinolla, veikkoomalla, ne suavat ajokortin.
- että...
konneista, tuo on aika kirjoitti:
vähän. Kaljapäissäs munasit ihtes.
kanjan raidetangon päässä ei ole rasvanippaa ennään.
- jo nyt...
:):):).
- vakiona
puukuski kirjoitti:
oikea automies :))
ei saa edes keppilaatikolla,akseliperät out.
- sulle vai miks
vakiona kirjoitti:
ei saa edes keppilaatikolla,akseliperät out.
oot nuin tohkeissas? Mulle on ainakii sama, auton takia en saa erektiota.
- seurata ympäristöä
sulle vai miks kirjoitti:
oot nuin tohkeissas? Mulle on ainakii sama, auton takia en saa erektiota.
.olishan se ikävää,jos istut tietyn merkin oh-
jaamossa,ja tirkistelet sen huuruisen sivulasin
takaa,että "mikkää ihmee"tuosta suhahti ohi
täyden pöllikuorman kanssa!Ja vielä vuasta mäe
jessa!
- vehe sekin on
kun ei edes saa keppilaatikolla. Ei paikat kestä ei, mitä helv**tiä varten niitä sitten pitää virittää noin...
- täynnä
romuja ja ruumiita,jos ei olis mitään rajottimia!
Yleensä tuon luokan hevosvoimilla kiskotaan
isoja ja painavia kuormia! - Ajuri
täynnä kirjoitti:
romuja ja ruumiita,jos ei olis mitään rajottimia!
Yleensä tuon luokan hevosvoimilla kiskotaan
isoja ja painavia kuormia!tuo on lavetinvetäjäksi tai kyrvänjatkeeksi tarkotettu.Sama pätee Scanian 620 heppaseen, eikö siinäkin ole joku vääntörajoitus?
- skaniassa
Ajuri kirjoitti:
tuo on lavetinvetäjäksi tai kyrvänjatkeeksi tarkotettu.Sama pätee Scanian 620 heppaseen, eikö siinäkin ole joku vääntörajoitus?
kaikissa ole se vääntö rajotus
- tietäjä2
skaniassa kirjoitti:
kaikissa ole se vääntö rajotus
tiedättekö missä EI oo väännön rajoituksia? pillari-Sisussa!!! :)
- vakiona väännönrajoitin
skaniassa kirjoitti:
kaikissa ole se vääntö rajotus
se lopettaa väännön kun vetari menee poikki, tää on edistyksellinen, ollut käytössä merkin olemassaolon ajan
- Ajuri
tietäjä2 kirjoitti:
tiedättekö missä EI oo väännön rajoituksia? pillari-Sisussa!!! :)
Jenkit tietää miten vaihelaatikko rakennetaan =)
- tietäjä2
Ajuri kirjoitti:
Jenkit tietää miten vaihelaatikko rakennetaan =)
ja kyllä se laatikko löytyy zf:ltä kans! :)
- sam
tietäjä2 kirjoitti:
tiedättekö missä EI oo väännön rajoituksia? pillari-Sisussa!!! :)
Eikös siinä pillarissa ole väännön rajoitinta omastatakaa kun on pienempi vääntömomentti kun 580 scaniassa
- on rajotettu
sam kirjoitti:
Eikös siinä pillarissa ole väännön rajoitinta omastatakaa kun on pienempi vääntömomentti kun 580 scaniassa
kokonaisuudessaan. Laatikko ei kestäisi jos kaikki se vääntö otettais sielt ulos mitä se tuottaa. Näin oli puhetta sisumyyjillä sillon ku pillari tuli myyntiin...
- Ajuri
on rajotettu kirjoitti:
kokonaisuudessaan. Laatikko ei kestäisi jos kaikki se vääntö otettais sielt ulos mitä se tuottaa. Näin oli puhetta sisumyyjillä sillon ku pillari tuli myyntiin...
Saishan siittä aika helposti 700 heppaa ulos
- löytyy
Ajuri kirjoitti:
Saishan siittä aika helposti 700 heppaa ulos
Niin, mistäpä kuorma-auton moottorista ei saisi helposti 700:a hevosvoimaa...
- Ajuri
löytyy kirjoitti:
Niin, mistäpä kuorma-auton moottorista ei saisi helposti 700:a hevosvoimaa...
että luotettavuus kärsii? Lentokentän uusissa paloautoissa on tehtaalta vakiona 700 heppaset C18 moottorit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478