KULUTTAJAN VASTUU!!

n82 ja beagle-tytöt

Meillä on kuluttajina vastuu ja velvollisuus päättää kenelle koiranruokavalmistajalle tarjoamme rahamme. Miljardit eurot pyörii koiranruokabisneksessä ja valitettavasti kaikkein arvostetuimmat brandit (Pedigree, Hill`s, Nestle Purina/ Friskies, IAMS/Eukanuba jne) syyllistyvät RAAKOIHIN JA JULMIIN ELÄINKOKEISIIN testatessaan tuotteitaan!!

Vaikeaa uskoa, että kukaan teistäkään haluaisi ostaa koiranruokaa joka on testattu lemmikkienne lajitovereilla.
"esimerkiksi IAMS/Eukanuba (omistaja P&G Procter and Gamble - www.pg.com) koelaboratoriossa olevilta koirilta on leikattu äänihuulet, jotta ne eivät haukkuessaan häiritse työntekijöitä. Lisäksi koirilta leikataan toistuvasti reisistä koepaloja, eikä haavoja sidota tai suojata millään tavoin. Nestlé Purina puolestaan piti 9:ää Beaglea eristyksissä 15 viikkoa, jonka aikana niiden ruokavalio vaihdettiin joka kolmas viikko. Koirat kärsivät pahoista oireista ripulin ohella mm. sosiaalisesta häiriökäyttäytymisestä, koska eivät saaneet toteuttaa luonnollisia tarpeitaan."

LINKKI:
http://www.kulkukoirat.com/Tiesitko.htm

Löydätte myös sieltä "cruelty free" merkkejä. Meidän beagle-tytöt syö tyytyväisinä Bento Kronen kuivamuonaa kotiruoalla höystettynä =)

15

1259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen lippua kannat

ja yksipuolista tietoa tarjoat. tuollainenkin on jonkinlaista "hulluutta". On jokaisen oma asia mitä koirilleen syöttää. Yksipuolinen kilpailija leireistä lähtenyt tieto ei paljoa paina. Käsittämättömiä juttuja en muuta voi sanoa.

• n82+beagle-tytöt

Tottakai saa itse päättää mitä koiralleen syöttää.. Vai väkisinkö sinulle omien koirieni ruokaa tuputin?
        Kannattaa aina hengittää syvään ennen kuin lähtee kirjoittelemaan "hulluuksista" (voit tulkita sarkasmiksi tai miksi haluat) =)
        Tarkoituksenani oli tuoda esille tietoa! Itse olen esimerkiksi metsästäjä, joten en omaa vain yksipuolista tietoa eläintenoikeuskysymyksistä. MUTTA jokainen varmasti (ainakin minä ja jokainen tuntemani koiranomistaja) haluaa syöttää koiralleen ruokaa, jota ei ole tuotettu lajitovereita kiduttamalla. Itse en rahojani anna enää näille kiduttajille.

"Yksipuolinen kilpailija leireistä lähtenyt tieto ei paljoa paina." Siis... suomennettuna?

Selailin taaksepäin näitä keskusteluja ja aiemminkin oli tämä linkki tänne laitettu. mikä on hyvä juttu, että tästä on keskusteltu aiemminkin. On nimittäin omituista jos koiranomistajat eivät pidä tärkeänä sitä miten tuotettua ruokaa koirilleen syöttävät.. Itse kun tästä asiasta kuulin niin vaihdoin heti koiranruoka merkkiä.

• aktiivinen

Olipa vuodatus aloittajalta. Kaikenlaista sontaa tarjotaan tänne. tuntuu pahalta tuollainen yksipuolinen tieto kuten jo joku mainitsikin. On määrättyjä ruokia jotka ovat todella hyviä ja joidenkin mielestä niiden myyntiosuus on koko kaupasta liian suuri. Sitten nämä aktivistit lähtevät liikkeelle syöttämään omia juttujaan, ainoina oikeina tietoina.
      Kuten jo aloituksen otsikko sanoo, on tämänkin ketjun aloittaja hurmoshenkisyyden vallassa, eikä osaa ajatella itse. Puhumattakaan että huomaisi julistuksensa naurettavuuden.

• n82+beagle-tytöt

No niin.. "hurmoshenkisyydessäni" (niin kuin joku oman merkkinsä kannattaja jo toi sievästi esille) en osannut olla laittamatta näitä tunnettuja (ja rakastettuja) merkkejä tähän kaikkien luettavaksi. Onneksi sana on kuitenkin vapaa ;)

Ja selvyyden vuoksi! minulle ei ole väliä mitä merkkiä syötän koirilleni.. Kunhan muita koiria ei rääkätä sen tuottamiseksi ja se täyttää ravitsemuskriteerini. Joten Bento Kronen on vain yksi merkki muiden joukossa (en mainitse enää muita, jottei vain synny "kilpailua" =)

Kannattaa laittaa kortensa kekoon (eikä vain puhua siitä) ja tutustua näihin asioihin! Ja jos kantani oli yksipuolinen niin tuokaa ihmeessä toinenkin puoli asiasta esille.

• Kerropa sitten misi nämä eläinten julmasta kohtelusta syytetyt ruoanvalmistajat eivät ole kiistäneet asiaa? He eivät myöskään ole suostuneet allekirjoittamaan sitoumusta siitä, ettei heidän liiketoiminnassaan käytetä eläinkokeita tai kohdella eläimiä muuten julmalla tavalla. Osa valmistajista tämän sitoumuksen on allekirjoittanut. Se, että kokeissa käytetyt koirat eivät ole "minun koiriani" ei tee niiden kärsimyksistä yhtään pienempiä. Yhtä paljon niihin koskee kuin siihen rakkaaseen Murreen joka kotoa löytyy.

Jokainen tyylillään, mutta kyllä ihmisten pitäisi ottaa vastuuta kulutusvalinnoistaan, myös koiranruoan kohdalla. Rahan ääni on se ainoa, jota isot firmat kuuntelevat. Jos heidän menettelyään ei hyväksytä eli ruokaa ei osteta, heidän on pakko jossain vaiheessa ottaa kuluttajien mielipide huomioon. Ihan ilman mitään vaahtoamista, jokainen meistä voi vaikuttaa.

Kaikista helpoin tapa ohittaa asia on leimata se hölynpölyksi ja valheiksi sen sijaan, että ottaisi oikeasti asioista selvää. Näin pysyy omatunto puhtaana. Mutta jos haluaa löytää tietoa, sitä kyllä löytyy, eikä se ole aina kovin kaunista.

• molossi

No ihan mielenkiinnosta kysynkin näiltä jotka pitävät tätä kulkukoirien listaa huuhaana,niin onko myös näyttöä,että se sitä on?
      Jos se olisi,niin eiköhän näin suurten firmojen lakimiehet olisi jo barrikadeilla puolustamassa ;O)))))
      No,ihmiset useinkin haluavat sulkea silmänsä monelta asialta,eivätkä halua myöntää asioita,varsinkinkin jos oma etu on kyseessä.
      Minusta on myös hyvinkin outoa,että koiraihmisiksi lukeutuvat voivat syöttää jotain ruokia,joita taustoja edes epäillään tuollaisiksi.
      No syöttäväthän ihmiset kaikkea muutakin koirilleen,kuten etoksikiinia aikoinaan ja nyt noita Nutra Nuggetinkin myrkkyjä. Sun muuta mitä vielä noista hienoista ja erinomaisista jenkki,sun muista ruuista löytyykään seuraavaksi taas ...

No jokainen tyylillään näköjään huolehtii koiriensa hyvinvoinnista... :/

Ja minä EN siis mainosta mitään koiranruokamerkkejä,vaikka tämän kirjoitinkin,kun en mitään valmismerkkejä syötä...
      Jos syöttäisin,niin tarkkaan ottaisin selvän mitä,enkä pelkästään lankeisi kalliisiin markkinointikikkoihin...
      Eiköhän se yksikin " hieno" koiranruokafirma lupaa jopa muutaman elinvuoden koiralle lisää ,kun heidän ruokinataohjelmallaan syöttää,hah...
      No, ainahan niitä " uskovia " löytyy ;O)))),voi elämän kevät...

• Rantaleijona

Mistä tiedät ,keskustelun aloittaja, mistä se sun käyttämä merkki tehdään? Onko jälleenmyyjä kertonut että TÄTÄ ruokaa ei sitten tehdäkkään koirien hengellä ja terveydellä??!!
        Minä ainakin tiedän mistä minun koirani ruuat on tehty! Meillä syödäänkin aikuisina lihaa eri muodoissaan,puuroja,rasvoja,sisäelimiä jne. Ja koirat voi TODELLA loistavasti!! Pentuaikana mennään kuivamuonalla (sillä "Kotkalla");))

• n82+beagle-tytöt
        Rantaleijona kirjoitti:

Mistä tiedät ,keskustelun aloittaja, mistä se sun käyttämä merkki tehdään? Onko jälleenmyyjä kertonut että TÄTÄ ruokaa ei sitten tehdäkkään koirien hengellä ja terveydellä??!!
        Minä ainakin tiedän mistä minun koirani ruuat on tehty! Meillä syödäänkin aikuisina lihaa eri muodoissaan,puuroja,rasvoja,sisäelimiä jne. Ja koirat voi TODELLA loistavasti!! Pentuaikana mennään kuivamuonalla (sillä "Kotkalla");))

Noo.. vaikka tärkeintähän tässä on pitää huoli ja vaikuttaa kuluttajana siihen ettei koiria kidutettaisi turhaan koiranruokabisneksessä niin tapellaan nyt vielä kaikki näistä merkeistä ja siitä mitä kenenkin koira syö tai jättää syömättä.. ;)

Meillä on kolme-neljä merkkiä joita syötetään koirillemme (vaihdellaan merkkiä aina ajoittain). Ja olen soittanut näiden merkkien valmistajille suoraan ja vaatinut takuutodistusta etteivät he käytä tuskallisia eläinkokeita tuotteita testatessaan. Maistuvuustestejä tehdään lähes poikkeuksetta (eli koirat syö ruokaa ja ulosteet kerätään talteen). En ole jälleenmyyjien tai koiranruokakauppojen kassojen kanssa näistä asioista vielä ainakaan keskustellut vaan itse selvittänyt asian.
        Tuolta linkistäkin löytyy esim. juuri ketjun aloitusviestissäni mainitsemani kuivamuonan takuutodistus.
        Ja mainitsemisen arvoista on varmaan sekin, että näitä tuomitsemiani merkkejä olen myös "käynyt läpi" eli soittanut valmistajille... ei ole takuutodistuksia herunut.. :( Erittäin surullista.

Rantaleijona.. Kovasti toit esille mitä koirillesi syötät ja miten "TODELLA loistavasti" koirasi voivat.. Sehän on hienoa, että hyvin voivat ;) Ja että tiedät mitä niille syötät.
        Meillä on ollut tapana syöttää meidän tytöille (painaa yhteensä 26 kg) yhtä 20 kg koiranruokasäkkiä lähes puoli vuotta, sillä annetaan paljon ihan kotiruokaa (puurot, riisi, kasvikset, raejuusto, liha, sisäelimet, kananmunat, oljy jne..) lisänä. En luota pelkästään kuivamuonaan. Ja vaikeaapa tuo olisikaan raakaa lihaa pupunajureilta kieltää. Kyllä ne sisäelimet ihan tuoreeltaan suolistettuna koiralle parasta muonaa on :)

Toivottavasti teistä koiranomistajista jokainen nyt löytää rauhan vaikka näitä "rakastettuja" merkkejä haukkunut olen. Jokainen elää itse omien päätöstensä kanssa.

• juttuja

Et siis syötä valmisruokaa? Ilmeisesti syötät siis lihaa jne. Tiedätkö, miten se eläin, josta liha on peräisin on kärsinyt? Äläkä sano, että käytät vain luomua ja höpöhöpö, sekään se ei ole mikään onnellisuuden tae.

Itse olen niin kyllästynyt tähän ainaiseen jauhantan, koska tästä maailmasta ei enää löydy cruelty-free -ruokaa, ei valmiissa eikä kotitekoisessa. Ikävä juttu, mutta tuollainen tekopyhyys "minä en ainakaan syöttäisi" on oikea punainen vaate, kun varmasti itsekin jossain muodossa käytät/syötät koirallesi tuotteita, joiden tuotannossa jokiu eläin on joutunut kärsimään. Vai eikö esim. se sika tai lehmä ole yhtä arvokas kuin koira..Jne.

En oikeasti edes odota vastausta näihin kysymyksiin, pointti oli vaan se, että tekopyhyys pois. Meillä syödään Royal Caninia ja piste. Koirat voi hyvin ja se on tärkeintä.

• n82+beagle-tytöt
        juttuja kirjoitti:

Et siis syötä valmisruokaa? Ilmeisesti syötät siis lihaa jne. Tiedätkö, miten se eläin, josta liha on peräisin on kärsinyt? Äläkä sano, että käytät vain luomua ja höpöhöpö, sekään se ei ole mikään onnellisuuden tae.

Itse olen niin kyllästynyt tähän ainaiseen jauhantan, koska tästä maailmasta ei enää löydy cruelty-free -ruokaa, ei valmiissa eikä kotitekoisessa. Ikävä juttu, mutta tuollainen tekopyhyys "minä en ainakaan syöttäisi" on oikea punainen vaate, kun varmasti itsekin jossain muodossa käytät/syötät koirallesi tuotteita, joiden tuotannossa jokiu eläin on joutunut kärsimään. Vai eikö esim. se sika tai lehmä ole yhtä arvokas kuin koira..Jne.

En oikeasti edes odota vastausta näihin kysymyksiin, pointti oli vaan se, että tekopyhyys pois. Meillä syödään Royal Caninia ja piste. Koirat voi hyvin ja se on tärkeintä.

Varmaan minulle olit viestisi osoittanut edellinen...?
        Jos yhtään tarkemmin olet kirjoituksiani lukenut, olet varmasti huomannut että syötän koirilleni kyllä myös valmisruokaa (kannattaa lukea kirjoitukset aina kunnolla ennen kuin "kommentoi") Olen siis jo aiemmin kertonut, että tämän valmisruuan lisäksi koiramme saavat lihaa, kaviksia, raejuustoa, juustoa, kauraa, riisiä, kananmunia jne.. jne. Eikä luomutuotteita vielä olla ostettu ;)

Mutta itse asiaan (onhan tästä jo jauhettu koiriaan ja muita koiria rakastavien ihmisten kesken).. Tämä syöttämämme valmisruoka on cruelty-free tuote eli toisia koiria ei ole kidutettu sen tuottamiseksi ja testaamiseksi (takuutodistus on se jota meidän kuluttajien on valitettavasti vain uskottava, mollaamiltani merkeiltä ei takuutodistusta ole saatu) Ja koirani eivät ole kasvissyöjiä enkä ole itsekään (Olet varmaan itsekin joulukinkkua poskeesi pistänyt). Tässä tullaan taas siihen asiaan, että lue kirjoitukset kunnolla, sillä olen aiemmin kertonut että olen metsästäjä. Koiramme saavat sekä kaupasta ostettua lihaa että itse metsästämäämme riistaa (tiedän tarkalleen kuinka paljon itse ampumani jänis on esimerkiksi joutunut "kärsimään").

Kysymyshän ei nyt kuitenkaan ollut siitä, että meidän jokaisen tulisi puputtaa vain porkkanaa, jotta olisimme hyviä ihmisiä emmekä syyllistyisi eläinten kidutukseen VAAN siitä että toisia koiria (lausun tämän vielä kerran niin ei kenelläkään jää enää epäselväksi: TOISIA KOIRIA) kidutettaisi turhaan vain sen takia, että meidän rakkaat omat koiramme saisivat syödäkseen (sillä muitakin kuivamuonia löytyy). En ole missään vaiheessa puhunut sikojen, lehmien ym kärsimyksistä. Joten tekopyhyydestä et pysty syyttämään, ellet sitten yritä vain vaikuttaa fiksulta ja toivo ettei kukaan huomaa asiavirhettäsi. Tässä tullaan taas siihen asiaan, että lue toisten kirjoitukset kunnolla.. (ainoastaan kertaus taitaa auttaa opin perille menemisessä).

Ja on hienoa, että koiranne voi hyvin. Mutta lauseesi "Meillä syödään Royal Caninia ja piste." kertoo enemmän sokeudesta kuin mistään muusta. Kuten joku toikin jo esille: niin kauan kuin mitään pahaa ei omille koirille tapahdu, niin voidaan sulkea pois mielestä muiden koirien kärsimykset. Ja näitä koiriahan ei siis tapeta lihan takia (kyselit "Vai eikö esim. se sika tai lehmä ole yhtä arvokas kuin koira..") vaan kidutetaan täysin turhan takia. En koiraa söisi itse tai syöttäisi omille koirilleni (jo se, että että minun täytyy tämä asia sinulle selventää on täysin absurdia). ELI taasen kertaus on opintojen äiti.. koirani syövät lihaa, syömme itse lihaa, mutta näiltä syömiltämme eläimiltä ei leikata koepaloja reisistä tai poisteta äänihuulia vain sen takia että niillä testattaisiin millaista jokin muu ruoka on. Ja koska en ole mikään henkeen ja vereen "pelastakaa kaikki eläimet, hiiret, siat, majavat, jänikset, lehmät jne" aktivisti niin en tässä kirjoituksessani puutu eläinten pieniin ja ahtaisiin oloihin esim. navetassa ym seikkoihin. Kyse on edelleen KOIRISTA ja siitä ettei KOIRIA kiduteta turhaan! Itse ainakin rakastan omia koiriani yli kaiken ja haluan myös että jokainen koira saa elää "koiran elämää" (Anteeksi Pedigree, että lainasin markkinointikikkaanne.. Hyvä lause, mutta minä TARKOITAN sitä)

• juttuja
        n82+beagle-tytöt kirjoitti:

Varmaan minulle olit viestisi osoittanut edellinen...?
        Jos yhtään tarkemmin olet kirjoituksiani lukenut, olet varmasti huomannut että syötän koirilleni kyllä myös valmisruokaa (kannattaa lukea kirjoitukset aina kunnolla ennen kuin "kommentoi") Olen siis jo aiemmin kertonut, että tämän valmisruuan lisäksi koiramme saavat lihaa, kaviksia, raejuustoa, juustoa, kauraa, riisiä, kananmunia jne.. jne. Eikä luomutuotteita vielä olla ostettu ;)

Mutta itse asiaan (onhan tästä jo jauhettu koiriaan ja muita koiria rakastavien ihmisten kesken).. Tämä syöttämämme valmisruoka on cruelty-free tuote eli toisia koiria ei ole kidutettu sen tuottamiseksi ja testaamiseksi (takuutodistus on se jota meidän kuluttajien on valitettavasti vain uskottava, mollaamiltani merkeiltä ei takuutodistusta ole saatu) Ja koirani eivät ole kasvissyöjiä enkä ole itsekään (Olet varmaan itsekin joulukinkkua poskeesi pistänyt). Tässä tullaan taas siihen asiaan, että lue kirjoitukset kunnolla, sillä olen aiemmin kertonut että olen metsästäjä. Koiramme saavat sekä kaupasta ostettua lihaa että itse metsästämäämme riistaa (tiedän tarkalleen kuinka paljon itse ampumani jänis on esimerkiksi joutunut "kärsimään").

Kysymyshän ei nyt kuitenkaan ollut siitä, että meidän jokaisen tulisi puputtaa vain porkkanaa, jotta olisimme hyviä ihmisiä emmekä syyllistyisi eläinten kidutukseen VAAN siitä että toisia koiria (lausun tämän vielä kerran niin ei kenelläkään jää enää epäselväksi: TOISIA KOIRIA) kidutettaisi turhaan vain sen takia, että meidän rakkaat omat koiramme saisivat syödäkseen (sillä muitakin kuivamuonia löytyy). En ole missään vaiheessa puhunut sikojen, lehmien ym kärsimyksistä. Joten tekopyhyydestä et pysty syyttämään, ellet sitten yritä vain vaikuttaa fiksulta ja toivo ettei kukaan huomaa asiavirhettäsi. Tässä tullaan taas siihen asiaan, että lue toisten kirjoitukset kunnolla.. (ainoastaan kertaus taitaa auttaa opin perille menemisessä).

Ja on hienoa, että koiranne voi hyvin. Mutta lauseesi "Meillä syödään Royal Caninia ja piste." kertoo enemmän sokeudesta kuin mistään muusta. Kuten joku toikin jo esille: niin kauan kuin mitään pahaa ei omille koirille tapahdu, niin voidaan sulkea pois mielestä muiden koirien kärsimykset. Ja näitä koiriahan ei siis tapeta lihan takia (kyselit "Vai eikö esim. se sika tai lehmä ole yhtä arvokas kuin koira..") vaan kidutetaan täysin turhan takia. En koiraa söisi itse tai syöttäisi omille koirilleni (jo se, että että minun täytyy tämä asia sinulle selventää on täysin absurdia). ELI taasen kertaus on opintojen äiti.. koirani syövät lihaa, syömme itse lihaa, mutta näiltä syömiltämme eläimiltä ei leikata koepaloja reisistä tai poisteta äänihuulia vain sen takia että niillä testattaisiin millaista jokin muu ruoka on. Ja koska en ole mikään henkeen ja vereen "pelastakaa kaikki eläimet, hiiret, siat, majavat, jänikset, lehmät jne" aktivisti niin en tässä kirjoituksessani puutu eläinten pieniin ja ahtaisiin oloihin esim. navetassa ym seikkoihin. Kyse on edelleen KOIRISTA ja siitä ettei KOIRIA kiduteta turhaan! Itse ainakin rakastan omia koiriani yli kaiken ja haluan myös että jokainen koira saa elää "koiran elämää" (Anteeksi Pedigree, että lainasin markkinointikikkaanne.. Hyvä lause, mutta minä TARKOITAN sitä)

Heti kärkeen pahoitteluni siitä, että minulla ei ole aikaa eikä halua selata koko ketjun kirjoituksia läpi ajatuksen kanssa, sikäli kun mieleni tekee kommentoida lähinnä ensimmäistä kirjoitusta. Tämä suotakoon anteeksi, sillä olenhan vain ihminen. Kuten sanoin, en odottanut edes vastauksia, sillä kysymykset olivat tarkoitettu lähinnä retorisiksi. Itse olen vain äärettömän kyllästynyt lukemaan näitä samoja juttuja aina uudestaan ja uudestaan. Puhumattakaan siitä, että joka kerta saa todeta, kuinka naiiveja ihmiset ovat uskoessaan kaikkea, mitä kirjoitetaan. Peräänkuulutan siis yksinomaan tervettä järkeä ja skeptisyyttä.

"Tämä syöttämämme valmisruoka on cruelty-free tuote eli toisia koiria ei ole kidutettu sen tuottamiseksi ja testaamiseksi (takuutodistus on se jota meidän kuluttajien on valitettavasti vain uskottava, mollaamiltani merkeiltä ei takuutodistusta ole saatu)"
        Syytät minua sokeudesta, mutta miten voit itse todella olla varma, että mainitsemasi takuutodistus on todella uskomisen arvoinen? Onko sinulla siihen jotain perustelua? Sanot, että sitä on vain uskottava. Miksi? Entäpä oletko ottanut selvää, ettei käyttämäsi ruoan ainesosien valmistamiseen ole varmasti yhtäkään koiraa rääkätty? Selventääkseni vielä, että vaikka itse ruoan valmistamisessa ei olisi yhtäkään koiraa rääkätty, niin entäs ne aineet, joita ruokaan käytetään. Oletko varma, ettei missään vaiheessa ole ensimmäistäkään koiraa satutettu? Aivan. Et voi. Vien asian tahallani kärjistäen näin pitkälle, sillä et todellakaan voi olla varma siitä. Uskot vain sokeasti sinäkin sitä paperilappusta.

"(Olet varmaan itsekin joulukinkkua poskeesi pistänyt)" Kyllä olen, enkä missään vaiheessa ole väittänyt, ettenkö olisi. En ole kasvissyöjä enkä minkään sortin aktivisti.

"..sillä muitakin kuivamuonia löytyy." Entä, jos sen ainoan kuivamuonan, mikä koirallesi sopii ja millä koirasi voi hyvin, valmistaja ei anna sinulle tuota suuresti arvostamaasi paperilappua, joka on todistavinaan jotain, niin mitä teet? Et syötä mitään? Esim. omieni kohdalla on kokeiltu tuhatta ja sataa eri ruokaa, kunnes Royal Canin natsasi. Siksi en siitä pois vaihda enkä silti koe olevani mikään suuren luokan eläinrääkkääjä.

"..koirani syövät lihaa, syömme itse lihaa, mutta näiltä syömiltämme eläimiltä ei leikata koepaloja reisistä tai poisteta äänihuulia vain sen takia että niillä testattaisiin millaista jokin muu ruoka on" Yhä vähän asian vierestä jatkan tätä yhden lauseen verran..Ei niin, mutta ne kärsivät paljon muuta pahaa elämässään siksi, että niistä saadaan maksimaalinen hyöty irti.

Jäljessä umalehtisen kirjoittamassa kommentissa on hyvin selkeästi sanottu jotain, minkä minäkin allekirjoitan;

"En todellakaan ole paneutunut noihin juttuihin sen enempää. Olen vain niin spektinen, etten yksipuolista tietoa lue, ja varsinkaan mitä täältä netistä tulee."

Omalta osaltani jätän tämän aiheen tähän. Kaikkea hyvää jatkoon kuitenkin sinulle sekä koirillesi!

• että minä valitsen ruoat sen mukaan mitä koirani syövät, ja minkä kanssa hyvinvoivat. Meillä vannotaan Royal Caninin nimiin. Royalin Yorkki on juuri meille se täysosuma. Ainoa huonopuoli on sen hinta. Kallista mokoma. Mutta olen pitkänlinjan kasvattaja joten vertailukohtia löytyy paljonkin.

Toinen jota syötän on Joseran Sensitive. Tällä hetkellä pojat syövät Royalin Buldoggi ruokaa. (saas nähdä milloin naamamalli alkaa muuttumaan)

En todellakaan ole paneutunut noihin juttuihin sen enempää. Olen vain niin spektinen, etten yksipuolista tietoa lue, ja varsinkaan mitä täältä netistä tulee. Luotan lujasti liikkeeseen jossa käymme ostoksilla ja sen myyjiin, joista suurimman osan tunnenkin kuten molossikin. Olen muulloinkin tekemisissä näiden myyjien kanssa kasvattajia tai toimitsijoita kun ovat. Niin mikäli vinha perä jutuilla olisi, niin kyllä minulle oltaisiin jo aikoja sitten ehdotettu muita merkkejä, joita myös heidän valikoimmistaan löytyy.

• kakkaa

...kaikkein arvostetuimmat brandit (Pedigree, Hill`s, Nestle Purina/ Friskies, IAMS/Eukanuba jne)...

Nuo eivät todellakaan ole mitenkään arvostettuja, ainakaan laatunsa puolesta. Täyttä kakkia kaikki tyynni

• n82+beagle-tytöt

Ihan hyvä korjaus! =) Sanamuodon olisi tullut olla: "arvostetuimmat" tai parhaiten ehkäpä tunnetuimmat.

• Hipsu

Minäkin peräänkuulutan realismia. Suuret firmat kyllä tekevät jonkinlaisia testejä, mutta pienet valmistajat sitten hyötyvät näistä joko ostamalla tietoja tai kopioimalla tuotteita muuten vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11447
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9900
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      149
      5597
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2815
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe