Meillä on 4kk:n ikäiset kisu veljekset, jotka saavat kaikki lelut rikki..
Meillä ei kissat "tahallaan" ja raivoissaan revi ja riko leluja, kuten jonkun kissan olen nähnyt tekevän, vaan leikki on normaalin vauhdikasta :) Hetki sitten kissat sai imukupilla ikkunaan kiinnitettävän lelun jossa on keppi, kumilanka, kulkunen ja joku olio, kesti kolmisen tuntia ja lanka ol poikki ja lelu entinen :(
Kestääkö jollain muulla kovalla leikkijällä kaupasta ostettavat kissanlelut?
Kissanlelut
8
1994
Vastaukset
- lelut
ei ole montaa rikki mennyt! Kas,kun kisuilla on
'luomuleluja',foliosta tehtyjä erikokoisia palloja,sit viinipullon 'korkki-korkkeja',pari tyhjää kuulakärkikynää,jokunen 'pääsiäismunan'muovikuori,jossa sisällä pieni kivi. Helisee kivasti.Hienosti ovat kestäneet jo kolme sukupolvea,ja edelleen vauhtia riittää! ;)
Aivan turhaa ostella Kiinassa tehtyä romua! - mittään mutta
parhaita kissalle, ja vielä kissan itsensä valitsemia, ovat sanomalehdestä ja suklaalevyn foliosta tehdyt pallot. Kaikki kissanminttu karvahiiret on nurkassa odottamassa taikka sitten niin rikki, että on pakko heittää roskikseen. Karvan paloja löytyy ympäri kämppää! Huoh! Kun ovat niin kalliitakin!
- Skatter
Itse on helppo tehdä leluja kissalle. Minun kissa rakastaa rapisevia palloja. Ohuesta Daily jätesäkistä saa pallon joka rapisee. Myös foliopallot ovat hyviä. Kokeile perinteistä lankakerää. Usein pehmeät pallo kiinnostava kissaa enemmän. Tuo ulkoa iso linnun sulka, mutta älä anna kissan syödä sitä. Minun katista on hauskaa kun sulka pilkistää esiin maton alta tai verhon takaa.
- kolme-kissaa
kissoillemme kymmenisen uutta lelua vähän aikaa sitten. Uudet lelut työnnettiin heti sohvan alle ja vanhat lelut, joita olin juuri heittämässä roskiin olivat paljon mukavampia. Noh, onhan niiden hiirten "nahkakin" jo puoliksi irti jne.
uudet lelut kaivoin sohvan alta ja laitoin lelukoriin, ja eivätpä uudet lelut kiinnosta, siellä ne korissa on ja vanhoja leluja haetaan joilla leikitään.. höh.
Lankakerää en suosittelisi kenellekkään. Kissa voi saada pitkänkin pätkän lankaa suuhunsa/nieluunsa/mahaansa.. kissa voi jopa kuolla jos lanka jää kiristämään suolta.
Erityisen mukavia leluja ovat myös ihan normaalit pussit, jonka jätät lattialle. Meillä ainakin mennään pussiin ja hyökätään sieltä johonkin olemattomaan.
Nuorin kissamme varasti saunasta käyttämättömän istuin alusen, (joka ei ole kangasta, vaan jotain sellaista joka pitää takapuolen lämpimänä vaikka lumihangessa istuisi)jota se raateli ihan onnessaan. Lelu vain on aika vaarallinen, koska kissa saa siitä pieniä palasia irti. Kissamme tykkää varsinkin "hangata" hampaitaan istuinaluseen, jolloin kuuluu inhottava nitisevä ääni.. :) Hiiriä tämä kissa tuo koiramaisesti takaisin, jotta se heitettäisiin uudelleen.
Toinen kissamme rakastaa superpalloja ja noutaa niitä kuin koira uudelleen heitettäväksi.- kolme-kissaa
ei kestä kaupan lelut meillä kovinkaan pitkään. Osan leluista olen itse tehnyt ja ne kestävät tupalasti kauemmin.
- nasu-85
Kaikki ihanaiset lelut mitä mamma kaupoista sylitolkulla raahaa, hajotetaan heti samantien ihan tuusan nuuskaks...:Dtuntuu välillä että ostan niitä vaan sen takia että saisin seuraavalla viikolla käydä ostamassa uusia...;)mutta eipä se ole mua mitenkään haitannut...aina on kissat näyttäny tykkäävän, ja ilmeisesti niiden vaan pitää saada "tappaa" kaikki tommoset karvakerät..
joku tuolla kertoili muuten noista pusseista, niin sellanen varotuksen sananen vaan, että vaikka kissa tykkääkin leikkiä tyhjässä muovipussissa, niin muistakaa aina ottaa pussit pois näkyviltä, kun lähdette itse pois...tiedämpä nimittäin yhden surullisen tapauksen jossa kissa tukehtui yöllä pussiin, jonka omistaja oli jättänyt kissalle yöksi, että sillä olisi tekemistä..:( - R&V
Meilläkin on kyl leluina kaikkee pyykkipoikii ja muuta sellast. Niit lelui vaa on nii kiva niille ostaa ku niin tykkäävät, sen hetken mitä ne kestää :) Meinasin vaan että ollaanko meil jotenki erityisen tuhoisia vai voiko tosiaan kissanlelut olla noi heikkoja!
- Sae
jopa kaupan lelut. Ja syy on se, etten koskaan(?) osta lelua, joka näyttää hajoavan alle puolessa minuutissa. Tietenkin narussa roikkuvat lelut on purtu poikki monta kertaa, mutta ne solmitaan uudelleen yhteen ja taas toimii. Leluja kannattaa jo kaupassa vähän arvioida, ettei niissä ole esim paljon irtoavia osia, höyheniä, piikkisilmiä ja -nenää (etenkin hiirissä) ja että hiirten turkit ym on liimattu kunnolla kiinni.
Jos jokin lelu menee pitkän käytön jälkeen rikki, sen osia tai koko lelua voi yleensä vielä käyttää johonkin. Esimerkiksi loppuunkulutetut peltohiiret laitan roikkumaan rautalangan päähän ja niillä leikitään sen aikaa, että roskis kutsuu.
Pentukissat yleensä tuhoavat leluja hurjaa vauhtia mutta vauvaiän jälkeen meno tavallisesti vähän rauhoittuu ja lelut selviävät hengissä pitempään. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573