tämä ei nyt varsinaisesti kuulu tähän, mutta en tiedä mitä tekisin.. Sain juuri kuulla miesystävältäni, että hänellä on lapsi ja olimme surustelleet jo yli 1v. järkytyin asiasta todella paljon. minulla ei ole mitään asiaa vastaan, mutta kun en tiennyt sitä aikasemmin niin loukkaannuin. Mieheni ei ole lastaan nähnyt luultavasti kun 4 vuotta sitten.. mutta kun kysyn asiaa häneltä niin vastaus on vain: se ei kuulu sulle, se on menneisyyttä!! ahdistaa, kun en tiedä hänen menneisyyttään, vaikka luulin tuntevani hänet läpikotaisin.. onko vastaavanlaisia ongelmia jollakin?
mitä tehdä..
13
1506
Vastaukset
- vastaan, vaikkei samaa ong
On harhaa kuvitella koskaan tuntevansa toista "läpikotaisin". Miksi mies salasi asian sinulta? Kysy sitä. Lapsi ei ole vain menneisyyttä vaan pysyy tavalla tai toisella myös tulevaisuudessa olemassaolollaan. Pääpointti tässä lienee tuo salailu. Onko kenties niin, että mies on yrittänyt itsekin tavallaan unohtaa koko lapsen olemassaolon? Mutta lapsi on olemassa ja pysyy. Miksi et saisi asiasta puhua? "ei kuulu sinulle"...ei halua jakaa elämäänsä kokonaan kanssasi...? Mennyttä ei voi muuttaa. Unohtaa voi yrittää mutta harvoin kovin hyvin onnistuu vaan asiat pulpahtavat pintaan jossain vaiheessa. Saat olla loukkaantunut. Toivottavasti pääsette asiassa keskusteluasteelle.
- että...
Epäilen, että:
-mies haluaa salata lapsensa, koska häpeää jotain.
-mies on edelleen suhteessa naiseen, ja haluaa pitää teidät erossa toisistanne. Lapseltahan nuo asiat lipsahtavat helposti myös sinun tietoosi.
-lapsi on vammainen
-lapsen äiti on alkoholisti tai esim. muuten vajaa..
-lapsi on saanut alkunsa yhden illan jutusta.
-mies ei aikaisemmin ole tiennyt olevansa lapsen isä. Ehkäpä se on nyt todistettu isyystestillä. Tämä vaihtoehto on minusta se todennäköisin.- apua!!
se on kyllä varmaa että kyllä mieheni on lapsesta tiennyt jo vaikka kuinka kauan.. hän oli silloin 20 kun lapsi syntyi ja oli mukana synnytyksessäkin. jostain kumman syystä tämä lapsen äiti vei lapsen pois mieheltäni, ja hän ei suostu kertomaan miksi näin kävi.. Sanoin hänelle, että jos haluat minun kuuluvan elämääsi, ni alappa kertomaan myös menneisyydestäsi!!
- kertominen
apua!! kirjoitti:
se on kyllä varmaa että kyllä mieheni on lapsesta tiennyt jo vaikka kuinka kauan.. hän oli silloin 20 kun lapsi syntyi ja oli mukana synnytyksessäkin. jostain kumman syystä tämä lapsen äiti vei lapsen pois mieheltäni, ja hän ei suostu kertomaan miksi näin kävi.. Sanoin hänelle, että jos haluat minun kuuluvan elämääsi, ni alappa kertomaan myös menneisyydestäsi!!
Niin.jotain kummaa tuossa varmaankin on. Onkohan miehesi ollut väkivaltainen? Ei kai vaan taustalla ole insestiä??
- mistähän
kertominen kirjoitti:
Niin.jotain kummaa tuossa varmaankin on. Onkohan miehesi ollut väkivaltainen? Ei kai vaan taustalla ole insestiä??
sä tuon insestin keksit tähän vetästä!? Kyllä pitää olla sairas mielikuvitus sulla, auttaa varmaan ap.tä.
Itse voisin ajatella, että takana on tunneperältään niin vahva ja sitten traumaattiseksi muuttunut rakkaussuhde lapsineen, ettei mies pysty sitä vielä edes käsittelemään.
Anna hänelle aikaa, äläkä käy asiaa tonkimaan omin päin.
Jakaisella voi olla oma "luurankonsa" kaapissa, josta ei halua puhua kenenkään kanssa.
Anna asian olla, toistaiseksi.
Jos minun miesystävälläni olisi sama tilanne, ajattelisin, että se on jotain niin tuskallista, etten ymmärtäisi, enkä voisi auttaa. Eikä asia edes kuuluisi minulle. - apua!!
mistähän kirjoitti:
sä tuon insestin keksit tähän vetästä!? Kyllä pitää olla sairas mielikuvitus sulla, auttaa varmaan ap.tä.
Itse voisin ajatella, että takana on tunneperältään niin vahva ja sitten traumaattiseksi muuttunut rakkaussuhde lapsineen, ettei mies pysty sitä vielä edes käsittelemään.
Anna hänelle aikaa, äläkä käy asiaa tonkimaan omin päin.
Jakaisella voi olla oma "luurankonsa" kaapissa, josta ei halua puhua kenenkään kanssa.
Anna asian olla, toistaiseksi.
Jos minun miesystävälläni olisi sama tilanne, ajattelisin, että se on jotain niin tuskallista, etten ymmärtäisi, enkä voisi auttaa. Eikä asia edes kuuluisi minulle.luulen, tai oikeastaan tiedän, että miehelleni oli kova paikka se että lapsi vietiin häneltä pois, eikä hän ole sen koomin lasta nähnyt. Mieheni on sitä mieltä että jos hän ei saa lasta kasvattaa niin ei tarvi sitten sitä nähdä ollenkaa, on liian kipeetä nähdä lapsi jonkun toisen miehen kanssa, jota lapsi kutsuu isäkseen.. Ymmärrän asian täysin, mutta harmittaa vaan, ku en aikasemmin asiasta tiennyt. Ei se olisi vaikuttanut siihen että seurustelenko hänen kanssaan vai en. Itse olen erityisen lapsirakas ja saatan olla raskaana, mutta en ole kertonut miehelleni vielä, ku arvelluuttaa tuo hänen menneisyytensä..
- hei!!!
apua!! kirjoitti:
luulen, tai oikeastaan tiedän, että miehelleni oli kova paikka se että lapsi vietiin häneltä pois, eikä hän ole sen koomin lasta nähnyt. Mieheni on sitä mieltä että jos hän ei saa lasta kasvattaa niin ei tarvi sitten sitä nähdä ollenkaa, on liian kipeetä nähdä lapsi jonkun toisen miehen kanssa, jota lapsi kutsuu isäkseen.. Ymmärrän asian täysin, mutta harmittaa vaan, ku en aikasemmin asiasta tiennyt. Ei se olisi vaikuttanut siihen että seurustelenko hänen kanssaan vai en. Itse olen erityisen lapsirakas ja saatan olla raskaana, mutta en ole kertonut miehelleni vielä, ku arvelluuttaa tuo hänen menneisyytensä..
Ei lasta ihan ilman syytä isältä viedä pois! Minun käsityksen mukaan isän on täytynyt osoittautua jotenkin lapsen kannalta uhkaksi. Tulee mieleen väkivaltaisuus.. ja insesti. Vetäisin tämän tähän, koska itse olen juuri siihen asiaan törmännyt. Tosin siinä on käynyt niin, ettei lapsia tahdo saada millään isältä pois. Murrosikäiset ja lievästi kehitysvammaiset tyttäret ovat kiintyneet pappaansa ja hänen tapoihinsa..
- outsider
Nyt sait näköjään sellaisia neuvoja, että jos et ole vielä täysin sekaisin, onnittelut.
Älä usko kaikkea niiltä jotka eivät ole olleet paikalla. Jokaisella on taustansa.
Mun kaveri tapaili aikanaan yhtä mimmiä, joka hankkiutui salaa raskaaksi. Se oli tälle miehelle kova paikka. Ei halunnut olla missään tekemisissä lapsensa äidin kanssa, oli huijannut ja muutenkin vajaa.
Vasta vuosia myöhemmin uusi tyttöystävä sai kaverin ottamaan yhteyttä lapsensa äitiin ja sopimaan tapaamisista. Se oli ollut kaverille kova paikka ja häpesi omaa tyhmyyttään, oli neuvoton. Uusi tyttöystävä hyväksyi miehen sellaisena kuin on ja nyt kun ovat vuosia pitäneet yhteyttä lapseen, uskon, että tyttökin (se lapsi) on onnellinen kun isä on läsnä ja välittää.
Jos sä haluat jakaa elämäsi tämän miehen kanssa josta kerrot, niin otat hänet syliin kaikkine haamuineen ja kerrot, että menneisyydelle ette voi mitään. Parempi varmasti sullekin jos et tiedä kaikkia yksityiskohtia. Vai haluatko itse kertoa existäsi kaiken miehelle? Eläkää tässä ja nyt. Ja tehkää tulevaisuutta. Ja parempaa menneisyyttä. :)
Pikku vinkki: Siitä lapsesta saattaa tulla sulle hyvä ystävä..- 2. Outsider
Outsider puhui viisaita ja rakentavia asioita.
En oikeastaan "kuulu" tälle palstalle, mutta käyn välillä lueskelemassa ihmismielen kiemuroista täällä.
Harvoin näen noin rakentavaa ja kypsää tekstiä kuin O.lla.
Täällähän näytetään mielellään paiskaamaan neuvottomalle heti kättelyssä insestit ym. pahimmat vaihtoehdot päin naamaa.
Lue ap outsiderin teksti ajatuksella, ja ota opiksesi ainakin positiivinen asenne!
Hyvää jatkoa molemmille!
Tuomiopäivän haukat eivät toivotuksia tarvitse. - tähti
2. Outsider kirjoitti:
En oikeastaan "kuulu" tälle palstalle, mutta käyn välillä lueskelemassa ihmismielen kiemuroista täällä.
Täällähän näytetään mielellään paiskaamaan neuvottomalle heti kättelyssä insestit ym. pahimmat vaihtoehdot päin naamaa.
Lue ap outsiderin teksti ajatuksella, ja ota opiksesi ainakin positiivinen asenne!
Hyvää jatkoa molemmille!
Tuomiopäivän haukat eivät toivotuksia tarvitse.Outsider on varmaan joku vieraileva "tähti". Ei täältä yleensä mitään viisaita ja rakentavia vastauksia saa, mutta sitä lokaa sitten sitäkin enemmän niiltä tuomiopäivän haukoilta.
- rakentavaa??
2. Outsider kirjoitti:
Hyvää jatkoa molemmille!
Tuomiopäivän haukat eivät toivotuksia tarvitse.Joo..kiitokset vaan RAKENTAVASTA vastauksesta, jossa yks kundi oli siittänyt lapsen VAJAAN naisen kanssa!! Niinajattelepas sitä, että tuo vajaa nainen voisi olla vaikkapa ko. miehen lapsen äiti. Sehän tarkoittaa myös VAJAATA lasta..ja monia, monia vajaita lapsen lapsia. Onnittelut todellakin kivasta ja rakentavasta otteesta!
- sinulla
rakentavaa?? kirjoitti:
Joo..kiitokset vaan RAKENTAVASTA vastauksesta, jossa yks kundi oli siittänyt lapsen VAJAAN naisen kanssa!! Niinajattelepas sitä, että tuo vajaa nainen voisi olla vaikkapa ko. miehen lapsen äiti. Sehän tarkoittaa myös VAJAATA lasta..ja monia, monia vajaita lapsen lapsia. Onnittelut todellakin kivasta ja rakentavasta otteesta!
hah hah,
kaikki nyt ihan kotona?
Ettet nyt olisi itse pikkuisen vajaana,
ehkä vähän katkerana.
Asiathan voi nähdä, ja lukeakin, monella eri tavalla. Sinä valitset sen räkäisimmän tavan, joka tällä palstalla näyttääkin olevan yleisin!
onnea vaan valitsemallasi katkeralla tiellä, se tulee olemaan rankka ja raskas.
Tulet ymmärtämään vanhempana. - vaan
sinulla kirjoitti:
hah hah,
kaikki nyt ihan kotona?
Ettet nyt olisi itse pikkuisen vajaana,
ehkä vähän katkerana.
Asiathan voi nähdä, ja lukeakin, monella eri tavalla. Sinä valitset sen räkäisimmän tavan, joka tällä palstalla näyttääkin olevan yleisin!
onnea vaan valitsemallasi katkeralla tiellä, se tulee olemaan rankka ja raskas.
Tulet ymmärtämään vanhempana.Upea asenne sulla! Sinusta vajaan naisen kanssa lapsia pannaan alulle vahingossa. Se on sun mielestä ihan jees. Sit sä haukut muita tällä palstalla kirjoittavia..
Oletko sä noin sokea omille puutteillesi? Minä en ole katkera yhtään mistään, mutta olenkin katsonut maailmassa eteeni. Minä en ole siitäänyt vajaan naisen kanssa vajaita lapsia, joita sitten kaupittelisin "ystäväksi" kuka vaan huolii..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633