kerran 2v. siskoni tokaisi kaupassa eräälle isokokoiselle rouvalle että: Onpas sulla mahtava perse!! oli siinä sitte naurussa pitelemistä..
kerran vahdin tätä kyseistä siskoa ja äitini oli antanut tarkat ohjeet millaista puuroa illalla pitää antaa.. Ja sitte piti muistaa vielä runsaasti voita! No kun olin syöttämässä siskoani niin ensimmäisen lusikallisen jälkeen hän sanoi: eihän tää oo mitään voipuuroa!! No, menin sitte laittamaan lisää voita vaikka olin mielestäni laittanut jo "runsaasti" voita! Takasin tullessani annoin lusikallisen puuroa siskolleni. Hän siinä pitkän tovin muljutteli puuroa suussaan ja viimein nielaisi. Sitten hän sanoi hymyillen: Joo,kelpaa! :)
lasten suusta se totuus kuulee
11
1962
Vastaukset
- ode
matkustin junalla noin kolmevuotiaan poikani kanssa junalla mummolaan. Vastapäätä vaunussa istui vanha herrasmies; siisti puku, uurteiset kasvot, hymyili ystävällisesti ja kysyi:" minnes pikkumies on matkalla?" Mies toisti kysymyksen, jolloin poika vastasi:" Älä katso, ruma naama" Kyllä minua hävetti pojan kommentti. Lähdettiin heti pojan kanssa ravintolavaunuun limulle, miéstä ei näkynyt kun palattiin. Lasten suusta..
- p ro
Hyvä että osasit edes hävetä huonosti kasvatettua penskaasi.
- Nimetön
p ro kirjoitti:
Hyvä että osasit edes hävetä huonosti kasvatettua penskaasi.
tiedä vielä kolme vuotiaana oikeaa ja väärää. Minä olen ainakin aina lapsille yrittänyt opettaa että jos joku näyttää erillaiselta,oudolta...tms. niin kysyy tältä henkilöltä että miksi tämä on tämän näköinen. Esim.kun mulla oli tyttö 3v. ja oltiin UFF.n liikkeessä ja kassan takana oli nuori likka jolla oli lävistyksiä vähän joka puolella. Niin tyttö kysy multa että miks tuo on tuon näköinen (tais vähän pelottaa) Ja tämä tyttö kyllä kuuli tämän ja myöskin sen että sanoin tytölle että käydään kysymässä. Tyttö ei vain halunnut.
- eri mieltä
Nimetön kirjoitti:
tiedä vielä kolme vuotiaana oikeaa ja väärää. Minä olen ainakin aina lapsille yrittänyt opettaa että jos joku näyttää erillaiselta,oudolta...tms. niin kysyy tältä henkilöltä että miksi tämä on tämän näköinen. Esim.kun mulla oli tyttö 3v. ja oltiin UFF.n liikkeessä ja kassan takana oli nuori likka jolla oli lävistyksiä vähän joka puolella. Niin tyttö kysy multa että miks tuo on tuon näköinen (tais vähän pelottaa) Ja tämä tyttö kyllä kuuli tämän ja myöskin sen että sanoin tytölle että käydään kysymässä. Tyttö ei vain halunnut.
Olin pitkään täysin hiukseton sairaudestani johtuen. Tietenkin kalju nainen voi näyttää oudolta, mutta jo pelkkä tuijottaminen ****tti ihan tarpeeksi, ilman että olisi vielä tultu syitä kyselemään... Huonona päivänä olisitte saaneet äkäiset lähdöt molemmat...
- anteeksi jos loukkasin
eri mieltä kirjoitti:
Olin pitkään täysin hiukseton sairaudestani johtuen. Tietenkin kalju nainen voi näyttää oudolta, mutta jo pelkkä tuijottaminen ****tti ihan tarpeeksi, ilman että olisi vielä tultu syitä kyselemään... Huonona päivänä olisitte saaneet äkäiset lähdöt molemmat...
En mä nyt kuitenkaan ole ihan pönttö ja sano lapselle että menehän kysymään että mikä sitä vaivaa jos mä nään et se voi esim. johtua sairaudesta. Eikä mulla tyttö ole tohtinu koskaan käydä kysymässä jos olen sanonut et kysäse et miks sillä roikkuu koruja ympäri naamaa....
- meikäläinen
oli pääsiäinen ja kerroin pikku veljelleni joka oli silloin 3v pääsiäisnoidista... no yllätys mentiin kauppaan ja siellä oli romaaneja ja veikka sitten huusi kovaan ääneen: "kato, noitia" että kiva oli sitten selitellä että ei ku ne on romaaneja ja niillä on vaan noin hienot puvut....
Se että lapsi päästää suustaan jotain älytöntä ei tarkoita sitä että se olisi huonosti kasvatettu vaan lapsi ei osaa ajatella mitä sänoo vaan sanoo mitä ajattelee...- samaa mieltä
lapsihan sanoo ääneen sen mitä ajattelee.
- järki
samaa mieltä kirjoitti:
lapsihan sanoo ääneen sen mitä ajattelee.
No en kyllä ymmärrä laisinkaan tapaasi käskeä kysyä vierailta ihmisiltä heidän henkilökohtaisista ominaisuuksistaan.
Kysytkö itse, jos sinua jokin ihmetyttää?
Annat lapsellesi aika moukkamaisen mallin. Jos pientä lasta ihmetyttää jokin ulkoinen ominaisuus, niin kyllähän hän ensin päästelee möläyksiä julkisilla paikoilla oudoille ihmisille, selvä. Mutta sen jälkeen vanhempi voisi sanoa, että kuiskaa seuraavalla kerralla äidille jos jokin ihmetyttää, jutellaan siitä sitten vaikka kotona/ autossa jne. rauhassa. - tilli-pilli
järki kirjoitti:
No en kyllä ymmärrä laisinkaan tapaasi käskeä kysyä vierailta ihmisiltä heidän henkilökohtaisista ominaisuuksistaan.
Annat lapsellesi aika moukkamaisen mallin. Jos pientä lasta ihmetyttää jokin ulkoinen ominaisuus, niin kyllähän hän ensin päästelee möläyksiä julkisilla paikoilla oudoille ihmisille, selvä. Mutta sen jälkeen vanhempi voisi sanoa, että kuiskaa seuraavalla kerralla äidille jos jokin ihmetyttää, jutellaan siitä sitten vaikka kotona/ autossa jne. rauhassa.Ei ole kohteliasta kysellä. Vanhemman tehtävä selittää, eihän se tyttö ole tilivelvollinen selittämään kenellekään miksi tykkää sellaistesta tyylistä. Ei se ole sen työtä mitenkää. Opettaa lapselle että kaikkeen erilaiseen saa puuttua ihmettelemällä.
- mathildei
järki kirjoitti:
Annat lapsellesi aika moukkamaisen mallin. Jos pientä lasta ihmetyttää jokin ulkoinen ominaisuus, niin kyllähän hän ensin päästelee möläyksiä julkisilla paikoilla oudoille ihmisille, selvä. Mutta sen jälkeen vanhempi voisi sanoa, että kuiskaa seuraavalla kerralla äidille jos jokin ihmetyttää, jutellaan siitä sitten vaikka kotona/ autossa jne. rauhassa.Minusta säästyy paljolta kyräilyltä kun reilusti kysyy. Lapsikin opii ymmärtämään muita ihmisiä ja heidän tapojaan paremmin, kuin jos äiti vain supisisi, että ei saa katsoa, ei saa kysyä, nyt lähdetään äkkiä.
Jos lapsi saa tyydyttää luontaista uteliaisuuttaan, niin hänestä kasvaa suvaitsevainen ja ymmärtäväinen, jos taas ei, niin tulee kyräilevä ja pelokas vierautta ja outoutta kohdatessaan. - ja kun
mathildei kirjoitti:
Minusta säästyy paljolta kyräilyltä kun reilusti kysyy. Lapsikin opii ymmärtämään muita ihmisiä ja heidän tapojaan paremmin, kuin jos äiti vain supisisi, että ei saa katsoa, ei saa kysyä, nyt lähdetään äkkiä.
Jos lapsi saa tyydyttää luontaista uteliaisuuttaan, niin hänestä kasvaa suvaitsevainen ja ymmärtäväinen, jos taas ei, niin tulee kyräilevä ja pelokas vierautta ja outoutta kohdatessaan.näette oikein lihavan ihmisen ja lapsesi ihmettelee, että "miks toi täti on noin lihava" te varmaan menette kysymään, eikö? eihän sitä saa kyräillä. reilusti vaan kysymään. mitäs siitä, että se voi olla ko henkilölle todella arka asia. totta kai hän mielellään selittää lihavuutensa syyt lapsellenne...
entäs kun lapsesi hoksaa ihmisen, joka on vaikka cp-vammainen, menette kysymään vai? eikun sitä ei kysyttykään, kun se johtui sairaudesta. ja mitenkäs luulet lapsen se erottavan? lihavia, tautoituja, värjättyjä saa tuijottaa, mutta muita ei? menee varmaan 3-vuotiaan jakeluun.
luuletko että lapsi tosiaan osaa tehdä eron kalkun skinheadin ja syöpäsairaan väliltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708