Kovan stressin ja rytmihäiriöiden takia olen käyttänyt multitabsin lisäksi magnesiumia, kalaöljyä ja b-vitamiinia päivittäin, sekä c-vitamiinia silloin tällöin. Apteekissa sanottiin ettei näiden yhteiskäyttö ole haitallista.
Virtsani on ollut jo jonkin aikaa tumman keltaista, jonka kuvittelin johtuvan lääkärin määräämästä lääkkeestä ummetukseen, mutta sen pois jättäminen ei virtsan väriin kuitenkaan vaikuttanut.
Liian vähäisestä juomisestakaan väri ei johdu joten voiko vitamiini valmisteilla olla tällainen vaikutus? Voiko yhteiskäyttö sittenkin olla haitallista munuaisille?
tumma virtsa
4
6959
Vastaukset
- lady
Mulla ainakin kun juon vitamiini poretta nii virtsastani tulee tummempaa. Käytätkö nestemäsitä poretta vai tablettia?
- Hoitoalalla
Itse syön etenkin talvisin aika-ajoittain suuriakin määriä yli annostusten vitamiineja ym. ihan tuttujen lääkäreiden ohjeidenkin mukaan. Vesiliukoiset vitamiinit tulevat likimain rajattomasti "ulos" ilman vakavia vaikutuksia suurinakaan yliannoksia (b ja c vitamiini) mutta eihän hurjasti liika koskaan hyvästä ole tietenkään ainakaan pitkiä aikoja. Etenkään Magnesiumia ei kannata aivan huikeita ylimääriä syödä pitkään. Yhteisvaikutuksia ei todellakaan ole, jos ei sitten ihminen YKSILÖLLISESTI ole jollekin aineelle herkkä, itse olen esim. jodille allerginen kaikissa muodoissa.
Tuo virtsan värjääntyminen johtuu b-vitamiinista, uskoisin vahvasti jos noista vitamiineistä syy löytyy. Itsellä ainakin värjää tummemmaksi niin, että ensimmäiset kerta-pari imeytymisen jälkeen (parin tunnin laskuun) vessassa käynneistä on selvästi tummempaa. Jos taas joku päivä ei muista tai ehdi ottaa lainkaan niin värjäytymistä ei tapahdu.
Sen saat hyvin helposti kyllä selville johtuuko vitamiineista. Olet yhden päivän ottamatta ja jos ei värjäydy, niin sitten on ihan niistä kiinni. Haitallista ei ole jos taustalla ei muita syitä ole, itsekin olen tästä jutellut. - B-vitamiinista
hei
mulla pissan kellertävä väri johtuu kyllä B-vitamiinista. Siihen tulee myös sellainen erilainen haisu. Mutta ennenkaikkea tuo väri.
Ja se tummuus - voi yksinkertaisesti johtua siitäkin, että sinä päivänä et ole juonut kovinkaan paljon nestettä. - Anonyymi
https://yle.fi/uutiset/3-11641946
Voi olla alkaptonuria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279