Apteekissa sanoivat että paracetamol, ibuprofeeni ja salisyylihappo eivät koiralle käy.
Ei todellakaan ole mitään hinkua antaakaan, onhan koirille rimadyl tai sitten voi antaa ketorinia, sanoi lääkäri.
Tulipa vaan - taas;( - anopin kanssa sanomista.
Tietää koiranhoidostaKIN kaiken..
Koira oli eilen päivän paastolla kun nukutettiin ja operoitiin ym, ja ei kun keksejä sitten heti aamusta syöttämään, ja heti PALJON sittenkin, ja tuputtamaan omaa kipulääkettä. (paracetamol)
Sanoin nätisti ettei antaisi kourakaupalla (isoja), josta ei kun ilme ylimieliseksi ja yltyi syöttely ja: "älä SINÄ puhu mitään" -rataa. "Älä SINÄ viitti kuule höpöttää, tässä on koiria hoidettu ja kyllä Minä tiiän kuule.."
Harvoin lämpeän mutta nyt läksittiin koiran kanssa pois siltä seisomalta.
Aivan liikaa tulee annettua periksi (yleensäkin) ettei vain suututa ja loukkaannuta, mutta nyt sattui väärä aika kuusta:) Lähdettiin pois ja tulipa vielä todettua lisäksi, että kun hän nyt ei ole lääkäri..
Että tunnustus tuli sitten tässä.
Mutta se on nyt hän siellä kun on yltiöloukkaantunut ja ..
kipulääkkeistä
5
544
Vastaukset
- Mapuccino
pelastit koirasi hengen...
Yhdellä työkaverini koiralle meinas käydä huonosti kun työkaverini antoi vahingossa(tietämättään vaarallisuudesta) ibuprofeenia.
Koira(kääpiösnautseri) oli loukannut itsensä metsässä juostessaan ja valitti kipua suureen ääneen. Oli myöhäisempi ilta ja eläinlääkäriasemat jo kiinni, niinpä tuttuni ajatteli helpottaa koiran oloa yön ajaksi särkylääkkeellä(aamulla oli aikomus mennä lääkäriin). No, eipä tarvinnut odottaa aamuun saakka kun joutuivat lähtemään pieneläinklinikalle elvytettäviksi! Koiralle tehtiin vatsahuuhtelu, jonka lisäksi se jäi teho-osastolle tarkkailtavaksi pariksi päiväksi.- justiinamuoriska
En ala kirjautumaan kun kone takkuaa IHAN hirveästi, käväisin tuolla pulina-palstalla hätäisesti.
Joo ketorinia annoin illalla ja aamulla sekä antib.kuuri menossa. Hyvin jakselee:)
Siellä sitä paraikaa anoppi varmaan "itkee" miehelleni minun "ilkeyttä" (kiltti olisin vain suu kiinni teipattuna), mutta kyllä varmasti puolustan vaikka kynnet verillä jos tuollaisista asioista kyse. - Tersi
justiinamuoriska kirjoitti:
En ala kirjautumaan kun kone takkuaa IHAN hirveästi, käväisin tuolla pulina-palstalla hätäisesti.
Joo ketorinia annoin illalla ja aamulla sekä antib.kuuri menossa. Hyvin jakselee:)
Siellä sitä paraikaa anoppi varmaan "itkee" miehelleni minun "ilkeyttä" (kiltti olisin vain suu kiinni teipattuna), mutta kyllä varmasti puolustan vaikka kynnet verillä jos tuollaisista asioista kyse.ihmiset on ärsyttäviä! Mielestäni kenekään ei tulisi puuttua sinun koiran hoitoon niin kauan kuin koirasi hyvin hoidat. Ja koska koira on sinun niin vaikka sanoisit että sitä ei saa silittää niin muiden tulisi kunnioittaa sitä, kyse on kuitenkin sinun koirastasi! Minäkin usein "pelkään" että pahoitan jonkun mielen kun koirasta ja sen ruokinnasta ja herkkupalojen antamisesta jutellaan mutta koiran hyvinvointi on kuitenkin kaikkein tärkein, jos joku siinä suuttuu niin antaa suuttua vaan!
- Mapuccino
justiinamuoriska kirjoitti:
Siellä sitä paraikaa anoppi varmaan "itkee" miehelleni minun "ilkeyttä" (kiltti olisin vain suu kiinni teipattuna), mutta kyllä varmasti puolustan vaikka kynnet verillä jos tuollaisista asioista kyse.mieltä olen Tersin kanssa siitä että sinä olet viimekädessä vastuussa koirastasi ja päätät sen hoidosta.
Vaikka anoppisi olisi tuputtanut pillereitä vain hyvyyttään ja huolehtivaisuuttaan, niin jos sinä sanot ei se myös tarkoittaa EI! Siitä on kenenkään turha vetää hernettä nenään.
Mulle kävi vähän samanlainen riita-tilanne, tosin vähemmän vakavasta aiheesta. Eräs tuttavani olisi väkisin halunnut antaa koiralleni sellaisia herkkuja, joiden tiedän pistävän koirani mahan sekaisin pariksi päiväksi. Jouduin kieltämään moneen kertaan ja lopuksi lähdin koirani kanssa pois tilanteesta kun en enää muutakaan keksinyt. Tästä tuttavani(nykyään entinen) sitten suuttui ja leimasi minut ilkeäksi ja huumorintajuttomaksi ihmiseksi, johon totesin että kaikkia en pysty/halua miellyttää varsinkaan koirani hyvinvoinnin kustannuksella!
Tunnen itsekin muutaman anoppisikaltaisen(kaikestakaikentietävän) henkilön ja heidän kanssaan toimiessa on joskus viisainta vaan poistua paikalta aiheuttamatta suurempaa "kohtausta". Eiköhän anoppisikin jossain vaiheessa ymmärrä, että koirasi parasta sinä ajattelit.
Tsemppiä sulle ja pikaista paranemista koirulille! - justiinamuori
Mapuccino kirjoitti:
mieltä olen Tersin kanssa siitä että sinä olet viimekädessä vastuussa koirastasi ja päätät sen hoidosta.
Vaikka anoppisi olisi tuputtanut pillereitä vain hyvyyttään ja huolehtivaisuuttaan, niin jos sinä sanot ei se myös tarkoittaa EI! Siitä on kenenkään turha vetää hernettä nenään.
Mulle kävi vähän samanlainen riita-tilanne, tosin vähemmän vakavasta aiheesta. Eräs tuttavani olisi väkisin halunnut antaa koiralleni sellaisia herkkuja, joiden tiedän pistävän koirani mahan sekaisin pariksi päiväksi. Jouduin kieltämään moneen kertaan ja lopuksi lähdin koirani kanssa pois tilanteesta kun en enää muutakaan keksinyt. Tästä tuttavani(nykyään entinen) sitten suuttui ja leimasi minut ilkeäksi ja huumorintajuttomaksi ihmiseksi, johon totesin että kaikkia en pysty/halua miellyttää varsinkaan koirani hyvinvoinnin kustannuksella!
Tunnen itsekin muutaman anoppisikaltaisen(kaikestakaikentietävän) henkilön ja heidän kanssaan toimiessa on joskus viisainta vaan poistua paikalta aiheuttamatta suurempaa "kohtausta". Eiköhän anoppisikin jossain vaiheessa ymmärrä, että koirasi parasta sinä ajattelit.
Tsemppiä sulle ja pikaista paranemista koirulille!Kiitti paljon teille kolmelle!:)
Kiva kun jostain saa tukea. Hän on niitä ihmisiä, että pitää kajota JOKA asiaan, ja tuskin muuksi muuttuu, sitä on ollut minun suuntaani jo kymmenisen vuotta..mies yrittänyt puhua hälle, mutta tulokset laihoja.
Sitten takanapäin tiedän että siellä tätäKIN juttua monille kerrotaan ja minä olen: niuho, kummallinen, pikkumainen, hankala, "minun kanssani ei tule toimeen", ... ja ennenmuuta: olen väärässä!
Kunnioitusta vaaditaan kyllä hänen puoleltaan, sellaisena automaationa "kun on elämänkokemusta", ja ikää. Toisinpäin kunnioitus on sitä että puhutaan päälle, ei kuunnella, eikä varsinkaan uskota.
Valitettava tosiasia. Ja oikein pakoonkaan tilannetta ei pääse, asumukset sen verran lähekkäin.
Nyt on viikonloppuna juhlaa luvassa ja pakko olla tekemisissä:(
*huoh*
Oikeasti- olen koettanut tehdä asialle monenlaista vuosien saatossa, enkä ole ikävän ihmisen maineessa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474