lisämuistia kannettavaan

Mulla on Compaqin Presario 2100 läppäri. Onko siihen lisämuistia saatavana..ja miten sellanen asennetaan?

Nimimerkillä: entiseen asensi joku asiantuntija ja sekin oli tavallinen pöytäkone...kiitos vastauksista..

10

9848

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no katsotaanpas

Ensinnäkin mikä malli noista? Kaikissa maksimimuisti on 1Gt (2 muistikampapaikkaa).

2100-sarjassa on kolme uutta mallia: 2128EA, 2107EA ja 2164EA. 2128EA mallissa on Intelin 1,8 Ghz:n suoritin, 128 megatavua DDR-muistia, 14,1 tuuman näyttö, ATI Mobility Radeon 16-64 Mt -näytönohjain sekä DVD-asema.

Maximum Memory   1GB   
      Memory Slots   2 (2 banks of 1)
      -------

Compaq Presario 2107EA -mallissa on Intel Celeron 1,8 GHz -suoritin, 256 megatavua DDR-muistia, 14,1 tuuman näyttö, ATI Mobility Radeon 16-64 Mt -näytönohjain sekä DVD/CD-RW-yhdistelmäasema.

Maximum Memory   1GB   
      -------------
      Compaq Presario 2164EA:ssa on Intel Celeron 2,2 GHz -suoritin, 256 megatavun DDR-muisti, 15 tuuman näyttö, ATI Mobility Radeon 16-64 Mt -näytönohjain sekä DVD/CD-RW-yhdistelmäasema. Mukana ovat nyt myös IEEE-liitäntä ja infrapuna.

Maximum Memory   1GB   
      -------------

Katsos kun mä olen melkein kun pystymettästä tullut kun tälläsistä asioista on puhe ;)

Toi kakkosvaihtoehto kuulostais melkein sellaselta kun tää on..siitä päättelin kun täs on polttava asema ja DVD. Ja tässä tuskin mitään infrapunaa ei ole..tai toisaalta en sitä välttämättä tiedä..heh. Mutta todellakin olisi kiva jos saisi lisämuistia tähän koska olen innokas digikuvaaja ja tällä hetkellä kone tuppaa oleen vähän väliä piukassa, vaikka poltankin kuvat cd-levyille.

Olen todellakin aika tumpelo, mutta konetta osaan silti käyttää kunhan ei järjestelmistä puhuta. Pitäis kaverille neuvoa että minkälainen kone olisi heille paras (kas kun hän ei tiedä senkään vertaa). Olisiko ehdotuksia? Heillä myös kolme lasta eli pitää olla jokseenkin "lapsenkestävä" eikä välttämättä mikään viimesen päälle. Ihan peruskone vaan jossa hinta-laatusuhde kohdallaan.

Kiitos kun viitsit "tietokone sokeaa" opastaa..

• tarkoittaakin
        ****** kirjoitti:

Katsos kun mä olen melkein kun pystymettästä tullut kun tälläsistä asioista on puhe ;)

Toi kakkosvaihtoehto kuulostais melkein sellaselta kun tää on..siitä päättelin kun täs on polttava asema ja DVD. Ja tässä tuskin mitään infrapunaa ei ole..tai toisaalta en sitä välttämättä tiedä..heh. Mutta todellakin olisi kiva jos saisi lisämuistia tähän koska olen innokas digikuvaaja ja tällä hetkellä kone tuppaa oleen vähän väliä piukassa, vaikka poltankin kuvat cd-levyille.

Olen todellakin aika tumpelo, mutta konetta osaan silti käyttää kunhan ei järjestelmistä puhuta. Pitäis kaverille neuvoa että minkälainen kone olisi heille paras (kas kun hän ei tiedä senkään vertaa). Olisiko ehdotuksia? Heillä myös kolme lasta eli pitää olla jokseenkin "lapsenkestävä" eikä välttämättä mikään viimesen päälle. Ihan peruskone vaan jossa hinta-laatusuhde kohdallaan.

Kiitos kun viitsit "tietokone sokeaa" opastaa..

kiintolevytilan lisäystä? Vai mitä tarkoittaa "piukassa"?

• laitteen huoltokirjaa
        tarkoittaakin kirjoitti:

kiintolevytilan lisäystä? Vai mitä tarkoittaa "piukassa"?

Siinä näyttää olevan keskellä sen kiintolevyn "kelkka", eli pidike, jossa se varsinainen levy on kiinni. Aukeaa kahdella ruuvilla ja liukuu ihan vetämällä eteen. Levyjä näyttäisi olevan ainakin 20-60Gt kokoluokissa; veikkaisin että siinä koneessasi on tuo 20Gt. Vaihtaminen ei ole vaikeata, mutta ohjelmiston asennus mahdollisesti.

Muistipiirit löytyvät siitä levykelkan takaa, eikä niidenkään vaihtaminen mitään astrofysiikkaa ole - sinänsä (PC2100 DDR-266 SDRAM typpisiä muistikampoja).

• puhutaan asiaa
        laitteen huoltokirjaa kirjoitti:

Siinä näyttää olevan keskellä sen kiintolevyn "kelkka", eli pidike, jossa se varsinainen levy on kiinni. Aukeaa kahdella ruuvilla ja liukuu ihan vetämällä eteen. Levyjä näyttäisi olevan ainakin 20-60Gt kokoluokissa; veikkaisin että siinä koneessasi on tuo 20Gt. Vaihtaminen ei ole vaikeata, mutta ohjelmiston asennus mahdollisesti.

Muistipiirit löytyvät siitä levykelkan takaa, eikä niidenkään vaihtaminen mitään astrofysiikkaa ole - sinänsä (PC2100 DDR-266 SDRAM typpisiä muistikampoja).

Ulkoisia kiintolevyjä:

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26337

• HP:n sivuilta

Compaq on osa HP:tä. Etsi apua vaikkapa www.hp.fi -sivuilta. Tumpelona voit rikkoa sekä lisämuistin että tietokoneen jos itse yrität muistinlisäystä. Varminta olisi tapauksessasi antaa asiantuntevan liikkeen tai henkilön tehdä työ. Kannettavien muistit tuppaavat olemaan varsin kalliita.

Siis missään nimessä en sitä itse tekisikään. Sen verta on mulla maalaisjärkeä etten ala palottaan konetta jotta säästäisin hiukan rahaa.

Tarkotin piukassa olemisella sitä että levytilaa on mulla jäljellä välillä vain 10% ja sitten on jo pakko taas polttaa kuvat cd-lle.

Siksi täältä kysyin ensin koska mulle on myyty kaupassa ihan mitä vaan. Jos en asiasta itse ole ihan perillä niin he saattavat myydä mulle "elefantin kirahvin" sijasta. Sovittele sitä "kirahvia" sitten. Näin kauniisti sanottuna, mutta pointti varmaan tuli selväksi.

Ja varmaan aika selväksi tuli myös että ruudun tällä puolella on naisihminen..eli koneet eivät ole minulla "verissä" heh =)

• asian toiseksi
        **** kirjoitti:

Siis missään nimessä en sitä itse tekisikään. Sen verta on mulla maalaisjärkeä etten ala palottaan konetta jotta säästäisin hiukan rahaa.

Tarkotin piukassa olemisella sitä että levytilaa on mulla jäljellä välillä vain 10% ja sitten on jo pakko taas polttaa kuvat cd-lle.

Siksi täältä kysyin ensin koska mulle on myyty kaupassa ihan mitä vaan. Jos en asiasta itse ole ihan perillä niin he saattavat myydä mulle "elefantin kirahvin" sijasta. Sovittele sitä "kirahvia" sitten. Näin kauniisti sanottuna, mutta pointti varmaan tuli selväksi.

Ja varmaan aika selväksi tuli myös että ruudun tällä puolella on naisihminen..eli koneet eivät ole minulla "verissä" heh =)

Tarvitset siis lisää tallennustilaa etkä käyttömuistia (eli puhekielessä muistia). On kaksi vaihtoehtoa:

1. Sisäisen kiintolevyn vaihtaminen suuremmaksi. Työ maksaa jonkin verran jos haluat kloonata vanhan levyn sisältämät ohjelmat ja muut tiedostot uudelle levylle.

2. Ulkoinen kiintolevy joko usb- tai firewire-liitännällä. Etuna on että vanha kiintolevy jää koneeseen, jolloin asennuskustannukset ovat pienemmät. Haittana on yksi laatikko lisää.

Itse valitsisin ulkoisen levyaseman. Tuskinpa tarvitset aina kuljettaa kaikkia valokuvia mukanasi.

Kyllä mä näillä tiedoilla jo sitten pärjäänkin. Menen ensi viikolla hakemaan sitten lisää tilaa valokuvilleni.

On kivaa huomata että täällä on myös ihmisiä jotka todellakin auttavat, eikä vain hauku typeräksi. Joten suuri kiitos teille kaikille...

Nimimerkillä: pystymettästä justiinsa saapunut =)

• vaivaa...

Jokaisella alueella itse kukin ON aina ensin aloittelija (ja täytyy olla täysi oikeus halutessaan vaikka pysyäkin), eikä sitä tarvitse edes erikseen pahoitella; vaikkei itsestä hauskalta välttämättä tunnukaan.

Se tuttavaperheesi koneprojekti etenee ihan siten, että ensin yrittäisivät saada vähän selvyyttä koneen mahdollisista käyttötavoista (pelit? hyötykäyttö? kannettava vai pöytäkone? tarve tulostimelle? ja sitä rataa). Vaikea sanoa paljoa ilman näitä tietoja, karmea totuus on myös, että tällä alueella laitteet "vanhenevat" silmissä, vaikka niiden käytettävyys sinänsä säilyykin huomattavasti pitempään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe