Ostanko uuden opelin

Opelko ?

Mitäs sanotte, ei maksa älyttömästi enää, tosin näistä hinnoista ei neuvotella, muiden hinnoista kyllä.

28

3055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samalla rahalla enemmän autoa

      No osta ehdottomasti :) Jos osaat nauraa noille onnettomille, jotka koittavat näköjään kaikin keinoin mollata opelia. Aika surkuhupaisaa ihan aidosti. Ei taida omat koslat kumminkaan olla ihan viimeisen päälle ;) Oma -98 malli Astralla jo 82 tkm takana , eikä mitään ole tarvinnut korjata. Vanha -92 mallinenkin palveli hyvin 320 tkm , ei koneeseen tarvinnut mitään tehdä ... mitä nyt jarrupaloja ja muuta yleistä huoltoa oli taipaleen varrella. Kahdesti sen massautin mutta vasen takalokasuojan kaari puhkesi kukkaan siitä huolimatta. No uusissa on sinkkikori joten ei ruosteongelmaa enää.

      • Että silleen

        Kuuluu todella uskomattomalta.Oma kokemukseni ei ole ihan näin ruusuinen.Vikalista on aika pitkä.Ei mitään kauheata remmin ylihyppäämistä lukuunottamatta,mutta niitä pikkuvikoja riitti lähinnä sähköisiä.


      • VTO
        Että silleen kirjoitti:

        Kuuluu todella uskomattomalta.Oma kokemukseni ei ole ihan näin ruusuinen.Vikalista on aika pitkä.Ei mitään kauheata remmin ylihyppäämistä lukuunottamatta,mutta niitä pikkuvikoja riitti lähinnä sähköisiä.

        Pohdi ensin mikä on todellinen muutos hinnoissa. Aiemmin Opelin hinnoissa oli jopa yli 12 % alennusmahdollisuus ilman vaihturia. En tiedä onko uusissa yhtään varaa tinkiä, mutta luulisin että nettohintapuolella muutosta ei juurikaan ole tapahtunut. Näin ollen muut seikat kuin hinta ovat ratkeisevia ostopäätöksen suhteen.

        Omat kokemukset vuoden 2000 Astrasta eivät ole erityisen hyvät. Auto on todella hyvä käytössä, mutta laatu jättää toivomisen varaa. 5 kk ja 35 tkm aikana takuulaskujen loppusumma on noin 20000 mk ja matkan keskeytymisiäkin on sattunut. Toisaalta tämä on vain yksi otos.


      • oscar
        VTO kirjoitti:

        Pohdi ensin mikä on todellinen muutos hinnoissa. Aiemmin Opelin hinnoissa oli jopa yli 12 % alennusmahdollisuus ilman vaihturia. En tiedä onko uusissa yhtään varaa tinkiä, mutta luulisin että nettohintapuolella muutosta ei juurikaan ole tapahtunut. Näin ollen muut seikat kuin hinta ovat ratkeisevia ostopäätöksen suhteen.

        Omat kokemukset vuoden 2000 Astrasta eivät ole erityisen hyvät. Auto on todella hyvä käytössä, mutta laatu jättää toivomisen varaa. 5 kk ja 35 tkm aikana takuulaskujen loppusumma on noin 20000 mk ja matkan keskeytymisiäkin on sattunut. Toisaalta tämä on vain yksi otos.

        Jutustelin eilen autoa huollattaessani tutun autokauppiaan kanssa jonka mielestä mikään ei ole muuttunut, nyt vain ei anneta uusista alennuksia ja vaihtoautoista hyvitetään 10000 vähemmän eli tarvittava rahamäärä pysyy samana. Pelkkä markkinointikikka koko juttu.


      • Opelkiller
        oscar kirjoitti:

        Jutustelin eilen autoa huollattaessani tutun autokauppiaan kanssa jonka mielestä mikään ei ole muuttunut, nyt vain ei anneta uusista alennuksia ja vaihtoautoista hyvitetään 10000 vähemmän eli tarvittava rahamäärä pysyy samana. Pelkkä markkinointikikka koko juttu.

        vaihdapa toiseen merkkiin. Eli alennuksen jälkeen hävisit ainakin 10tmk.


      • Järki hoi
        VTO kirjoitti:

        Pohdi ensin mikä on todellinen muutos hinnoissa. Aiemmin Opelin hinnoissa oli jopa yli 12 % alennusmahdollisuus ilman vaihturia. En tiedä onko uusissa yhtään varaa tinkiä, mutta luulisin että nettohintapuolella muutosta ei juurikaan ole tapahtunut. Näin ollen muut seikat kuin hinta ovat ratkeisevia ostopäätöksen suhteen.

        Omat kokemukset vuoden 2000 Astrasta eivät ole erityisen hyvät. Auto on todella hyvä käytössä, mutta laatu jättää toivomisen varaa. 5 kk ja 35 tkm aikana takuulaskujen loppusumma on noin 20000 mk ja matkan keskeytymisiäkin on sattunut. Toisaalta tämä on vain yksi otos.

        Voiko olla totta! Mitä ihmeen vikoja uudessa autossa voi noin paljon olla. Olis kannattanut ajella 5000 tonnin autolla, eikä tuskailla uuden viallisen kanssa. Entä kun takuu loppuu? Luuletko että autosi on senjälkeen kunnossa. Ja jos taas vaihdat sen uuteen, on väliraha taas 20 - 30 tonnia. Ja sama rumba jatkuu. Ajattele millä ajat?


      • VTO
        Järki hoi kirjoitti:

        Voiko olla totta! Mitä ihmeen vikoja uudessa autossa voi noin paljon olla. Olis kannattanut ajella 5000 tonnin autolla, eikä tuskailla uuden viallisen kanssa. Entä kun takuu loppuu? Luuletko että autosi on senjälkeen kunnossa. Ja jos taas vaihdat sen uuteen, on väliraha taas 20 - 30 tonnia. Ja sama rumba jatkuu. Ajattele millä ajat?

        Astrojen tyypillinen ongelma on takajarrujen laahaaminen, jolloin vaihdetaaan jarrusatulat, -levyt, -palat ja uudemmantyyppiset vaijerit. Tämän operaation hinta on n 5000 mk ja se on tehty kahdesti. Tosin vasta jälkimmäisellä kerrralla saatiin satuloista parannetut versiot.


      • Järki hoi
        VTO kirjoitti:

        Astrojen tyypillinen ongelma on takajarrujen laahaaminen, jolloin vaihdetaaan jarrusatulat, -levyt, -palat ja uudemmantyyppiset vaijerit. Tämän operaation hinta on n 5000 mk ja se on tehty kahdesti. Tosin vasta jälkimmäisellä kerrralla saatiin satuloista parannetut versiot.

        suunnittelu yhtä korkeatasoista kuin Ruotsalaisten insinööritaito: Vaasan laivasta Jas hävittäjään.
        Onko Astrassa mekaaniset jarrut tai mihin vaijereita tarvitaan? Keneltä/miltä merkiltä ne toimivat jarrut nyt sitten on kopiotu, jos ne nyt kerran jo toimivat? Oppirahaa ikä kaikki. Muuten mitä sillä toisella kymppitonnilla on korjattu?


      • md
        VTO kirjoitti:

        Pohdi ensin mikä on todellinen muutos hinnoissa. Aiemmin Opelin hinnoissa oli jopa yli 12 % alennusmahdollisuus ilman vaihturia. En tiedä onko uusissa yhtään varaa tinkiä, mutta luulisin että nettohintapuolella muutosta ei juurikaan ole tapahtunut. Näin ollen muut seikat kuin hinta ovat ratkeisevia ostopäätöksen suhteen.

        Omat kokemukset vuoden 2000 Astrasta eivät ole erityisen hyvät. Auto on todella hyvä käytössä, mutta laatu jättää toivomisen varaa. 5 kk ja 35 tkm aikana takuulaskujen loppusumma on noin 20000 mk ja matkan keskeytymisiäkin on sattunut. Toisaalta tämä on vain yksi otos.

        Harmi että suurin osa keskustelioista on kohdannut harmeja mutta niin se ylensä menee ne valittaa joille tulee niitä valitettavia murheita matkaan. Mulla itselläni on ollut opeleita 2 ensin kadett gsi jossa ei ikinä ollut mitään se toimi kuin enkeli ja sitten ostin vectra 2.0 16v gt ja sama jatkui ei mitään vikaa työssäni nään koko ajan teitä opelilla ajavia henkilöitä ja on ilo katsella niitä iloisia ja onnelisia asiakkaita jotka ovat ostaneet uuden auton.
        T opel kauppias


      • daskui
        VTO kirjoitti:

        Pohdi ensin mikä on todellinen muutos hinnoissa. Aiemmin Opelin hinnoissa oli jopa yli 12 % alennusmahdollisuus ilman vaihturia. En tiedä onko uusissa yhtään varaa tinkiä, mutta luulisin että nettohintapuolella muutosta ei juurikaan ole tapahtunut. Näin ollen muut seikat kuin hinta ovat ratkeisevia ostopäätöksen suhteen.

        Omat kokemukset vuoden 2000 Astrasta eivät ole erityisen hyvät. Auto on todella hyvä käytössä, mutta laatu jättää toivomisen varaa. 5 kk ja 35 tkm aikana takuulaskujen loppusumma on noin 20000 mk ja matkan keskeytymisiäkin on sattunut. Toisaalta tämä on vain yksi otos.

        Takuu-aikana ei tuu omistajalle laskuja.
        oot trolli vanhojen autojen kerääjä.


    • pettynyt

      Kun olet autosi maksanut, niin olet kakkosluokan asiakas, jota ei tarvitse palvella ja lähonnä sinut leimataan niuhottajaksi joka kuluttaa henkilökunnan aikaa.

      • Ei ehkä enää

        Aiemmin kertomassani jutussa remminylihyppääminen maksoi jo yli 14000 mk.


    • Pluffi

      ÄLÄ OSTA!
      MIETI VIELÄ KERRAN!

    • Md

      Moi!
      Mä satun olemaan opel myyjä ja se kannattaako ostaa opeli niin oma mielipiteeni on että nyt jos joskus kannattaa ostaa opeli. Hinnoittelu perustuu reiluun peliin ei enään tarvitse tinkiä autosta kun nyt tiedät mitkä niiden netto hinnat on. Toiseksi jos suo epäilyttää opelin luotettavuus niin kuin joitain se näyttää epäilyttävän niin ota autoosi smart care eli huolto sopimus jonka saat 4 vuodeksi ja se maksaa oikeastaan kaiken muun paitsi renkaiden kulumisen. Sun ei sen jälkeen tarvitse tehdä muuta kuin muistaa tankata ja nauttia ajamisesta.
      Terveisin opel kauppias HKI.stä

      • Kannattaako

        Mitä se soppari maksaa,saako auton tilalle jos/kun auto on rikki/huollossa????


      • onneksi nyt ex Opelisti
        Kannattaako kirjoitti:

        Mitä se soppari maksaa,saako auton tilalle jos/kun auto on rikki/huollossa????

        autosi pitää toimia, älä missään nimessä osta Opelia! Vittuunnut varmasti, kuten minäkin ja monet kohtalotoverit Ooppeleineen. Eihän siitä tule mitään jos "auto" toimii milloin sitä sattuu huvittamaan.
        Saat kyllä uusia ystäviä korjaamon henkilökunnasta!


      • nnn
        Kannattaako kirjoitti:

        Mitä se soppari maksaa,saako auton tilalle jos/kun auto on rikki/huollossa????

        http://www.haly.fi/cgi-bin/websec/ekprint.cgi?id=1431

        1.Määräaikaishuollot ja teknisen vian aiheuttamat korjaukset valtuutetussa Opel-huoltopisteessä Suomessa.

        2.Normaalista kulumisesta aiheutuvat osien vaihdot varaosineen.

        3.Opel Assistance turvaa matkasi jatkumisen lähes kaikkialla Euroopassa 24h/vrk

        relluun saa 10 v sopimuksen.

        3 v 60000km astra 5800 mk. Sijaisauto huoltojen ja korjausten ajaksi 48,-/kk


      • md
        Kannattaako kirjoitti:

        Mitä se soppari maksaa,saako auton tilalle jos/kun auto on rikki/huollossa????

        sopimuksen hintaan vaikuttaa ajokilometrit sekä auton malli ja varusteet. alkaen 100-200 mk /kk.
        Jos auto on korjaamolla, sijausautopalvelusopimuksen saa noin 20 markan lisämaksulla.

        Terveisin ylpeä Opel kauppias MD


      • Osta pois
        md kirjoitti:

        sopimuksen hintaan vaikuttaa ajokilometrit sekä auton malli ja varusteet. alkaen 100-200 mk /kk.
        Jos auto on korjaamolla, sijausautopalvelusopimuksen saa noin 20 markan lisämaksulla.

        Terveisin ylpeä Opel kauppias MD

        Voiko olla totta? Toisin sanoen jopa 2400 mk vuodessa jostain sopparista, että hankittu laatuauto kestää. Pitäis kait olla muutenkin selvää, että uusi auto kestää, ja että takuu on vain "pahanpäivän" varalle. Mutta että sitä oikein markkinoidaan niin se on jo kuin että myönnetään että hajoaa.


      • MD
        Osta pois kirjoitti:

        Voiko olla totta? Toisin sanoen jopa 2400 mk vuodessa jostain sopparista, että hankittu laatuauto kestää. Pitäis kait olla muutenkin selvää, että uusi auto kestää, ja että takuu on vain "pahanpäivän" varalle. Mutta että sitä oikein markkinoidaan niin se on jo kuin että myönnetään että hajoaa.

        hei se sun kommentis siihen että maksaa liikaa niin se maksaa kaikki sun huollot ja esim jos lammpu palaa niin se menee myös samaan rahaan. Sitä paitsi ei sitä ole pakko ostaa se on lisä palvelu sun kaltaisille valittajille että teilläkin olisi helpompaa. Kyllä mun mielestä on mukavampi maksaa 100 mk/kk ja viedä autoani vain huoltoon eikä tartte miettiä mistä rahat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T: opel spesialisti


      • järki hoi
        MD kirjoitti:

        hei se sun kommentis siihen että maksaa liikaa niin se maksaa kaikki sun huollot ja esim jos lammpu palaa niin se menee myös samaan rahaan. Sitä paitsi ei sitä ole pakko ostaa se on lisä palvelu sun kaltaisille valittajille että teilläkin olisi helpompaa. Kyllä mun mielestä on mukavampi maksaa 100 mk/kk ja viedä autoani vain huoltoon eikä tartte miettiä mistä rahat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T: opel spesialisti

        sulle myyjälle aivan sama KOSKA SE HUOLTO TULEE MAKSETTUA, kerran kuussa 100 - 200 mk tai sitten kun hakee autonsa huollosta ja maksaa laskun mukaan. Olen edelleen sitä mieltä, että jostain 10:n halogeenistä en ole valmis maksamaan 100 kk:ssa varsinkin kun ajattelen niin, että takuu on vain "pahanpäivän" varalle. Kun kerran olen ostanut nk laatuauton. Mutta olette varmaan siellä liikkeesäkin huomanneet, että tilastot täyttyy Opelin kohdalla kumman tiheästi. Keskiverto perheautoilija ajaa vuodessa n. 15 - 20 tkm. On kai selvää, että UUDEN auton tulisi nuo kilometrit kestää, vaikkei sille tehtäisi mitään. Ammatikseen ajaville teillä onkin ihan eri sopimukset, mutta nekin kuskit käyvät Opelin kohdalla vähiin. Valitettavasti. Muuten, en ole sanonut että maksaa liikaa, vaan mietin mistä maksan?


    • igor selinov

      Sinuna laittaisin mielummin LADA 110
      Olisi hinta/laatu suhde kohdallaan.
      Lada olisi kestävämpi ja komeamman näköinen.
      Nuo Opelit on niin halvan-näköisiä.Ei niitä kannata laittaa.

      • Puollan

        Kyllä minä ainakin sinuna ostaisin! Ostaisin itsekkin jos olisi varaa mutta suunnitelmissa olis tosin Omega...Eli pitänee vaan toistasex haaveilla. Ajan tälläkin hetkellä Omegalla, tosin vanhemmalla....


    • ale

      Mitenniin "enään"? Samalla hinnallahan niitä sai ennenkin...

    • Kiitollinen

      Asiallisesta vastauksesta.Eihän se summa suuri ole.Volvo/Renault sopimus on kaiketikkin samanmoinen harvahan pitää autoa 10 vuotta ja kilometrithän niissäkin on rajattu.

    • Ghkkbb

      Vanha keskustelu. Jännää

    • 0293

      Vaikka Opeleihin tulee kohta moottorit PSA-yhtymältä, en ole varma ostaisinko, sillä aikaisempaa kokemusta on yhden remmin katkeamisesta ja 2.2. ketjukoneestäkin ketju hyppäsin kerran yli yhden hampaan samoin lopputuloksin. Oli pakko uskoa, ettei GM osannut tehdä moottoreita.
      Tosin PSA-moottorit ovat mitä ilmeisemmin onnistuneimpia konstruktioita, remminvaihtokin on 1.6-bensamoottorissa 100.000/10v.

      • vaihds

        ja opel insigniassa 150000/10v


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe