Monet täällä palstalla väittävät että tunturi tiger on hyvä suomimopo ja se kestää ja lähtee talvellaki hyvin käyntiin. minusta tiger on ihan paska. aloitetaanpa: jalkatappi on huono koska se kaataa mopon parkissa ollessaan, pakkasella ei meinaa lähteä käyntiin millään, ketjut rohisevat ottaessaan kiinni runkoon, valot palavat jatkuvasti koska jännitteen säätimen rikkoontuminen on tyyppivika, mopo tärryttää aivan helvetisti ajaessa. Jotka sanoo tigeriä hyväksi ja että se on parempi kuin uusendurot ovat erehtyneet pahasti. Suomimopo, pah!
Tunturi Tiger hyväkö?
11
4130
Vastaukset
- jiijii
AINA OMA MOPO ON PARAS, SIIS AINA. OLI SE SITTEN TUNTURI TAI JOKU KIINALAINEN...
- juppe
oma mopo on tietysti paras , mutta enpä tiädä että onko tuo tunska nyt muita huonompi kaikissahan omat tyyppiviat on oli valmistus maa mikä tahansa ja tollaset viat mitä mainitsit on helppo korjata ja kyllähän se pelittää kun tekkee huollot aikanaan ja pitää muutenkin mopoa hyvin.
juu ja uusenduroista vielä sen verran että onhan ne nyt tehty ihan eri vuosikymmenellä ja eri vuosituhannellakin ja jos uus enska käytetään aina määräaikais huolloissa ja pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja vahataan ja fiksataa ja vanhaa tunturia rällätään ja potkitaan ja jos se menee sitten jostain syystä rikki niin heti syytetään mopoa ja sen huonoutta kun ei itse viitsitä pitää mopostaan huolta.
onhan se morinin kone vähän lego maineen saanut.
- tigeristi
mulla on kolmen vuoden kokemus tigerista.
Lähtee talvella hyvin käyntiin
Hyvän kokoinen
- Vakioputki aina tukossa
- Täristää helekkaristi
- Aina rikki... Enemmän olen tätä mopoa työntänyt kotiin jostain mitä se on omilla pyörillään kulkenu
Ja ketjut ei kilise ku ostaa kunnon suojapalat - Tiger 4 ever
Tigerin omistamisen plussat ja miinukset:
Järeä runko ja jousitus--> voi oikeasti mennä metsään
Levyillä mennään jarrutuksissa S/S1:stä ohi
Omistaja oppii purkamaan ja kasaamaan sen silmät ummessa
Aikakautensa ykkönen --> S/S1 leluja ja AX:lla kiihdytetään vain suoraa
Kovakromipytty kestää paljon
- Vakiona lahna
- Vakioputki tukkoinen pilli
- Ei termostaattia, kone lämpiää talvella perille päästessä
- Kaasuvaijeri vaihdossa 3kk:n välein
- Tulppia kuluu, jos unohtaa hanan auki - tuiker
Kyllä Tikru puchin konella on kova sana....
...sillon kun se toimii. Tulppaa saa kuivata paljo.
Ei taija nykyset uus-enskat olla 20v. päästä kovin legendoja. Kyllä ne on kovia lähtemään käyntiin.
Mitenhän jalkatappi kaataa mopon???- tommi94
ootko ihan varma et se jalkatappi kaataa sen mopon ... montakohan kiloa se sun tappis painaa?? omassa tigerissä jalka on vaan hieman taittunut... mutta jalkatappi ei ole mopoa toistaiseksikaan kaaanut...eikä kaada...ja tigerit on leksuja mopoja ...
- LAURI M.KÄMMÄKKÄ
mulla on tunturi tiger aqua joka makso 400e ,se oli sillon ihan hyväkuntonen kun ostin sen mutta sitten alkoi tulla kaikenlaista vikaa ensin lamppu palo aina ,siihen piti ostaa joku 100e osa vaan lampuntakia, sitten lähti jalka ja mopo vietiin samaan paikkaan korjaukseen missä oli korjattu lamppu niin parin päivän päästä se jalka lähti taas ja se korjaampkin meni konkurssiin.ja pensatankki ei oo missään kiinni eli kun keulii niin tankki lentää aina johonkin.siinä mopossa ei ole ollut mitään hyvää!
- Moponostaja
Tulin tänne vaan kattoon onko Tunturi Tiger worth :D
- Jutustelija1
Ei muuta kuin pop-corn:it paukkumaan ja nautitaan show:sta :-)
- Anonyymi
Ostin Tunturi Tigerin-85 ja perempaa mopoa saa etsiä :)
- Anonyymi
vuoden 1984 tiger oli oranssi pcv muovi runkoinen mopo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992637
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1192393En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761678Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2011194Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va511093- 471078
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6793- 46793
- 105777