Kone sammuilee

markov

Koneeni sammuilee mitään varoittamatta. Siis yhtäkkiä kone sammuu (samanlailla kuin jos pitää käynnistysnappia pohjassa)ja käynnistyy suoraan sen jälkeen uudestaan. Tätä on jatkunut jo jonkin aikaan ja se alkaa olla jo erittäin ärsyttävää, kun välillä kone sammuilee erittäin lyhyellä aikavälillä. Mikähän voisi auttaa tähän ongelmaan? :(

9

8846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikaa ja siten sammuu

kokeileppa ensin putsata tuulettimet. jos ei riittävää jäähdytystä ja prossu kuumenee niin sammuttaa itse itsensä ennenkuin prossu palaa ? itsellä kone kävi kuumana kun tuulettimissa paljon pölyä. Puhalisin pois sellaisella spray-purkissa olevalla paineilmalla. Lämmöt tippuivat kone muuttui hiljaisemmaksi, kun ei puhaltimet huutaneet kokoajan täysillä.
      Tämä nyt oisi helpoin ja nopein vianetsintä, josta ainakin kannattaa aloittaa...

• markov

paineilmalla putsannut prossun tuulettimen ja pölyt muualtakin pois.

• tuli mieleen

että olisko kovalevy menny.meillä oli samat oireet uudessa koneessa.

• tiinaliina

Mulla on sama ongelma. Kone voi sammua ja avautua lukuisia kertoja peräkkäin kesken käytön, mutta myös ollessaan kiinni (esim. öisin). Tätä on kestänyt jo useita päiviä.

Epäilen jotain virusta tai vastaavaa. F-securen virustorjuntaohjelma löysikin jonkun troijalaisen viruksen - olisiko sillä asian kanssa tekemistä? Mutta kun en ole mikään asiantuntija, en oikein tiedä mitä asialle pitäisi tehdä. F-secure ei virusta pystynyt poistamaan, vaan ilmoitti vain muuttaneensa sen nimen tai sijainnin tms.

Tämä alkaa jo hankaloittamaan elämää pahasti, sillä tarvitsen konetta paitsi opiskeluun, myös satunnaiseen työhöni, jota teen kotoani. Opiskelijan budjetilla kauhistuttaa korjaajan kotiin pyytäminen - paljonkohan semmoinen mahtaa maksaa? Mitä voisin ensin yrittää itse asialle tehdä?

• minöä

minulla sama juttu kyseessä siniruutu mutta miten sen saa pois?

• Kummaa jahkailua
    • Tude

että sun konees virtalähde alkaa olla vanha ja saattaa olla ottamatta virtaa sattumanvarasiin aikoihin.

• Ancal

Mulla tämä kone alkoi taas temppuileen ku asensin uudestaan Xp:en tähän. se sammuu ilman mitään syytä. sain sen korjattua sillä lailla että otin kannen pois niin se jäähtyy nopeammin. prossu se ei voi kuumeta niin pahasti ku se saa ilmaa koko ajan. jos se on kovalevy niin mites sen saa korjattua muuta ku ostamalla uus?? ja mulla on 2 kovalevyä tässä konessa :P

Olisiko osuutta asiaan jostain viiruksesta taikka joku hakkeri laittaa se ihan piruilessaan kiinni??

• Nynex

mikähän kone on kyseessä? ei kai vaan Fujitsu-Siemens?? Fujitsuissa on havaittu joitakin tuotanto vikoja 1. Prossun yli kuumeneminen mikä aiheuttaa sen että kone saattaa sammua yhtä äkkiä ja käynnistyä taas uudelleen 2. Kovalevyn virheellinen toiminta, kovo vinkuu kun kone on käytössä mikä saattaa aiheuttaa koko järjestelmän kaatumisen ja sitä kautta jatkuvan reboot:in kun kuormittuu liikkaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      60
      4635
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      95
      4335
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      71
      3778
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3717
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      118
      2752
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2538
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2442
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2419
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2409
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2284
    Aihe