..minä olen aina ihmetellyt jos sanoo itseään koiraihmiseksi niin kuitenkin jotkut ihmiset on hirveän mustavalkoisia koirarotujakin kohtaan eli kääpiökoirat on kimittäviä fifejä, mäyräkoirat haukutaan makkaroiksi, terrierit on ärhäköitä, jotka menee sokeasti metsästysvietin vietävinä, tanskandoggi on lehmä, saksanpaimenkoira on lähinnä natsityypeillä,seropit on rakkeja etc...luulisi että edes koirarakkaus voisi olla meitä yhdistävä tekijä ja rodutkin ja roduttomat samanarvoisia...ja että tutustuttaisiin ennakkoluulottomammin toisten koiriin :)
omituisia
9
399
Vastaukset
- sellainen
Elämä on.
En nyt voi sanoa että kaikki koirat minulle olisi samanarvoisia, kyllä se omarotu/koira on aina se paras. Mutta kaikkikoirat on kyllä ihania, enkä haluaisi niitä nimitellä noilla mainitsemillasi
"lempinimillä"..- ja todennut...
Näköjään ajatukseni pitää paikkansa. Eli koiran hankkii yleensä henkilö, joka muutenkin suhtautuu ympäristöönsä vihamielisesti. Kaipa siihenkin löytyy joku psykologiaan viittaava termi. Tietysti palveluskoira on taas asia erikseen. Mutta seuratkaas vain koiranomistajia, joille koira lemmikki, niin huomaatte 85% heistä on jollain lailla syrjäytyneitä ja vihaavat ihmisiä ja yhteiskuntaa. Nyt sieltä tulee taas niitä lapsellisia vastauksia, mutta katsokaapas vain jos pystytte olemaan objektiivisia.
- .....
Itse olen sen kokenut...minut leimataan koirani takia...paikkakunnalla jossa asun, on paljon pienempiä koiria ja itselläni on sakemanni, kaikki välttelevät minua, koska hihnan päässä on se mustamaalattu rotu, sakemanni. Vaikka koirani ei ole ikinä kenellekkään mitään tehnyt, leikkisi mielellään kaikkien kanssa, silti ihmiset kiertävät kaukaa...onpa joku jopa sanonut että kun ne sakemannit on niin luonnevikaisia, niin ei uskalla antaa nuuhkia...
- roturasismiin
..... kirjoitti:
Itse olen sen kokenut...minut leimataan koirani takia...paikkakunnalla jossa asun, on paljon pienempiä koiria ja itselläni on sakemanni, kaikki välttelevät minua, koska hihnan päässä on se mustamaalattu rotu, sakemanni. Vaikka koirani ei ole ikinä kenellekkään mitään tehnyt, leikkisi mielellään kaikkien kanssa, silti ihmiset kiertävät kaukaa...onpa joku jopa sanonut että kun ne sakemannit on niin luonnevikaisia, niin ei uskalla antaa nuuhkia...
kohdannut pikkaraisen kettiksen kanssa, jota pidetään automaattisesti ärhäkkänä ja luonteeltaan koirani on avoin ja iloinen hännänheiluttaja..nyt kun olen kauan asunut samassa paikassa on ihmiset tulleet tutuiksi ja ovat huomanneet että mukava koirahan tuo eikä hae tappelua vaan on kaikkien kaveri. :)
Usein olen huomannut että eniten epäluuloisia ovat olleet sellaiset omistajat joilla itsellään on ollut ärisevä koira..kilttien koirien omistajat ovat melko nopeasti muuttaneet käsitystään.
- nelli.a
että niin se vaan on monesti koira ja omistaja saman näköisiä=) Se on vähän niin, että jos omistaja on p...ka niin kyllä se koirakin on aika rakki... Suoraan sanottuna! Ja jokaisella tosiaan se oman näköisensä koira.. sitä voi vaan arvailla miksi sakemannit ovat sellaisen kuvan antaneet, olisiko niin että koira NIIIN monesti hommataan "sen" jatkeeksi... eli millaisilla ihmisillä niitä onkaan. Suokaa anteeksi, sillä en tod. tahtoisi yleistää..mutta näinkin on!!! Seropit..no, liian moni ihminen hommaa nykyään seropin.. jonka saa lehti-ilmoituksen perusteella puoli ilmaiseksi. Siinäkin asiassa on koira ja omistaja usein hyvin saman laisia... ;) Entäs ne pikku fifit, no kuinkas monta kouluttamatonta äidin pikku fifiä tuolla metsissä juokseekaan rähisemässä...
Että mistäköhän näitä juttuja tulee... ei ne ihan tuulesta temmattuja ole!!!- paljon ihania rotuja ja iha...
niin schäfereissä, kuin kääpiökoiraroduissa terriereissä, seropeissa etc...ja pidän yleensäkin kaikista koirista vaikka lempirotuja minullakin on... mutta olen myös tavannut kaltaisiasi koiranomistajiakin ja siitä tämä aloituskin...:)
- Ison pojun äippä
...selviö on, jotta oma borzoipoju (7kk) on rakkain ja tietty samanrotuiset/-tyyppiset kiinnostaa enemmän. Tässä pojun varttuessa jokainen koiruli, joka ilahduttaa pojumme elämää saa pienen paikkansa myös minunkin sydämessäni. Ihanaa on ollut huomata, että tässä tutustuu myös uusiin rotuihin ja oppii uutta, unohtamatta seropeja.
Kivoista koirista tykkään, mutta ärhäkät valitettavasti ei saa mun sympatioita. Voiko siis kukaan olla täydellinen koiraihminen?
Avoimin mielin meillä kyllä tutustellaan kaikkiin koiriin ja eipä juuri ole negatiivista kommentoitavaa.- huomannut
että ne ns.ärhäkät on niin sanotusti usein väärillä omistajilla, jotka eivät ole osanneet käsitellä koiriaan. Eli eivät komenna huonoa käytöstä tai komentavat liian rajusti tai eivät huomaa koiransa pelkoa tai usuttaa koiraa...eli usein koirat on edelleen ok mutta omistajat ikäviä..mutta onneksi vastaan tulee myös paljon mukavia ihmisiä koirineen jotka osaavat käsitellä koiriaan ja haluavat myös käyttäytyä hyvin muita kohtaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474