D-Link 624+ ongelmia

-k-

Mikä mättää kun ko. laite pudottaa WLAN -yhteyden päältä hetken käytön jälkeen. Lyhin aika on ollut n. 3 minuuttia ja parhaimmillaan yhteys on säilynyt puolisen tuntia. Vehje on kiinni laajakaistamodeemissa ja ykkösportissa kiinni oleva kotikone toimii moitteetta.. Läppäri on pari kuukautta vanha IBM ja siinä on viime viikolla päivitetyt tuoreimmat ajurit. WLAN -yhteys toimii moitteetta siihen saakka kunnes katkeaa. Yhteyden katkettua myös WLAN-valo sammuu 624 :sta. Tilanne korjautuu vasta kun laitteesta katkaisee virran ja kytkee takaisin.
Myös firmiksen olen päivittänyt uusimpaan ja käytän WPA salausta...

11

2037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopeli

Kokeole wep salausta ainakin kokeeksi, olen kuullut että tuo wpa salaus tökkii joissain laitteissa.
      Itsellä sama laite ja on toiminut aika moitteetta alkuperäisellä firmiksellä mutta on tuo wep 128 pit. salaus päällä.

• -k-

Kiitokset vaan vinkistä, mutta olen kyllä kokeillut 64-bit WEP:iä ja yhteys katkeilee samalla tavalla.

• Xexa
        -k- kirjoitti:

Kiitokset vaan vinkistä, mutta olen kyllä kokeillut 64-bit WEP:iä ja yhteys katkeilee samalla tavalla.

Not...

Mulla oli ennen D-Link 614 ja oli ihan samoja ongelmia. Omani sain toimimaan avoimena ilman salauksia ongelmitta. WEP salaus alkoi toimimaan joten kuten kun päivitin firmwaren uusimpaan (tosin tästä tuli kaatuiluongelmaa joka poistui vasta kolmannen firmware version jälkeen...). WPA-PSK ei suostunut toimimaan kunnolla koskaan. Pätki, hukkasi paketteja ja ei yhdistänyt kunnolla. No niin pätki kyllä WEP salauksellakin muttei niin pahasti.

Ongelmat poistuivat kun ostin Buffalon reitittimen tilalle. Nyt toimii kaikki kuin unelma. Tiedän ettei ole kovin rakentavaa ehdottaa että osta parempi, mutta valitettavan totta. Jos saat vielä palautettua kauppaan takuun varjolla, suosittelen lämpimästi. Pitäisi onnistuakin jos laite ei kerran toimi sille tarkoitetulla tavalla.

Toinen vaihtoehto on kokeilla päivittää firmware. D-Linkin kohdalla tosin epäilen että siitä on todellista apua.

• päivittänyt
        Xexa kirjoitti:

Not...

Mulla oli ennen D-Link 614 ja oli ihan samoja ongelmia. Omani sain toimimaan avoimena ilman salauksia ongelmitta. WEP salaus alkoi toimimaan joten kuten kun päivitin firmwaren uusimpaan (tosin tästä tuli kaatuiluongelmaa joka poistui vasta kolmannen firmware version jälkeen...). WPA-PSK ei suostunut toimimaan kunnolla koskaan. Pätki, hukkasi paketteja ja ei yhdistänyt kunnolla. No niin pätki kyllä WEP salauksellakin muttei niin pahasti.

Ongelmat poistuivat kun ostin Buffalon reitittimen tilalle. Nyt toimii kaikki kuin unelma. Tiedän ettei ole kovin rakentavaa ehdottaa että osta parempi, mutta valitettavan totta. Jos saat vielä palautettua kauppaan takuun varjolla, suosittelen lämpimästi. Pitäisi onnistuakin jos laite ei kerran toimi sille tarkoitetulla tavalla.

Toinen vaihtoehto on kokeilla päivittää firmware. D-Linkin kohdalla tosin epäilen että siitä on todellista apua.

firmwaren...

• DJo
        Xexa kirjoitti:

Not...

oman DI-624 tukiaseman takuuseen ja kun oli tuttu myyjä, niin sain vaihdettua merkkiä.

Myyjä antoi palautetta noista DI- malleista: Ovat valmistajan halpis tuotteita. Pykälää kalliimmissa DWL- tuotteissa ei ole ollut tuollaisia vikoja. Ovat kuulemma tuossa liikkeessä vähentäneet D-Linkin myyntiä omasta tahdostaan kovasti ja siirtyneet toisiin merkkeihin mitä tulee mm. tukiasemien mainostamiseen etc... D-Linkia toki saa heiltä vielä hyllystäkin, mutta ...

Itselläni on kokemusta paljon DWL- sarjasta, eikä ikinä tule mitään negatiivista mieleen ..

• dr link

Mulla kanssa sama laite ja wep salaus käytössä. Toimii kuin unelma.

• niin se menee
    • lanittaja

Minulla aikaisempi firmware ei tykännyt pelata jos ssid broadcasting ei ollut päällä.Viime yönä latasin uusimman (3.versio) ja nyt pikku säätämisen jälkeen on pelannut.Eka versio kaatuili ihan niin kuin sinulla. 2 versio pelasi hyvin, oli vuoden käytössä.Onhan dhcp palvelu päällä purkissa ja näppiksessä automaattiset ip osoitteen haut päällä? Minulla kyllä wlan-valo paloi aina mutta ei vilkkunut joten tietookaan ei liikkunut.

• seiko

Jos on ongelmia yhteyden päällä pysymisessä em. laitteella, niin kannattaa poistaa langattoman verkon asetuksista todentaminen.
      -verkkoyhteys
      -langatonverkkoyhteys
      * painamalla esciä em. kuvakkeen päällä, valitse ominaisuudet
      -valitse välilehti langattomat verkot
      -ensisijaiset verkot kohdasta ominaisuudet
      -todennus välilehti
      *poista ruksi kohdasta, ota käyttöön IEEE 802.1x-todennus tässä verkossa.

Pitäs alkaa pelittää, eikä katko yhteyttä sen jälkeen

• seiko

Jäi kertomatta, että salauksena wep 128 bit. ja toimii nyt takkuamatta(katkeilematta).

• seiko

viimeisenä oljenkortena on kanavan vaihtaminen ja nyt pitäisi kaikkien em. juttujen jälkeen pelata verkon ja netin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      38
      11709
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4649
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2817
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2574
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1643
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1041
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      822
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      820
    9. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      728
    10. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      718
    Aihe