Josko nyt toimis toimis taas...

ttkracing

Kävin siinä oman -99 d4d aven kanssa eilen "pikahuollossa"laitettiin uus naftasuodatin,akku,startti,lämppärinpuhaltimen kytkin.
Ihan mukavaa pikkuvikaa havaittavissa.
Vielä olis:
-yks lasinnostin
-laatikon vaijerin säätö/vaihto
-koneen lämpömittari-anturi,jompi kumpi tai sitten tyyppivikana oleva mittarivika(jäykkyyttä neulassa)
-takalasinpyyhkijän toimintaan saanti
-tuulilasi
-Uudet kesärenkaat,kun oli pyöränkulmat perseellään ja syönyt kumit toisesta sivusta.
-etupää kolisee ajoittain kyydyttäessä
-vesipumppukin näky tihkuvan

Kyllä se on varmaan otettava tuosta pihasta AITO japsirauta -93 carina farkku käyttöön niin pääsee huom. helpommalla!!

Miksi tojotankin piti pilata autonsa sillä että niitä alettiin valmistaa englannissa tai ylipäätänsä muualla kun japanissa!!

27

4229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu

autollasi, ei mikään ole ikuista!

• ttkracing

Carinalla 300tkm ja ei mitään tuollasia pikkuvikoja.

• Pena

Kyllä -99 diesel Avensis pitäisi olla tavallinen td niin kuin Tojo-Köllilläkin on.

• sai

jo ennen faceliftiä. Tuli myyntiin juurikin vuonna 99.

• Pena
        sai kirjoitti:

jo ennen faceliftiä. Tuli myyntiin juurikin vuonna 99.

Mutta yhtään -99 d4d:tä ei ole myynnissä...

• ttkracing
        Pena kirjoitti:

Mutta yhtään -99 d4d:tä ei ole myynnissä...

Juu niinhän se mullekkin myytiin -oo mallisena,mutta totta puhuen se on -99.Koska se on vanhalla keulalla ja punaselta tiskiltä se selviää.

• samaikäinen

saksalainen ajettu 277 tkm eikä minkäänlaista vikaa koskaan. Kyllä ne autot osataan Saksassa tehdä.

Vanha viisauskin sanoo, että jos ostat koneen osta saksalainen.

• heräsit

Tuollainen saksalainen on ja pysyy tekemättä ikuisesti. Kokemusta on.

• löytyy
        heräsit kirjoitti:

Tuollainen saksalainen on ja pysyy tekemättä ikuisesti. Kokemusta on.

ja näitä on paljon ja hyvillä varusteilla. Japsit ovat ketjun aloittajan kuvailemia ongelmapesiä.

• faktaa!
        löytyy kirjoitti:

ja näitä on paljon ja hyvillä varusteilla. Japsit ovat ketjun aloittajan kuvailemia ongelmapesiä.

Ikävä taas faktoilla osoittaa miten vikapesät ovat eurooppalaisia ja laatuautot japanilaismerkkejä:
        http://news.auto.cz/main.php?article=3148

• ei ymmärrä
        faktaa! kirjoitti:

Ikävä taas faktoilla osoittaa miten vikapesät ovat eurooppalaisia ja laatuautot japanilaismerkkejä:
        http://news.auto.cz/main.php?article=3148

Löytyiskö jotain tutkimuksia myös urdun tai kirundin kielillä?

• numerot?
        ei ymmärrä kirjoitti:

Löytyiskö jotain tutkimuksia myös urdun tai kirundin kielillä?

Jos tunnet numerot 2 ja 3 niin paina siitä kohtaa ja saat 2-3-vuotiaiden listaukset jne. Elleivät numerot ole tuttuja en voi auttaa.

• kieli vieras
        numerot? kirjoitti:

Jos tunnet numerot 2 ja 3 niin paina siitä kohtaa ja saat 2-3-vuotiaiden listaukset jne. Elleivät numerot ole tuttuja en voi auttaa.

Jaha, tämä "auta stara 2 az 3 roky" tarkoittaa siis 2-3 -vuotiaita autoja, tätä listaahan tuossa aiemmin päivällä katselinkin. Edelleen on kuitenkin epäselvää, mikä tämä lista on. Ymmärrätkö itsekään mitään mitä tuolla sivulla kirjoitetaan, vai löysitkö vain mukavan listan, jossa alkupäässä on aika paljon japanilaisia?

Löytyisikö jostakin vastaavia listoja vaikka katalaanin kielellä?

• haku!
        kieli vieras kirjoitti:

Jaha, tämä "auta stara 2 az 3 roky" tarkoittaa siis 2-3 -vuotiaita autoja, tätä listaahan tuossa aiemmin päivällä katselinkin. Edelleen on kuitenkin epäselvää, mikä tämä lista on. Ymmärrätkö itsekään mitään mitä tuolla sivulla kirjoitetaan, vai löysitkö vain mukavan listan, jossa alkupäässä on aika paljon japanilaisia?

Löytyisikö jostakin vastaavia listoja vaikka katalaanin kielellä?

TÜV auto report. Jollet tosiaan tiedä mikä se on niin minä en aio auttaa. Saatko kortin pian?

• britti-CarinaE

Oletko voidellut takalasin pyyhkijän läpiviennin? Se on sellainen 2 kertaa talvessa toimenpide. Kun suola ja paska menee aksilan väliin niin pyyhkijä ei jaksa liikkua. Ite käytän automaattiöljyä kun se on suht notkeaa muttei aivan litkua. Pelaa näin hyvin ja sulka liikkuu vauhdilla!! Minulla on kyllä ollut huoleton peli, mittarissa nyt 160000km (vaikka epäilin ostaessa kun on englantilainen).

• En tarkoita välttämättä sinua, vaan sitä edellistä omistajaa......

Mulla on kohta vuotta vanhemassa engelsmannissa 330tkm ja mitään muuta pikkuvikaa ole päällänsä kuin ne samat 2-nopeus puhaltimesta puuttuu ja kuskin penkinlämmitin jotka katosivat jo 4v. sitten.

startti, laturi ja vesipumppu ja esim. jarrulevyt ja palat ovat samat kuin auton ostaessani 148tkm kohdalla.

Viimeisen 50tkm aikana olen vaihtanut vain muutaman polttimon ja naftasuodattimen ja akun, sekä 100tkm aikana lisätään virtalukon pohja.

Aikas huoletonta.....

• Ihmettelijä

Olet ajanut samoilla jarrulevyillä ja paloilla 180 000km?

• hmm
        Ihmettelijä kirjoitti:

Kestäähän ne kun ei liikoja käytä. Avensis Td -99, tuossahan on takana rummut. Takajarruille tehtiin ensimmäisen kerran yhtään mitään kun oli mittarissa reilu 320 tkm... Lähti se kitkapinta irti ja löi takapyörän lukkoon, onneks oli jäiset tiet niin sai nilkutettua muutaman kilsan pajalle...

Etupäässähän noissa tuntuu menevän levyt helposti kieroksi, niitä on saanut remppailla pari kertaa.

• Ihmettelijä kirjoitti:

MINÄ olen ajanut ko. jarruilla 180tkm, mutta SAATTAA OLLA, että ko. jarruilla on ajettu 330tkm, mutta en pysty todistamaan sitä. Entinen omistaja ei puhunut jarruremontista mitään, eikä huoltokirja, mutta koska minä pysyn faktoissa en väitä, että olisivat alkuperäiset. Nutta voivat olla......

Sitten faktaa....

1. Jarrut ovat hidastavat menoa, poljinta ei pidä turhaan painella.

2. Dieselin moottorijarru on bensa-sisariaan tehokkaampi, joten jarrutustarve on bensa-vehkeeseen verrattuna pienempi.

3. Hyvä kuljettaja osaa ennakoida jarrutustarvetta etukäteen, olematta tientukko.

4. Vain tumpelot jarruttavat mutkaisella tiellä kurvissa....

5. Maantievoittoinen ajo vääristää autojen verrattuna samanikäiseen/ajettuun kaupunkiajossa olleeseen autoon.

6. Tojon jarrut eivät tosiaan ole niitä heikkokestoisimpia. Olen monelta taholta omien kokemusten lisäksi asian havainnut.

• ihmettelijä
        Tojo-Kölli kirjoitti:

MINÄ olen ajanut ko. jarruilla 180tkm, mutta SAATTAA OLLA, että ko. jarruilla on ajettu 330tkm, mutta en pysty todistamaan sitä. Entinen omistaja ei puhunut jarruremontista mitään, eikä huoltokirja, mutta koska minä pysyn faktoissa en väitä, että olisivat alkuperäiset. Nutta voivat olla......

Sitten faktaa....

2. Dieselin moottorijarru on bensa-sisariaan tehokkaampi, joten jarrutustarve on bensa-vehkeeseen verrattuna pienempi.

3. Hyvä kuljettaja osaa ennakoida jarrutustarvetta etukäteen, olematta tientukko.

5. Maantievoittoinen ajo vääristää autojen verrattuna samanikäiseen/ajettuun kaupunkiajossa olleeseen autoon.

6. Tojon jarrut eivät tosiaan ole niitä heikkokestoisimpia. Olen monelta taholta omien kokemusten lisäksi asian havainnut.

En kyseenalaista, mitä kirjoitit. Tässä vain miettii, missä itse teen virheitä jarrujen suhteen. Yhdessäkään autoistani en ole saanut levyjä paloista puhumattakaan kestämään 180 000km. Kokemukseni mukaan, jos ajaa hyvin ennakoivasti niin, ettei paljoa tarvitse jarrutella, tuppaavat jarrulevyt ruostumaan. Jos taas jarruttelee ronskimmin, levyt pysyy hyvinä, mutta paloja kuluu.

• ihmettelijä kirjoitti:

En kyseenalaista, mitä kirjoitit. Tässä vain miettii, missä itse teen virheitä jarrujen suhteen. Yhdessäkään autoistani en ole saanut levyjä paloista puhumattakaan kestämään 180 000km. Kokemukseni mukaan, jos ajaa hyvin ennakoivasti niin, ettei paljoa tarvitse jarrutella, tuppaavat jarrulevyt ruostumaan. Jos taas jarruttelee ronskimmin, levyt pysyy hyvinä, mutta paloja kuluu.

1. Millaisia/merkkikisiä/mallisia autoja?
        2. Asutko kaupungissa vai maalla?
        3. Kaupunki/maantieajon suhde?
        4. Ajatko mutkaisia teitä?

Kaikissa omistamissani Tojoissa jo 80-luvulta lähtien palat ja levyt on kestänyt vähintään 100tkm

PS. Kaikissa Tjoissani on ollut takana rummut.

• Ihmettelijä
        Tojo-Kölli kirjoitti:

1. Millaisia/merkkikisiä/mallisia autoja?
        2. Asutko kaupungissa vai maalla?
        3. Kaupunki/maantieajon suhde?
        4. Ajatko mutkaisia teitä?

Kaikissa omistamissani Tojoissa jo 80-luvulta lähtien palat ja levyt on kestänyt vähintään 100tkm

PS. Kaikissa Tjoissani on ollut takana rummut.

...vastauksesta! Tässä pyytämäsi lisätiedot:
        1)Auto on vanha Saab 900i 16v
        2)Asun taajamassa
        3)Osapuilleen puolet maanteillä, loput taajamassa pyörimistä
        4)Kyllä mutkia piisaa.

Kilometrejä vuodessa keskimäärin 10 000km. Välillä pidempiä seisonta-aikoja. Autossa on levyt edessä ja takana.

Mukavia kilometrejä Sinulle toivottaen
        Ihmettelijä

• Ihmettelijä kirjoitti:

...vastauksesta! Tässä pyytämäsi lisätiedot:
        1)Auto on vanha Saab 900i 16v
        2)Asun taajamassa
        3)Osapuilleen puolet maanteillä, loput taajamassa pyörimistä
        4)Kyllä mutkia piisaa.

Kilometrejä vuodessa keskimäärin 10 000km. Välillä pidempiä seisonta-aikoja. Autossa on levyt edessä ja takana.

Mukavia kilometrejä Sinulle toivottaen
        Ihmettelijä

1. Saab, en kommentoi
        2. Tämä saattaa lisätä jarrujen tarvettasi
        3. Mulla on jatin 75/25 maantien hyväksi, tässä jo suuri ero
        4. Tähän vinkki: Moottorijarruta ennen kurvia, niin voit painaa kurvissa kaasua, eikä jarrua.

yhteenvetona: vältä jarrujen käyttöä ennakoinnilla, mutta käytä jarruja säännöllisesti kunnolla eli voimakkaasti jarruttaen, jotta männät eivät jumiudu ja levyjen pinnat pysyvät puhtaana. Kyllä se siitä....

• Ihmettelijä
        Tojo-Kölli kirjoitti:

1. Saab, en kommentoi
        2. Tämä saattaa lisätä jarrujen tarvettasi
        3. Mulla on jatin 75/25 maantien hyväksi, tässä jo suuri ero
        4. Tähän vinkki: Moottorijarruta ennen kurvia, niin voit painaa kurvissa kaasua, eikä jarrua.

yhteenvetona: vältä jarrujen käyttöä ennakoinnilla, mutta käytä jarruja säännöllisesti kunnolla eli voimakkaasti jarruttaen, jotta männät eivät jumiudu ja levyjen pinnat pysyvät puhtaana. Kyllä se siitä....

Heips!

Noita vinkkejä ryhdytään soveltamaan. Jarrulevyjen ruostumisen olen jotenkin saanut "kuriin" käyttämällä ronskimmin jarruja. Jos on seissyt pidemmän aikaa, olen vetänyt ruosteet pois "myllyllä".

Jarrupalat ovat ns. tarvikepaloja. Kun menevät vaihtoon, kokeilen valmistajan omia. Jospa olisivat kestävämmät. Jarrut eivät mielestäni laahaa, joten sen takia palojen ei pitäisi kulua liian nopeasti.

Autoiluterveisin
        Ihmettelijä

• Jammu

Mulla oli -93 Corolla Liftback 1,3 xli. Ostin sen uutena. Ajoin 232.000km. Myyty 11/2005. Ja nyt faktaa: Etujarrulevyt samoin kun takarummut ovat alkuperäiset. Etupalat vaihdettu kaksi kertaa, takajarrukengät kerran. Kaikki etu ja takapään nivelet, samoin kuin suojakumit alkuperäiset. Pakoputki myös alkuperäinen, joka osa takavaimenninta myöten. Korjattu/vaihdettu: Öljyt, suodattimet ja jäähd/kytkin nesteet, huolto-ohjelman mukaan. Renkaita kolme kierrosta. Takajouset (Vallilan Takomo) ja iskarit jäykempiin -95(alkuperäiset tosi löysät). Startti korjattu -99, jotkut kärjet olivat palaneet (300mk n.50euroa). Joka kerta ekalla katsastuksesta läpi. Vikoja myytäessä: Kuljettajan penkin lämmitys ei toimi. Takalasin lämmittimessä kolme vastus lankaa ei lämpiä. Takalokasuojan reunoissa vähän ruostetta,samoin kun taka-akselissa. Kuljettajan sivuikkuna ei aukea, yritin jäätyneenä avata voimalla.

Mutta täytyy sanoa että, todella huolettomat 13 vuotta. Toivottavasti engelsmanni Linea Luna 2000 (76200km)on yhtä luotettava:

• Jammu
        Tojo-Kölli kirjoitti:

Sitten faktaa....

Kaikkeen muuhun olen samaa mieltä, paitsi faktaan nro 4. Siitä voi olla jotain apua, kun painaa "vasurilla" jarrua mutkaisella tiellä (etuvetoisella autolla).

• Jammu kirjoitti:

Kaikkeen muuhun olen samaa mieltä, paitsi faktaan nro 4. Siitä voi olla jotain apua, kun painaa "vasurilla" jarrua mutkaisella tiellä (etuvetoisella autolla).

...liittyen jarrujen kestämiseen.

Pysyn kannassani, jos pelkkä kaasu ei riitä kurvisssa, kurvin lähestymisnopeus on ollut liian iso.

Me emme siis puhu "kaahaamisesta", eli nopeimmasta etenemistavasta, vaan jarruja säästävästä ajosta. Kaasun ja jarrun samanaikainen käyttö ei ole taloudellista.

Mm. siksi jotkut ajonvakautusjärjestelmällä ajavalla autolla ovat joutuneet toteamaan jarrujen nopean kulumisen, koska järjestelmä perustuu mm. yksittäisten pyörien jarrutuksiin.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe