olen se nainen, joka vei toisen oman. Ollaan rakastuneita. olen ihan kusipää. omaksi puolustukseni sanon, että tätä olen etsinyt koko elämäni. olisiko mun pitänyt vaan jättää se rauhaan ja antaa heidän jatkaa omaa elämäänsä?
ja itse jatkaa elämän mittaista yksinäisyyttä...
olenko
27
3980
Vastaukset
- rakastamatta
mitä järki ei ymmärrä,vain sydän tietää.:)
- Catsy_666
Sinulla on oikeus olla rakastettu. Se, että rakastettu on toisen varaama ei muuta sitä oikeutta miksikään.
- ensimmäinen nainen
Itse olen se, joka tuli 'viedyksi' ja jätin edellisen kumppanini uuden rakkauden takia. Ja olen naurettavan onnellinen, nyt kaksi vuotta myöhemmin(kin). Sinulla on oikeus rakkauteen, olethan nyt itse siinä tilanteessa, että hänet saatetaan viedä sinulta tai rakastut itse kolmanteen. Mutta ongelmatonta tuo ei ole, kumppanisi tarvinnee tukea, hän tuntenee olonsa pahaksi petettyään entisensä luottamuksen, samoin itse olet tuen tarpeessa. Mutta kuule, elämä ei ole kovin simppeliä, sinä onnistuit löytämään rakkauden, iloitse siitä. Kumppanisi entisellä kävi tällä kertaa huono tuuri, mutta hänen suuri rakkautensa löytynee muualta. Pitäkää huolta toisistanne ja nauttikaa talvesta =)
- kiemuraista
No täytyyhän heidän suhteessaan olla ollut jotain vialla, jos hän on ollut noin vain toisen naisen vietävissä. Toisaalta, sun kannattaa pitää varasi. Mikäli tällä rakkaallasi on niitä ominaisuuksia, että on vietävissä, niin ehkä joku vie hänet sinultakin jne. jne.
- Yksinäinen...
On itsekästä ja laiskuutta väkisin sekaantua muiden parisuhteeseen. On olemassa paljon yksinäisiä sinkkuja ja vapaita ihmisiä. Olet laiska ja menet sieltä mistä aita on matalin.
Helppoa on astua valmiiksi katettuun pöytään.
Kumma kun ihmisillä ei ole nykyään moraalia eikä kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan tai toisten parisuhteita kohtaan. Toki ihastumisia tapahtuu, mutta en usko että olemme eläimiä jotka menevät täysin vaiston varassa.
Minun mielestä teit väärin. Ajattele muidenkin tunteita äläkä elä asenteella mulle kaikki heti nyt. Sillä elämä antaa antajille ja ottaa ottajilta. Ei sinustakaan olisi mukavaa jos joku tunkeutuisi sekoittamaan sinun parisuhdettasi.
Jos parisuhteessa ollessa tulee vastustamaton halu muuta kuin kumppaniaan kohtaan eikä tunteitaan voi tukahduttaa silloin täytyy kertoa asia kumppanille ja miettiä yhdessä asian ratkaisua ja onko halua jatkaa vanhaa suhdetta.Miettiä yhdessä miten entistä suhdetta voisi kenties sytyttää uudestaan liekkiin.
Jos tämäkään ei auta niin silloin täytyy erota eikä pelleillä kahden ihmisen välillä tai harrastaa salarakkaus suhteita. No en jaksa enempää kirjoittaa asiasta, mutta tälläinen mielipide minulla.
Tehkää ihmisille niin kuin toivotte , että teille itselleen tehtäisi.- hyvä
koska oikeus voittaa lopulta. tämä vain sopinee paremmin enemmistöön: "tehkää ihmisille, niinkuin teille itselle on tehty".
- ...näin
Oikeamielistä tekstiä. Mutta valitettavasti ihmissuhteet ei ole mustavalkoisia :( Olen myös itse ollut (ja olen edelleen) samaa mieltä, että toisen suhdetta on kunnioitettava, eikä siihen pidä sekaantua millään tavoin. MUTTA mulle kävi aikanani niin, että varattu nainen ihastui minuun... tutustuttiin ja rakastuttiin, löytyi niin paljon yhteistä, "se oikea sävel". Hänen rakkautensa silloiseen oli jo kuivumassa, siksi näin kävi. Tietysti oli paha olo ja syyllistin itseäni, mutta asioiden kuului mennä näin. Olemme edelleen onnellisia ja rakastumme aina vaan uudestaan toisiimme. Myös hänen exänsä löysi rakkauden, joten nyt kaikki on hyvin :) Asiat ei aina ole helppoja. Sydäntään on silti kuunneltava.
- mieltä
tästä
- syyllistät
itseäsi. pelastithan jätetyn petolliselta naiselta, joka lähti toisen mukaan. jätetty voi olla hiukka surullinen, jopa itsetuhoinen, hukuttautua viinaan tai menettä järkensä.
- moka
On tosi huono alku suhteelle rikkoa toisten liitto.
- olet
Mä olen se joka jätettiin tällasessa tilanteessa. Niin kun joku jo sano aiemmin, on siinä suhteessa pakko olla jotain huonosti et joku voi siihen väliin tulla. Tiedän nyt, et joku oli vikana mut suhteen aikana olin siitä (autuaan) tietämätön. Sit kun ero tuli, kuulin et hän oli ollut onneton jo pidempään, vaikka jakso jankata päivittäin kuinka rakasti ja oli onnellinen.
Se mitä mulle on päällimäiseks jääny mieleen, on se kuinka tunteettomasti kaveri voi käyttää hyväkseen toisen hyväuskosuutta. Toisaalta, tulipahan selville mitä ovat molemmat naisiaan, toisensa ovat ansainneet. Ja jollain tapaa voinkin sanoa olevani kiitollinen sille "kaverille", joka mun exäni vei. Jos se tuntu nyt pahalta mitä se teki, miltä se olis tuntunu parin vuoden päästä? Jossain vaiheessa näin olis varmaan kuitenkin käyny jos toisella ei kerran nytkään ollu "munaa" lähteä onnettomasta suhteesta kokeilemaan omia siipiään yksin, ilman että seuraavaa syli jo odottaa.
Mua ei enää kiinnosta kuinka onnellisia tai onnettomia he ovat yhdessä tai erikseen, katkera olo siitä vaan lähinnä jäi ja hel****n vihanen oon edelleen. Voin kuitenkin sanoa hyvällä omalla tunnolla että enpä oo ite tehny mitään väärää ja jos jonkun omaatuntoa soimaa niin ei voi siitä ketään muuta syyttää kun itteään. Mut luottamus siinä sotkussa meni kavereihin ja tuleviin ihmissuhteisiin. Omalta kohdaltani voin sanoa et mua ei juurikaan kiinnosta vaikka tää "kaveri" olis ehkäkin juuri se oikea mun exälle. Jos toisten suhteeseen menee väliin on se vaan yksinkertasesti mun mielestä väärin eikä kiinnosta vaikka tää kyseinen henkilö olis ollut kuinka onneton yksinäisyydessään. Mutta mehän ollaan kaikki niin kovin erilaisia ja löydetään onnemme erilailla...ja oon niin kovin onnellinen joka päivä siitä etten mä oo sä! ;-) Nauttikaa elostanne!- Minä vaan
Minulle kävi myös noin. Toinen vei rakkaani ja rakkaani halusi hänen mukaansa. Ei myöskään kertonut, että suhteessamme oli jotain vialla.
Ärsyttävää nuo ihmistyypit, jotka vetää aina mutkat suoriksi! On helppo lähteä uuden matkaa. Helpompi kuin että korjaa oman sen hetkisen suhteensa. Huuma kestää aikansa, ei yhtään enempää, jos ei sitä rakenneta yhdessä. - täälläkin
Mun exä lähti myös monen vuoden avoliiton jälkeen toisen naisen matkaan, ja kertoi miettineensä eroa jo pitkään ennen kuin tapasi tämän naisen. Unohti vissiin vaan kertoa mulle.
En ollut missään vaiheessa vihainen tälle toiselle naiselle, ei hän ollut mulle mitään luvannut. Exä käyttäytyi p***amaisesti, mut nykyään ajattelen yhteistä aikaamme ihan lämmöllä. Olen iloinen, että sain juuri silloin olla juuri hänen kanssaan, enää emme toisillemme sopisi.
- LaikaQ
Miten niin elämän pituista yksinäisyyttäsi? Eiköhän tuossa ole iso annos dramatisointia. Oikea elämä ei ole mikään Harlekiini-romaani, jossa jokaiselle on varattu vain se yksi ja ainoa oikea ihminen. Jos olisit pysynyt suoraselkäisenä, jatkanut matkaasi toiseen suuntaan, olisit eräänä päivänä tavannut jonkun, jonka kanssa olisit löytänyt samalla tavalla rakkauden.
Voin kertoa tämän ihan omasta kokemuksesta. Nykyisin tuolla naisella, joka oli silloin suhteessa, on perhe silloisen ja yhä edelleen saman elämänkumppaninsa kanssa ja minulla hyvä, ihana suhde oman muruni kanssa, joten katson, että teimme täysin oikein luopuessamme tilanteesta.
Näille "rakkaus voittaa kaiken"-tyypeille esitän aina saman kysymyksen: mitä jos kävisi toisin päin? Mitä jos nyt suuren rakkautesi keskelle ilmestyisi sinun kaksoisolentosi, joka olisi omasta mielestään löytänyt rakkaastasi sen, jota on "etsinyt koko elämänsä"? Mieti sitä.
Minua ihan oikeasti ketuttaa ihmiset, jotka perustelevat omalla tarpeellaan, omalla hirmuisella tunteellaan sitä, että ovat menneet sotkemaan toisten elämän tai käyttäytyneet vähääkään toisia ajattelematta. Aina voi valita. Olla edes pikkuriikkisen vahvempi ja ajatella omilla aivoillaan.- ryhtipehmo
'suoraselkäisyydestäsi', joka yleensä tulee selkeästi esille kirjoituksistasi, joita on lisäksi mukava lukea.
- linjoilla
Käsittämätöntä tällasessa tilanteessa on se, kuinka ihmiset ajattelee olevansa oikeutettuja tekemään juuri niin kuin itsestä tuntuu parhaalta. Että se oma onni ajaa kaiken muun edelle. Sen päätöksen pystyy itse jokainen tekemään omassa mielessään, se ei oo mikään tunteiden vallassa oleva tilanne mihin "ajaudutaan". Jokainenhan voi pistää leikin poikki siinä vaiheessa kun rupee menemään liian vakavaks. Ei kukaan voi sanoa et "näin vaan kävi", asiat ei tapahdu itekseen vaan ihmiset niitä tapahtumia ohjailee omalla käytöksellään.
Voiko joku aidosti ajatella vaan sitä omaa tuskaansa kun joutuu luopumaan ihastuksestaan? Eikä kykene ajattelemaan sitä, miltä siitä toisesta tuntuu? Siitä, joka on eläny ehkä jo vuosia parisuhteessa rakastaen toista. Voiko joku oikeesti olla onnellinen tietäessään millasta tuskaa on tieten tahtoen jollekin toiselle aiheuttanu? Ehkä jotkut ei vaan ajattele...surullista. - tinni-tunni
olen sitä mieltä, että ei pidä mennä rikkomaan toisten suhdetta. Tietysti kuka vain voi rakastua varattuun mutta ihmisellä on aivot joilla voi pohtia moraalisia asioita ja myös sitä onko oikein mennä rikkomaan toisten suhteita. Jos ihastuksen parisuhde on huono niin pitää odottaa että se on loppu ja vasta sitten saa edetä ihastuksen kanssa eteenpäin.
Ja tämä pätee hetero kuin lesbosuhteissa.
Tinni-Tunni - Laverdia
Entä jos tyttöystäväsi kohtaisi elämää suuremman rakkauden? Eikö sinun vain pitäisi päästää hänet menemään?
Minua ihan oikeasti ketuttaa ihmiset, jotka ajattelevat, että joku tietty ihminen on tarkoitettu rakastamaan vain ja ainoastaan minua. Ei kai kukaan täällä elä pelkästään toista varten.
Toki ero tulisi käytännössä hoitaa jollakin tapaa järkevästi. - LaikaQ
Laverdia kirjoitti:
Entä jos tyttöystäväsi kohtaisi elämää suuremman rakkauden? Eikö sinun vain pitäisi päästää hänet menemään?
Minua ihan oikeasti ketuttaa ihmiset, jotka ajattelevat, että joku tietty ihminen on tarkoitettu rakastamaan vain ja ainoastaan minua. Ei kai kukaan täällä elä pelkästään toista varten.
Toki ero tulisi käytännössä hoitaa jollakin tapaa järkevästi.Juttelimme juuri tästä eilen illalla murun kanssa. Molemmat olivat omissa mietteissään tulleet samaan tulokseen. Kun rakastaa aidosti, ei sitä "suurta rakkautta" jonkun muun kanssa vain tule. Jos taas suhde olisi niin huonolla tolalla, että muut alkaisivat tosissaan kiinnostaa, se tulisi meillä esille melko nopeasti, ennen uuden rakkauden tuloa. Me olemme puhetaitoisia naisia, Luojan kiitos. Ihastumisia voi tulla kelle tahansa mutta valinta ihastuksen ja oman hyvän suhteen välillä ei ole millään tavoin vaikea.
Aivan niin, en minäkään usko, että on olemassa vain yksi ja ainoa oikea ihminen jokaiselle. Sen sijaan uskon, että jos parisuhde on kunnossa, kahden ihmisen välinen tunne, tahto ja kunnioitus tallella, mitään "elämää suurempia rakkauksia" ei väliin mahdu. Olen nähnyt niin monta elämän läpi kestänyttä, hyvää suhdetta, että uskon siihen. Parisuhde ei ole pelkkää tunteen paloa ja hehkutusta. Se on mitä suuremmassa määrin myös vahvaa tahtoa, vahvaa välittämistä, halua elää juuri tämän ihmisen kanssa.
Olen päästänyt tyttöystäväni parikin kertaa menemään, kun palo oli niin kova etsiä muuta. Ei minulla ole mitään tarvetta pidellä ketään väkisin elämässäni, koska tulen varsin hyvin toimeen myös yksin. Noiden naisten kohdalla kyse ei kuitenkaan ollut rakkaudesta. Vain rakastumisesta, ihastumisesta.
Kukin tyylillään. Kerkko Koskinen sanoi kerran, että se on paskahousu, joka ei uskalla mennä naimisiin. Parisuhteeseen sitoutuminen on tosiaankin rohkeutta vaativa laji. Takaporttien auki jättäjät eivät minua vakuuta, ei voi mitään. - Laverdia
LaikaQ kirjoitti:
Juttelimme juuri tästä eilen illalla murun kanssa. Molemmat olivat omissa mietteissään tulleet samaan tulokseen. Kun rakastaa aidosti, ei sitä "suurta rakkautta" jonkun muun kanssa vain tule. Jos taas suhde olisi niin huonolla tolalla, että muut alkaisivat tosissaan kiinnostaa, se tulisi meillä esille melko nopeasti, ennen uuden rakkauden tuloa. Me olemme puhetaitoisia naisia, Luojan kiitos. Ihastumisia voi tulla kelle tahansa mutta valinta ihastuksen ja oman hyvän suhteen välillä ei ole millään tavoin vaikea.
Aivan niin, en minäkään usko, että on olemassa vain yksi ja ainoa oikea ihminen jokaiselle. Sen sijaan uskon, että jos parisuhde on kunnossa, kahden ihmisen välinen tunne, tahto ja kunnioitus tallella, mitään "elämää suurempia rakkauksia" ei väliin mahdu. Olen nähnyt niin monta elämän läpi kestänyttä, hyvää suhdetta, että uskon siihen. Parisuhde ei ole pelkkää tunteen paloa ja hehkutusta. Se on mitä suuremmassa määrin myös vahvaa tahtoa, vahvaa välittämistä, halua elää juuri tämän ihmisen kanssa.
Olen päästänyt tyttöystäväni parikin kertaa menemään, kun palo oli niin kova etsiä muuta. Ei minulla ole mitään tarvetta pidellä ketään väkisin elämässäni, koska tulen varsin hyvin toimeen myös yksin. Noiden naisten kohdalla kyse ei kuitenkaan ollut rakkaudesta. Vain rakastumisesta, ihastumisesta.
Kukin tyylillään. Kerkko Koskinen sanoi kerran, että se on paskahousu, joka ei uskalla mennä naimisiin. Parisuhteeseen sitoutuminen on tosiaankin rohkeutta vaativa laji. Takaporttien auki jättäjät eivät minua vakuuta, ei voi mitään.hyvä.
Eli meidän täytyy tehdä ero toimivan ja ei-toimivan parisuhteen välillä. Osaisitko vastata missä muuten tuo ero kulkee? Joka tapauksessa käsityksesi mukaan suhteen kariutiminen on mahdollista vain tässä ei-toimivassa parisuhteessa.
Joten tässä ei ole mitään ongelmaa. Ei-toimivat suhteet joutavatkin loppua ja toimivat parisuhteet kestävät vaikka mikä olisi.
Jotenkin minä kuitenkin näkisin parisuhteen monimutkaisempana prosessina kuin sinä. En myöskään lähtisi niin helposti tuomitsemaan, mikä on oikein ja mikä väärin tai kuka toimii oikein ja kuka väärin, kuten itse teit ensimmäisessä viestissäsi. - LaikaQ
Laverdia kirjoitti:
hyvä.
Eli meidän täytyy tehdä ero toimivan ja ei-toimivan parisuhteen välillä. Osaisitko vastata missä muuten tuo ero kulkee? Joka tapauksessa käsityksesi mukaan suhteen kariutiminen on mahdollista vain tässä ei-toimivassa parisuhteessa.
Joten tässä ei ole mitään ongelmaa. Ei-toimivat suhteet joutavatkin loppua ja toimivat parisuhteet kestävät vaikka mikä olisi.
Jotenkin minä kuitenkin näkisin parisuhteen monimutkaisempana prosessina kuin sinä. En myöskään lähtisi niin helposti tuomitsemaan, mikä on oikein ja mikä väärin tai kuka toimii oikein ja kuka väärin, kuten itse teit ensimmäisessä viestissäsi.Sinä olet eri mieltä ja jostain syystä minun mielipiteeni ärsyttää sinua. Okei, olkoon niin.
Mistä muuten tulkitsit, että minusta ei-toimiva parisuhde joutaakin loppua? Totesin vain, että silloin mahdollisuus on luonnollisesti suurempi. Miksi hyvä parisuhde loppuisi? Jos kyllästyt, sekin on toimimattomuutta. Jos taas parisuhde ei sinusta ole asia, johon sitoutua, miksi yleensä olisit parisuhteessa? Aina voi deittailla ja hengailla jonkun kanssa.
Ja kyllä. Hyvin toimiva parisuhde tosiaankin kestää, vaikka välillä olisi pientä helvettiä. Se on nähty hyvin läheltä ja useaan kertaan, joten siitä en lähde edes kinaamaan kanssasi. Usko mitä haluat.
Minä voin puhua vain omasta puolestani. Omien loppuneiden (hyvien ja huonojen) suhteideni sekä tämän mainiosti jo pitkään jatkuneen suhteen sekä ympärilläni olevien ihmisten elämänkuvioiden tarkkailun perusteella olen tullut tähän tulokseen. Kun elämä kuluu, voi olla, että sitä joutuu taas tarkistamaan mielipiteitään. Niin käy aina, niin sinulle, minulle kuin muillekin.
Eikö jokaisella ole oikeus omiin mielipiteisiinsä siitä mikä on oikein ja mikä väärin? En väitä, että omani olisi se ainoa oikea, sen sijaan se on MINUN mielipiteeni tästä aiheesta. Yritän myös elää itse sen mielipiteen mukaisesti, yrittäen todellakin olla loukkaamatta ja satuttamatta muita vain siksi, että MINÄ MINÄ MINÄ haluan jotakin. Oikea ja väärä - ilmiö on hyvin monitahoinen juttu ja oikeastaan voi vain elää sen mukaisesti minkä on kokenut ja sitä kautta löytänyt oikeaksi ja vääräksi.
Ai niin, se toimiva parisuhde. Ehkä tiedät sitten, kun olet itse löytänyt sellaisen. Jos olisit jo, ei sinun tarvitsisi kysellä sen perään. - Laverdia
LaikaQ kirjoitti:
Sinä olet eri mieltä ja jostain syystä minun mielipiteeni ärsyttää sinua. Okei, olkoon niin.
Mistä muuten tulkitsit, että minusta ei-toimiva parisuhde joutaakin loppua? Totesin vain, että silloin mahdollisuus on luonnollisesti suurempi. Miksi hyvä parisuhde loppuisi? Jos kyllästyt, sekin on toimimattomuutta. Jos taas parisuhde ei sinusta ole asia, johon sitoutua, miksi yleensä olisit parisuhteessa? Aina voi deittailla ja hengailla jonkun kanssa.
Ja kyllä. Hyvin toimiva parisuhde tosiaankin kestää, vaikka välillä olisi pientä helvettiä. Se on nähty hyvin läheltä ja useaan kertaan, joten siitä en lähde edes kinaamaan kanssasi. Usko mitä haluat.
Minä voin puhua vain omasta puolestani. Omien loppuneiden (hyvien ja huonojen) suhteideni sekä tämän mainiosti jo pitkään jatkuneen suhteen sekä ympärilläni olevien ihmisten elämänkuvioiden tarkkailun perusteella olen tullut tähän tulokseen. Kun elämä kuluu, voi olla, että sitä joutuu taas tarkistamaan mielipiteitään. Niin käy aina, niin sinulle, minulle kuin muillekin.
Eikö jokaisella ole oikeus omiin mielipiteisiinsä siitä mikä on oikein ja mikä väärin? En väitä, että omani olisi se ainoa oikea, sen sijaan se on MINUN mielipiteeni tästä aiheesta. Yritän myös elää itse sen mielipiteen mukaisesti, yrittäen todellakin olla loukkaamatta ja satuttamatta muita vain siksi, että MINÄ MINÄ MINÄ haluan jotakin. Oikea ja väärä - ilmiö on hyvin monitahoinen juttu ja oikeastaan voi vain elää sen mukaisesti minkä on kokenut ja sitä kautta löytänyt oikeaksi ja vääräksi.
Ai niin, se toimiva parisuhde. Ehkä tiedät sitten, kun olet itse löytänyt sellaisen. Jos olisit jo, ei sinun tarvitsisi kysellä sen perään.En minä suinkaan ole sinuun ärsyyntynyt.
Mielestäni vain määrittelysi toimivasta ja ei-toimivasta parisuhteesta on ongelmallinen sekä tarkoituksellisen kahtiajakoinen. Sinä määrittelet toimivan parisuhteen vain sen kestämisen näkökulmasta. Katsot parisuhteen olevan toimiva, vaikka välillä olisikin pientä helvettiä.
Vetoat herkästi myös omiin kokemuksiisi, mikä onkin aina hyväksi havaittu keino saada auktoriteettiä. Epäilet myös, ettei minulla ole koskaan ollut toimivaa parisuhdetta. Pieni seikka, jossa oletkin aivan oikeassa.
Se ei kuitenkaan tarkoita, etten uskoisi parisuhteeseen. Näen sen vain niin monitahoisena, etten osaa tehdä kahtiajakoa hyvä/huono, toimiva/ei-toimiva välillä. Koska monet tekijät vaikuttavat parisuhteen toimivuuteen, minusta on jollakin tavoin vastenmielistä lähteä arvottamaan tilannetta ylhäältä päin tyyliin: Tuon täytyy olla väärin, koska minä en koskaan toimisi noin.
En minä, ja tuskin sinäkään, pidä alkuperäistä kirjoittajaa pahana ihmisenä. Näen hänet vain tilanteessa, jossa monet asiat ovat vaikuttaneet tapahtuneeseen, ja niistä perimmäisistä syistä sinä ja minä emme tiedä mitään. Mielestäni tällaisissa tilanteissa kyse ei ole aina MINÄ MINÄ MINÄ -asenteesta. - LaikaQ
Laverdia kirjoitti:
En minä suinkaan ole sinuun ärsyyntynyt.
Mielestäni vain määrittelysi toimivasta ja ei-toimivasta parisuhteesta on ongelmallinen sekä tarkoituksellisen kahtiajakoinen. Sinä määrittelet toimivan parisuhteen vain sen kestämisen näkökulmasta. Katsot parisuhteen olevan toimiva, vaikka välillä olisikin pientä helvettiä.
Vetoat herkästi myös omiin kokemuksiisi, mikä onkin aina hyväksi havaittu keino saada auktoriteettiä. Epäilet myös, ettei minulla ole koskaan ollut toimivaa parisuhdetta. Pieni seikka, jossa oletkin aivan oikeassa.
Se ei kuitenkaan tarkoita, etten uskoisi parisuhteeseen. Näen sen vain niin monitahoisena, etten osaa tehdä kahtiajakoa hyvä/huono, toimiva/ei-toimiva välillä. Koska monet tekijät vaikuttavat parisuhteen toimivuuteen, minusta on jollakin tavoin vastenmielistä lähteä arvottamaan tilannetta ylhäältä päin tyyliin: Tuon täytyy olla väärin, koska minä en koskaan toimisi noin.
En minä, ja tuskin sinäkään, pidä alkuperäistä kirjoittajaa pahana ihmisenä. Näen hänet vain tilanteessa, jossa monet asiat ovat vaikuttaneet tapahtuneeseen, ja niistä perimmäisistä syistä sinä ja minä emme tiedä mitään. Mielestäni tällaisissa tilanteissa kyse ei ole aina MINÄ MINÄ MINÄ -asenteesta.Tähän nyt juututtiin. Näiden kirjoitettujen kommenttien ongelma on, että tekee mieli välillä oikoa. Ja sitten.. huokaus.
Kysymys ei ole suhteen kestämisestä. Vaan siitä, että vaikeiden aikojen tullessa sitoudutaan yhdessä selviämään niistä, ei luovuteta, vaikka kaikki ei mene niinkuin on ajateltu. Henkisestä yhteenkuuluvaisuudesta, halusta jakaa elämässä myös se, mikä ei ole kivaa ja helppoa.
Pienet helvetit voivat olla aivan muuta kuin kahden ihmisen väliseen suhteeseen liittyviä. Usein ovatkin. Vakava sairaus, taloudellinen romahdus, lähellä elävien ihmisten aiheuttamat ongelmat, lapsen kuolema. Esimerkiksi. Asioita, joiden tulolle kumpikaan ei voi mitään mutta joista on yhdessä luovittava yli. Silloin hyvä ihmissuhde kestää, toimii ikäänkuin ytimenä, jonka varassa eletään eteenpäin, ennen muuta jaetaan vastuu ja taakka.
Vedät hitusen hätäisiä johtopäätöksiä suhteestani parisuhteeseen. Etenkin kun elän siinä hyvässä parisuhteessa, jossa kaikki osaset toimivat ja molemmilla on hyvä olla. Kyllä. Ihmissuhteet yleensäkin ovat monimutkaisia. Kuitenkin samaan aikaan ne ovat hyvin yksinkertaisia. Hyvän ihmissuhteen pohjalla on tietyt perusainekset, jotka siellä aina on, on kyse ystävyydestä tai rakkaudesta. Minusta tuntuu monesti, että liiallisella monimutkaistamisella, sanojen ja ajatusten veivaamisella ihmiset tekevät parisuhteesta monimutkaisemman kuin se onkaan. Tämä monimutkaisuus-teema antaa mahdollisuuden selittää ja selittää, lopulta vakuuttaa itselleen, että on ollut oikeassa, vaikka kyse on loppujen lopuksi ollut jostain hyvin yksinkertaisesta. Haluttomuudesta ottaa vastuuta. Pelosta. Kyllästymisestä.
Minä en haluaisi pitkäjännitteisyyttä ja vastuun ottamista vaativaan tilanteeseen rinnalleni ihmistä, johon en voi luottaa. Joka jättää itselleen avoimen oven luikkia pois, kun itsestä alkaa siltä tuntua. Näin rakkaudessa, vastuullisessa työssä, elämän kriiseissä ja niin edelleen. En tiedä kuinka moni haluaisi, jos etukäteen tietäisi toisen asenteista.
Niinpä niin. Ei kukaan ole paha, vain toinen toistaan heikompi. Mehän voimme kommentoida vain sen perusteella mitä ihmiset kertovat. Sinä et tiedä tilanteesta enempää kuin minäkään, joten et voi tulkita sitä kuin omien ajatustesi pohjalta. Minusta kolmanneksi osapuoleksi suhteeseen pyrkivä on aina väärällä tiellä. Minusta myös suhteessa olevien tulisi ensin selvittää omat välinsä ja sitten vasta ryhtyä uusiin, on kyse mistä tahansa. Se on kunnioitusta myös niitä tulevia suhteita kohtaan. Arvostan todella paljon niitä, jotka tähän pystyvät ja joilla motivaatio asioiden todelliseen selvittämiseen riittää.
Huikkasin muuten tuossa kommenttiasi lukiessani murulle, että täällä eräs vihjaa minun hakevan auktoriteettia mielipiteilläni. Muru, joka siis tuntee minut kohtalaisen hyvin, nauroi. Se riittänee vastaukseksi tähän auktoriteetti-asiaan. - Laverdia
LaikaQ kirjoitti:
Tähän nyt juututtiin. Näiden kirjoitettujen kommenttien ongelma on, että tekee mieli välillä oikoa. Ja sitten.. huokaus.
Kysymys ei ole suhteen kestämisestä. Vaan siitä, että vaikeiden aikojen tullessa sitoudutaan yhdessä selviämään niistä, ei luovuteta, vaikka kaikki ei mene niinkuin on ajateltu. Henkisestä yhteenkuuluvaisuudesta, halusta jakaa elämässä myös se, mikä ei ole kivaa ja helppoa.
Pienet helvetit voivat olla aivan muuta kuin kahden ihmisen väliseen suhteeseen liittyviä. Usein ovatkin. Vakava sairaus, taloudellinen romahdus, lähellä elävien ihmisten aiheuttamat ongelmat, lapsen kuolema. Esimerkiksi. Asioita, joiden tulolle kumpikaan ei voi mitään mutta joista on yhdessä luovittava yli. Silloin hyvä ihmissuhde kestää, toimii ikäänkuin ytimenä, jonka varassa eletään eteenpäin, ennen muuta jaetaan vastuu ja taakka.
Vedät hitusen hätäisiä johtopäätöksiä suhteestani parisuhteeseen. Etenkin kun elän siinä hyvässä parisuhteessa, jossa kaikki osaset toimivat ja molemmilla on hyvä olla. Kyllä. Ihmissuhteet yleensäkin ovat monimutkaisia. Kuitenkin samaan aikaan ne ovat hyvin yksinkertaisia. Hyvän ihmissuhteen pohjalla on tietyt perusainekset, jotka siellä aina on, on kyse ystävyydestä tai rakkaudesta. Minusta tuntuu monesti, että liiallisella monimutkaistamisella, sanojen ja ajatusten veivaamisella ihmiset tekevät parisuhteesta monimutkaisemman kuin se onkaan. Tämä monimutkaisuus-teema antaa mahdollisuuden selittää ja selittää, lopulta vakuuttaa itselleen, että on ollut oikeassa, vaikka kyse on loppujen lopuksi ollut jostain hyvin yksinkertaisesta. Haluttomuudesta ottaa vastuuta. Pelosta. Kyllästymisestä.
Minä en haluaisi pitkäjännitteisyyttä ja vastuun ottamista vaativaan tilanteeseen rinnalleni ihmistä, johon en voi luottaa. Joka jättää itselleen avoimen oven luikkia pois, kun itsestä alkaa siltä tuntua. Näin rakkaudessa, vastuullisessa työssä, elämän kriiseissä ja niin edelleen. En tiedä kuinka moni haluaisi, jos etukäteen tietäisi toisen asenteista.
Niinpä niin. Ei kukaan ole paha, vain toinen toistaan heikompi. Mehän voimme kommentoida vain sen perusteella mitä ihmiset kertovat. Sinä et tiedä tilanteesta enempää kuin minäkään, joten et voi tulkita sitä kuin omien ajatustesi pohjalta. Minusta kolmanneksi osapuoleksi suhteeseen pyrkivä on aina väärällä tiellä. Minusta myös suhteessa olevien tulisi ensin selvittää omat välinsä ja sitten vasta ryhtyä uusiin, on kyse mistä tahansa. Se on kunnioitusta myös niitä tulevia suhteita kohtaan. Arvostan todella paljon niitä, jotka tähän pystyvät ja joilla motivaatio asioiden todelliseen selvittämiseen riittää.
Huikkasin muuten tuossa kommenttiasi lukiessani murulle, että täällä eräs vihjaa minun hakevan auktoriteettia mielipiteilläni. Muru, joka siis tuntee minut kohtalaisen hyvin, nauroi. Se riittänee vastaukseksi tähän auktoriteetti-asiaan.Emme varmaankaan puhu edes samasta asiasta. Joten tästä ei päästä mihinkään.
Lopputulos kai on, että katsot alkuperäisen kirjoittajan toimineen väärin. Minä puolestani myönnän, että en tiedä. - LaikaQ
Laverdia kirjoitti:
Emme varmaankaan puhu edes samasta asiasta. Joten tästä ei päästä mihinkään.
Lopputulos kai on, että katsot alkuperäisen kirjoittajan toimineen väärin. Minä puolestani myönnän, että en tiedä.Voi olla. Ja päätelmäsi on aivan oikea.
Katsomme selvästi asiaa aivan eri näkökulmista, joten tämän kauemmas tuskin pääsisimme, vaikka jatkaisimme. Mutta hyvä keskustelu silti, ainakin minusta.
- Pir
Et todennäköisesti ole paha, enkä nyt jatka tekopyhäillen "Hymyilevän apollon" sanoin "vaan toinen on heikompi toista". Heikkous ei ole puolustus, syyhän se voi tietty olla. Mutta saattaa teillä olla niinkin eksoottinen tapaus, että kyseessä on tosiaankin kaikkinielevä suuri rakkaus, joka kestää kuin sidostesukka. Kuka tietää, toivotaan.
Tällaiset alut ovat aina kuitenkin raskaita, ja rassaavat osapuolia ja muitakin. Ainakaan minusta ei ole ollut kolmiodraamoihin, ei mitään ylevää sinänsä, kavahdan vain niin maar perusteellisesti moisia trabeleita. Onnea teille, jospa ruletti ei jatkaisi pyörimistään, tai oikeammin: ihmiset eivät jatkuvasti kokeilisi onneaan pyörittämällä rulettia. Voi nauttia siitä, mitä on. Toisaalta, jos ei ole, niin sitähän hakee, on se näinkin.- se ei ole
tekopyhää vaan karu totuus.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603