Aikomus hankkia Mac

Vaasa

Tuntuu tuo Windows maailma jotenkin elinkautiselta, joten tuollainen
Mac mini kiinnostaisi. Millaisia kokoemuksia koneesta? Minkä hintaisia ovat halvimmat? Saako Vaasasta tai lähiympäristöstä?

10

2338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Macmää

Hinnat on noin - 10 euroa suuntaan tai toiseen maksimissaan. Ihan hyvä pikkuruinen Macci se on.

Kannattanee Googlella hakea ensin mac mini monitor problem jotta voit nyt vielä tarkistaa että ei tule ongelmia näytön kanssa. Jossain olen nimittäin lukenut että kaikki näytöt ei tekisi yhtä hyvää yhteistyötä minin kanssa. Voi olla että se oli vain monitorin asetuksista kiinni. Näppäimistö kannattaa ottaa kauppaan mukaan, jotta saa tyypilliset Mac-näppäimet suoraan. Hiiri pitää olla usb-mallia.

Eipä se muuta pitäisi olla kun tepselit kiinni ja menoksi. Isojen tiedostojen kanssa mini saattaa olla hiukan tahmea kun siinä on pieni ja hidas 2.5" kovalevy, tyyliin kannettavat.

• tuntee erittäin tarkkaan mies joka Hopeisessa Omenassa käyttää nimimerkkiä AppleFarmer. Hän on yksi vaihtoehto hyviin vinkkeihin.

Toisaalta, kotiseudullasi toimii ainakin http://www.creativepc.fi, jossa Mac-hinnat ovat todella kohdallaan mitä olen huomannut. Ota kontaktia tyyppiin jonka etunimi oli Massi, sukunimeä en ny muista mutta palvelualttiilta vaikuttaa.

Mulla oli Mini pöydällä kuukauden, oikein kiva normaaliin käyttöön. Toisaalta 20 tuuman iMac G5:n hinta laski juuri 200 euroa 1629 euroon ja se olisi semmoinen unelmakone, pelkän näytön arvo on 600 €... mutta hintaluokka on kuitenkin toinen kuin Minillä.

Eipä kestä.

• Ossi

Kone maksaa aina. Minä lasken hankinnat 3-4 vuoden jaksolle. Tilasin MacBook Pron. Se maksaa aika paljon, mutta kolmen vuoden kuluttua siitä saa vielä rahaa.

Nykyisesta G4-kannattavasta ei tarvinnut kuin mainuta, että olen luopumasta isitä. Ostaja haluaisi sen heti, mutta uusi kone tulee maaliskuussa.

Eihän käytetystä saa tietenkään uuden hintaa, mutta ihan oikeaa rahaa kuitenkin.

• se on hyvä

Vuosi sitten vaihdoin macciin,enkä ole katunut eikä kone kaatunut,pieniä laittoja on ollut,lähinnä huvinvuoksi.

• tietoa kaipaava

Minun Mac alkaa olla päivityksen tarpeessa. Kuinka noin vanha käyttöjärjestelmä päivitetään ja paljonko maksaa? Kiitos ohjeista etukäteen! Osaan käyttää konettani erinomaisesti työntekoon, mutta teknisestä puolesta en ymmärrä mitään.

• Jortsu
        tietoa kaipaava kirjoitti:

Minun Mac alkaa olla päivityksen tarpeessa. Kuinka noin vanha käyttöjärjestelmä päivitetään ja paljonko maksaa? Kiitos ohjeista etukäteen! Osaan käyttää konettani erinomaisesti työntekoon, mutta teknisestä puolesta en ymmärrä mitään.

Mac OS X 10.3:a saa muutamalla kympillä käytettynä. Mac OS X 10.4 maksaa käytettynä jonkin verran enemmän:
        http://www.hopeinenomena.net
        http://www.macmaailma.fi

• 1stMacFinn
        tietoa kaipaava kirjoitti:

Kun et sano mikä Mac on kyseessä on vähän arvauksen varassa tämä vastaus.

Suosittelisin, että pistät RAMmin täyteen eli sen mitä rauta tuntee ja jos levytilaa ei ole yli 10 gigaa, vaihda isompi levy. Ja sitten vain Tiikeri OS X.4 koneeseen. Tuo maksaa 129 euroa uutena ja kuten jo sanottiinkin, noista voi onnistua ostamaan käytetyn.

• Tietoa kaipaava
        1stMacFinn kirjoitti:

Kun et sano mikä Mac on kyseessä on vähän arvauksen varassa tämä vastaus.

Suosittelisin, että pistät RAMmin täyteen eli sen mitä rauta tuntee ja jos levytilaa ei ole yli 10 gigaa, vaihda isompi levy. Ja sitten vain Tiikeri OS X.4 koneeseen. Tuo maksaa 129 euroa uutena ja kuten jo sanottiinkin, noista voi onnistua ostamaan käytetyn.

Kiitos osoitteista! Koneeni on iMac, muistia 512 MB, prosessori 1 GHz Power G4, vapaana tällä hetkellä 60,4 Gt.

Jos tiedossa "huutokauppa" tms. aiheeseen liittyen otan kiitollisena senkin linkin. Onko riski ostaa netistä päivitys..? ''

Terveisin, "Edelleen tietämätön..."

• 1stMacFinn
        Tietoa kaipaava kirjoitti:

Kiitos osoitteista! Koneeni on iMac, muistia 512 MB, prosessori 1 GHz Power G4, vapaana tällä hetkellä 60,4 Gt.

Jos tiedossa "huutokauppa" tms. aiheeseen liittyen otan kiitollisena senkin linkin. Onko riski ostaa netistä päivitys..? ''

Terveisin, "Edelleen tietämätön..."

Tuohan on mainio peli.

Suosittelen, että hankit siihen vähintään 512 MB muistikamman. Siinä taitaa olla nyt kaksi 256 MB kampaa eli toisen joudut ottamaan pois ja pistämään uuden tilalle. Tai vielä parempi olisi ostaa 1 GB kampa. Muistia ei ole koskaan liikaa.

Noista kahdesta paikasta olen ostanut ja myynyt monenlaista tavaraa. Ja aina on homma toiminut. Varsinkin Hopeisessa Omenassa on reilu meininki. Joten riski on hyvin pieni.

Just nyt ei näytä kenelläkään olevan tarjolla Tiikerin lisenssiä, minäkin juuri möin yhden ylimääräisen, kaverille.

• Tietoa kaipaava
        1stMacFinn kirjoitti:

Tuohan on mainio peli.

Suosittelen, että hankit siihen vähintään 512 MB muistikamman. Siinä taitaa olla nyt kaksi 256 MB kampaa eli toisen joudut ottamaan pois ja pistämään uuden tilalle. Tai vielä parempi olisi ostaa 1 GB kampa. Muistia ei ole koskaan liikaa.

Noista kahdesta paikasta olen ostanut ja myynyt monenlaista tavaraa. Ja aina on homma toiminut. Varsinkin Hopeisessa Omenassa on reilu meininki. Joten riski on hyvin pieni.

Just nyt ei näytä kenelläkään olevan tarjolla Tiikerin lisenssiä, minäkin juuri möin yhden ylimääräisen, kaverille.

Tämä kone on tosiaan hyvä ostos näine ohjelmineen ja kivan näköinen litteine näyttöineen. Kiitos vinkeistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe