Tälläkertaa tällaista...
Miten Windowsin voi asentaa uudestaan? Miten se vaikuttaa koneeseen? Katoaako tiedostoja, viruksia vai mitä?
Veli jotain sanoi että voisi auttaa kun on viruksia niin syvällä..
Niin että kertokaas.. :)
Pulmaa pukkaa
13
634
Vastaukset
- Von-Bruker
Windowsin uudelleen asennus poistaa C-osiolta kaiken. siis kaiken!
Joudut asentamaan ohjelmat uudelleen. Sun omat tiedstot (kuva, musiikit) voi siirtä turvaa asennuksen ajaksi erilliselle osiolle (esim D-osio) tai polttaa ne vaikka DVD:lle.
Winukkaa kannattaa asennella uudellee silloin tällöin. Siksi kovalevy kannattaa jakaa aika vähintään kahteen osaan.
Ja virukset ja muut haittaohj lähtee kyllä. Kone on taas kuin kaupanhyllyltä.- Feria
Mut miten se tehään? o_O
- Von-Bruker
Feria kirjoitti:
Mut miten se tehään? o_O
Siis miten asennetaan Windows uudelleen?????
Voisit vaikka kertoa, että mitä winukkaa olet asentamassa. - Feria
Von-Bruker kirjoitti:
Siis miten asennetaan Windows uudelleen?????
Voisit vaikka kertoa, että mitä winukkaa olet asentamassa.No siis käyttis on XP..
En kyl tiiä tarkotitko tota..
Sori nyt ku oon niin tyhmä.. :/ - Jylppy
>Sun omat tiedstot (kuva, musiikit) voi siirtä turvaa asennuksen ajaksi erilliselle osiolle (esim D-osio)<
Ei auta siirtää ainakaan jos käytössä recovery-romppu, se tyhjentää koko kovalevyn, osoinnista ei mitään hyötyä. Vai onko siihen olemassa joku niksi että saisi ajettua pelkän C:n uusiksi recoverylevyllä ? - Von-Bruker
Jylppy kirjoitti:
>Sun omat tiedstot (kuva, musiikit) voi siirtä turvaa asennuksen ajaksi erilliselle osiolle (esim D-osio)<
Ei auta siirtää ainakaan jos käytössä recovery-romppu, se tyhjentää koko kovalevyn, osoinnista ei mitään hyötyä. Vai onko siihen olemassa joku niksi että saisi ajettua pelkän C:n uusiksi recoverylevyllä ?Asennusohjelma ei koske erilliseen osioon. Vain C-osio tyhjentyy.
En tiedä recover-rompusta midn. mutta eihän se asenna winukkaa, vaan korjaa nykyisen asennuksen. - Feria
Von-Bruker kirjoitti:
Asennusohjelma ei koske erilliseen osioon. Vain C-osio tyhjentyy.
En tiedä recover-rompusta midn. mutta eihän se asenna winukkaa, vaan korjaa nykyisen asennuksen.Niin voisko siihen mun kyssään vielä vastata et miten se tehdään? :)
- Von-Bruker
Feria kirjoitti:
No siis käyttis on XP..
Sori nyt ku oon niin tyhmä.. :/Sitähän tarkoitin, koska winukoita on monia (3.11, NT, Win98, Win2000, XP, jne...)
nopeat ohjeet: olettasen, että on windows XP asennus CD olemassa (ja serial tallella)
- muuta BIOS-asetuksista buuttavan levyn järjestys niin, että CD-asema on ensimmäisenä. BIOS:iin pääset naputtamalla tiettyä nappia käynnistyksen yhteydessä (ylensä F2 tai del). Etsit sieltä boot device kohdan - >laita winukka cd sisään ja poistu BIOS tilasta tallentamall muutokset. ÄLÄ KOSKE MUUHUN.
- kun tietokone käynnistyy uudelleen tulee teksti käynistä CD-asemasta painamalla jotain nappia -> paina nappia
- seuraa ohjeita. Aennetaan ususi windows ei korjata edellistä.
- poista nykyinen windows osio (siis C-osoi, jossa sulla on nykyinen winukka)
- asenna alustamattomaan osioon uusi windows. Alusta käyttäen NTFS-tiedostojärjestelmää
- seuraa oheita anna serialit ja muut päivämärä asetukset
- kun winukka asennettu joudut asentamaan ajurit uudelleen (emolevy, näytönohjain, jne)
Jos kuullosti pahalta niin pyydä joku kylään tai vie kone paikalliseen. - Von-Bruker
Feria kirjoitti:
No siis käyttis on XP..
Sori nyt ku oon niin tyhmä.. :/haua avulla löydät paljon tietoa:
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&q=XP uudelleen asennus - Jylppy
Von-Bruker kirjoitti:
Asennusohjelma ei koske erilliseen osioon. Vain C-osio tyhjentyy.
En tiedä recover-rompusta midn. mutta eihän se asenna winukkaa, vaan korjaa nykyisen asennuksen.Noin se on recoverylevyillä että ajaa koko kovalevyn tyhjäksi, on tullut pari kertaa asennettua. Myöskään korjausmahdollisuutta ei ainakaan uusimmissa recoverylevyissä ole, ainoastaan koko asennus onnistuu. No osointi onnistuu asennuksen yhteydessä mutta mitä hyötyä siitä on kun kerta jyrää tyhjäksi kuitenkin seuraavassa asennuksessa koko kovalevyn ? Saisivat antaa alkuperäisen Windowsin mukaan eikä noita perhanan recoveryromppuja.
- Feria
Feria kirjoitti:
Niin voisko siihen mun kyssään vielä vastata et miten se tehdään? :)
Mä en nyt kyl yhtään tiiä millanen se cd on ja mihnä se on.. tarvitaanko sitä välttämättä?
- antitrolli
Feria kirjoitti:
Mä en nyt kyl yhtään tiiä millanen se cd on ja mihnä se on.. tarvitaanko sitä välttämättä?
TROLLI !
- vinkki..
Feria kirjoitti:
Niin voisko siihen mun kyssään vielä vastata et miten se tehdään? :)
Kokeileppas ihan huvikseen ajatella omilla aivoilla. Jos se sattuu paljon, niin pidä hetki taukoa ja kokeile uudelleen.
Oletko huomannut, että tuolla ylhäällä on kohta "Hae", kokeile sitä ihan huviksesi. Se on täysin vaaraton toiminto, se ei "pure".
Oletko ikinä kuullut hakukoneista? Niillä haetaan Internetistä tietoa, yleensä hakusanoilla. On mielenkiintoista kuinka moni on aikaisemmin kysynyt juuri saman kysymyksen. Tässä on yksi hyvä hakukone, Googleksi sitä nimitetään. Rohkeasti klikkaise linkkiä ja katso mitä sen takaa paljastuu, se kannattaa.
http://www.google.fi/search?hs=CaO&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&q="windows xp" käyttöjärjestelmän asennus OR asentaminen &btnG=Hae&meta=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458