Haluan ottaa kantaa kirjoittamallani myös alempana olevaan "älä anna lastasi adoptioon".
Kerron tässä lyhyesti oman tarinani. Synnyin 1978 perheeseen jossa isä oli romani ja äiti valkolainen. Isäni teki rikoksia ja joutui niistä vankilaan 1979, siis minun ollessa hieman alle vuoden ikäinen. Kaksi vuotta minua vanhempi veljeni ja minä olimme liian raskas taakka äidilleni hoidettavaksi ja romanisuku painosti häntä myös kasvatusmetodeissa, hän alkoi oirehtia mielenterveydellisesti ja turvautui alkoholiin. Veljeni ja minut adoptoitiin samaan perheeseen pohjanmaalle. En muista ajasta itse juuri mitään, mutta veljeni kertoi minulle pienenä tarinoita "entisestä elämästämme". Alusta alkaen myös adoptiovanhempani kertoivat meille alkuperästämme, mutta samalla osoittivat meille vilpitöntä rakkauttaan ja huolenpitoaan. Meillä on ollut kaikenkaikkiaan täydellinen lapsuus. Oikeita vanhempiamme olemme tavanneet harvoin, äiti on edelleen alkoholisti, mutta puhelimitse olemme toisinaan yhteydessä. Isä uusissa naimisissa jossain, en tiedä missä. Olen elämäni verran velkaa biologiselle äidilleni että hän ymmärsi itse luopua meistä. Hänestä ei todellakaan olisi ollut kasvattajaksi. Nykyisin olen itse kahden pienen lapsen äiti ja onnellisesti naimisissa. Vakituisesta työstä olen tällä hetkellä äitiyslomalla. Adoptiovanhempani joita isäksi ja äidikseni kutsun, ovat meille läheisimmät ihmiset. Veljeni on myös menestynyt elämässään mainiosti. Vanhempamme eivät koskaan salanneet menneisyyttämme, mutta ei sillä peloteltukaan. Elimme normaaliperheen elämää ja olen siitä todella onnellinen.
Onnellinen adoptoitu
4
1053
Vastaukset
- adoptoitu
Minä unohdin kirjoittaa tuolla toisessa ketjussa että jo noin kolmekyymenen vuotiaasta lähtien olen tuntenut että se oli hyvä että minut adoptoitiin. Koska olen oleskellut oikeitten vanhemoienikin luona niin aika äkkiä tajusin että minulla oli parempi adoptiovanhempieni luona.
Äitini ei olisi jaksanut paneutua äidinrooliinsa sillä tavalla mitä adoptioäiti. Oikeilla vanehmmillani oli myös neljä minua vanhempaa lasta. Adoptioperheessä minulla ei ollut sisaruksia mutta se ei ole minua haitannut mitenkään. Minulla oli hyviä lekkikavereita ja heillä oli myös mukavat vanhemmat mitkä käsittelivät minua kuin omaansa.
Tunnen itseni onnelliseksi ja nautin elämästä. Omat lapset ovat olleet suuri rikkaus minulle, mutta en ole heitä sitonut itseeni vaan antanut kasvaa itsenäisiksi ja omilla jaloillaaan seisoviksi. - harmooni
Auttoiko kukaan bioäitiänne sen jälkeen kun teidät adoptoitiin? Vai jäikö hän oman onnensa nojaan? Hyvä että teidän elämä järjestyi. Ette tietenkään ole velvollisia huolehtimaan äidistänne, mutta aika kauhealta tuo hänen kohtalonsa kuulosti...
- adoptoitu
vieläkin, on 82 vuotia, mutta niin dementoitunut ettei tune enää ketään.
Bioäitini eleli isänsä ja neljän sisarukseni kanssa. Isä oli se vahva henkilö mikä piti kaikesta rulianssista huolta. - adoptoitu/äiti
Biologinen äitini elää nykyään alkoholisteille suunnatussa tukiasuntolassa ja yrittää selvitä eteenpäin. En ole koskaan kokenut olevani "vastuussa" hänestä, mutta pidämme yhteyttä. Lapsenlapsensa hän on nähnyt pariin kertaan ja lähettelen valokuviakin hänelle toisinaan. Koen että hänellä on oikeus tietää halutessaan mitä meille kuuluu ja hän on kiitollinen siitä, että saa olla jollain tavalla yhteydessä meihin. Biologinen äitimme on ollut mielenterveydellisten ongelmiensa ja alkoholismin takia jatkuvan avun tarpeessa ja hän on ollut työkyvytön syntymästämme saakka. Apua hän on siis saanut, mutta jos ihmisen oma tahto uuden elämän aloittamiseen on aivan nollilla ei ole helppoa antaa enempää kuin halutaan vastaanottaa. Surullista mutta totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731