Opel ylihaukuttu

Miksi näin?

Taitaa olla näistä jutuista yli puolet valetta.Tutuilla ei oo Ooppeleissa juurikaan vikoja ollut.Mikä on oikea totuus? KERTOKAA!!

10

1689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatu vaan

on usein häilyvä käsite,mutta niin se vaan on että opel on luvattoman huono(lue paljon vikoja)verrattuna muihin vastaavan hintaluokan autoihin.

• Pave

Niinpä niin ja tästähän juuri olikin kysymys: miten perustelet tietosi? Omat kokemukseni -99 Vectrasta (45000 km) sekä lähipiirin Opeleista eivät tue käsitystä kammottavan surkeasta laadusta. Vikojakin on, mutta ei mitään katastrofaalista tai kallista. Lisäksi tyyppivikoja (esim. Astran takajarrut) korjataan auliisti takuun piikkiin takuuajan jälkeen ainakin täällä Itä-Suomessa. En kuitenkaan epäile, etteikö Opelien(kin) joukossa olisi todellisia riesayksilöitä.

Jos minun pitäisi kuulemani ja tuttavien kokemusten perusteella väittää jonkin automerkin laatua kehnoksi, niin ko. merkki olisi VW. Tätä en kuitenkaan tee, koska otos on pieni: yksi toimiva -98 Passat ja yksi surkea -97 Passat. Omien kokemusteni perusteella (-95 Carina) en myöskään kehuisi Toyotaa...

Opelin laatu on todellisuudessa aivan samaa tasoa muiden saksalaisten ja ranskalaisten merkkien kanssa. Ongelmayksilöitä löytyy suuresta määrästä väistämättä ja paha kello kuuluu kauas. Opelista on muodostunut suosittu sylkykuppi lähinnä 90-luvun alkupuolen ruosteongelmien ja Vectra B:n ensimmäisten vuosien heikon laadun vuoksi.

• -99
        Pave kirjoitti:

Niinpä niin ja tästähän juuri olikin kysymys: miten perustelet tietosi? Omat kokemukseni -99 Vectrasta (45000 km) sekä lähipiirin Opeleista eivät tue käsitystä kammottavan surkeasta laadusta. Vikojakin on, mutta ei mitään katastrofaalista tai kallista. Lisäksi tyyppivikoja (esim. Astran takajarrut) korjataan auliisti takuun piikkiin takuuajan jälkeen ainakin täällä Itä-Suomessa. En kuitenkaan epäile, etteikö Opelien(kin) joukossa olisi todellisia riesayksilöitä.

Jos minun pitäisi kuulemani ja tuttavien kokemusten perusteella väittää jonkin automerkin laatua kehnoksi, niin ko. merkki olisi VW. Tätä en kuitenkaan tee, koska otos on pieni: yksi toimiva -98 Passat ja yksi surkea -97 Passat. Omien kokemusteni perusteella (-95 Carina) en myöskään kehuisi Toyotaa...

Opelin laatu on todellisuudessa aivan samaa tasoa muiden saksalaisten ja ranskalaisten merkkien kanssa. Ongelmayksilöitä löytyy suuresta määrästä väistämättä ja paha kello kuuluu kauas. Opelista on muodostunut suosittu sylkykuppi lähinnä 90-luvun alkupuolen ruosteongelmien ja Vectra B:n ensimmäisten vuosien heikon laadun vuoksi.

Omassa lähipiirissä myös uudehkoja Opeleita (98-99) ja kaikki ovat olleet vaivattomia. Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Ensimmäiset Vectra B:t olivat ilmeiseti huonoja, samoin F-mallin Astran ruostesuojaus oli tiettyinä vuosina arvostelun alapuolella. Mutta nyt näyttää hyvältä.

• Maza
        -99 kirjoitti:

Omassa lähipiirissä myös uudehkoja Opeleita (98-99) ja kaikki ovat olleet vaivattomia. Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Ensimmäiset Vectra B:t olivat ilmeiseti huonoja, samoin F-mallin Astran ruostesuojaus oli tiettyinä vuosina arvostelun alapuolella. Mutta nyt näyttää hyvältä.

Ihmetyttää tuo jatkuva Opel- laadun haukkuminen jne.. Taloudessamme on nyt 3. Opel peräkkäin (Vectra, 92, Vectra 95 ja tällä hetkellä Astra 98, jos oikeen muistin nuo vuosimallit)ja ei kyllä vikoja ole todellakaan noin niinkuin muut väittävät! Määräaikaishuollossa on käyty vain, kilometrejä tällä hetkellä on n.32t.!

• Menox vaan
        Maza kirjoitti:

Ihmetyttää tuo jatkuva Opel- laadun haukkuminen jne.. Taloudessamme on nyt 3. Opel peräkkäin (Vectra, 92, Vectra 95 ja tällä hetkellä Astra 98, jos oikeen muistin nuo vuosimallit)ja ei kyllä vikoja ole todellakaan noin niinkuin muut väittävät! Määräaikaishuollossa on käyty vain, kilometrejä tällä hetkellä on n.32t.!

Laskin tässä, että on menossa 8.s Opel peräjälkeen. Työssä kun tarvin taloudellisen ja hyvän auton kaikin puolin, niin ei oo tarvinut merkkiä vaihtaa. Asconat, Vectrat ja Omegat on ajettu. Autot on huollettu ohjelmien mukaan eikä koskaan ole välille jääty. Yksikään ei ole ruostunut käsiin, joten on tainnut osua kohdalleni loistoyksilöt. Itse olen sitä mieltä, että laadukas on ollut sarja tässä 20 vuoden kuluessa.

• kilroy
        Menox vaan kirjoitti:

Laskin tässä, että on menossa 8.s Opel peräjälkeen. Työssä kun tarvin taloudellisen ja hyvän auton kaikin puolin, niin ei oo tarvinut merkkiä vaihtaa. Asconat, Vectrat ja Omegat on ajettu. Autot on huollettu ohjelmien mukaan eikä koskaan ole välille jääty. Yksikään ei ole ruostunut käsiin, joten on tainnut osua kohdalleni loistoyksilöt. Itse olen sitä mieltä, että laadukas on ollut sarja tässä 20 vuoden kuluessa.

näköjään opelin laatu vaihtelee aikatavalla on yksilöitä missä ei ole mitään vikaa ja sitten on näitä maanantaikappaleita ainakin tältä palstalta saa sellaisen kuvan että aika riski peliä osta sellainen auto

• Astra 98 G
        -99 kirjoitti:

Samaa mieltä

• <<< Naikki >>>

Itselläni on jo seitsemäs (7) Opeli menossa, vuosilta -82-> -99 ja malleja useampi Kadett, Astra ja pari Omegaa. Voisi sanoa, että pääsääntöisesti syyte ei pidä paikkaansa, huonojakin yksilöitä löytyy. Kaipa myös muilta merkeiltä?
      Mutta asiahan kärjistyy aika paljon, kun katsotaan tilastoja maamme myydyimmistä autoista, miksi Opel on useana vuonna ollut Suomen myydyin auto, siksikö, että se on niiiin surkea? Ja mahtaiskohan huonot puheet johtua siitä, että tuollaiseen määrään, mitä Opeleita myydään vuodessa, mahtuu aika monta käyttäjää, jotka eivät jostain syystä pidä autostaan, ja muistavat myös mainita siitä muille.
      Ja käytettyä autoa ostettaessa on aika merkittävä tekijä, miten autoa on pidetty, vain ajoa ja välillä tankkaus vai onko välillä jopa huollettu?

• Karsta

Jos jossakin yksilössä, esim B Vectrassa, on ollut uutena vikoja niin kun ne on takuuseen korjattu ei niitä sen jälkeen kuulu eikä näy. Kun vain muistaa 1.6 koneen jakohihnan(lue vesipumppu hihnapyörät)kunnon tarkkailun (ääni!,huoltomies/asiantuntija tietää!),auto vaatii vain sen 6-7-l bensaa/100 km ja seuraavat 300 000 tkm saa nauttia. T:1xE-Kadett 2xA-Vectra B-Vectra

• Olli

Astralla jo kolme päivää ja 250km ilman vikoja. Ihan mukava peli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      13
      3645
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      173
      3307
    3. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      226
      2860
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      70
      2457
    5. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      1742
    6. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      9
      1500
    7. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      26
      1376
    8. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1281
    9. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      1052
    10. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      104
      931
    Aihe