Olen asentamassa tietääkseni tyhjään koneeseen ubuntu linuxia, ja siinä ei ole cd asemaa, joten miten tämän käyttöjärjestelmän saisi korpulle? ainakin joku on sanonut että kun taitavasti tekee niin ubuntu mahtuu korpulle.
Ubuntu Linux 5.10 asennus
7
654
Vastaukset
- Hepi.
Foorumilla...
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=1254.0- minä
Ei taida vaan vieläkään onnistua asentaminen kokonaan netin yli. En oikeen ymmärrä miksi noin on. Esim Debianin voi asentaa kokonaan netistä ftp-serveriltä. Et tarvitse kuin kaksi asennuskorppua joilla asennuksen saa käyntiin, kaikki loppu asentuu esim funetin debian mirrorilta.
Miksi Ubuntu ja Kubuntu ei tarjoa tuota mahdollisuutta? Niin ja vastaukseksi ei kelpaa se, että voihan pistää pystyyn oman tftp-serverin mistä asentaa. Enkä nyt tarkota sitä, että haetaan asennuksen lopussa lisää paketteja netistä, vaan sitä että asennus hoituu alusta loppuun netissä olevan ftp-serverin kautta. - Ubuntu-verkkoasennus
minä kirjoitti:
Ei taida vaan vieläkään onnistua asentaminen kokonaan netin yli. En oikeen ymmärrä miksi noin on. Esim Debianin voi asentaa kokonaan netistä ftp-serveriltä. Et tarvitse kuin kaksi asennuskorppua joilla asennuksen saa käyntiin, kaikki loppu asentuu esim funetin debian mirrorilta.
Miksi Ubuntu ja Kubuntu ei tarjoa tuota mahdollisuutta? Niin ja vastaukseksi ei kelpaa se, että voihan pistää pystyyn oman tftp-serverin mistä asentaa. Enkä nyt tarkota sitä, että haetaan asennuksen lopussa lisää paketteja netistä, vaan sitä että asennus hoituu alusta loppuun netissä olevan ftp-serverin kautta."Esim Debianin voi asentaa kokonaan netistä ftp-serveriltä. Et tarvitse kuin kaksi asennuskorppua joilla asennuksen saa käyntiin,"
Niinpä niin. Miksi et asenna Debiania? Debian on ihan sama asia kuin Ubuntu - hieman konffattuna.
Ubuntu ei käytä 2.4-kerneliä vaan 2.6-kerneliä, joka ei mahdu levykkeelle. Asennusvaihtoehtoja on siis useita, mutta boottausmedia pitää koneellasi olla (CD/PXE/USB). - minä
Ubuntu-verkkoasennus kirjoitti:
"Esim Debianin voi asentaa kokonaan netistä ftp-serveriltä. Et tarvitse kuin kaksi asennuskorppua joilla asennuksen saa käyntiin,"
Niinpä niin. Miksi et asenna Debiania? Debian on ihan sama asia kuin Ubuntu - hieman konffattuna.
Ubuntu ei käytä 2.4-kerneliä vaan 2.6-kerneliä, joka ei mahdu levykkeelle. Asennusvaihtoehtoja on siis useita, mutta boottausmedia pitää koneellasi olla (CD/PXE/USB)."Ubuntu ei käytä 2.4-kerneliä vaan 2.6-kerneliä, joka ei mahdu levykkeelle. "
Kyllä se sinne mahtus jos se vaan sinne olisi haluttu laittaa. Tohon vetoominen nyt on pelkkä tekosyy. Mikä pakko sinne korpulle olis yrittää tunkea kerneliä mihin on käännetty mukaan sellasta mitä ei asennuksn käynnistämiseen tarvita? Kerneli kyllä mahtuu korpulle, myös 2.6.x. - ,,jipe...
minä kirjoitti:
"Ubuntu ei käytä 2.4-kerneliä vaan 2.6-kerneliä, joka ei mahdu levykkeelle. "
Kyllä se sinne mahtus jos se vaan sinne olisi haluttu laittaa. Tohon vetoominen nyt on pelkkä tekosyy. Mikä pakko sinne korpulle olis yrittää tunkea kerneliä mihin on käännetty mukaan sellasta mitä ei asennuksn käynnistämiseen tarvita? Kerneli kyllä mahtuu korpulle, myös 2.6.x.Jos se Ubuntu on saatava niin sinuna minä ostaisin jonkun CD-aseman siihen koneeseen eihän ne ees maksa enää juuri mitään ja pääsisit ongelmistasi helpoiten.
- Muita vaihtoehtoja
minä kirjoitti:
"Ubuntu ei käytä 2.4-kerneliä vaan 2.6-kerneliä, joka ei mahdu levykkeelle. "
Kyllä se sinne mahtus jos se vaan sinne olisi haluttu laittaa. Tohon vetoominen nyt on pelkkä tekosyy. Mikä pakko sinne korpulle olis yrittää tunkea kerneliä mihin on käännetty mukaan sellasta mitä ei asennuksn käynnistämiseen tarvita? Kerneli kyllä mahtuu korpulle, myös 2.6.x." Mikä pakko sinne korpulle olis yrittää tunkea kerneliä mihin on käännetty mukaan sellasta mitä ei asennuksn käynnistämiseen tarvita?"
Kyllä sinne asennuksen vuoksi on yhtä sun toista tungettava, että toimii jokakoneessa asennus.
SlackWare käyttää kahta levykettä, boot-levy sekä root-levy, joilla asennus saadaan käyntiin. Slackwaren saa myös testinä 2.6-kernelille, ja jokin image 2.6-kernelistä siellä on. En tiedä, sisältääkö tuo boot-levy 2.6-kernelvaihtoehtoa (tuskin).
Nykyisin kuitenkaan enää ei jakelut tarjoa levykeasennusta (kernel 2.6:llä).
Muita vielä mainitsemattomia asennustapoja on kovalevyn siirtäminen toiseen koneeseen, jossa asennus suoritetaan. Pitää vain hieman tietää, mitä tekee. - minä
Muita vaihtoehtoja kirjoitti:
" Mikä pakko sinne korpulle olis yrittää tunkea kerneliä mihin on käännetty mukaan sellasta mitä ei asennuksn käynnistämiseen tarvita?"
Kyllä sinne asennuksen vuoksi on yhtä sun toista tungettava, että toimii jokakoneessa asennus.
SlackWare käyttää kahta levykettä, boot-levy sekä root-levy, joilla asennus saadaan käyntiin. Slackwaren saa myös testinä 2.6-kernelille, ja jokin image 2.6-kernelistä siellä on. En tiedä, sisältääkö tuo boot-levy 2.6-kernelvaihtoehtoa (tuskin).
Nykyisin kuitenkaan enää ei jakelut tarjoa levykeasennusta (kernel 2.6:llä).
Muita vielä mainitsemattomia asennustapoja on kovalevyn siirtäminen toiseen koneeseen, jossa asennus suoritetaan. Pitää vain hieman tietää, mitä tekee.No missä mä väitin, että yksi korppu riittäs koko asennusohjelmalle? Itsehän minä sanoin,,että esim Debianilla tarvitaan kaksi korppua, joilla toisella on kerneli. Toinen on root ja toinen boot korppu. Puhe oli vaan siitä, että se kerneli 2.6:kin mahtuu yhdelle korpulle. Netistä voi hakea googlella juttua tosta jos joku ei usko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564