Olen joskus tulevaisuudessa ostamassa uuden prosessorin ja ehkä emolevynkin. Ammattikoulussa eräs opettaja kertoi, ettei prosessoria tarvitse kiinnittää emolevyyn kiinni tinalla (vai mikä se aina onkaan) vaan sen voi laittaa emolevyyn kiinni ihan ilman mitään kiinnitteitä. Onko kannattavaa?
emolevyyn kiinni tinalla vai ilman?
7
680
Vastaukset
- EI juotosta
PC koneissa prosessorit tulee valmiiksi paikalleen juotettuihin kampoihin. Superotietokoneista en sano mitään
- Fox
Prosessorissa on piikit ja prosessorikannassa on vastaavasti reiät ja vielä siihen kantaan on rakennettu lukitus pitämään prossu tiukasti paikallaan.
- Lasse-49
Missä ammattikoulussa prossu tinataan kiinni emoon ?
Taitaa olla epäpätevä ope.- ammattikoulussa
Mietin itsekin että onko tämä vitsiä mutta aikoinaan kun itse olin ammattikoulussa ja rakensimme konekielimikroja niin kyllä se prosessori vaan suoraan levylle juotettiin.
AIkaa tuosta on jo yli 20 vuotta joten en tiedä mitä ammattikouluissa nykyisin tehdään. - yung
Jos totta puhutaan, oli se opettaja aika höpsö :D
Ja nyt vasta muistin kun luin näitä, että prosessillehan on oma paikkansa emolevyssä, että anteeksi pienehkö väärin käsitys tässä asiassa. - Sekoseko
ammattikoulussa kirjoitti:
Mietin itsekin että onko tämä vitsiä mutta aikoinaan kun itse olin ammattikoulussa ja rakensimme konekielimikroja niin kyllä se prosessori vaan suoraan levylle juotettiin.
AIkaa tuosta on jo yli 20 vuotta joten en tiedä mitä ammattikouluissa nykyisin tehdään.Kyllä joskus 80-luvun alussa juoteltiin 8-bittisiä prosessoreita suoraan kiinni piirilevyyn. Pintajuotosmenetelmän yleistymisen jälkeen juotosyritykset vain polttivat pilalle kalliin piirilevyn.
Siitä vaan juottelemaan... kalliiksi käy.
- Sekoseko
Nyt kun sun vittuilua tarvittaisiin olet helkkari paskalla!!
http://www.monksu.net/?taso=Piristeet/K15&old_url=/piristys/huumori/2003/vittuilu.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362934Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51578Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71904
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44744
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22688- 56687