tääl on ollu aikasemmin keskustelua kissojen yksin jättämisestä viikonlopuksi..niin mietein tässä että jos en saa lauantaipäivälle kissalleni hoitajaa niin pärjääkö kissa yksin jos lähden perjantaina joskus 12 aikoihin ja tulen sunnuntaina noin klo 16?
viikonloppu
10
745
Vastaukset
löytää kissalle hoitajan joka kävisi sitä kerran pari katsomassa lauantaina. Itse tulen kesällä olemaan poissa perjantaista n. 17 asti sunnuntaihin n. 15 asti säännöllisesti. Riippuu tietysti kissan iästä, ja kun sinulla on ilmeisesti vain yksi kissa.
Kaksikin pärjää varmaan paremmin yksin kotona kuin yksi, jolle varmasti yllättää tekemisen puute ja sitten voi tuhoa olla seurauksena.- kaksi kissanpentua
Minä en kyllä jättäisi niin pikäksi aikaa. ainakaan jos kissoja on vain yksi. Enkä kyllä jättäisi kahta kissanpentua keskenään edes yhden yön yli. Päivän kissa kyllä pärjää yksinkin. Yritäppäs hankkia joku hoitaja, onhan noita kissahoitoloita eikä ne paljoa maksa =)
- nasu-85
Kissa ei pärjää viikonloppua yksin...mitenkäs olit esim.ruokailun ajatellut järjestää? ai että kipot täyteen ruokaa, niin kyllä se kissa ne sitten syö kun nälkä tulee?!? ei tule toimimaan...ensinnäkin kissa voi syödä kaikki ruokansa jo vaikka perjantai-iltana, tietysti joidenkin kissat ovat viisaita ja osaavat "säännöstellä" syömisiään, mutta kyllä tuo meidän rontti ainakin kipon tyhjentää jo parin tunnin sisällä siitä kun siihin ruokaa laittaa...jos laittaisi parin tunnin välein, olis kissa jo aikamoinen tynnyri, sillä kun tuntuu olevan pohjaton maha...
ja jos kissalla ei ole seuraa koko aikana, niin kyllä se mahtaa ihmetellä että onko hänet hyljätty aivan täysin...
kummallista mielestäni tuollainen ajattelu että kissan voisi jättää viikonlopuksi yksin...eihän kukaan jätä koiraakaan yksin niin pitkäksi aikaa..jos helppoa lemmikkiä kaipaa, niin varmaan akvaario olisi paras ratkaisu...
Mitenkäs muuten, eikö sulla ole mahdollisuutta ottaa kissaa mukaan sinne mihin menet?
Meillä on kyllä (niin kauan kun on kissoja ollut) suunniteltu menot vähän niinkun niiden ehdoilla...eli jos ei olla saatu hoitajaa, ja mukaan ottaminen ei ole onnistunut, niin sit ollaan vaan yksinkertasesti kotona...kun kerran eläimiä on päättänyt huollettavikseen ottaa, niin kyllä niistä pitäis sit kans huolehtia..
eli koitappas nyt etsiä kissalles hoitaja, tai jääppä sit kotio...- msda
Vastauksia kysymyksiisi...minun kissani ei ole tuommoinen syöppö..se osaa säännöstellä eli syö silloin kun on nälkä, sillä on aina vaikka kotonakin olisin kuivamuonaa kupissaan ja sitä se käy päivällä vähä väliä napostelemassa, joka toinen päivä täytän kupin..Minun mielestäni koira ja kissa on kyllä ihan erilaiset lemmikit..En voi ottaa kissaani mukaan koska poikaystäväni isä on allerginen joten tämä ei tule kysymykseen..ja tämä minun kysymykseni olikin vain jos, en ole jättämässä sitä yksin..kuhan pohdein mahdollisuutta jos ei muutakaan olisi..
- voikos
näin jättää eli perhe lähtee la-aamuna klo 07.00 ja palaa su klo 17.00. Oikeastaan on melkein pakko jättää, kun ainoat hoitajatkin on samalla reissulla (häissä) ja heillä myös kissa kotona yksin saman ajan. Mutta mitä mieltä olette?
- Lauryn
Eläinsuojelulain mukaan lemmikkieläimen tila on tarkistettava vähintään kerran vuorokaudessa.
Vaikka kissa teoriassa saattaa pärjätä runsaalla vedellä ja kuivamuonalla varustettuna, niin aina voi jotain tapahtua. Kissa saattaa jäädä kiipeliin vähän aikaa sen jälkeen kun omistaja on lähtenyt. Se saattaa siis kitua pari päivää, kenenkään tulematta apuun.
Kissa saattaa sulkea itsensä vahingossa vaikka vaatekaappiin, josta ei pääse pois. Tai kaataa kaikki juomakuppinsa. Kissalle vuorokaudenkin juomattomuus ja ruuattomuus aiheuttaa pysyviä ja vakavia sisäelinvaurioita.
Onpa sellainenkin sattunut muutamia kertoja, että kissa on möyrinyt sängyssä pussilakanan sisään, eikä ole löytänyt tietään ulos.
Kissaa ei siis saa jättää valvomatta yli vuorokaudeksi, vaan on hoidettava joku tarkistamaan kissan tilanne vähintään kerran vuorokaudessa. - hurtta-83
Meillä tytöt varmaan nauttisivat jos saisivat keskenään jäädä :)
On ne joskus vuorokaudeksi keskenään jätettykin.
Meillä on iso kylppäri ja sauna ja Sinne laitettiin ruokakupit ja juomakupit Ja tietysti hiekkalaatikko(se on kyllä siellä aina) Siellä ei mitään kisuille vaarallista ole...hyvin neidit pärjäsivät.
Nyt jos pitäisi jättää ne kaksisteen antaisin niiden vapaasti kulkea koko asunnossa, nytten kun molemmat ovat jo aikuisia niin osaavat kyllä olla.
Mutta en kyllä ehkä koko viikonlopuksi uskaltaisi jättää kaksistaa, vaan sillensä et joku kävisi välillä moikkaamassa, puhistamassa laatikon ja täyttämässä ruoka ja juoma kipot.- eläinrääkkääjä
mut meillä on monesti kissat (3)ollu keskenään koko viikonlopun pe-su. Ruokakupit täyteen, vesi astioita monta eri puolille, ovet teljetään kiinni tai auki, etteivät mee kiinni. Nää mein kissat ku syö nii vähän ja eivät syö juuri muuta ku raksuja, eli ei tarvi olla koko ajan antamas ruokaa.
Niitä on mahoto ottaa mukaankaan ku yks paskoo ja oksentaa ku pelkää, yks huutaa ku tapettava ja yks saa stressistä epilepsiakohtauksen, joten suosiolla jätän killit kotiin ja onhan nuilla toisistaa seuraa.
- vk-loppu
Kissa pärjää kyllä yksin viikonlopun. Meillä laitetaan useampi hiekkalaatikko poissaolomme ajaksi. Ruokansa se osaa itse säännöstellä, ja vettä tietysti reilusti matalaan astiaan, ettei vaan kaadu. Paremmin tämä meidän kisu kotosalla viihtyy kun reissussa.
- jättänyt kissat kotiin viik...
Minä olen ainakin jättänyt toisinaan kaksi aikuista kissaani kahdestaan viikonlopuksi kotiin, koska he inhoavat matkustamistä niin en niitä aina halua rääkätä kun viikonloppureissulle lähden. Hyvin ovat pärjänneet ja enkä todellakaan koe itseäni mikskään eläinrääkkääjäksi. Ennemminkin niiden jokapaikkaan raahaaminen rääkkäystä.
Laitan niille ruokaa, vettä ja yhden ylimääräisen hiekkalaatikon ja hyvinpä ovat pärjänneet.
Elämäänsä tyytyväisten kissojen omistaja :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal323257- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478