Sain juuri koottua Educan Mona Lisa Miniature -palapelin (1000 palaa). Laatikossa olevan kuvan perusteella luulin palapelin kuvaa paljon tarkemmaksi, mutta se osoittautui niin epätarkaksi, että esimerkiksi kaikki tummat palat näyttivät ihan samalta. Sitten kun ne palat sopivat vielä erittäin hyvin väärille paikoille, niin kokoaminen oli erittäin hankalaa. Laatikon kuvan päällä oli vielä Educan logo, mikä vaikeutti entisestään kokoamista. Ajattelin laittaa sen nyt kehyksiin ja seinälle. Siihen tarkoitukseen olisi toivonut vähän parempilaatuista kuvaa, mutta tähän kai nyt on tyydyttävä. Ihan ongelmitta ei sen liimaaminenkaan käynyt. Käytin siihen palapelin mukana tullutta liimaa. Liima kostutti paloja niin paljon, että liimaa levittäessä muutaman palan kulma aukesi. Liiman vaikutuksesta palapeli myös turposi sen verran, että se oli sullottava väkivalloin kehyksiin. Ilman vahinkoja ei siitäkään selvitty.
Nyt olen aloittamassa Ricordi Arten Pablo Picasso - Toros y Toreros -palapeliä. Se vaikuttaa huomattavasti laadukkaammalta, kun tuo edellinen.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai antaa neuvoja, että tällaisilta tilanteilta vältyttäisiin?
Huonoa onnea palapelin kanssa
5
5330
Vastaukset
- Nuppu
En ole koskaan käyttänyt palapelin mukana tulevaa liimaa (jauhepusseja) liimaukseen. Mielestäni parhaiten toimii tavallinen "eri keeper" yleisliima. Liimaan sekoitetaan vettä sen verran, että pensselillä levitys onnistuu. Liimaa voi levittää kaksi kerrosta (kuivatus välillä) ja pysyy hyvin. Palat ei tällä tavalla liimatessa turpoa tai kulmat aukeile.
Kaj Stenvallin Ankka-palapeli (tacticin) on jo pari vuotta pysynyt hyvin kasassa ja liimausta on muiden harrastusten parissa kokeiltu riittävästi(kirjansidonta, portfoliot yms.), että uskallan väittää tämän toimivan.
Parempaa onnea uuden palapelin kanssa!- Nuppu
Unohdin mainita, että olen liimannut taustapuolelta! Ei mene se pinta pilalle... Ja kääntäminen onnistuu kahden pahvin tai muun sopivan alustan kanssa. En ole vielä 5000 palan palapeliä yksin käännellyt, mutta 2000 vielä onnistuu.
mulla ainakin juuri tuosta Educasta (jonka palat muutenkin jotenkin läpryjä) ja Fame Puzzlesista.
- pussel4ever
Clementonista myös huonoja kokemuksia, huonosti leikattuja/liitoksia, samoin "palat sopivat vielä erittäin hyvin väärille paikoille"
- innokaspalapelisti
Minulla huonoja kokemuksia tacticin, heye:n ja king:n palapeleistä. Palat sopivat monille paikoille. Heye ja king laadultaan kyllä muuten aika hyviä ja kuva kirkas ja tarkka. Tacticin palat on jotenkin turpean höttöisen oloisia jotka menee aika tiukasti paikoilleen. Vielä kun kuva on kauttaaltaan harmaabeige ja osittain sumuinen niin enpä tiedä viitsinkö edes loppuunasti tehdä. Minulla on parhaimmat kokemukset ravensburgerista ja clementonista, pala kun näissä menee paikoilleen voi olla melko varma, että se myös on oikeassa paikassa eikä vaan tungettu väärään paikkaan siksi, että samanvärisiä ja mallisia paloja on kymmenittäin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983