Millaisia "oireita" teillä on ollut kun raskaus on ollut ihan alkuvaiheessa? Onkos kellään ollut samanlaista vatsakipua kuin menkkojen aikana tai lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta? Entäs äkillisiä kiukkupuuskia? =/ Minulla kaikkia noita ja lisäksi on menkat melkein viikon myöhässä.
Raskaudesta..
12
2065
Vastaukset
- päivikki
jos jo raskauden ensipäivinä on tuollaista itsensä tarkkailua ja hätäilyä, niin mitä onkaan edessä?
- Pelokas
Kai sitä nyt saa itsestään olla huolestunut!!
- vastaus kuin edellinen
Hei!
Vähän samanlaista itsenitarkkailua harjoitan minäkin. Tosin minun tapauksessani lapsi olisi hyvinkin toivottu. Jotenkin tässä kuukausien yrittämisen aikana olen huomannut, että koska odotan raskautta niin kovin, keksin itselleni oireita ihan tyhjästä. Kuukautiskierto on heitellyt viikonkin, olen kiukkuinen ja nälkäinen ja selkää särkee. Minulla on siis montakin "alkuraskausoiretta" -muttei raskautta. Samantyyppiset tuntemukset voivat johtua stressistä, painonmuutoksista, tulehduksista jnejne. Kannattaa tietenkin tehdä raskaustesti joko apteekista haettavalla tai vaikka terveyskeskuksessa. Tk:ssa testin voi tehdä aina maksutta. Mutta pointtini oli, että itsensätarkkailu on ehdottomasti pelkästään hyvä asia! Toivottavasti sinulle käy parhain päin!- Pelokas
Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta :) Minun tapauksessa lapsi ei olisi kauhean toivottu, koska olen vasta 17 ja opinnot kesken. Mutta pitää nyt tarkkailla tilannetta.
- miksi...
Pelokas kirjoitti:
Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta :) Minun tapauksessa lapsi ei olisi kauhean toivottu, koska olen vasta 17 ja opinnot kesken. Mutta pitää nyt tarkkailla tilannetta.
et tee testiä jos menkatkin kerran ovat myöhässä?
- tyttö*
oli kans äkillisiä kiukunpuuskia ja vessassa jouduin ravaamaa jatkuvasti ja välillä myös janotti ihan törkeesti, päätä särki ja oli sellasii alavatsa kipuja mitä menkkojen aikana, menkat myöhässä tietenki ja kaikkii ihmeellisii mielitekoja ja sitte hajuaisti tuntu parantuneen aika lailla ku tuntu et kaikki hajut tuntu nenässä ja muut ei haistanu mitää :D.. sitte ku menkat oli ollu parisen viikkoo myöhässä ni alkoki sitte ympärivuorokauden kestävä kuvottava olo ja sen jälkee sitte tein raskaustestin ja plussaa näytti.. :(.
- Pelokas
Mulla kyllä on kans hajuaisti parantunu jonkin verran =/ Mut lasta mä en kyllä nyt ois valmis saamaan.. Pitää toivoa, että tää ois vaan hormoonien hyrräystä =)
- tyttö*
Noh.. toivotaa nii ettet raskaana oo :).. itellä kävi että raskaana olin vaikka en olis halunnu.. nyt sitte mietityttää ku syön e-pillereitä mut mulla on taas samat oireet ku raskausaikana.. tosin voihan nää oireet olla pillereistäki johtuvia.. toivottavasti ainaki :).
- juuri nuo
Minulla oli juuri nuo kuvaamasi oireet alkuraskaudessa. Alkoivat jo vajaata viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Testiä siis ostamaan, jos menkat ei ole vieläkään alkaneet ja menkkamaiset kivut ovat jatkuneet useita päiviä!
- Pelokas
Enpä sitten onneksi ollutkaan raskaana. Tein Early detection - merkkisen raskaustestin ja yhtä viivaa näytti. Tosin, menkat ei kyl oo viel alkanu, mut ne voi johtua siitä ku mulla on ollu nyt vähä stressiä.. Huh, huh. On kyllä helpottunut olo :)
- Mää vaan.
Siis miten te voitte sanoo että "onneks en ollut raskaana" .. Tietysti ei kaikki halua lapsia, mutta mä en vois IKINÄ tehdä aborttia, olin sitten minkä ikänen vaan!!
- Mää vaan.
Mää vaan. kirjoitti:
Siis miten te voitte sanoo että "onneks en ollut raskaana" .. Tietysti ei kaikki halua lapsia, mutta mä en vois IKINÄ tehdä aborttia, olin sitten minkä ikänen vaan!!
Elkää sit harrastako seksiä jos pelkäätte niin paljon..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603