Tehdäänkö sillai et otat ton mun miehen kokonaan
itsellesi, niin pääsisin juoposta irti.
On varmaan raskasta teille kun joudutte salaamaan
suhdettanne, enkä toivo sitä kenellekkään.
HerkullineN02
31
2143
Vastaukset
- ..vaimo..
..älä ny sitä ukkoa tänne ainakaan tyrkkää, olen ihan liian hetero, ja naisiakin täällä käy jatkuvasti. Koita nyt kaiken kestää ja kärsiä, ku kerta oot alannu.
- vaimo1
sulle tyrkyttänytkään kun tuolle nimim. Herkulliselleo2. Ja muuten oon sen verran ärsytetty naisihminen että sen lopetan minkä oon alannutkin.
- kun aloit
vaimo1 kirjoitti:
sulle tyrkyttänytkään kun tuolle nimim. Herkulliselleo2. Ja muuten oon sen verran ärsytetty naisihminen että sen lopetan minkä oon alannutkin.
kyttäämään ja vakoilemaan,jos et olisi tehnyt sitä olisit tietämättömän onnellinen
- vaimo1
kun aloit kirjoitti:
kyttäämään ja vakoilemaan,jos et olisi tehnyt sitä olisit tietämättömän onnellinen
kuuleppas, olen jalat maassa olevaa ihmistyyppiä,
tuota miehen peliä on jatkunut jo kauan ja aina suurin piirtein kännissä.
Niinpä ajattelin että todistan sen ja helpostihan se kävi. Nyt on faktat esittää. - Ihmettelen sinua
vaimo1 kirjoitti:
kuuleppas, olen jalat maassa olevaa ihmistyyppiä,
tuota miehen peliä on jatkunut jo kauan ja aina suurin piirtein kännissä.
Niinpä ajattelin että todistan sen ja helpostihan se kävi. Nyt on faktat esittää.Etkö koskaan ole yrittänyt tukea häntä raitistumaan?
- vaimo1
Ihmettelen sinua kirjoitti:
Etkö koskaan ole yrittänyt tukea häntä raitistumaan?
olenko ollut tukena?
Kaikella tapaa, en ota itsekkään alkoholia,
olemme vältelleet juomajuhlia, äyneet lenkillä,
keskustelleet, kaikkea mitä yleensä on mahdollista. Välillä on mies on pystynyt olemaan
juomatta parikin kuukautta ja sitten ykskaks
putki alkaa.
Kukaan ei tajua kuinka raskasta on olla alkkiksen
kanssa, koko elämä pyörii hänen ongelman ympärillä. Hän jätti lapsetkin (7v) yksin kotiin, kun lähdin yövuoroon. Ei perkkele, kaikkea en voi antaa anteeksi enkä unohtaa. - Ihmettelen sinua
vaimo1 kirjoitti:
olenko ollut tukena?
Kaikella tapaa, en ota itsekkään alkoholia,
olemme vältelleet juomajuhlia, äyneet lenkillä,
keskustelleet, kaikkea mitä yleensä on mahdollista. Välillä on mies on pystynyt olemaan
juomatta parikin kuukautta ja sitten ykskaks
putki alkaa.
Kukaan ei tajua kuinka raskasta on olla alkkiksen
kanssa, koko elämä pyörii hänen ongelman ympärillä. Hän jätti lapsetkin (7v) yksin kotiin, kun lähdin yövuoroon. Ei perkkele, kaikkea en voi antaa anteeksi enkä unohtaa.Mikset ole eronnut jo kauan sitten?
- vaimo1
Mikset ole eronnut jo kauan sitten?
kohdasta Tiedätkös
- vaimo1
Mikset ole eronnut jo kauan sitten?
Olen luultavasti itsekkin sairastunut alkoholistin kanssa, sanotaan että olen sairastunut vahvuuteen, vai miksi sitä sanotaan
kun en halua itselleni apua ja en voi antaa periksi, vaan nyt olen päättänyt antaa periksi, kohta ja alan elämään omaa elämää jota minulla ei aikoihin ole ollut, katsotaan pysyykö ukko mukana, jos ei niin eisitten. - Ihmettelen sinua
vaimo1 kirjoitti:
Olen luultavasti itsekkin sairastunut alkoholistin kanssa, sanotaan että olen sairastunut vahvuuteen, vai miksi sitä sanotaan
kun en halua itselleni apua ja en voi antaa periksi, vaan nyt olen päättänyt antaa periksi, kohta ja alan elämään omaa elämää jota minulla ei aikoihin ole ollut, katsotaan pysyykö ukko mukana, jos ei niin eisitten.Miksi ei ymmäretä että usein on juuri lasten takia parempi erota ajoissa?Joiko isäsi?
- vaimo1
Miksi ei ymmäretä että usein on juuri lasten takia parempi erota ajoissa?Joiko isäsi?
ja äitikin joi. He erosivat, jäimme isälle joka kyllä huolehti meistä lapsista. Mutta siihen maailman aikaan oli harvinaista että lapset tuomittiin isälle 70-luvun alussa.
- Ihmettelen sinua
vaimo1 kirjoitti:
ja äitikin joi. He erosivat, jäimme isälle joka kyllä huolehti meistä lapsista. Mutta siihen maailman aikaan oli harvinaista että lapset tuomittiin isälle 70-luvun alussa.
Alkoholistin tytär valitsee usein miehekseen alkoholistin,se ikäänkuin on normaalia,eroa ajoissa miehestäsi ennenkuin tyttäresi alkaa ajatella samoin
- vaimo1
Alkoholistin tytär valitsee usein miehekseen alkoholistin,se ikäänkuin on normaalia,eroa ajoissa miehestäsi ennenkuin tyttäresi alkaa ajatella samoin
tuntuu, että on myöhäistä sillä juuri tytär ei haluaisi erota isästä, sillä hän on huolissaan kuinka isän sitten käy. Ja onhan isä lahjonut häntä kaikella saadakseen tyttären hyväksynnän
juomiselleen. Poika ei hyväksy ja näyttää sen kyllä isälleen. - Ihmettelen sinua
vaimo1 kirjoitti:
tuntuu, että on myöhäistä sillä juuri tytär ei haluaisi erota isästä, sillä hän on huolissaan kuinka isän sitten käy. Ja onhan isä lahjonut häntä kaikella saadakseen tyttären hyväksynnän
juomiselleen. Poika ei hyväksy ja näyttää sen kyllä isälleen.Alkoholistin lapset ovat solidaarisia ja ottavat vastuun vanhemmistaan,ei hyväksi tyttärellesi ettähänen tarvitsee kantaa huolta isänsä voinnista,pitäisi olla päinvastoin!
- vaimo1
Alkoholistin lapset ovat solidaarisia ja ottavat vastuun vanhemmistaan,ei hyväksi tyttärellesi ettähänen tarvitsee kantaa huolta isänsä voinnista,pitäisi olla päinvastoin!
olet, tunnen taas että teen väärin jos jään tähän
helv.ttiin. - tuttua on
vaimo1 kirjoitti:
helv.ttiin.Al Anonin. Mä sain avun sieltä.
Ja jos hyvin käy niin se sun juoppos sekoo ja lähtee.
Mulle kävi onneks näin. Nyt mä en oo enää 'vastuussa' siitä ja sen juomisesta.
Aika parantaa haavat, ihan oikeesti. - tuffe
vaimo1 kirjoitti:
helv.ttiin.hänen pelastuskin jos lähdet. Mulla oli aikoinaan duunikaveri joka oli ollut alkoholisti, hänellä oli tapana sanoa että hänen pelastuksensa oli kun vaimo pisti hänet nukkumaan kuusen alle. Eli antoi kenkää. Ilman toisen tukea oli vaikeaa jatkaa juopon elämää.
Joka tapauksessa lasten kannalta oikea aika erota ei ole olemassakaan. Aina ne kärsii. Mutta jos sinä kärsit, sekin vaikuttaa lapsiin.. - vaimo1
tuttua on kirjoitti:
Al Anonin. Mä sain avun sieltä.
Ja jos hyvin käy niin se sun juoppos sekoo ja lähtee.
Mulle kävi onneks näin. Nyt mä en oo enää 'vastuussa' siitä ja sen juomisesta.
Aika parantaa haavat, ihan oikeesti.että menen sinne ALAnoniin.
Keskustelin pojan (17v) kanssa ja pyysin mukaan,
lupasi lähteä, tytön (17v) kanssa en ole vielä keskustellut, jahka kun tulee kotiin puhun hänen
kanssaan myös. Pelkään että ei lähde, on salannut isän juomista minulta, kun olen töissä.
Sanoin myös miehelle, hän sanoi lähtevänsä pois,
no sittenhän toiveeni toteutuisi jolla tämän kirjoittelun aloitinkin. Vaan jospa kuitenkin olisi jotain pelastettavaa koko perheessä, niin otan riskin, lähtee sitten tai ei lähde, sen näyttää aika.
Onneksi paikkakunnalla jossa asun on alanonin toimintaa. - vaimo1
tuffe kirjoitti:
hänen pelastuskin jos lähdet. Mulla oli aikoinaan duunikaveri joka oli ollut alkoholisti, hänellä oli tapana sanoa että hänen pelastuksensa oli kun vaimo pisti hänet nukkumaan kuusen alle. Eli antoi kenkää. Ilman toisen tukea oli vaikeaa jatkaa juopon elämää.
Joka tapauksessa lasten kannalta oikea aika erota ei ole olemassakaan. Aina ne kärsii. Mutta jos sinä kärsit, sekin vaikuttaa lapsiin..vaihtoehtoa olen ajatellut, että jos syy juomiseen on minussa, niin eikö hänen pelastus ole ero minusta. Vaan kun en suostu myöntämään että syy olis minun,paitsi alan tajuta, että olen hyysännyt liikaa ja tehnyt juomisen hänelle
helpoksi, en kylläkään ole viinaa ketaleelle kantanut, pikemminkin kaatanut viemäristä alas. - tuffe
vaimo1 kirjoitti:
vaihtoehtoa olen ajatellut, että jos syy juomiseen on minussa, niin eikö hänen pelastus ole ero minusta. Vaan kun en suostu myöntämään että syy olis minun,paitsi alan tajuta, että olen hyysännyt liikaa ja tehnyt juomisen hänelle
helpoksi, en kylläkään ole viinaa ketaleelle kantanut, pikemminkin kaatanut viemäristä alas.en tarkoittanut että olet syynä miehesi juomiseen. Lähinnä että hänen on helpompaa heittäytyä viihteelle kun joku huolehtii kotikentästä. Tarjoo ruokaa ja silittää lapsia.
Kirjoitit jo mitä seuraavaksi aiot, hienoa että vielä jaksat yrittää :) Todella kunnioitettavaa. Toivon että onnistut. - tuttua on
vaimo1 kirjoitti:
vaihtoehtoa olen ajatellut, että jos syy juomiseen on minussa, niin eikö hänen pelastus ole ero minusta. Vaan kun en suostu myöntämään että syy olis minun,paitsi alan tajuta, että olen hyysännyt liikaa ja tehnyt juomisen hänelle
helpoksi, en kylläkään ole viinaa ketaleelle kantanut, pikemminkin kaatanut viemäristä alas.Juomisen syy ei ole sinussa.
Juoja keksii aina syyn juomiselle. Oikeasti syy on jossain muualla jos sitä onkaan.
Hänen pelastus ja myös sinun voi olla että hellität otteesi, annat hänen mennä niin alas kun menee, toivottavasti sitten hakee apua. Näin meillä tehtiin, ammattilaisen opastuksella. Kaikki meni ensin hienosti, jossain vaiheessa vain alkoholisti tekee rajuja ratkaisuja elämässään, yksi sellainen on ero tai työpaikan jättäminen. Ero ei ole kenenkään pelastus, se on raskasta kaikille täysjärkisille, alkoholisi ei aina ole sellainen.
Nuorille on myös oma al-anon ryhmä useilla paikkakunnilla, jos lapsesi haluavat käydä juttelemassa ilman sinua, kannattaa kysyä. - vaimo1
tuttua on kirjoitti:
Juomisen syy ei ole sinussa.
Juoja keksii aina syyn juomiselle. Oikeasti syy on jossain muualla jos sitä onkaan.
Hänen pelastus ja myös sinun voi olla että hellität otteesi, annat hänen mennä niin alas kun menee, toivottavasti sitten hakee apua. Näin meillä tehtiin, ammattilaisen opastuksella. Kaikki meni ensin hienosti, jossain vaiheessa vain alkoholisti tekee rajuja ratkaisuja elämässään, yksi sellainen on ero tai työpaikan jättäminen. Ero ei ole kenenkään pelastus, se on raskasta kaikille täysjärkisille, alkoholisi ei aina ole sellainen.
Nuorille on myös oma al-anon ryhmä useilla paikkakunnilla, jos lapsesi haluavat käydä juttelemassa ilman sinua, kannattaa kysyä.ettei syy juomiseen ole minussa, olen jotenkin oppinut sisäistämään.
Mutta nyt olen kyllästynyt niihin iänikuisiin valehteluihin ja juomiseen.Lapsetkaan eivät luota isään, minusta se on paha.
Katsotaan kuinka meidän käy.
Kiitos "kuunteluista" ja rohkaisuista. - Ihmettelen sinua
vaimo1 kirjoitti:
helpoksi, en kylläkään ole viinaa ketaleelle kantanut, pikemminkin kaatanut viemäristä alas.Mutta nyt tärkeämpää ajatella omaa ja lastesi tilannetta,miehesi on aikuinen ja tekee omat ratkaisunsa
TSEMPPIÄ ja HALIT teille!
- herkullista
tällä palstalla, oliskohan jollain toisella..?
Ettei mene diilit sivusuun..- vaimo1
taitaa käydä chatissa 40 jotain, mut en ole nähny siellä kun olen käynyt vilasemassa.
Joten jos joku joka siel chattailee vois viedä terveiset hänelle, et Harri43 on vapaa mies nyt.
- Penelope Peabody
Asiasi ei ollut hauska eikä iloinen mutta siitä huolimatta se sai suupielet kääntymään ylöspäin.
Viestisi oli niin suora ja puhutteleva, osoitus virtuaali-ihastumisten vaikutuksen live-elämään, ettei voi muuta kuin antaa 10 pistettä sinulle ja toivoa, että asiat ratkeavat sopuisasti :)- vaimo1
ei se ollut enää virtuaalia, puh.num. olivat vaihtaneet ja kerran (kai) tavanneet.
- niin pääset
kerralla eroon
- vaimo1
muuttaisin kyllä, mutta kun on vielä lapsia kotona pari kappaletta, ja he ovat jo joutuneet
kärsimään alkoholisti perheessä elämiseen, kuitenkin he elävät näin mieluummin kuin jos isä eläis yksin (ei luultavasti eläis kauan).
Sillä lapset eivät halua että kumpikaan meistä
joutuisi asumaan yksin. Vaan kolme -neljä vuotta
niin lähden, lapset silloin aikuisia.
Jollei sitten tuo Herkku sitä ota hoitoon.
- Ihmettelen sinua
Menitkö juopon kanssa naimisiin vai alkoiko hän juoda vasta avioliittonne aikana?
- vaimo1
hyvin salata juomisensa ja minä tyhmä en ihastuneena sitä tajunnut sillä tiedättehän te kuinka hurmaava mies osaa olla juoppokautensa jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415