Tosiaan tuli käytyä Lontoossa viime kesänä ja siinä kaupungissa on sitä jotain. Ihmeellisen kokoinen, sekoitus vanhaa ja uutta. Ja aivan luonnoton, lähes loputton määrä nähtävää. Uskomatonta miten joku suurkaupunki voikin olla niin mieltä kiihoittava. Aion palata sinne tulevana kesänä, katsomaan taas lisää paikkoja. Mutta kertokaa TEIDÄN mielipiteitänne ja kokemuksianne Lontoosta - Euroopan pääkaupungista.
Lontoon vetovoiman salaisuus?
7
1407
Vastaukset
- kutkut
Kävin juuri 2 viikkoa sitten elämäni ensimmäisen kerran Lontoossa. Toki englannissa olen käynyt ennenkin, mutta enempi pohjoisenglannissa ja skotlannissa. Minuun Lontoo ei tehnyt vaikutusta. Puäällimmäiseksi mieleen jäi kuva ainaisesta kiireestä ja tuuppimisesta. Kaupunkina se on aivan kuten kymmenet muutkin maailma suurkaupungit. Kriittiseen asennoitumiseeni voi vaikuttaa se, että matkustelen paljon ja olen käynyt kymmenissä maissa. Sitä pitää olla jotain tosi erikoista että se jaksaa enää hämmästyttää tai tehdä jäämättömän vaikutuksen.
- heka
Kelpaahan sitä elvistellä kun on käynyt monissa maissa! :) (olen vähän kateellinen)
Minulle on käynyt juuri Lontoon kanssa samalla tavalla, että koukkuun on jääty! Ei pysty selittämään mikä siellä kiehtoo mutta veto sinne on käsittämätön! Se on niin makuasia, itse nautin mm. siitä nopeasta humusta, kylmästä viimasta kasvoilla ja brittienglannin aksentista korvissa. Pakko päästä pian taas, voisin ehkä muuttaa sinne! - kutkut
heka kirjoitti:
Kelpaahan sitä elvistellä kun on käynyt monissa maissa! :) (olen vähän kateellinen)
Minulle on käynyt juuri Lontoon kanssa samalla tavalla, että koukkuun on jääty! Ei pysty selittämään mikä siellä kiehtoo mutta veto sinne on käsittämätön! Se on niin makuasia, itse nautin mm. siitä nopeasta humusta, kylmästä viimasta kasvoilla ja brittienglannin aksentista korvissa. Pakko päästä pian taas, voisin ehkä muuttaa sinne!Se kun on eittämättä niin, että mitä enempi noita maita tulee kierrettyä niin tuota ikääkin pakkaa itselle karttumaan = se ei kyllä ole kadehtimisen aihe ;). Kun on verenperintönä saanut levottomat jalat joka vetää "mualimalle" niin minkäs sille voi?
- John Holmes
heka kirjoitti:
Minulle on käynyt juuri Lontoon kanssa samalla tavalla, että koukkuun on jääty! Ei pysty selittämään mikä siellä kiehtoo mutta veto sinne on käsittämätön! Se on niin makuasia, itse nautin mm. siitä nopeasta humusta, kylmästä viimasta kasvoilla ja brittienglannin aksentista korvissa. Pakko päästä pian taas, voisin ehkä muuttaa sinne!Lontoossa ei pahemmin brittiaksenttia kuule. Pakistan Englantia tai karibian aksenttia ja muita.
Bristoliin siita jos brittiaksenttia haluat. Lontoo on kaapattu. - tällänen
John Holmes kirjoitti:
Lontoossa ei pahemmin brittiaksenttia kuule. Pakistan Englantia tai karibian aksenttia ja muita.
Bristoliin siita jos brittiaksenttia haluat. Lontoo on kaapattu.mä hämmästyin ku kuulin jonku olevan ihan aito lontoossa syntyny lontoolainen.. oli tosiaan kiven alla löytää ihan brittejä lontoosta :D
- Tiina_
Minä hurahdin Lontooseen päätäpahkaa toissakesänä, en osaa selittää miksi, mutta fiilis Lontoossa vaan on aivan mieletön. Mikään muu kaupunki ei ole vaikuttanut samalla tavalla.
Nyt olen asunut Lontoossa puoli vuotta :) - Lontoo, jihaa!
Täytyy sanoa,että samat sanat! Muutama vuosi sitten oltiin katsomassa elokuvissa Bondia ja todettiin mieheni kanssa, että tuolla voisi käydä. Niinpä varattiin netin kautta matka ja menoksi! Eikä kyllä ollut pettymys, fiilis vei heti ja kerralla, nyt ollaan käyty muutama kerta vuodessa ja aina yhtä ihanaa. Viime syksynä vuokrattiin auto ja kierttiin etelä-englannissa. Juuri varattiin ryanairin lennot heinäkuulle, 3 hlön matka maksoi 240 euroa. Kaikki on ihan ihmeissään, "miten te TAAS ootte sinne menossa"... mutta jokin siinä maassa ja kaupungissa viehättää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1614229Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4323223Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142118Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141780Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51178- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691005Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24931- 54896
- 71879